PDA

View Full Version : QUEEN

Carnage
1st September 2002, 23:14
Om maar eens iets anders te roepen dan the usual Dance / Trance / Hardcore v.s. Punk / Metal / Alternative ----

Wat vinden jullie van Queen? Ik vind dit een van de beste bands aller tijden (Toto is ook wel goed, daar niet van). En veel verschillende stijlen.

Plus dat ze de music-video uitgevonden hebben (voor Bohemian Rapshody, dat was nl niet live uit te voeren dus hadden ze geen beeldmateriaal om uit te zenden).

aekold
2nd September 2002, 14:21
Das een goed idee.

Queen is een ontzettend goede band, Ik zelf heb 2 CDs van ze, greatest hits 1 en 2 :P

En zoals carnage terecht opmerkt is het een prima mix van veel verschillende stijlen

Elminster
2nd September 2002, 15:57
niet mijn stijl, maar toch veel nummers die leuk zijn om te luisteren en al hou je er niet van: je moet ze wel goed vinden!

Mr G. Bears
2nd September 2002, 16:01
precies,
er zijn er wel een aantal leuk

zoals TO much love will kill you!!!!!8) 8) 8) het agent-878

Laevid
2nd September 2002, 22:31
Queen is echt supergoed....
vooral het laatste "echte" album: Innuendo....
Met o.a. de singles Innuendo, I'm going slightly mad en The show must go on.....jammer dat freddie er nie meer is....maar zijn rare leven heeft queen wel dr onsterfelijkheid gegeven denk (buiten natuurlijk de fantastische muziek)...

Too muck love will kill you is (zover ik weet) alleen van bryan may...ook een mooi nummer...alleen jammer dat 878 er ook naar luistert ;)

Pyro
3rd September 2002, 00:26
Tja, inderdaad, een duimpje omlaag als icoontje bij mijn post en dat komt dus, hoewel het volgens mij inmiddels heiligschennis is, doordat ik Queen dus eigenlijk gewoon NIET goed vind. Ik heb wel respect voor de manier waarop ze muziek maken en vooral hebben gemaakt: ze hebben gewoon heel veel betekend voor de muziekwereld. Maar als je mij gaat vragen wat ik van de muziek vind, dan moet ik toch zeggen dat ik het wat minder vind hoor. Ze zijn iets te weinig jaren '90 voor mij, en daar begon voor mij de echte goede muziek. Het is net als bij bijvoorbeeld Satisfaction van de Stones, het is een classic, maar ik vind het maar nix...

Toto is BTW wel stoer trouwens, vooral Africa is echt heel erg mooi...

Nitro
3rd September 2002, 01:16
Queen is niet echt super

aekold
3rd September 2002, 10:02
Ookal vind je queen niet super, je moet toegeven dat de offspring niet kan tippen aan queen. Eigenlijk zijn er maar heel weinig bands die dat kunnen.

Toch jammer dat freddie dood is, het zou mooi geweest zijn als ze nu nog steeds albums bleven uitbrengen.

Nitro
3rd September 2002, 12:39
The Offspring is misschien minder kwa kwaliteit maar het klinkt veel beter en daar gaat het om

Mr G. Bears
4th September 2002, 21:15
dat vind ik niet
maar ja
ik vind de offspring niet echt goed
er zijn echt een hoop slechte nummers van hun
ook wel een aantal goeie, maar ik ken meer slechte dan goeie dus dan is het fout

Nitro
4th September 2002, 21:17
wat lul je nou, het gaat toch om goeie en leuke muziek muziek, niet om o is wel knap gedaan muziek

Mr G. Bears
4th September 2002, 21:21
sorry sorry ik kan het toch wel verkeerd begrepen hebben of niet dan
als het zo gaat op et forum
lekker flamen hoor

Nitro
4th September 2002, 21:23
ja ok is goed, verkeerd begrepen kan ej. Je gebruikt natuurlijk ook The Offspring, en dan op een negatieve manier. Queen is echt veel en veel slechter

Mr G. Bears
4th September 2002, 21:28
ja aan de offspring moet je niet komen natuurlijk he

Nitro
4th September 2002, 21:36
eigenlijk niet nee, je kan beter trance 'afzijken' of iig al die mensen de waarheid vertellen

Carnage
4th September 2002, 23:30
Voor de battle tussen Trance/Dance en Alternative/Rock verwijs ik graag naar de thread "Waar luister jij naar".

Join the battle now ;)

Mr G. Bears
5th September 2002, 08:59
dan zit je midden in de actie, in het vuur van de strijd, koppen vliegen in het rond, en niemand kent genade!!!!!

Laevid
5th September 2002, 23:27
Er zijn maar weinig groepen waar je zoveel respect voor moet hebbe als queen; the prodigy (heel iets anders qua muziek ) is ook zoon groep die echt van bijna iedereen (terecht) respect verdiend...

LoUNgeR
12th September 2002, 13:45
Queen, hoef je niet over te discussieren, is gewoon goed
enne prodigy, Hele goeie muziek, Fat of the land is gewoon werelds album, maar ook The Prodigy experience met nummers als: Out of Space en Charly's trip to dreamland zin geweldig.
Toch vind ik ze niet geweldig meer, omdat ze never nooit nie meer live optreden.....ze staan gewoon te faken. En dat nieuwe nummer trekt ook op niks

Laevid
12th September 2002, 23:48
Tot die laatste 2 regeld heb je gelijk lounger....

BABY"S GOT A TEMPER ROCKS.....maar waarom openen we geen the prodigy thread.....uhm ja laten we dat doen....ok mensen join me....

Nitro
13th September 2002, 00:28
waarom ga je hier nou niet gewoon verder met het over Prodigy te hebben

Mr G. Bears
14th September 2002, 12:16
En Iron Maiden natuurlijk he

Shandril
14th September 2002, 14:21
Queen is DE muziek uit mijn jeugd, (klinkt ouderwets maar daar ben ik echt mee opgegroeid) Queen is echt de beste band ooit, of in ieder geval een van de beste.
Ik denk dat veel band geinspireerd zijn door Queen, door hun stijl van muziek.
Ik zelf hou wel van Queen, maar ook van U2, Rammstein, Red Hot Chili Peppers, ik luister wel naar alles, het een wat meer dan het ander, maar toch.....

Pyro
15th September 2002, 04:29
Ik weet ook wel zeker dat Queen een grote inspiratiebron is geweest voor veel artiesten. Veel muziekstijlen, die toen nog maar net begonnen op te komen, werden door Queen al snel opgepikt. Maar als je soms ziet wat voor artiesten hun inspiratie uit Queen halen, dan ga je je toch afvragen waar die Queen-invloed is gebleven. Die bands maken soms heel andere muziek!

Maar ja, alles kan in tijden waarin Beethoven de grootste inspiratiebron van het Rotterdam Terror Corps is...:D

Mr G. Bears
15th September 2002, 09:18
Beethoven on dope(T)

Beethoven on Ecstasy, gaaf idee, klassiek combineren met een harde stevige muziek soort

DAAROM IS RHAPSODY NOU ZO GAAF!!!!!

die doen dat ook,

ik zeg maar een ding nog

Queen maakt GOED muziek!!!, of ze GOEIE muziek maken laat ik maar aan iedereen apart over

Pyro
15th September 2002, 21:50
Dat is ook ongeveer wat ik eerder al deze thread wilde zeggen: niemand kan twijfelen aan het feit dat Queen ontzettend veel energie in haar muziek heeft gestopt en dat te horen is ook. En kijk, ik kan die muziek van hun dan wel niet goed vinden, maar ik kan ze wel waarderen om de manier waarop ze die muziek hebben gemaakt...

Elminster
15th September 2002, 23:01
Originally posted by Nitro
wat lul je nou, het gaat toch om goeie en leuke muziek muziek, niet om o is wel knap gedaan muziek
Hehe herhaal dat nog eens op het andere muziek-forum, waar jij of anderen vertellen dat trance nix is omdat het te makkelijk is...

sorry ik zal dit forum niet aansteken met de discussie, eentje is al genoeg :D

Pyro
16th September 2002, 00:01
En weer een quote tussen Elminster en Nitro! Ik ben het wel met Elminster eens overigens, maar inderdaad: de discussie in de andere thread is nog lang niet afgelopen; dus als mensen nog even hun gal willen uitspuwen weten ze wat ze te doen staat...;J

Nitro
16th September 2002, 00:50
Originally posted by Elminster

Hehe herhaal dat nog eens op het andere muziek-forum, waar jij of anderen vertellen dat trance nix is omdat het te makkelijk is...

sorry ik zal dit forum niet aansteken met de discussie, eentje is al genoeg :D
ok dit klinkt misschien wel hoopvol voor jullie trancers maar zo bedoel ik het niet.
We vergeleken The Offspring met Queen, bijde bands kunnen goed spelen. en het ging erom dat Aekold zei dat Queen veel malen beter was dan The Offspring, kwa moeilijkheid. Maar dat maakt die muziek van The Offspring niet heel erg simpel ofzo, want dat is het zeker niet.
Ik gebruikte dus deze opmerking op rock niveau, en dan kun je niet zo simpel denken als bij trance wat vele malen simpeler is.

Mr G. Bears
16th September 2002, 09:05
ja dat kan gewoon best hoor, dat iemand slechte nummers maakt maar gewoon echt goed speelt , daar kun je ook respect voor hebben vind ik dan
Queen maakt heel goed muziek, en maakte meestal ook nog wel goeie nummers dus

Elminster
16th September 2002, 16:18
Ik vind het maar terugkrabbelen...

Daarnaast: of trance vele malen simpeler is: probeer het eens! :@ Kom ff naar het andere forum, en beweer het dan nog eens!

Laevid
16th September 2002, 23:12
Originally posted by Mr G. Bears
ja dat kan gewoon best hoor, dat iemand slechte nummers maakt maar gewoon echt goed speelt , daar kun je ook respect voor hebben vind ik dan
Queen maakt heel goed muziek, en maakte meestal ook nog wel goeie nummers dus

Dat is dus mijn gedachte bij metal, ze maken wel goed muziek maar ik vin't saai aka dus niet al te beste muziek.....sorry dit hoort op een ander forum thuis maar dit kwam gelijk in me op....:)

Pyro
17th September 2002, 00:23
Als ik nou aan mensen zou vragen die roepen dat trance te simpel is zelf eens een keer zo'n nummer te maken, dan weet ik zeker dat dat nergens naar klinkt. In hun ogen is het dan precies hetzelfde als wat je op feesten bijvoorbeeld hoort, dus blijven ze denken dat Trance simpele muziek is. Maar wij weten wel beter...

Nitro
17th September 2002, 00:47
ok ok ik zal MM7 is ff gaan downloaden

Carnage
17th September 2002, 09:55
Download dan gewoon een free-ware tracker zoals Mad Tracker, die is veel beter en nog legaal ook.

Laevid
17th September 2002, 16:56
de enige die op mijn pc werkte maar je kunt er vrij weinig mee als je het free-ware gedeelte hebt....tenminste vrij weinig mee mbt andere trackers zelf kun je wel genoeg doen......maar samenwerken ofzo is schieronmogelijk....

Shandril
17th September 2002, 21:37
Wat is eigenlijk het verschil tussen trance en dance? Ik zelf hou soms wel van trance, maar dat is dan maar een liedje op een avond ofzo, toch hou ik meer van rock en dan nog het liefste soft rock U2 ed. Maar ook Kizz, The Rolling Stones, Rammstein en Queen vind ik goed. Je kan bij mij alle muziek stijlen kwijt, maar dan wel voor een bepaalde tijd . Euhm heb ik nog wat te melden?? Ja nou ja de oudere liedjes zoals Hotel California, de chte klassikers dus, vind ik ook wel mooi. Of euh Driverseat. Maar het enige wat er over muzieksmaak valt te zeggen, is dat er niet veel over te twisten valt, want over smaak valt niet te twisten. Soms zijn jullie discussies wel leuk, maar ze kunnen ook enorm irritant worden, en het lijkt weleens of ze op een ruzie(tje) gaan uitlopen, en ruzie is iets wat we niet willen, dus kijk wel een beetje uit eej, ik weet dat jullie "voorzichtig" zijn. Zeg maar dat ik zeur, ik weet het, maar ik hoop dta jullie weten wat ik bedoel.

Shandril

P.S Alex dat overwrite is nu weg, geloof ik. Tnx

Nitro
17th September 2002, 22:23
Originally posted by Carnage
Download dan gewoon een free-ware tracker zoals Mad Tracker, die is veel beter en nog legaal ook.
O dan zal ik die is gaan testen en proberen

Nitro
17th September 2002, 22:25
Originally posted by Shandril
Soms zijn jullie discussies wel leuk, maar ze kunnen ook enorm irritant worden, en het lijkt weleens of ze op een ruzie(tje) gaan uitlopen, en ruzie is iets wat we niet willen, dus kijk wel een beetje uit eej, ik weet dat jullie "voorzichtig" zijn. Zeg maar dat ik zeur, ik weet het, maar ik hoop dta jullie weten wat ik bedoel.
We hebben gewoon een klein meningsverschilletje soms over bepaalde soorten muziek, maar daar houden we het ook bij. In real-life zijn we gewoon aardig en rustig tegen elkaar:)

Laevid
17th September 2002, 23:06
Wat is eigenlijk het verschil tussen trance en dance?

Trance is een vorm van dance....das eiglijk alles.....meestal zijn de nummers in de top 40 enzo trance....(en dus ook dance)...maar bijv. hardcore (sorry pyro, je hoort het nie graag) valt dus ook onder dance maar is dus geen trance maar hardcore; dat klinkt eiglijk best logisch :)

de oudere liedjes zoals Hotel California

Die's idd vet!

Maar het enige wat er over muzieksmaak valt te zeggen, is dat er niet veel over te twisten valt, want over smaak valt niet te twisten. Soms zijn jullie discussies wel leuk, maar ze kunnen ook enorm irritant worden, en het lijkt weleens of ze op een ruzie(tje) gaan uitlopen, en ruzie is iets wat we niet willen, dus kijk wel een beetje uit eej, ik weet dat jullie "voorzichtig" zijn. Zeg maar dat ik zeur, ik weet het, maar ik hoop dta jullie weten wat ik bedoel.

Nou over smaak valt dus eiglijk best goed te twisten zoals te zien in bijv. de thread: waar luister jij naar?.....maar voor iemand die er buiten staat lijkt et idd soms op ruzie of zelfs gewoon op gezeur....maar ik zal de kindjes op me forum wel in toom houden hoor shandril ;)

Carnage
17th September 2002, 23:46
Wat is eigenlijk het verschil tussen trance en dance? Ik zelf hou soms wel van trance, maar dat........ze op een ruzie(tje) gaan uitlopen, en ruzie is iets wat we niet willen, dus kijk wel een beetje uit eej, ik weet dat jullie "voorzichtig" zijn. Zeg maar dat ik zeur, ik weet het, maar ik hoop dta jullie weten wat ik bedoel.

Shandril

P.S Alex dat overwrite is nu weg, geloof ik. Tnx

Hee Shandril, dit is eigenlijk ??n van de meest wijze opmerkingen die ik heb gezien hier de laatste tijd ;)

In mijn visie is Dance een wat dansbare en toegankelijkere vorm van muziek dan Trance. Dance heeft meestal een lekkere beat (b.v. Gigi D'agostino met L'amour Toujours of diverse nummers van Fiocco om maar eens wat te noemen - typische Zillion muziek) terwijl Trance meestal minder dansbaar is (dan denk ik aan In My Memory van DJ Ti?sto ofzo) maar wel lekker naar te luisteren is.

Ach ja, ruzie.....het zal wel meevallen. Vooral Elminster vs Nitro is nu al een legendary status aan het krijgen.

BTW: U2 vind ik ook erg goede muziek maken - The Fly, Where the streets have no names, One, With or Without you, etc...

Pyro
18th September 2002, 00:31
Wat Nitro zegt, buiten het forum doen we gewoon allemaal aardig tegen elkaar, af en toe ff een geintje maken over elkaars muziek; maar dan weet iedereen ook dat het grappig bedoeld is. Hier gaat het er inderdaad wat harder aan toe, maar het zal nooit op ruzie uitdraaien hoor, daar zorgen we wel voor. Het blijkt gewoon lekker te zijn af en toe eens flink op een andere muziekstijl te kankeren...

U2 vind ik af en toe ook wel leuk, maar de beste nummers van hen vind ik nummers als Numb, Lemon en Discotheque (ondanks de Village People-clip), die door anderen nooit als favorieten worden genoemd. Daarom zal ik U2 ook nooit echt geweldig gaan vinden, de muziek die ik van hen goed vind is niet de typische U2-stijl...

En Hardcore hoort inderdaad bij de Dance-categorie, samen met bijvoorbeeld Hardhouse, Hardstyle, Trance, Hardtrance, Techno, Drum 'n Bass, Ambient, Oldschool, noem maar op! Alleen ik vind Hardcore intussen al te veel afwijken van de andere stijlen om nog onder een grote categorie te vallen. Maar dat zullen de Punk-liefhebbers misschien ook hebben, die vinden Punk misschien al te veel verschillen van andere soorten Rock...

Nitro
18th September 2002, 01:00
Nou Mark ik vind hardcore best wel goed, maar:
Er zijn 2 totaal verschillende soorten muziek, die allebei hardcore heten.

1. Dat dance gedoe, waar jullie naar luisteren en op harde house lijkt. Deze soort is alleen in Nederland, Belgie, Engeland, Duitsland enz. bekend

2. Harde rock muziek, zo heb je hardcore punk, hardcore metal. Als je het in Amerika over hardcore hebt dan denken ze aan dit soort.
Hardcore metal= Soulfly, Sepultura, Slipknot, Fear Factory misschien, Machine Head.
Hardcore Punk = Sick Of It All, Madball, Sublime, (No Use For A Name, Lagwagon etc. worden ook wel eens hardcore genoemd, maar dat is weer anders)

Als je in Nederland zegt dat je van hardcore houdt, dan wordt het eigenlijk opgevat als dat je dance/trance enzo ook wel goed vindt.

Dus ik vind hardcore best wel goed maar ja alleen nummertje 2 natuurlijk nr 1 nou ja laat maar

Mr G. Bears
18th September 2002, 09:32
Wat michel zegt klopt ja, in Amerika zijn de stijlen eigenlijk omgewisseld, volges mark is techno daar wat hier dan weer hardcore is enzo
das best lastig, dan zegt mark ik hou van hardcore en dat zeg jij in amerika ook en jullie bedoelen COMPLEET andere stijlen,
En u2 is zeer cool, ze maken echt goed nummers
with or without you, stuck in a moment , beautiful day, Walk on, electrical storm, sweetest thing, elevation, all i want is you, kite

cursus: hoe kan ik het meeste van iedereen quoten: vraag dat maar aan Nitro en Elminster

Nitro
18th September 2002, 13:32
Deze thread is nu een 2de waar luister je naar geworden, is wel cool.

Shandril
18th September 2002, 16:03
U2 heeft inderdaad een aparte stijl, dat vind ik wel belangrijk, een band moet een bepaalde (nieuwe) stijl hebben om op zijn minst op te vallen. Misschien dat het daarom wat moeilijk is om tegenwoordig goed van de grond te komen als nieuwkomer in muziekland, gewoon omdat je al behoorlijk creatief moet zijn om iets nieuws te bedenken. Al helpt een mooie aperte clip vaak ook wel, maar dan hebje het weer over opvallen.

Btw bednakt voor jullie uitleg over verschillen tussen bepaalde gelifde muzieksoorten. :D

Shandril

Laevid
18th September 2002, 16:51
Of hardcore hip hop: bijv. M.O.P. die doorbraken met het nummer: "How about some hardcore?"

U2: was vroeger veel beter dan tegenwoordig, sunday bloody sunday en dat nieuw jaars nummer vin ik erg cool en trouwes elevation van de tegenwoordige ook wel....

nog een cool nummer van u2 is natuurlijk theme from mission impossible maar ja das maar van de drummer en de bassist....

Pyro
19th September 2002, 01:22
Om ff te beginnen, ik was dat Mission Impossible-theme (van Clayton en Mullen) helemaal vergeten, maar dat nummer is inderdaad ook zwaar OK, daar haalt de versie van Limp Bizkit het bij lange na niet bij...

En dan kom ik maar weer terug op hardcore. Nitro en Laevid hebben allebei gelijk; ik denk dat de term hardcore gewoon gebruikt wordt om de hardste of snelste muziekstijl binnen een stroming aan te geven. Ik moet het misschien voortaan maar hebben over Hardcore Dance, maar dan heb ik het liever over Hardcore House. Zijn die Amerikanen ook zo goed als tevreden...

Nitro
19th September 2002, 01:49
Nou ja je kunt gewoon hardcore blijven zeggen we weten wat je bedoeld, als je het over punk of metal heb is het wel handiger als je het ervoor zet