PDA

View Full Version : Animo voor Emperor Highlander?

Force0fWill
6th May 2005, 16:40
Hallo mensen,

Deze topic heb ik gepost, omdat ik zag dat er op 29 mei weer een toernooi zal worden gehouden in het trefpunt, door Carnage ofcourse, maar er nog geen type is vastgesteld. Hierbij mijn suggestie:

T1 Emperor Highlander *bier*

Het lijkt zomaar bij elkaar gegooid te zijn, maar er zit een goede redenering achter alles :P

T1 : Duh, zodat zon beetje alle kaarten toegestaan zijn *jump*
Emperor : Lees 3 regels naar beneden
Highlander : Prevents hele saaie standaard games, kom ik zo op terug.

Emperor, wat houd het in en hoe wordt het gespeeld ? Gebaseerd op de normale regels, bijgeschaaft voor meer spelplezier.

Emperor is een multiplayer variant die gespeeld wordt met 2 teams van elk 3 mensen. Elk team bestaat uit een Emperor en zijn 2 flankers. Zie de link.

http://www.wizards.com/global/images/mtgcom_daily_aa99_pic1_en.jpg

Lieutenants zijn dus Flankers he )

Wanneer een flanker "sterft" neemt zijn Emperor de plaatst in, i.e. hij schuift door naar de open plaats.

Iedereen heeft overigens gewoon 20 levens, niet gedeeld!

Okay nu de board positions duidelijk zijn, turns.

Elke game zal gewoon beginnen met een dobbel rol, tussen de Emperors. Degene met de hoogste worp kiest welk team begint. van het team dat gekozen is om te beginnen begint de LINKER flanker (vanuit het oogpunt van zijn Emperor). Idd dat betekend dus dat het beginnende team maar 1 turn krijgt gevolgd door 3 turns van de tegenstander.
De turns worden clockwise doorgegeven. Dus na de linker flanker komt de rechter flanker van team 2, de Emperor van team 2 dan de linker flanker van team 2 enz enz...

Turns zijn duidelijk, range van targeted spells en untargeted spells.

Elke flanker heeft een target range van 1 elke Emperor een range van 2. Dus:
- Elke flanker kan alleen de flanker voor hem targetten
- De flanker kan zijn eigen emperor targetten
- De Emperor kan zijn eigen flankers en de flankers van de tegenstander targetten, maar niet de andere Emperor. (Dan zou hij een range van 3 moeten hebben ) )
- Een flanker kan een vijandige Emperor pas aanvallen als zijn flanker sterft en de Emperor dus binnen zijn 1 range komt.
- Untargeted spells, zoals Wrath of God. Affecteren gewoon het hele spel en alle spelers. Deze hebben geeen range.

Extra regels:

Counterspells targetten de speler niet, maar een spel die op de stack ligt. Bij deze vorm van Emperor mogen spells van een Emperor dus gewoon gecountered worden door de flankers van de tegenpartij en/of door de opposing Emperor. Dit is overigens open voor suggesties!

Creatures mogen niet doorgeschoven worden, dit voorkomt een hoop rompslomp en maakt het spel een stuk overzichtelijker.

Kaarten die zeggen All players/Each player, zoals Howling Mine:

At the beginning of each player�s draw step, if Howling Mine is untapped, that player draws a card.

Hebben geen range dus affecten echt ALLE spelers. Dit heeft echt een hele goede reden en is niet open voor discussie. (R)

Okay dus range is duidelijk. Attack Fase:

Makkelijk, alleen de speler die recht voor je zit aanvallen, dus de Emperor kan niemand aanvallen totdat een flanker van hem sterft. Dus een attack range van 1 zegmaar.

Even denken hoor ) volgens mij heb ik nu wel zon beetje alle regels behandeld :) Als ik iets heb gemist, feel free to point it out!

Okey!

Das dus de reden Emperor te spelen, nu nog even een verduidelijking naar Highlander.

Emperors zijn in princiepe zowieso de eerst 5 á 10 beurten vrij om te doen waar ze zin in hebben zonder dan ze een kans hebben om plotseling dood te gaan. Zijn jullie het vast mee eens, mooi :P . Nu zou het heel suf zijn als elke Emperor een combo deck zou spelen die hij zonder problemen neer kan leggen en alle tijd heeft om op te bouwen, i.e. rond de 10 beurten. Om deze combo decks te voorkomen stel ik voor in het format Highlander op te nemen. Dit canceled een boel combo decks en is zowieso een erg leuk formaat, als een van jullie dit nog nooit heeft gespeeld, had je vorige keer moeten komen!!! :P

Het samenstellen van een team.

Hier twijfel ik nog enigzins over. Ik ben op een systeem gekomen dan het mogelijk maakt om elke keer even sterke teams te maken. Jaja moedige woorden :)

Een voorbeeld. Er komen 18 mensen.

1. Piet
2. Klaas
3. Hans
4. John
5. Sinterklaas
6. Kerstman
7. Paashaas
8. Koningin
9. Carnage
10. Aekold
11. Frank
12. Elminster
13. Nitro
14. Squirle
15. Basjan
16. Hugo
17. Hellkite
18. Force0fWill

Dan zijn er dus 6 teams. Dus team 1, 2, 3 ,4 ,5 en 6 Indeling is als volgt.

1. Piet 1
2. Klaas 2
3. Hans 3
4. John 4
5. Sinterklaas 5
6. Kerstman 6
7. Paashaas 6
8. Koningin 5
9. Carnage 4
10. Aekold 3
11. Frank 2
12. Elminster 1
13. Nitro 1
14. Squirle 2
15. Basjan 3
16. Hugo 4
17. Hellkite 5
18. Force0fWill 6

Mooi klaar! 6 teams. Na elke game worden de namen op punten gesorteerd en dan volgen we deze manier nogeens. Dit voorkomt alles winnende teams en dus ook allesverliezende teams *bier* iedereen blij.

Okay

Ik zou echt niet kunnen verzinnen wat ik nu nog zou moeten schrijven over dit uiterst boeiende hersenspinsel *jump*

POST UW REPLIES

Geschreven door: Force0fWill

Woordentelling 893

P.S Je mag een sideboard meenemen van exact 15 kaarten. Deze mag je VOOR de match insiden en zo je deck aanpassen tot flanker of Emperor. Deze regel omdat waarschijnlijk er maar 1 game tegen de zelfde tegenstander gespeeld wordt.

Woordtelling meer dan 893 :P

Frank
6th May 2005, 17:06
_O_

Lijkt me een vette opzet maar ben bang dat ik niet kan komen (jarig *bier* )......maar mogelijk kan ik iets regelen.

word count: 20 )

Force0fWill
6th May 2005, 17:49
Iniedergeval bedankt voor je tijd om dit te lezen en gefeliciteerd alvast :P

Vortexx
6th May 2005, 18:56
lijkt me erg vet, weer is wat anders =)

aekold
6th May 2005, 19:09
Klinkt leuk, maar je moet dus wel een veelvoud van 3 aan deelnemers hebben. Volgens mij wordt dat je grootste bottleneck, tis vrij lullig als er een of twee mensen buiten de boot vallen.

Carnage
6th May 2005, 21:25
Ik vind 't op zich wel goed, Aekold heeft wel een punt.

Misschien een poll opzetten? (Y)

Mr G. Bears
7th May 2005, 11:52
Nee dat gaat stormlopen :P

Force0fWill
7th May 2005, 15:09
Nou het idee was zegmaar dat na elke game de namen op punten gesorteerd werden. De spelers die niet meededen krijgen een bye en komen bovenaan te staan. Zo worden zij dus ingedeeld voor de volgende ronde. En dus zijn er altijd 2 mensen die een match moeten missen, maar nooit dezelfde :)

RJ