PDA

View Full Version : dexterity to AC

Bremmer
27th August 2002, 14:47
Ok om even een oude discussie boven tafel te halen: Sneak Attacks. Dit is bij onze groep vaak een bron van discussie.

Laatst hadden we een discussie toen een enemy ervan door ging en hij voorbij een pc (demon) rende (die was niet in combat en dus kreeg hij geen AoO). Demon zei dus dat hij wel een AoO moet krijgen.

Ik heb het PHB nog eens doorgenomen en eens goed gekeken naar tabel 8-8. En inderdaad zou de pc een AoO krijgen want de enemy rende voorbij en uit de tabel blijkt dat running ervoor zorgt dat hij zijn dexterity bonus verliest en dus krijgt de pc een AoO.

Ik moest er opeens aan denken toen ik op het forum van En world zat te lezen............ wou ik gewoon ff melden.................

Grz Bremmer

Elminster
27th August 2002, 22:52
Je begint over sneak attacks en hebt het dan maar over AoO's..? maar iemand die langsrent krijgt wel degelijk een AoO, en ik weet ook vrij zeker dat een Sneak Attack daar dan bijhoort (dat bedoelde je waarschijnlijk?). Dat komt vooral omdat je tijdens het rennen alleen op het rennen let en niet opzij kan springen of bukken.

Bremmer
28th August 2002, 11:59
ja sorry dat bedoelde ik in mijn haast dus te zeggen ;J