View Full Version : D&D IN TREFPUNT
Elminster
26th August 2002, 11:44
Jaja we gaan nog een poging wagen...
DM hopelijk the demon of Planetouched, 1 september (zondag as) gaan we weer een sessie starten
Wil je meedoen, vul de poll in en post je naam zodat we ook weten wie meedoet.
Als je DM wil zijn of een voorkeur voor de DM heb zeg het er ff bij...
Elminster
26th August 2002, 15:53
welke mystery guest heeft als tweede zichzelf opgegeven? Bremmer (die was toen op het forum) ?
Bremmer
26th August 2002, 15:58
nope ik was het niet........kan namelijk niet want op 1 september zit ik in Tilburg ---> introkamp
Carnage
26th August 2002, 17:11
Ik was het ;)
Ik zal straks 'ns bellen of het a.s. zondag wel mogelijk is daar in 't Trefpunt.
Outcast
26th August 2002, 20:52
Goed , je kunt op mij rekenen. Lijkt me wel eens leuk een tweede groep
the demon
26th August 2002, 21:26
Mijne Heeren,
Ik zou graag mee willen doen op 1 sept i.h. trefpunt.
Ik wil ook best DM spelen; maar dan wil ik het wel graag even weten, dan kan ik voorbereiden. Liefst een paar dagen van te voren.
grz
Demon
Elminster
26th August 2002, 21:30
tenzij iemand ethische bezwaren heeft, wil ik je nu graag tot DM dopen...
doe de poll ff, voor de telling
the demon
26th August 2002, 22:21
interestii salutem, (pardon my probably incorrecy latin)
als ik dan dm ben, dan stel ik het volgende voor.
Geinteresserde spelers zijn natuurlijk altijd (en per definitie) welkom.
Ik ga er vooralsnog van uit dat alle spelers (althans die spelers die zich ingeschreven hebben) die komen, de regels goed tot erg goed kennen. Ik stel dus voor op een wat hoger level te gaan spelen. Laat ieder maar een voorstel maken voor de daadwerkelijke level dat ieder wordt. Dan kijken we van daaruit verder.
Mocht je de regels nog niet zo goed kennen laat dat dan geen reden zijn om niet te komen. De quest wordt aangepast aan de spelers en niet andersom.
Dus kom gerust... en schrijf je gerust in.
Voor karakters, zijn qua prestige classes alle basis producten van wizards toegelaten alsmede de forgotten realms producten. Ook eventuele magical items uit die producten kunnen. Onder voorbehoud... te groffe classes of combinaties kunnen geweizigd worden.
Voor degenen die zich al ingeschreven hebben, bedenk alvast wat je ongeveer zou willen spelen. Het daadwerkelijke uitwerken gebeurd ter plaatse, maar ik wil er niet te veel tijd aan besteden. Een groffe schatting ongeveer een half uur a drie kwartier, niet meer dan een uur.
Mochten er nieuwe spelers komen dan lassen we extra tijd in voor uitleg en dergelijke.
grz Demon
Bremmer
27th August 2002, 00:51
JA ik ben het: de enigste ik heb dus nee gestemd.........:&
Nee maar ik ben dan dus niet in Roosendaal, maar ik hoor het wel als de d&d sessie goed verlopen is. De volgende keer ben ik er dus wel bij (als het dan nog mag) :D
Elminster
27th August 2002, 12:14
Klinkt goed demon... ikzelf stem voor een niet te abnormaal hoog level te nemen, maar welk level precies maakt me niet zoveel uit. Mogen we ook andere races gebruiken?
We hebben nu Outcast, Carnage, the demon et moi, hopelijk en waarschijnlijk komt Planetouched daarbij (= party van 4 = perfect).
En dan Bremmer nog vanaf de 2e sessie en dat maakt 6.
Carnage
27th August 2002, 14:09
Zondag 1 september vanaf 12.00 uur kunnen we terecht in Caf? 't Trefpunt in Roosendaal.
Ik zal ook ff een announcement maken zodat echt iedereen het weet dat er iets gebeurd.
Elminster / Planetouched / Outcast - als jullie nog meer man kunnen optrommelen is het goed hoor!
BTW: Ik weet niet of ik zelf al om 12.00 uur present kan zijn i.v.m. opstellen samenlevingscontract....:S. Maar Outcast is ook bekend daar, dus....
Kolky
27th August 2002, 14:22
Ik heb dus ook JA gevote. En ik doe dus ook mee. Heb waarschijnlijk van jullie allemaal het minste ervaring, maar daarvoor probeer ik effe Neverwinter Nights en Baldur's Gate van te voren te spelen, en heb zelf een Player's Handguide het meeste ken ik wel, ben alleen nooit verder gekomen als level 3 dus... :&
Ik zie wel wat jullie kunnen regelen! Hoop dat jullie het oke vinden?
Outcast
27th August 2002, 19:40
Inderdaad wat Taco aangeeft niet al te hoog lvl, maar ergens tussenin met niet al te veel beperkingen. Als je wat aangeeft dan kan ik me al voorbereiden en wat dingen bekijken.
Natuurlijk vraag ik gelijk hierbij effe of het de bedoeling is dat we met deze karakters dan misschien ook er mee doorgaan.
Mzl
Elminster
27th August 2002, 22:18
wist niet dat je had gestemd Kolky... welke campaign heb je gevolgd? Neem je Player's Handbook maar mee, altijd handig tijdens het char-maken!
Ik ga er vanuit dat we een neutral / good campaign doen, anders ga ik shadow magic doen maar dat is allemaal zo alternatief...
Het was trouwens absoluut mijn bedoeling langere tijd door te gaan met deze character, one-shot campaign hebben we nu al meer dan genoeg gedaan. Dat is misschien wat lastig met de groter wordende groep (nu al 6 + 1 DM), die allemaal op dezelfde dag moeten kunnen, maar dat moet dan maar.
Mister demon da DM, aardige kerel, goeie gozer... :D ,..... mogen we de psionic handbook gebruiken?
Planetouched
27th August 2002, 22:21
Count me in eehm 2 vraagies, ten eerste welk level mogen we em precies maken? Ik stem zelf voor in ieder geval niet 1-3, die levels zijn leuk als j pas net begint maar pas vanaf 4 worden de gevechten/reizen/avonturen/spells etc. spannend(althans vind ik, ok magic missile is kix:))
enne eehm als tweede zou ik graag willen weten of ik misschien een feat uit Magic of Faerun mag nemen, genaamd Spellfire. Ik eem aan dat alle Forgotten Realm spelers al weten wat dit is, jawel het legendarische, oftewel leuke/handige spellfire(let wel geen silverfire, zo powerfull is die feat ook weer niet). Ik neem ook wel de uitgeprinte bladzijde mee zodat je em goed kunt inschatten.
Wordt kix,
Planetouched
Elminster
27th August 2002, 22:42
Bij mij mocht het niet, dus probeert hij het hier :D
Als het mag neem ik het ook!
Planetouched
27th August 2002, 22:44
Dat kwam omdat je die feat op level 1 moest nemen:)
Planetouched
Elminster
27th August 2002, 22:47
1 (Bremmer)
2 Carnage
Demon
3 Elminster
4 Kolky
5 Outcast
6 Planetouched
niemand vergeten?
Bremmer
28th August 2002, 11:55
hmmm.......spellfire ken ik niet maar ben benieuwd. Met dat psionics gedoe......tja het probleem is dat het echt helemaal duidelijk moet zijn voor jou en dus ook de DM en daar komt bij dat wij, behalve outcast misschien die het boek heeft, er niks vanaf weten.
Maar ja aan de andere kant misschien wordt het weer eens tijd voor iets anders.........
Elminster
28th August 2002, 17:08
SPELL FIRE
Persons gifted with the spellfire ability can do amazing things, dependent upon their skill, talent and the amount of magical energy they have within them at the time. In general, spellfire can be used to heal, create blasts of destructive fire, or absorb magical effects it contacts, although the exact effects vary by circumstance and user. Talented wielders can release multiple blasts at once or even fly using the ability.
A spellfire wielder can ready an action to absorb spells targeted at her as if she were a rod of absorbtion. She gets one level of spellfire energy for every spell absorbed and can store a number of spellfire energy levels equal to her Constitution score.
As a standard action. she may expend these spellfire energy levels as a ranged touch attack (maximum range 400 feet), dealing 1d6 points of spellfire damage per level expended (Reflex halve DC 20). Spellfire damage is half fire damage and half raw magical power, just like the damage of a flame strike is half fire and half divine energy. Creatures with immunity, resistance, or protection against fire apply these effects to half the damage.
A spellfire wielder can also heal a target by touch, restoring 2 hit points per spellfire energy level expended for this purpose.
Unlike most supernatural abilities, spellfire is affected by spells and magic items that affect spell-like abilities, such as a rod of absorbtion or a rod of negation (if pointed at the manifestation rather than the wielder). It can we thwarted or counterspelled by dispel magic, and theoretically a spellfire wielder could counterspell another's spellfire. However, spellfire is a supernatural ability and does not provoke an attack of opportunity when used, nor is it subject to spell resistance.
So spoke, er wrote Elminster
Bremmer
28th August 2002, 17:14
MOET HEBBEN!!!!!!!!!!!!!
Kolky
28th August 2002, 18:13
Nemen jullie ook charactar sheets voor mij mee, heb er zelf geen en weet niet welke gebruikt wordt!
En nog een vraagje: heb ik genoeg aan elke dobbelsteen 1x (d6 heb ik 3 keer)??
En ik wou graag een Rogue of Druid spelen kan dat?
veel verstand van hoge levels heb ik niet...... dus een beetje hulp is wel welkom! Bedankt, hoop dat jullie het geen probleem vinden..? :&
Elminster
28th August 2002, 18:21
Neem gewoon je PHB en al je dobbelstenen mee, is geen probleem. Aangezien je de eerste bent die een class noemt mag dat ook geen probleem zijn, en als je uitleg wil vooraf (zondag kan ook natuurlijk) post je het maar ff of een PM of een mailtje...
Outcast
28th August 2002, 18:32
Is spellfire niet die ability die archmages krijgen en dus erg grof behalve dat hoge lvl.
PS mensen hebben een archmage al eens getest en de meningen waren vrijwel gelijk. Archmage is way overpowered.
Ach is niet alleen de forsaker zo grof hehe
Kolky
28th August 2002, 19:20
Heeft er iemand het boek 'Song and Silence'??
Dit omdat ik Zondag Rogue wou gaan spelen!
Thnx
(zo gaat die postrating wel omhoog;) )
Bremmer
28th August 2002, 19:38
tja ik heb het alleen op pdf format via Kazaa. Maar ik moet zeggen als ik een boek zou kopen dan is het dat boek; zeer geslaagd boek en het helpt je echt als je wil weten hoe je een effectieve rogue moet spelen, met o.a tips, nieuwe feats, en prestige classes (dungeon delver!!!!)
Grz Bremmah
Bremmer
28th August 2002, 19:40
o ja voor zondag: (dus niet deze want dan kan ik niet, maar de volgende keer ben ik er wel bij) ik zou graag een fighter/rogue willen spelen, als dat kan (rogue pas in later lvl, eerst fighter)
Kolky
28th August 2002, 19:41
Ja klopt, heb hem ook als PDF sheet, maar ja als ik het wil spelen, heb ik geen zin om de helft van dat boek uit te printen...
Bremmer
28th August 2002, 20:26
hehe......dan zal ik maar eens heel snel gaan lezen wie weet krijg je hem uit ;)
the demon
28th August 2002, 20:58
beste spelers en potentiele spelers...
even ter info....
het level waarop ik jullie wilde laten spelen is vooralsnog 13. Tenzij daar ernstige bezwaren tegen zijn wilde ik het daarop laten. La mensen dat teveel vinden kunnen we ook terug naar 10. Die optioe laat ik open. Het handigste lijkt mij een gelijkgerichte party qua alignment. Good lijkt mij wel het makkelijkste, maar neutral of evil kan ook. Teamwork is wel cruciaal. Hou daar wel rekening mee.
Verder ik heb het boek "The song and the silence". Welliswaar geprint vanaf de pdf maar ik heb hem dus wel hardcopy. Dus dat wordt geen probleem.
Verder de feat spellfire. In het boek staat: "The supernatural ability known as spellfire is thougt to be unique to a single person in each generation." en bij de feat: "SPELLFIRE WIELDER" staat: "acquiring this feat requires approval by the DM". Nu dat gezegd is... ik denk dat deze ability wel grof is. Maar vijanden die je tegen komt zijn dat ook wel. Het groffe is dat je spells die op JOU afgevuurd worden kunt absorberen. Maar aan de andere kant sta ik het spelen van drow en dergelijke ook toe en die hebben SR. Dus JE MAG DEZE FEAT NEMEN.
Maar aan de andere kant, misbruik wordt bestraft. Zodra iedereen de feat gaat nemen, weet ik dat het te grof is en onderneem ik actie.
Ik heb persoonlijk nog niet het idee dat het te grof is.... We zullen zien.
Verder, het psionic handbook. LIEVER NIET. Tenzij je om een of andere kosmisch belangrijke reden perse een psion of zo wilt spelen, heb ik liever niet dat je dat gebruikt. Ik heb dat boek namelijk nog niet gelezen.
Als je PERSE wel een psychic karakter wilt spelen, dan kan dat EVENTUEEL. ik heb namelijk liever een verraste DM dan een gefrustreerde speler.
grz
Demon
Elminster
28th August 2002, 21:10
Originally posted by Outcast
Is spellfire niet die ability die archmages krijgen en dus erg grof behalve dat hoge lvl.
PS mensen hebben een archmage al eens getest en de meningen waren vrijwel gelijk. Archmage is way overpowered.
Ach is niet alleen de forsaker zo grof hehe
Ik dacht van niet, maar ik zal het nog eens nazoeken. In ieder geval doelde Planetouched op een feat in Magic of Faerun die je op lvl 1 kan nemen en je spellfire geeft. Ik vind dat te hard, maar heb het nooit toegelaten dus nooit getest.
Planetouched
28th August 2002, 22:09
:) geloof me hij is veel minder hard dan wat Elminster(de echte) ermee kan, ten eerste heb ik niet de broodnodige +10 op con die elminster via de chosen of mystra template krijgt+het gehele silverfire gedeelte valt weg. Ach ik vind de feat ook wel hard maar om nou te zeggen dat hij voor legendes is gemaakt. Ach the DM beslist. Wel kix dat we op level 13 mogen beginnen. Krijgen we een standaard aantal punten te verdelen of standaard ability scores die we zelf over de ability's mogen verdelen?
En hoe gaan we de equipment doen, op level 13 heb je noggal wat geld maar als je ons al dat geld geeft en ons er maar iets van laat kopen hebbie dus allemaal +3 vorpal zwaarden tegen je zonder dat de character voor de rest iets aan heeft(ok beetje overdreven maar jullie snappen wat ik bedoel) Ga je een max Gp-limit opnemen om magische items te kopen?. In dat geval zou ik een getal tussen de 30.000 en 50.000 kiezen. Is maar een suggestie.
Owja ik wil graag(sorry Taco) toch wizard verder uit proberen. Prestige class wordt denk miss Mage of the Arcane Guild of Planeshifter(als die toegelaten is, komt namelijk uit Manual of the planes).
Enne nog een ding, worden items/feats/weapons/etc uit andere boeken automatisch toegelaten(onder voorbehoud van de DM als hij hem echt te hard vindt)?
Planetouched
Outcast
29th August 2002, 01:01
Ik ben natuurlijk niet de DM maar ik ken wel een aantal afspraken die waarschijnlijk hier ook van toepassing zijn.
Je mag equipment kopen voor dat lvl maar met een maximale marktwaarde gelijk aan +3 market price bonus. Laten we zeggen items van ronde 20.000 per stuk max.
Ablity scores weet ik niet, misschien handig als we gewoon vaste krijgen kunnen we karakters al uitwerken.
Bij ons worden de meeste dingen die in boeken van Wotc staan toegelaten, maar de DM zal het zeker bekijken!!
Ik spreek nu niet namens Pol en die zal beslissen, maar ik denk dat ik er niet ver naast zit. Vergeet dat vorpal gedoe maar.
BTW ik word lvl 4fighter/3 bard/lvl 6 bladesinger.
Bremmer
29th August 2002, 10:38
mooi zo dan hebben we dus al een wizard/prestige class en een fighter/bard/bladesinger. Ik wordt waarschijnlijk een fighter/rogue achtig iets, met een prestige class die ik dus nog niet heb uitgezocht, maaruh........ik heb dan ook een weekje langer de tijd dan jullie. Nu is het afwachten op de andere karakters en we hebben een kick-ass party dacht ik zo(T) :! :! :! :!
Van vaste ability scores ben ik ook een groot voorstander van btw..........
the demon
29th August 2002, 14:20
beste iederen,
ik meen uit jullie posts op te maken dat jullie op lvl 13 spelen wel zien zitten.
Om te beginnen, jullie starting gold op level 13 is 110 000 gp. Dit is natuurlijk voor het kopen van items voor jullie karakters. Er zit natuurlijk een limiet aan de prijs van een individueel item dat jullie kunnen kopen. Mijn standaard zou zijn maximaal de helft voor een single item, maar ik heb nog even geen zin in mensen met demon armors en vorpal swords. Dus mijn limiet aan een single item wordt 35 000 gp. Zo kunnen jullie net een +4 zwaard of ander wapen kopen, wat jullie zelf ook vanaf level 12 gemaakt konden hebben.
Daarnaast geef ik jullie bovenop de xp die jullie nodig hebben voor level 13, 78000xp een cadeautje van 1400 xp. Dit kunnen wizards gebruiken om zelf items te maken (wat ik wel wil promoten; sommige dingen zijn niet te koop, maar wel zelf te maken). Die 1400xp komt (x25) precies overeen met 35000gp marktwaarde.
Nog iets, over feats en items uit andere boeken. Als Het uit de boeken van wizards zelf komt, en nog van toepassing is, dan mag het onder voorbehoud. Wil je iets uit de manual of the planes, best, we gaan waarschijnlijk heus wel een keer de planes op... Maar ik wil het liefst wel even weten, maar te grof zal ik het wel niet zo snel vinden. IDEE: vraag het me zondag...
Tenslotte, vaste ability scores die iedereen kan verdelen is wel zo eerlijk. Ik ken zo maar iemand die perse het karakter met de hoogste ability scores moest hebben (en het grofste wilde zijn), anders was het voor hem gewoon k*u*t. Dus ik ben en groot vorstander van iedereen dezelfde scores, alleen anders verdeeld.
Dus de scores die iedereen krijgt zijn als volgt: 18, 16, 15, 14, 13, 10. Dit is exclusief de 3 punten increase die je van je levels hebt gekregen. Ik sta het overigens toe dat je een hogere score verlaagt (1 op 1) te gunste van een lagere, om zo een gebalancerder karakter te krijgen, maar het verlagen van een lage ten gunste van een hoge is uit den boze.
gegroet allen,
demon
Outcast
29th August 2002, 18:48
Klasse.
Goed doordacht , ik ga me al verdiepen.
Planetouched
29th August 2002, 20:35
Ok, ik ga even vrijdag dat boek van Koen lenen, wordt dus denk ik een level 5 wiz/level 8 Planeshifter en anders een van de andere prestige classes uit Tome and Blood. Trouwens mooi dat we die scores hebben gekregen. Ik zal mijn pre-constructed character meenemen. Scheelt veel tijd met als we daar dat allemaal gaan doen. Just adjust and start:)
We hebben nu dus 1 bard=healer in de groep, de party bestaat uit eehm 5 mensen toch? Ben benieuwd wat de anderen worden. Misschien handig als Outcast eraan denkt een wand of cure "light/moderate/serious" wounds te kopen(is maar idee) en de rest ook wat potions meeneemt?(Btw potion belt is erg goedkoop en errug handig hiervoor!!->zie forgotten realms, neem ik wel mee zondag.)
Owja de naam van mijn character: N?rill Lareth, male sun elf.
Moeten we ook nog een soort van voorgeschiedenis bedenken voor onze characters? Lijkt me niet zo heel erg nodig maar misschien dat het het verhaal iets echter maakt.
Planetouched
Kolky
30th August 2002, 00:23
ik als lvl7 Rogue/lvl 6 Dungeon Delver heb een aardige voorgeschiedenis nodig, om alleen al Dugeon Delver te worden. Moet namelijk 1 jaar in een dungeon gewoont hebben, veel quests alleen gedaan hebben enz...
Outcast
30th August 2002, 17:31
Laat even duidelijk zijn dat ik maar lvl in bard heb en voor de rest ben ik absoluut geen healer, ik ben meer fighter dan healer en zal voornamelijk in de frontlinie staan.
Het lijkt me niet verstandig dat ik ga healen of de wizard wil tanken
Planetouched
30th August 2002, 18:44
Ik denk dat we even moeten kijken hoe we het heal-probleem gaan oplossen. Voor over ik het weet gaat Taco Monk/prestige class maken. Geen healer dus, ach dan maar veel hitpoints gaan kweken.
Btw mijn keuze is bijna definitief.
Het wordt een Wiz 8/Dev 5
Een wizard level 8, Devotee of Correllon 5 dus. Levert me een mooie Spell Resistance van 25(voor 8 rondes/dag), +2 op divine spells/spell-like abilties en +2 op saves made vs. spells/spell-like abilties van Outsiders op en gratis Enlarged spell 4/day.
Misschien dat ik hem nog ietwat ga veranderen, paar levels nemen in Planeshifter of een andere prestige class maar die Dev 5 blijft in ieder geval.
Plane(shifter)touched
Elminster
31st August 2002, 17:41
Ik wordt de healer, clr8/divine disciple5
tis maar dat je het weet..
en mijn naam is: Alhandrus Melnibone
Planetouched
31st August 2002, 17:44
Gelukkig, trouwens leuke abilty dat overdragen van spells. Hey ik ben der morgen om 11.45 wel taco, dan rijden we samen naar et cafe.
Planetouched
Elminster
31st August 2002, 17:46
En voor de outsiders (ik ben er zelf ook 1 vanwege prestige class :P). Ik kan zonder probleem de spell imbue with spell ability zo vaak als ik wil gebruiken, very handy!
Planetouched
31st August 2002, 17:49
:)hey that means dat ik een +2 tegen al je spreuken, ability's etc krijg vanwege mijn Sacred defense+2
Planetouched
Elminster
31st August 2002, 21:49
kan ik je niet meer healen, heeel handig :S (L)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.