PDA

View Full Version : Proffesion(soldier), 2nd new skill

Planetouched
27th August 2002, 22:42
OK, af en toe kom je in dnd situaties tegen waar je niet goed mee weet om te gaan. Dit kan in combat zijn of met iets geheels anders te maken hebben. Ditmaal een nieuwe skill vers bedacht door onze Dnd-groep om het probleem van een army leiden op te lossen. Taco kwam met idee om het een Profession(soldier) te maken. Net zoals andere professions ging deze skill dus op Wis. Het idee was dat alle soldaten in ons leger.(Op dit moment boven de 100). de skill kregen. Ze konden deze trainen maar dit koste natuurlijk ook weer tijd. De bedoeling was dat ze in combat een bepaald Dc moesten halen om te zorgen dat ze bijv. in het gelid bleven. Deze Dc's waren over het algemeen niet al te hoog. Het uitoefenen van een bepaalde vorm waarin de groep moest gaan staan had bijv. een Dc van 10- het aantal rondes dat ze de tijd kregen om het uit te voeren.)

Ook maakten we Dc's voor als er bijv. een fireball bij hun ontplofte of als er een grote magical beast over ze heen vloog etc.
Ook maakten we DC's om te zorgen dat ze niet gingen plunderen als ze bijv. een stad hadden overmeesterd.
Het rijtje met de exacte DC zet ik morgen wel even hier neer, in ieder geval hadden we ook regels gemaakt over de mate waarmee commanders(wij+hogere levels warriors etc.) invloed hadden op deze skill.

Binnenkort(binnen 2 maanden) zal er waarschijnlijk een groot gevecht gaan beginnen tussen ons leger en het vijandelijke land. Iets waarvoor we ons vroegere fort(zie dnd algemeen) hebben verbeterd, stenen muren van 30ft hoog, magische items etc hebben gekocht etc. Als dit gevecht plaatsvind(wat wel een dag in real-life gaat duren denk ik)zal ik aantekeningen op nemen en het geheel naderhand ook in dit forumdeel beschrijven. Massive veldslagen maak je niet zo vaak mee in Dnd, dus deze ga ik koesteren. Het grote verschil met vroeger is dat ik vroeger een leger wou voor de Xp die zo'n veldslag me zou opleveren. Nu denk ik amper meer daaraan , ik wil nu graag ervoor zorgen dat ons leger wint, we de vijanden verslaan en het land bevrijden. Toch raar hoe het oprichten van een fort en een leger langzamerhand je anders erover laat denken. Ik vind het nu zonde als we zomaar ons leger ergens in gooien. Ik wil er nu voor zorgen dat het leger wint etc. Achja over 2 maanden hebben jullie dat verslag in ieder geval wel. Ik hoop dat we ze verslaan:)

Planetouched

Elminster
27th August 2002, 22:55
misschien is het makkelijk deze post bij de andere thread te zetten over het army aanvoeren, dat houdt het wat overzichtelijker. Heb jij trouwens dat lijstje met DC's of ik? Als jij het hebt, vergeet niet alle DC's met 4 te verhogen vanwege de ranks die je erin kunt kopen op lvl 1...

Bremmer
28th August 2002, 12:04
Zo...........ik kan niet wachten tot we dat verslag krijgen te lezen want een veldslag maak je inderdaad niet vaak mee en zo'n fort met alles erop en eraan nog minder vaak!!! Ben benieuwd!

Elminster
28th August 2002, 17:11
We hebben nog een leuk plan.. hopelijk valt de veldslag met wat sturen van de DM in de vakantie en dan maken we er een soort D&D-marathon van van soches vroeg tot 's nachts laat :D
Kunnen we heel de veldslag op ons gemak uitvechten, beter dan in meerdere sessies.
Maar je zult dus nog helaas wel een week of 6 moeten wachten...

Bremmer
28th August 2002, 17:16
wilden wij ook een keer doen, maar het is er nog niet van gekomen........

Planetouched
28th August 2002, 21:29
Profession(soldier)
This skill let's you train a soldier in discipline. When a soldier is badly disciplined he
will easly get scared of strange, strong powers and will be more tempted to flee from a
battle than a well trained soldier. This skill also helps you to stop soldiers from looting
a battle-scene after a battle.

Spell within 50 ft. DC: 9+spell level
Siege weapon fired non-magic projectile within 30 ft. DC: 9
Siege weapon fired magic projectile(not harmless projectiles) within 30 ft. DC: 11
Form shape. DC: 10-number of round to furfill shape(+1 on DC for every 16 men above 32)
Hold line in case of creature(CR>5). DC: CR-1/50 men.
Hold line in heat of battle(Army must be reduced by>50%). DC: 10+1/-10%
Looting in Fortress/City after battle. DC: 14-1/leader
Looting at battlefield after battle. DC: 9-1/leader

Planetouched

Elminster
28th August 2002, 21:43
ik stel voor om het volgende te veranderen:
geen:
Hold line in case of creature(CR>5). DC: CR-1/50 men.
in plaats daarvan gewoon de fear DC van beesten gebruiken, je mag je skill points van profession(soldier) erbij optellen en je krijgt +1 per 64 soldiers in het leger
Klopt beter met de huidige regels

Planetouched
28th August 2002, 22:17
enigste probleem = veel, heel veel creatures hebben geen Fear effect/Dc, of ik moet je verkeerd begrijpen(zal wel denk want het klinkt echt vaag voor me)

zal wel zoiets bedoel als

DC= CR (make roll-check and add +1/64 men in army)

achja anders schijf je em zelf ff uit en voeg ik em wel toe.

Planetouched

Elminster
29th August 2002, 16:14
Waarom zou je een check moeten maken om niet bang te worden bij een beest dat normaal geen fear DC heeft? Nu ben je met veel meer man, dus why panic?
Trouwens 2 threads over 1 onderwerp werkt niet echt...