PDA

View Full Version : een army aanvoeren

Elminster
25th August 2002, 23:12
OK hier wil ik wat gaan spuien over legers in D&D. Misschien heb je War, the army and the commanders (http://forum.trefpuntmagic.nl/showthread.php?threadid=114) gelezen, maar dat gaat uiteindelijk vooral om het fort. Nu we over het leger gingen nadenken hebben we (of ik) de volgende problemen + oplossingen bedacht (we wilden misschien Warhammer gebruiken, maar daar is D&D te gedetailleerd voor; omgekeerd omzetten kan wel):

-Het grote aantal rolls, dit is niet zo'n probleem, we gaan waarschijnlijk met percentages en kans-gemiddeldes rekenen. Wel lastig dat critical hits werken, maar dat is te overzien

-Als je een pijl op een leger schiet is dat makkelijker dan op 1 persoon. Daarom denk ik dat je een 2x2 groep het beste als large kunt beschouwen, 4x4 als huge, 8x8 als gargantuan zodat de AC daarmee wordt gepenalised. Wel lastig om dan te bepalen wie er wordt geraakt, gewoon random rollen is het beste denk ik.

-Het nut van training. Welk voordeel heeft een goedgetraind leger tov een slechter? Hoger level is geen optie, het moet subtieler. Oplossing (misschien): een skill, 'moraal' of zo, die je kunt trainen volgens de extra train-regels in de DMG: 1 week is +1 in de skill, 50 GP voor 1 trainer / week. Een hoge moraal houdt in: meer orde, beter commando's opvolgen, minder snel vluchten als ze bv een meteor swarm op een stel vrienden zien landen etc etc. Dit lijkt mij goed, omdat het best duur wordt een priv?-trainer voor elke unit apart te betalen dus je geen enorm hoge bonussen kunt halen.

Reacties tot nu toe?

Carnage
26th August 2002, 10:15
Als je dit nog op papier zet mag je dat straks ook op het D&D gedeelte van onze site zetten, is wel handig.

Elminster
26th August 2002, 18:29
de skill waar ik het over had is 'profession (soldier)' ipc 'courage'; Zo blijven we binnen de bestaande selectie van skills zitten.

Planetouched
27th August 2002, 22:50
Kijk in The DM speaks, de skill staat daar kort uigelegd(wordt nog uitgebreider alleen daar had ik vandaag geen tijd voor, morgen staat ie er)

Profession(soldier)
btw vet dat ik
a) een very young golden dragon als cohort heb en
b) dat we die futuristic weapons(anti-matter rifle, laser rifle etc, kijk maar in de Dm's) hebben gevonden in dat alien ship. dat wordt een 6d10 blast op de eerst komende beast die ik zie:)

Planetouched

Elminster
3rd October 2002, 22:19
Jaja het zal niet lang meer duren, hopelijk zullen we de eerste veldslag in de herfstvakantie krijgen!!!

Zien we in ??n keer wat alle zooi waard is... al die regels enzo!

en kan Planetouched zijn wiskunde A eens in praktijk te brengen (statistiek) om te bepalen hoeveel pijlen er hoeveel damage doen...;J

Planetouched
3rd October 2002, 22:23
daar bouwen we wel ff een progje voor:)

Planetouched