PDA

View Full Version : Drow Campaign

Bremmer
25th August 2002, 13:51
OK dit moet ik ff kwijt

Gisteren hebben we weer een sessie gespeeld, en die liep nogal desastreus.

Onze party: (drow)

lvl 14 Druid + pet
lvl 14 Cleric
lvl 14 Assassin/fighter.rogue
lvl 13 Sorcerer
lvl 13 Blackguard/fighter/rogue (was er gisteren niet)

We zijn als party nog steed ingehuurd door die lich en op zoek naar een zogenaamde genie.

om jullie de voor geschiedenis te besparen, we kwamen een angel tegen = CR 16. Aangezien iedereen behalve de cleric evil is maakten hij geen vrienden met ons: "gooi voor intiatief"

We gooiden echt al onze zware spells erop maar niks hielp. De sorcerer gooide er 5 disintegrates op, 5 dismissals. De cleric een banishment en een destruction (lvl7). De druid fire seeds en flame strikes. Maar ik geloof dat we 1 keer met een flame strike door zijn SR kwamen van 30!!!!

De angel zelf bleef gooien met destructions, power word fears, implosions. Tot slot kwam er een fire storm aan ? 80 schade.

De balans sorcerer dood (-40hp of zo), assassin bijna dood (-4 hp). Op het laatst zijn we gematst want de cleric kon een word of recall casten waardoor we geteleported werden. O ja zonder pet want die woog te zwaar, dus die kunnen we ook afschrijven.

Was de encounter te zwaar? Nee een cr 16 moeten we aankunnen aangezien we in onze partys 3 cr 16 hebben en 1 cr 15. In het casten van al die hoge lvl spells waren we vergeten een simpele dispel magic op de angel te gooien die zo'n 15 buffs aan had staan Een beginnersfout (aldus de DM Outcast, terecht)

Eigenlijk zijn we er achter gekomen dat we als hoog lvl party gewoon slecht functioneren. Zodra we een encounter tegenkomen met hoge SR en fly (zoals angel) beginnen we niets. Vrijdag spelen we weer maar we moeten er iets op vinden willen we niet weer afgeslacht worden. ( potions of fly en ranged weapons staan al op de verlanglijst)

Wel moet ik zeggen dat het toch ook een kwestie van goed gooien blijft maar als de sorcerer 5 disintegrates cast en bij het gooien van SR er een 2,3,4,5,3 worden gegooid dan is dat gewoon pech. Dit was idem bij de banishment, destruction en dismissal. Tja daar doe je niks tegen..................

Tot zo ver ons reisverslag......eheh

reactie?

Elminster
8th September 2002, 23:09
naar je 'quest' afdeling..
of kan alleen kolky dat? of kan ik dat ook? volgens mij moet outcast dat iig kunnen...

Bremmer
9th September 2002, 02:11
ik weet niet .......volgens mij kan ik alleen dingen verplaatsen in kijn eigen zandbakje. Maaruh ik kan hem copie-pastuh, ook goed?

Carnage
9th September 2002, 14:13
Die weet hoe het moet en kan het ook (ik ook maar heb ff geen tijd)....