PDA

View Full Version : 6-3-2005 - Magic 'Legacy' Toernooi!

Carnage
23rd February 2005, 21:28
Vanuit de agenda deze Toernooi-aankondiging (http://www.trefpuntmagic.nl/agenda/view_agenda.php?id=21)

--= Zondag 6 maart 2005: Magic LEGACY toernooi =--
-----------------------------------------------------------------------------------
Wanneer: Zondag 6 maart 2005, 12.00 uur
Waar: Cafe 't Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal

Op zondag 6 maart zal er een Legacy Magic toernooi plaats vinden op onze vaste lokatie.

'Legacy' is de nieuwe versie van het oude Type 1.5 (oftewel Classic-Restricted) formaat. Voor meer achtergrondinformatie over het 'Legacy' formaat, zie onder.

In een Legacy toernooi zijn vrijwel alle kaarten toegestaan die ooit uitgebracht zijn tot nu, met uitzondering van de kaarten die gebanned zijn. Kijk op http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/sfrtype15 voor de exacte lijst van toegestane kaarten (en welke er gebanned zijn). Kijk hier goed naar, want vorige keer waren er een aantal personen die met hun deck niet voldeden aan de eisen.

We spelen onder 'modified swiss' regels dat wil zeggen dat je in een poule zit en altijd moet spelen tegen tegenstanders met dezelfde lose/win ratio. Er wordt gespeeld om 'best out of 3', wat wil zeggen dat de eerste speler die 2 games wint, de match wint.

Je deck zal bestaan uit minimaal 60 kaarten waarbij elke kaart maximaal 4 keer in je deck mag zitten, met uitzondering van basic land.
Je mag een sideboard meenemen bestaande uit exact 15 kaarten, waaruit je kaarten mag kiezen die je na de eerste game mag verwisselen met kaarten in je deck.
Deelname kost Eur 2,50.

Uiteraard wordt dit toernooi ook weer gehouden in cafe t Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal.

----------------------------------------------------------------------
Voor de geinteresseerden: Legacy behoort samen met het Vintage formaat tot de 'Eternal Formats', wat wil zeggen dat er geprobeerd wordt alle kaarten ooit gedrukt speelbaar te houden.

Vintage is het formaat waarin kaarten over het algemeen alleen restricted worden omdat deze te sterk zijn (op wat obscure ante-kaarten, Falling Star en Chaos Orb na). Kaarten als Moxen en Mana drains zwaaien de scepter in dit formaat. Legacy is een wat 'eerlijker' formaat waarin kaarten alleen gebanned worden.

Vintage heette vroeger 'Classic' en Legacy heette vroeger 'Classic Restricted'. Dit kwam omdat vroeger de banned & restricted kaarten van deze formaten gekoppeld waren. Classic Restricted zei eigenlijk niets anders dat alle kaarten die banned en restricted waren in Classic, per definitie allemaal banned waren in Classic Restricted.

In de nieuwe situatie zijn deze lijsten onafhankelijk van elkaar. Legacy heeft dus zijn eigen Banned list, en deze is behoorlijk interessant, want je mag nu b.v. 4 keer Regrowth of Fork spelen!!!

Lees er hier meer over (halverwege de pagina) http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/daily/af30
----------------------------------------------------------------------

Nitro
23rd February 2005, 21:55
en ja er is nog meer goed nieuws want ik ben er ook weer bij!

aekold
23rd February 2005, 22:53
En er is ook minder nieuws, want ik ben er wss niet bij.

lars
1st March 2005, 23:09
ik kom waarschijnlijk ook weer en neem een nieuwe speler mee en nog wat nieuws geen aluren voor mij hoogstwaarschijnlijk wat wel dat weet ik zelf nog niet helemaal. Moet nog ff testen.

aekold
4th March 2005, 00:21
Anders is de voetbal afgelast en ben ik dus van de partij.
Nu nog een deck verzinnen.

lars
4th March 2005, 14:44
haha ja mijn decks willen ook niet echt:P

squirle
4th March 2005, 18:09
Nou ravager gebanned in standaard, nou dan maar in legacy spelen he.

Nee hoor verzin wel wat :).

lars
4th March 2005, 18:18
waarom hoor ik stemmen in mijn achterhoofd roepen het zal wel een ander klote deck worden:P

Ik zit te denken aan mijn goede ouwe zombie fun deck:)

Nitro
4th March 2005, 18:37
let's burn it all helemaal plat!

aekold
4th March 2005, 19:09
Enchantress all the way.

Carnage
5th March 2005, 00:00
Euh.....zal ik dan maar mono-blauw combo-deck doen? *nasty*

Nitro
6th March 2005, 05:03
mijn god, het zal wel zwaar worden om er weer zo vroeg uit te komen en nog ff een deck te bouwen, hopelijk haal ik het

squirle
6th March 2005, 15:52
BLijkbaar is er dan precies vandaag weer je oma jarig. Damm

Elminster
6th March 2005, 19:39
En, is het een beetje leuk toernooi geweest?

aekold
6th March 2005, 19:41
Was best gaaf ja, alleen de opkomst valt me de laatste tijd een beetje tegen.

Nitro
6th March 2005, 19:44
ja was leuk, alleen moest je wel erg lang wachten met al die slome spelers :P

Elminster
6th March 2005, 20:00
Die opkomst vind ik ook erg jammer ja... Scheelt een hoop dat een aantal trouwe spelers ermee gestopt zijn natuurlijk, maar toch...

Carnage
6th March 2005, 23:39
ja was leuk, alleen moest je wel erg lang wachten met al die slome spelers :P

Jah John [van Tilburg], nu hoor je het ook eens van iemand anders *nasty*

't Was echt weer leuk, 1 stomme fout gemaakt die me gelijk de match tegen Aekold koste en John van Tilburg weer van z'n Quest-doel afgehouden (van mij winnen (L)).

Het aantal deelnemers valt idd beetje tegen laatste tijd...inderdaad zijn een paar die-hard spelers gestopt de laatste tijd, en ik vermoed ook dat spam-filters er ook iets mee te maken hebben :(.

lars
7th March 2005, 11:17
sry dak moest droppen volgende keer regelt die gozer dat hij niet hoeft te werken hij komt volgende keer ook weer dus ik ook als het een leuk type is dan he:P

aekold
7th March 2005, 13:48
Ach ja, we moeten maar eens mensen verplichten om te komen :D.

SungShik
7th March 2005, 23:18
In dat geval spijt het me vreselijk dat ik er niet was, maar ik moest wiskunde leren he... *balloon*

aekold
7th March 2005, 23:47
Math is for the weak :D.

Elminster
7th March 2005, 23:50
Pas op jij!

aekold
8th March 2005, 11:13
Harhar, of anders????

Elminster
9th March 2005, 14:55
XP PENALTY!

Fuck waarom ben ik gestopt met DMen.....

SungShik
9th March 2005, 19:01
XP PENALTY!

Las ik 't toch even verkeerd :)
Ik dacht al... Elm zat toch helemaal niet in D-Men (lange frans, baas b, je kent ze wel ))

*balloon*

aekold
9th March 2005, 19:07
XP PENALTY!

Omdat ik het nu overneem en jij wou spelen???

Nitro
9th March 2005, 19:09
Las ik 't toch even verkeerd :)
Ik dacht al... Elm zat toch helemaal niet in D-Men (lange frans, baas b, je kent ze wel ))

*balloon*

er bestaat wel een J-Man :) (Y)

Carnage
10th March 2005, 00:00
En ook een He-man :P

Force0fWill
29th March 2005, 14:23
Ik moet toch echt eens in roosendaal gaan wonen, lekker veel toernooien :D

Maar over een maandje of 2 is me deck klaar (T 1,5) en dan kom ik cker

Force0fWill

lars
29th March 2005, 14:49
haha je kan ook wel komen als je deck nog niet af is hoor gewoon wat slechtere kaarten erin doen. Dat doet 75% van de mensen in Roosendaal dus:)

Nitro
29th March 2005, 16:10
haha je kan ook wel komen als je deck nog niet af is hoor gewoon wat slechtere kaarten erin doen. Dat doet 75% van de mensen in Roosendaal dus:)

Ik zou zweren dat je in HIA woonde, maar das dus toch niet waar...(R)

lars
29th March 2005, 16:12
wel:P Ik bedoel bij Trefpunt haha (ik bedoel dus 75% van de mensen die op het toernooi komen he) Mijn decks zijn ook nooit helemaal af.

aekold
29th March 2005, 18:38
Of er zit een constuctie fout in :P.
Anger, zonder mountains ofzo.

lars
29th March 2005, 18:40
haha ja vroeg opstaan en bouwen is slecht voor je:P Maar dat probleem is reeds opgelost:P

Elminster
30th March 2005, 00:31
Bouwen en laat opblijven )?

lars
30th March 2005, 20:51
ja:) haha nee een taiga erin:P

aekold
31st March 2005, 01:22
Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan?

lars
31st March 2005, 10:55
naja er zit er nog steeds maar 1 in:P