PDA

View Full Version : Herberg?

Kolky
28th August 2002, 18:53
Ik heb gehoord van een vriend die ook D&D't (al een heel tijdje eigenlijk!) namelijk Tim van Toren.
Hij heeft mij wel eens verteld over een quest van hun.
Daarin hadden zij al een hoop Magical items gevonden en bemachtigd. Veel hadden ze verkocht omdat ze het niet konden dragen. Een stuk later in die Quest kwamen ze op een of andere manier een nieuwe god tegen. En op een andere manier was het de bedoeling om hem te aan bidden. Dus zij besloten een kleine gedenkplaats voor die nieuwe god op te richten, met tevens een herberg, Smid en Schatkamer... Nu is mijn vraag of andere mensen dit ook wel eens meegemaakt hebben, lijkt mij wel leuk.. en aangezien ik weinig D&D gespeeld heb weet ik er totaal niks van.. en vroeg ik me af of het ?berhaubt weleens gebeurd, en of dit geen uitzondering is.......

Elminster
28th August 2002, 20:35
ok dit schiet mij te binnen als ik je stukje lees:
Magic items verkopen omdat ze te zwaar zijn? Dan ben je vrij gek vind ik, of het moeten wel erg slecht te gebruiken en waardevolle items zijn. Zoals Outcast lang geleden als eens opmerkte bij een soortgelijke situatie zijn er zat dingen die je er op kunt vinden: huur een drager, koop een paard, gebruik magie (Tenser's floating disc) of draag gewoon niet alles tegelijk. Vergeet niet dat geld ook gewicht (sorry zoontje van natuurkundeleraar: massa :D) heeft (50 munten = 1 pound) dus je waarschijnlijk op achteruit wanneer je het verkoopt.
PC's (Player characters) die zelf huizen ed bouwen heb ik nog maar 1 keer meegemaakt: zie de thread over het bouwen van je eigen fort 'War, the army and the commanders'. Het geeft meestal wel een leuke draai aan het verhaal, als je een gebied hebt om te beschermen, het is eens wat anders. Planetouched merkte ook al op dat het nu niet zozeer om de xp gaat, maar echt om het winnen met je leger...