PDA

View Full Version : 29-5-2005 Legacy Grand Melee toernooi

Carnage
11th May 2005, 23:32
Omdat er vanuit diverse hoeken wederom interesse is getoond in een Grand Melee toernooi, zullen we op de aangegeven datum een GRAND MELEE toernooi houden. Dit is een multiplayer variant waaraan in principe een onbeperkt aantal spelers kan meespelen.

Dit tournooi zal gespeeld worden in het Legacy formaat (oftewel het oude type 1.5). De kaarten die toegestaan zijn kan je vinden op
http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/sfrtype15

De Grand Melee regels zijn hieronder ge-attached (zie ook op http://www.wizards.com/duelist/features/27-Multiplayer.asp).

!!! Let Op, om problemen te voorkomen worden er wat extra regels gesteld (onder deze regels:). !!!
----------------------------------------------------------------
Grand Melee can be played with anywhere from three players to a whole roomful of Magic aficionados. Players sit in a circle and everyone attacks to the left, so you're defending against the player on your right. You get one point if the player to your left is eliminated, even if it wasn't you who did the eliminating. All permanents owned or controlled by the player who has been eliminated are removed from play upon elimination. The last player receives two points for sticking around, and the player with the most points wins.

R&D roustabout Skaff Elias calls Grand Melee "an unholy abomination to play when it gets too large"-it can take six to eight hours to complete a game with 40 players. However, it is the only way to get all 80 or 90 of your closest friends into one Magic game. If you're playing with more than eight people you can add a marker that travels with the active turn so everyone doesn't sit around for hours waiting for the action to make a complete circle. In general, you can't take your turn until the marker is three players away.
------------------------------------------------------------------------
EXTRA regels:

- Decks moeten minimaal 100 kaarten bevatten (om decking te voorkomen)

- Een Sideboard is niet van toepassing TENZIJ je met de 'Wishes' speelt uit de Judgment expansie. In dit geval mag je een sideboard maken van maximaal 15 kaarten.
- Globale effecten (wrath of god, prosperity, earthquake, etc) hebben een 'reikwijdte' van twee spelers naar links en rechts t.o.v. de speler die het effect controlled. Andere spelers worden niet be?nvloed.
- We zullen inderdaad met meerdere beurt'markers' spelen. Er gaan dus meerdere beurten rond.

Grand Melee is meestal een 'langzamere' omgeving dan b.v. constructed. In de praktijk betekent dit dat je meer tijd hebt om je strategie werkend te krijgen. De volgende kaarten zijn daarom GEBANNED (met daarachter de reden waarvoor):

Limited Resources:
Spelbederf, beperkt iedereen in zijn handelen.

Megrim:
Te grof, ik spreek uit ervaring. Te veel groffe combo's mogelijk, zeker met Anvil of Bogarden

Aluren:
Spelbederf, extreme combovorming - je kan met gemak de halve tafel killen in 1 buurt en tegelijkertijd een oneindig aantal levens krijgen (vraag maar aan Elwin).

Enduring Renewal:
Spelbederf, extreme combovorming - heeft in combinatie met Ornithopter of Shield Sphere en Goblin Bombardment hezelfde effect als Aluren (mogelijk de halve tafel afknallen voordat je gestopt wordt)

Earthcraft:
Extreme combovorming - met b.v. Squirrel Nest krijg je oneindig aantal creatures.

Stasis:
Spelbederf, legt het spel vast. De 2e rechter buurman is dan zwaar de lul omdat zijn rechterbuurman niet geaffected wordt.

Winter Orb, Static Orb, Opposition
Spelbederf, lockups - zelfde als Stasis

Alternative Win Conditions:
De Grand Melee regels doen niets met alternatieve win-wijzen (Mortal Combat, Test of Endurance, Battle of Wits...). Speel deze dan ook niet want je schiet er niets mee op. LET OP: kaarten die een tegenstander laten verliezen (B.v. Phage, the Untouchable of Door to Nothingness) mogen wel, omdat die een opponent laat verliezen.
Platinum Angel is toegestaan, met de volgende opmerking: hij prevent jou alleen 'from losing', je tegenstanders kunnen nog steeds winnen!

Nog wat hints en tips:

- Grand Melee draait niet om snelheid - als je wil winnen, dan moet je niet met een Sligh deck komen aanzetten maar met decks die het op de lange termijn goed (blijven) doen. Meestal is een goede dosis grote beesten (zoals Rhox, Shivan Dragon, Air Elemental, etc) een goede basis.

- Speel genoeg kaarten die het betere niet-creature sloopwerk voor hun rekening nemen (denk aan Disenchant, Naturalize, Hull Breach, Tranquility, Shatterstorm etc) - vorige keer werden er alleen al van de kaart 'Rystic Study' al een 20-tal exemplaren gespeeld op de tafel.

Deelname kost Eur 2,50.

Uiteraard wordt dit toernooi ook weer gehouden in cafe t Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal.

Mochten er vragen of opmerkingen zijn, dan kan je die kwijt in ons forum in de Grand Melee thread (http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?t=1742).

Altijd leuk en onverwachts, dat Grand Melee. Komt allen! (Y) (L)

aekold
12th May 2005, 14:44
En reken maar dat ik kom.

Elminster
12th May 2005, 21:44
Als ik kan, kom ik. Zoals altijd ;)

Nitro
13th May 2005, 03:11
tis weer een mooie lap tekst daarom kom ik ook

The Eternal 1
23rd May 2005, 18:50
Hey, ik zit er over na te denken weer magic te gaan spelen, na 5 jaar van afwezigheid... Heb vroeger ook al eens aan toernooien meegedaan in Roosendaal in Trefpuint, maar eerder ook al in Tolberg... Lijkt me gezellig om zondag weer ns te spelen, wilde alleen ff weten hoelaat het Melee toernooi begint...

Grtz The Eternal 1

aekold
23rd May 2005, 21:48
12 uur. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd.

Nitro
23rd May 2005, 22:11
de toernooien beginnen altijd om 12.00 uur :)

incubus
23rd May 2005, 22:31
Hey eternal wat is je echte naam misschien ken ik je :P

Carnage
24th May 2005, 00:39
Perfecte keus om met een Grand Melee Toernooi weer te komen kijken (en meedoen )), The Eternall 1! (Y).
Deze vorm staat altijd garant voor veel vage situaties (L)

Elminster
24th May 2005, 01:00
Hou er rekening mee dat er een hóóp is veranderd in 5 jaar tijd The Eternal 1 :)

The Eternal 1
24th May 2005, 01:05
Ik ben bezig een geinig deck te bouwen, verwacht niet te veel hehe, Urza's Saga is de laatste serie die ik actief heb meegekregen.. Inmiddels ben ik 24, maar wie weet zie ik aanstaande zondag nog bekenden... Waar kan je trouwens gratis parkeren zondag? De Distel is dicht he? See Ya

The Eternal 1
24th May 2005, 01:46
Incubus, ik heet Paul van Dorst, weet niet of je me kent, maar Francois, Ad, Leon Vlieger, Martijn Bartelen zijn de namen die ik nog weet uit die tijd... What is your name?

incubus
24th May 2005, 10:36
Paul met de dure auto ????

Ik ben Dennis ik kwam altijd met wilfred en frank kortsmit

The Eternal 1
24th May 2005, 15:32
Dure auto? haha Seat Ibiza uit 1991... :D

incubus
24th May 2005, 15:39
hm nee er was ook een paul vriend van francois denk, en die was met de bmw ofzo dacht ik dat was ook met toernooien voordat het bij trefpunt gehouden was. maar misschien herken ik je gezicht ( ik was toen 13/15 en nu 18 )

aekold
24th May 2005, 18:15
Je bedoelt Paul/Pol de Rijk, die doet zijn eer aan ja en crosst rond in een BMW.

incubus
24th May 2005, 19:25
dat zal het zijn )

Elminster
24th May 2005, 20:34
Maar die magict niet meer hoor :)

The Eternal 1
25th May 2005, 01:09
Incubus, doe jij mee zondag? En waar kan je gratis parkeren?

incubus
25th May 2005, 09:45
Ik heb geen deck, Ben er nog 1tje bij elkaar aan het kopen :p

The Eternal 1
25th May 2005, 14:17
Hmm ja da's wel een belangrijk detail ja...
Ik ben zelf wel ff snel een deck in elkaar aan t gooien, maar erg goed zal t niet zijn hahaha.. Kga komende dagen ook maar eens alle veranderde regels doornemen...

incubus
26th May 2005, 12:10
Ik kijk er erg naar uit om weer mijn 1e potje magic in zoveel jaar te spelen !
Hopelijk komen jullie opdagen met de kaarten die ik in de wanted sectie heb opgenoemd zodat ik een deck heb :D

aekold
26th May 2005, 14:05
Ik heb al gepost wat ik voor je heb. Ik neem ook wel een deck mee voor een tegen een spelen.

Nitro
26th May 2005, 15:41
ik zal ook eens over een deck gaan nadenken

Carnage
26th May 2005, 21:31
@The Eternal 1
In Roosendaal moet je echt moeite doen (lees: een datum uitzoeken) om op een zondag te moeten betalen om te parkeren

incubus
27th May 2005, 09:12
Zal ook nog eens even gaan opzoeken hoe te rijden :p werdt normaal altijd gebracht maarja ben een *kuch* grote jongen nu :P

Elminster
27th May 2005, 11:10
Misschien heb je hier wat aan

http://www.trefpuntmagic.nl/basic/info.php

incubus
27th May 2005, 12:14
volgens mij moet ik de afslag roosendaal west nemen en dan 2e stoplicht links en parkeren maar

Carnage
27th May 2005, 13:36
yep indeed....een stukkie verder doorrijden, dan heb je op een gegeven moment links een groot parkeerterrein ('De Kade').

The Eternal 1
27th May 2005, 20:54
Okee thanx... Is er trouwens ook nog een moeglijkheid om kaarten te ruilen/ kopen? of is het zondag enkel spelen? scheelt een partij kaarten meenemen namelijk...

Elminster
27th May 2005, 21:22
Er zal ongetwijfeld mogelijkheid zijn om te ruilen en te verhandelen!

Carnage
27th May 2005, 21:34
Inderdaad...gewoon altijd een gezonde hoeveelheid ruilmateriaal meenemen! )

Laevid
28th May 2005, 01:08
Misschien heb je hier wat aan

http://www.trefpuntmagic.nl/basic/info.php

Die's alleen nog niet echt auto-vriendelijk, zeker nie voor mensen van buiten Roosendaal. )

The Eternal 1
29th May 2005, 13:28
Eeyzz mensen, zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben kan ik helaas vanmiddag niet aanwezig zijn... Mn moeder is gisteren opgenomen in t ziekenhuis, dus zit vanmiddag wel in roosendaal, maar om andere redenen...
grtzzz Paul

Nitro
29th May 2005, 15:44
Eeyzz mensen, zoals jullie waarschijnlijk wel gemerkt hebben kan ik helaas vanmiddag niet aanwezig zijn... Mn moeder is gisteren opgenomen in t ziekenhuis, dus zit vanmiddag wel in roosendaal, maar om andere redenen...
grtzzz Paul

dat is niet zo best! sterkte ermee en beterschap voor je ma!

Carnage
29th May 2005, 20:45
Jammer Eternal, maar harstikke logisch ook natuurlijk! Beterschap met je ma!

Er komen zeker nog meer gelegenheden, no worries!

Grand Melee was geslaagd vond ik, wegens het goede weer niet al te veel deelnemers maar wel 'gezellig' druk ). En ook een aantal nieuwe mensen over de vloer gehad (Y)

incubus
29th May 2005, 23:17
Ja het was erg leuk )

aekold
30th May 2005, 00:21
Was erg gaaf ja en niet alleen omdat ik won, maar omdat er weer een aantal nieuwe gezichten waren.

Elminster
30th May 2005, 14:24
Alleen moeten we Eradicate wel bannen hoor, broken kaart, vet grof en overpowered )

aekold
30th May 2005, 19:37
Ik zat eerder te denken aan eternal witness :P.

Elminster
30th May 2005, 19:52
O daar speelde ik toch al niet mee :)

Nitro
30th May 2005, 20:15
O daar speelde ik toch al niet mee :)

uiteindelijk niet meer, nee :P

incubus
1st June 2005, 12:42
Al enig idee wanneer het volgende toernooi gaat plaatsvinden en welk type dit is?
(ik hoop op een type waar ik kan meespelen)

aekold
1st June 2005, 12:47
Eerst is er een spellemiddag waarschijnlijk. Daar kan natuurlijk ook gewoon gemagict worden.

incubus
1st June 2005, 12:49
Is dit met prijzen of gewoon voor de lol ? als er veel magiccers komen kom ik ook graag laat wel even weten wanneer dit is.

Nitro
1st June 2005, 14:31
gewoon voor de lol

The Eternal 1
1st June 2005, 14:35
Cool, en wanneer is dit waarschijnlijk?

Nitro
1st June 2005, 18:56
ik geloof dat het 12 juni was
maar je zult snel genoeg een mailtje van Carnage in je mailbox vinden waar het allemaal in staat. (dan moet je natuurlijk wel aangemeld zijn op de mailinglist)

Carnage
2nd June 2005, 22:08
*Het mailtje is inmiddels in je mailbox :)

En ook op het forum en de agenda )