PDA

View Full Version : Grand prix Eindhoven 25-26 februari

squirle
1st December 2004, 17:24
Laten we maar een mooie bom vallen hier op trefpunt. Weer een grand prix in nederland en dit keer niet in amsterdam, maar in Eindhoven in het beursgebouw (zelfde plek als spellen spektakel). GP zijn de grootste toernooien waar je zomaar kan binnen komen. Naast het hoofdtoernooi zijn er tig andere toernooien die je kan spelen. Kan me herinneren dat Amsterdam een paar geleden een paar spelers naar toe gingen, maar dit is toch zeer mooi.

Dus ga allen.

Zaterdag 26 Februari 2005
Eindhoven dag 1

Zondag 27 Februari 2005
Eindhoven dag 2
Top 64/128
Top 8

1. Toernooi opbouw:
Zaterdag 9 (??) ronden Swiss,
Zondag top 64/128 Swiss, gevolgd door top 8 Single Elimination

2. Format:
Extended

3. Prizesupport:
Acht uitnodigingen voor Pro Tour Philadelphia.
$25.000 prijzengeld, verdeeld als volgt:
-$17.500 verdeeld over de top 32 van de eindstand van de Grand Prix
-$7.500 verdeeld over de 16 hoogst geeïndigde spelers in de Grand Prix die nog geen Pro Punten hebben.

4. Side Events:
In vrijwel alle (sanctioned) formaten zullen doorlopend side-events zijn, het hele weekend lang.

5. Deelnamekosten:
10 euro

6. Begin en openingstijden:
Vrijdagmiddag (25 februari) preregistratie
Meer informatie volgt

7. Artiesten:
In de aanloop naar het toernooi zal hier de lijst komen te staan van de aanwezige artiesten.

De informatie op deze aankondiging is nog geenszins volledig. Deelnamekosten, tijden en eventuele extra informatie worden op deze pagina geplaatst wanneer deze informatie vrijkomt. Ook zal er hoogstwaarschijnlijk een aanbieding voor een hotel komen.

GP pagina Wizards of the Coast:
http://www.wizards.com/default.asp?x=grandprix/schedule

Beursgebouw Eindhoven:
http://www.beursgebouw.nl/

Game on!

Erik van Weverwijk
PS-Games
Organised Play Manager, the Netherlands

Ps. Leuke evenement om Trefpuntmagic shirts te kunnen dragen? (T)

Mr G. Bears
1st December 2004, 18:10
Ik heb nog een authentiek Mr G. Bears shirt. Ik verkoop dit shirt (samen met mijn forumaccount) voor 1000 euro. Mail me maar als je interesse hebt.

juist...........neej echt.....! who wants to be me?

even een _O_ smilie voormezelf.

_O_ _O_

..........

nog eentje om het af te leren

_O_

SungShik
1st December 2004, 19:35
Lijkt me leuk!

Echter, ik ben een Extended-drol, dus dat zal wel niet veel worden... :(

squirle
1st December 2004, 21:31
Ik ga ook voor de side-events, waarschijnlijk stop ik daar na 3 rondes. Ligt eraan hoe het gaat, maar verwacht niet zo super veel :).

SungShik
1st December 2004, 21:47
Droppen is alleen voor stomme mensen, of mensen die weinig tijd hebben :P

aekold
1st December 2004, 22:44
Side events zijn flauw, ga gewoon door met het hoofdtoernooi. JE moet tenslotte toch altijd onderaan beginnen :D

squirle
1st December 2004, 23:06
Misschien dat ik niet eens aan spelen toe kom

Carnage
2nd December 2004, 15:33
Phew extended....ben benieuwd hoe dat gaat tegenwoordig. Ik weet niet of jullie de laatste extended tech hebben gezien/gelezen, maar daar zitten een paar archetypes tussen die beurt 2 a 3 kunnen winnen (en dat met Cephalid Illusionist ;)).

squirle
2nd December 2004, 15:53
Als je ooit extended zou willen spelen is het nu, zee veel verschillende decks en geen enkele te sterk in vergelijking met de rest. Wel zijn de decks sterk, maar beurt 2-3 is alleen als je zelf slecht voorbereid.

aekold
2nd December 2004, 16:23
Ik kijk tegen die tijd wel of ik mee doe, maar in principe heb ik daar wel zin in.

Elminster
2nd December 2004, 17:08
Same goes for me

Ruling Ogre
2nd December 2004, 23:00
Lijkt me leuk. Niet dat ik kans maak, maar aangezien ik nog geen Pro Punten heb :)

SungShik
3rd December 2004, 11:04
Niemand hier heeft toch Pro-punten of schat ik de boel nu te laag in? )

squirle
3rd December 2004, 12:03
Nee niet te laag hoor, denk dat er maar 1 is die ze misschien heeft in westbrabant. Grand Prix (Top 32 finishers only), Pro Tour, and World Championship Dus je weet waar je moet eindigen over 3 maanden :). Nee ik zou al heel heel blij zijn als ik dag 2 zou halen.

Kolky
3rd December 2004, 12:46
Phew extended....ben benieuwd hoe dat gaat tegenwoordig. Ik weet niet of jullie de laatste extended tech hebben gezien/gelezen, maar daar zitten een paar archetypes tussen die beurt 2 a 3 kunnen winnen (en dat met Cephalid Illusionist )).

Opzich heb ik dat deck ook, dus ik zit te denken, als ik me magic nog niet verkocht heb kan ik altijd nog meedoen...

aekold
3rd December 2004, 19:06
Ik zie dan wel wat ik speel hoor, daar ga ik me nu nog echt niet mee bezig houden.

aekold
27th February 2005, 15:22
Ben er dus naar toe geweest. Was echt supergaaf. Wel even wennen aan de strenge regels. In de eerste ronde had ik gelijk een warning te pakken, omdat ik een foute announcement maakte. Ik probeerde mijn tegenstander te cabal therapy-en, maar hij had een solitary confinement liggen, dus kon ik hem niet targetten. Beetje flauw van hem om dan gelijk een judge te roepen, maarja. Het duurde alles bij elkaar erg lang, omdat die knuppels proberen hadden met de software. Daarom heb ik het toernooi niet uitgespeeld. Ik ben na ronde 7 gedropt. Ik had op dat moment 3 gewonnen, 2 gelijk en 2 verloren, opzich geen slecht resultaat.

Elminster
27th February 2005, 17:24
Zo flauw was het bij onze grand prix in amsterdam zeker niet :S... Maar wat speelde je nog en wie zijn er nog allemaal gegaan?

aekold
27th February 2005, 18:06
Ik speelde The Rock, ik zal binnenkort mijn deck wel posten.
Verder was Squirle er met 3 vrienden de de la flosdraad was er.

Carnage
28th February 2005, 18:00
Jah het is super laat geworden las ik op de Blog van het toernooi op www.magicthegathering.com...(http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgevent/gpeind05/welcome)

Hoe deden die anderen het?

aekold
28th February 2005, 23:49
Weet niet precies, niet echt gevolgt, heb gezien dat squirle door rdw in elkaar werd gebasht en de la flosdraad met zijn lifedeck ook verloor. Jammer dat ik niet tegen hem moest, life is een eitje voor the rock.

squirle
1st March 2005, 00:03
Ik had een oudere versie van affinity, bij nader inzien was affnity met atogs en fling beter geweest. Ook had ik geen absolute law, dus rood was vrij slecht voor me. Ook kwam ik een paar andere vervelende decks tegen, opposition-tradewind rider en astral slide. En juist dan pak je minder snel uit en lig je vast :(. Dus ik ging 3-6-0.

aekold
1st March 2005, 21:59
Held, je bent dus tot de laatste ronde gebleven. Hoe laat was je thuis?

squirle
1st March 2005, 22:13
2 uur

Nitro
2nd March 2005, 00:24
ik was gewoon de hele dag thuis hoor, beetje rare vraag hoor :S

Sebastien
2nd March 2005, 16:30
Ik heb de eerste dag helemaal uitgespeeld, en ik ging 5-3-1. (5 gewonnen, 3 verloren, 1 draw) Ik ben uiteindelijk 236e geworden van de 1011, volgens de laatste standings-lijst dan.

Weet niet precies, niet echt gevolgt, heb gezien dat squirle door rdw in elkaar werd gebasht en de la flosdraad met zijn lifedeck ook verloor. Jammer dat ik niet tegen hem moest, life is een eitje voor the rock.

Ik zie dat ik achter mijn rug om word uitgelachen. Dat valt mij erg tegen.

Carnage
3rd March 2005, 23:43
236e van de 1011 man is op zich niet slecht, dan zit je bij de 25% beste spelers :) (Y).

Enneh, laten we gewoon aardig blijven tegen iedereen please.

aekold
4th March 2005, 00:18
Dat ben ik ook en als je me goed genoeg ken weet je dat ik de namen van meerdere mensen woordgrappen maak. Als niet iedereen dat kan waarderen, jammer dan.

Sebastien
4th March 2005, 01:00
Daar kende ik je dus helaas niet goed genoeg voor. Daarom leek het vast een stuk respectlozer dan de bedoeling was.

Ik weet trouwens niet of jullie het nog gevolgd hebben, maar uiteindelijk heeft een Nederlander met Affinity in de finale verloren van een Fransman met Psychatog.

aekold
4th March 2005, 14:42
Ik heb de verslagen gelezen. In de finale is affinity niet echt los gegaan. Toch jammer.