View Full Version : Waar luister jij naar?
Laevid
24th August 2002, 15:18
Ter gelegenheid van mijn 100ste post (en het levendig houwe van het muziek-forum) schrijf ik ff een poll uit:
Naar wat voor muziek luistert de "gemiddelde trefpuntmagic'er"?...
Laevid
24th August 2002, 15:44
Mog je naar nog iets anders luisteren (Klassieke muziek, country, folk, jazz, blues of what-so-ever) post het dan gewoon hieronder....
Kolky
24th August 2002, 20:28
Goeie Post Laevid ;)
Dit is gaaf, moet je later als er honderden meer members zijn nog eens doen. Zo kun je natuurlijk zien wat de BESTE muziek is, tot nu toe ROCK!! :)
Carnage
24th August 2002, 21:06
Ik ben een echte veelzijdige muziekliefhebber, ik luister net zo lief Greenday, Stiltskin of Dog Eat Dog als Scooter, Britney Spears of Blof.
Het hangt er wel vanaf wat je aan het doen bent (b.v. dance muziek met uitgaan vind IK wel leuk, beter dan Blof b.v.).
Mr G. Bears
25th August 2002, 01:56
ik luister eigenlijk alleen maar rock-achtige muziek
meestal metal, tot spijt van een zeker dark mark,
maar ook punk, en dan muse-muziek;J
Pyro
25th August 2002, 02:55
Tja, ik kan ook heel veel soorten muziek waarderen. 90% van de tijd luister ik naar Hardcore (There Is No Better!), maar anders loopt het bij mij uiteen van hip-hop naar allerlei soorten dance (Trance, Hardhouse, Progressive, Jump, Alternatief) en ook ben ik de laatste tijd ook steeds meer rock goed gaan vinden, wat dan weer uiteenloopt van soft-rock (Blof) naar punk, hard-rock etc. En ja, dan luister ik ook nog naar bands als Soulwax en Urban Dance Squad die een beetje moeilijk in een hokje te stoppen zijn...
Er zijn eigenlijk maar een paar muzieksoorten waar ik een ongelooflijke schurfthekel aan heb en dat zijn: commerciele Top40-troep (Britney, Shakira - allemaal op*******en), R&B (overgewaaid uit Amerika en van mij had het daar mogen blijven) en last but not least: Metal; de reden waarom ik niet alle rockmuziek goed vind. Nou zitten ze vaak te zeuren dat mijn muziek zo monotoon en saai is maar ik heb zelden zoveel nummers gehoord die allemaal uit een standaardrecept zijn geplukt. Geef mij dan maar muziek waar tenminste nog een beetje vooruitgang in te horen is...
Ik heb gesproken...:D
Laevid
25th August 2002, 22:03
Mijn cd-speler draait eiglijk ook vanalles....
ik heb zelf op alles behalve pop, r&b, punk en metal gestemt....
maar punk & R&B luister ik ook soms....alleen metal vin ik over het algemeen SAAI....en dat geld ook voor pop.....
en alles is goed dat beukt schreeuwt of melodieus is.....
LoUNgeR
25th August 2002, 23:19
Alles behalve R&B en Pop
Pyro
25th August 2002, 23:25
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat Pop en R&B hun beste tijd wel hebben gehad en dat het iedereen zo langzamerhand de strot uitkomt. Kunnen we niet even een briefje schrijven naar TMF en MTV met de uitslag van deze poll? Dan weten ze tenminste wat ze WEL moeten draaien en dan hoef ik niet een half uur tot een uur te wachten op een goede clip...
Laevid
25th August 2002, 23:51
WIE HEEFT DAAR MET MIJN VOORBEELDEN LOPEN KLOTEN!...
(E) (E) (E) (E)
pyro> je hebt gelijk...maar in de muziekindustrie gaat om geld niet om muziek....:+ :+
Mr G. Bears
26th August 2002, 01:16
kolky did it, ok op verzoek van yuri, michel, mark en mij maar goed
Pyro
26th August 2002, 02:08
Tja, weet je dat ik daar vandaag ook al aan zat te denken? Ik zag weer eens 'Fight Music' van D-12 en daar hebben ze het ook over 'The Music Industry'. En inderdaad, het lijkt er steeds meer op dat een groot deel van de muziek tegenwoordig even snel aan de lopende band in elkaar geknutseld wordt om er daarna veel geld aan te verdienen. De naam 'muziekindustrie' is dan ook wel op zijn plaats denk ik.
Wat die voorbeelden betreft, ik heb Kolky Dana erbij laten zetten, omdat er van de categorie Hardhouse eigenlijk nog geen naam bij stond en Dana maakt hardcore en hardhouse, dus dat kwam goed uit...
Elminster
26th August 2002, 11:39
Originally posted by Pyro
Tja, weet je dat ik daar vandaag ook al aan zat te denken? Ik zag weer eens 'Fight Music' van D-12 en daar hebben ze het ook over 'The Music Industry'. En inderdaad, het lijkt er steeds meer op dat een groot deel van de muziek tegenwoordig even snel aan de lopende band in elkaar geknutseld wordt om er daarna veel geld aan te verdienen. De naam 'muziekindustrie' is dan ook wel op zijn plaats denk ik.
Ik heb op TV een interview gezien met DJ Jean. Hij draait vooral freelance en dat vindt-ie ook de fun van zijn beroep, maar als hij even wat extra geld nodig heeft (nieuwe porsche ofzo, kan gebeuren :)) maakt-ie even een plaatje dat dan weer wekenlang in de top 40 staat. De interviewster geloofde het niet, dus toen heeft hij dat live gedaan!!! :
eerst zong de interviewster wat. Ze vroeg wat ze moest zingen en hij zei 'doe maar wat, iets over dreams ofzo is altijd goed'. Toen hadden ze dus ook gelijk de melodie en in 1 uur was het nummer af -> excact zo goed nee zelfs beter dan al die nummers van Milk Inc bij elkaar, als hij het uitbrachtte zal het zeker enkele weken op 1 staan ... :)
Nou dit zegt genoeg over Milk Inc en die vele anderen....
Pyro
26th August 2002, 16:30
Helaas is dat tegenwoordig vaak het geval ja, denk aan dat verschrikkelijke nummer van Jan Wayne op dit moment (sorry Laevid!)...
Maar het lijkt er steeds meer op dat muziek gemaakt wordt voor de centen, terwijl de producers er eigenlijk zelf helemaal niet achterstaan. Muziek komt voort uit je gevoel, niet uit een drang om je spaarvarkentje te spekken...
Over Milk Inc: ik heb dus nog wel respect voor hen op de een of andere manier. Zij doen namelijk niet wat veel Belgische dance-acts wel doen: een nummer tig x recyclen (denk bijvoorbeeld aan Poco Loco Gang). Je herkent de stijl van Milk Inc wel, maar toch hebben de nummers iedere x wel iets nieuws. En het kan zijn dat ik het fout heb, maar in interviews met hen heb ik toch het idee dat het hen lang niet puur om het geld te doen is. Die Reggie (producer) doet echt zijn best om goede tracks te maken en Linda (zangeres) kan in ieder geval echt zingen, in tegenstelling tot veel van de zangeressen bij soortgelijke acts. Die Silvy van Sylver kan dat trouwens ook, ik heb een keer op TMF een accoustisch live-optreden van hen gezien waarin de beats waren vervangen door gitaarspel. Dat was echt stoer!
Elminster
26th August 2002, 16:46
Ik heb persoonlijk een bijna-trauma of Milk Inc-o-fobie, maar dan vul je op die plek maar een andere groep in, er zijn er helaas genoeg. De PocoLocogang is wel een heel erg voorbeeld, maar dat maakt het wel duidelijk ja :)
Mr G. Bears
27th August 2002, 11:44
Metal; de reden waarom ik niet alle rockmuziek goed vind. Nou zitten ze vaak te zeuren dat mijn muziek zo monotoon en saai is maar ik heb zelden zoveel nummers gehoord die allemaal uit een standaardrecept zijn geplukt. Geef mij dan maar muziek waar tenminste nog een beetje vooruitgang in te horen is...
daar is ie weer
Mark, nu ga ik je iets duidelijk maken, en je gaat goed luisteren
Ik vind dat er geen vooruitgang in hardcore zit, jij wel
jij vind dat er geen vcooruitgang zit in metal, ik wel
hoe zou dit nou komen,
omdat het vooroordelen zijn mark
dus vanaf nu gaan we gewoon lekker niet meer zeiken,
want in metal en hardcore zit allebei vooruitgang , maar alleen omdat ik het grappig vind om te zeggen tegen jou zeg ik het
en ik hoop dat dat bij jou net zo is,
is dat niet, moet je toch es beter luisteren
want als jij een metal nummer hoort, is je eerste gedachte al, STOM, en dan ga je et ook nooit goed vinden
Pyro
27th August 2002, 15:50
Ja baas, ik luister al...:D
Ik heb het zelf ook al vaker gezegd, sommige mensen luisteren niet met hun oren maar met hun vooroordelen. Maar je zult het misschien niet geloven, maar ik luister wel degelijk naar die nummers van jou en ik heb nu gemerkt dat er in mijn ogen geen vooruitgang in zit. Dat een van de populairste metal-bands (Iron Maiden) al meer dan twintig jaar bezig is kan opgevat worden als een compliment, maar ook als een belediging, omdat er nog te weinig nieuw talent is opgestaan om Maiden van die positie te verstoten. Dus het is van mijn kant geen vooroordeel dat in metal geen vooruitgang zit, maar een feit. Zo zie ik dat. En jij zeikt hardcore weer op jouw beurt af, omdat je zo snel mogelijk wilt vergeten dat je het ooit goede muziek hebt gevonden...
Muziek is juist een goed onderwerp voor een discussie, en dat komt omdat je je eigen muziek kan ophemelen en kritiek kan hebben op andere stijlen. Zonder dat zou dit forum niet eens kunnen bestaan. Dus het maakt mij niet uit hoor, iedereen mag zeiken zoveel als hij/zij wil!
(Tjeesus wat een psychologisch verantwoord antwoord (dat rijmt) op de dinsdagmiddag! :D)
Laevid
27th August 2002, 23:24
Nou over milk inc: ik heb ook respect voor ze...maar ja ik heb ook last van het zogenaamde wat-ben-je-toch-lekker-linda-syndroom...Jan Wayne ja dat nummer ben ik leuker gaan vinden vanwege die intro-feesten (op de univ)...
Maar over het algemeen walg ik echt van covers....die je vooral tege kom bij heeeeeeel veel van die slappe-dance acts (denk bijv. novaspace) of van die poppiegroepjes als atomic kitten (die dan nog wel de afschuwelijkste nummers allertijde nog es een keer uitbrengen)
Pyro
27th August 2002, 23:45
Er bestaan gelukkig ook goede covers, zoals bijvoorbeeld The Power, oorspronkelijk van Snap, nu door H-Blockx. Dat nummer voegt iets nieuws toe aan het origineel en is niet eventjes snel in elkaar gezet. Aan de andere kant: de track is ook niet gecovered door mensen die daar helemaal niet geschikt voor zijn, want de raps worden nog steeds verzorgd door de oorspronkelijke rapper: Turbo-B.
Maar inderdaad, veel covers zijn snel in elkaar gezet om eventjes snel geld te verdienen. En dat gebeurt helaas vooral door dance-acts, wat vervelend is, want zo krijg ik nooit aan dance-haters uitgelegd dat het echt goede muziek is!
Laevid
30th August 2002, 23:04
Jep er zijn goeie covers (al zijn er meer slechte dan goeie)..maar echt goeie zijn in ieder geval Tainted love - marylin manson en Feeling good - muse...en die van h-blockx is ook leuk.....
Idd zonder dicussie over muziek zou dit forum niet bestaan...en aangezien het op ??n van de D&D forums na het forum is met de meeste reply's zal het toch een goed onderwerp zijn om over te dicussieren...
aekold
31st August 2002, 13:26
Mark, jij zegt in een van bovenstaande posts het volgende:
Dat een van de populairste metal-bands (Iron Maiden) al meer dan twintig jaar bezig is kan opgevat worden als een compliment, maar ook als een belediging, omdat er nog te weinig nieuw talent is opgestaan om Maiden van die positie te verstoten.
Waarom zou het een belediging zijn als er geen nieuw talent komt om hun van hun positie af te stoten als een van dde beste metal-bands ooit, want dat kan je gerust zeggen, aangezien ze nu nog steeds albums van 15/20 jaar geleden verkopen en dat ik britney enzo niet doen.
Maar wat ik wil zeggen is dit, omdat ze niet van hun positie zijn afgestoten wil niet zeggen dat er geen nieuw talent hun plaats innam wil dat niet zeggen dat dat er niet was, maar dat Maiden zo goed was dat ze er gewoon niet tegen op konden. Ik snap niet dat je dat als een belediging kan zien.
Iets anders wat jij beweerdt is dat er geen vooruitgang zit in de muziek van maiden en daar ben ik het ook niet mee eens, maar dat was verwachten. Maar als jij naar de albums luisterd hoor je dat duidelijk, misschien moet je eens bij mij een paar uurtjes komen luisteren :) .
Zo, dit moest ik ff kwijt.
Elminster
31st August 2002, 13:34
Maar niemand hier hoeft Britney aan te vallen, aangezien er (zover ik weet) niemand Britney-fan is ;J -> Moby (om maar iemand te noemen) is er ook al vanaf 1979 en nu nog steeds!
Pyro
31st August 2002, 15:06
Jottum! Een reply van Aekold, daar hoopte ik eigenlijk nou al de hele tijd op. Nee wat ik dus bedoel te zeggen is dat ik het raar vind dat een band als Maiden, die in mijn ogen een beetje achter de feiten aan loopt, omdat ik hun muziek echt ontzettend verouderd (en blij - dat past niet bepaald bij het imago dat ze willen krijgen d.m.v. hun platenhoezen en t-shirts) vind klinken. En ik zie dat inderdaad als een belediging, dat de 'nieuwere' metal nog steeds niet goed genoeg blijkt te zijn om de verouderde metal van Maiden te doen vergeten. Mijn conclusie; er zit te weinig vernieuwing in metal.
Zo, nu heb ik weer eventjes mijn diarree losgelaten. Sommige mensen zullen er niet zo blij mee zijn, maar ik krijg ook vaak genoeg te horen dat hardcore geen muziek is maar alleen lomp gebeuk, DUS: Mag ik ook een keertje vertellen wat er in mijn ogen mis is met andere muziekstijlen? Intussen gaat deze thread wel lekker lopen hierdoor...
Elminster > Moby is inderdaad al heel lang bezig en hij laat tenminste zien dat er in zijn muziek wel verandering en vernieuwing zit...
Mr G. Bears
31st August 2002, 16:51
Jottum! Een reply van Aekold, daar hoopte ik eigenlijk nou al de hele tijd op. Nee wat ik dus bedoel te zeggen is dat ik het raar vind dat een band als Maiden, die in mijn ogen een beetje achter de feiten aan loopt, omdat ik hun muziek echt ontzettend verouderd (en blij - dat past niet bepaald bij het imago dat ze willen krijgen d.m.v. hun platenhoezen en t-shirts) vind klinken. En ik zie dat inderdaad als een belediging, dat de 'nieuwere' metal nog steeds niet goed genoeg blijkt te zijn om de verouderde metal van Maiden te doen vergeten. Mijn conclusie; er zit te weinig vernieuwing in metal.
ok, daar ben ik dan weer, even de metal verdedigen!
nou, ten eerste wil ik zeggen, Wie zegt er dat Iron Maiden de nummer 1 metal band is!!! Wie zegt dat ?
Veel mensen vinden het, OK, maar dan is het nog niet gelijk de nummer 1, Ik vind Sonata Arctica, Hammerfall, Rhapsody toch allemaal wel ff beter als Iron Maiden, en jij dan maar zeggen dat Iron Maiden niet van hun positie af zijn te krijgen, maar ja, jij kijkt vanaf het standpunt, Iron Maiden fan,
terwijl je zelf vind dat Sonata Arctica beter is als Iron Maiden, dus dan heeft er toch echt al een band Iron Maiden van de troon gestoten volges jou, als ik je goed begrijp, want jij vind Iron Maiden niet de beste metal band, nou dan, Am i Right, i got a point there, right?
En ten tweede , JIJ vindt dat Iron Maiden blij klinkt, maar et is echt niet blij bedoeld hoor
heb je ooit wel es een zanger over dood en verderf zien zingen op een smurfentoontje, nee, nou dan
jij vind het blij, maar ja, jij vindt de dropkick murphey's niet blij, en dat snap ik dan ook weer niet.
Elminster
31st August 2002, 17:32
Go Mr G Bears, Go Mr G Bears! Sorry Pyro :)
Ik hoor nog niet veel mensen trance / dance verdedigen, terwijl inmiddels wel 7 (!) mensen erop gestemd hebben..!?
Ik weet van Carnage Pyro Planetouched en moi, maar dan missen we er nog 3...
Planetouched
31st August 2002, 18:06
Jawel ik luister graag naar Trance, maar dan het liefst niet naar van die blije groepjes als DJ Sammy en van die like-a-prayer muziek...bleeh nee als we het over trance hebben spreken we over Tom Harding, Ferry Corsten, Erik E., Rank one, DJ Tiesto kan ermee door maar over het algemeen is hij niet zo erg goed. Johan Gielen is redelijk goed. Eigenlijk vind ik de meeste Dj's(groepjes) wel goed zolang het niet TE BLIJ of TE VOCAL wordt. kijk een nummertje als safri duo met sweet freedom ok, maar lasgo met der blije muziek mag van mij direct terug waar het vandaan kwam.
Daarbij houd ik ok wel van celtic, vooral enya spreekt me wel aan....jaja niet allemaal gana denken dat ik daar dagenlang naar luister...maar af en toe valt het reuze mee.
Planetouched
Pyro
31st August 2002, 20:11
Eventjes een paar replies, voordat ik hopeloos deze discussie ga verliezen (vrees ik)...
Mr. G Bears > Zie hieronder...
Wie zegt er dat Iron Maiden de nummer 1 metal band is!!! Wie zegt dat ?
Dat een van de populairste metal-bands (Iron Maiden) al meer dan twintig jaar bezig is...
En ik wil best dance/trance gaan verdedigen hoor, maar niemand heeft het nog aangevallen! Misschien een taak voor Aekold? ;) Ik heb jouw muziek aangevallen, nu mag jij dan eventjes je gal uitspuwen en moeten wij ons maar gaan verdedigen...
Nee ik vind op zich muziek van bijvoorbeeld Tiesto wel goed, vooral Suburban Train, een van de mooiste trance-nummers ooit, maar ik heb een beetje een hekel aan de persoon achter hem, stiekem nu hardcore af lopen zeiken terwijl hij zelf ook in die scene heeft gezeten. Ook een van de vettere nummers op dit moment is de Lady Dana remix van het Sensation Anthem 2002, die op The Box draait als de Black Edition. Echt een partyklapper!
En voor de rest, ik houdt eigenlijk van allerlei soorten dance, daar horen ook alternatievere artiesten bij als Aphex Twin, Prodigy, Laurent Garnier, Faithless, enzovoort. Maar bijvoorbeeld Milk Inc kan ik dus ook wel waarderen, maar dat heb ik al eerder in deze thread uitgelegd. Lasgo is inderdaad stukken minder, vooral omdat het weer zo'n act is die de eigen nummers gaat recyclen.
Planetouched > Enya is soms wel leuk ja. Maar ken jij Enigma? Dat is ook van die wat vage, zweverige muziek, maar ook met dance-elementen erin. Vind ik ook heel erg goede muziek...:D
aekold
31st August 2002, 20:46
Hier werd dus beweerd dat Maiden achter de feiten aanloopt??? Volgens mij zie je het dan toch verkeerd. Alleen vanwege het feit dat hun muziek oud is (niet verouderd) wil dat niet zeggen dat ze achter de feiten aanlopen. Als ze achter de feiten aan zouden lopen zouden ze dezelfde soort muziek gaan maken die men nu-metal noemt. Stomme term, maar ik heb hem ook niet verzonnen. Daarmee bedoelt ik bands zoals Linkin Park, Papa Roach, Hoobastank enz.
Ze hebben juist een soort metal ontwikkeld die bij hun hoort, zij hebben een eigen (niet mijn term die nu komt, ik heb er eigenlijk een hekel aan) "sound" :|
Dat van die beldiging dat maiden niet verdrongen kan worden is dus een belediging aan het adres van andere bands omdat ze niet goed genoeg zijn om ze te verdringen. Maiden is dus niks te verwijten, behalve dan dat ze zulke goede muziek maken dat hij niet te verdringen is.
Verder: Zoals onze teddybeer (sorry, geintje) zegt is Iron Maiden helemaal niet blij. OK, ze hebben een paar nummers die blij klinken, maar hun grotere hits hebben allemaal een donkere, duistere sfeer om zich heen hangen. Hiermee doel ik op nummers zoals Fear of the Dark, Number of the Beast, The Evil that Men do en nog een aantal anderen.
Mr G. Bears
31st August 2002, 20:56
pieter is at it again, and right he was too
jij vind iron maiden blij
maar daar kun jij geen goeie mening over geven, omdat je net twee nummers kent van hun
Can I play with madness en Run to the hills, en die komen wat blij over, maar dan is dat nog geen reden om heel de muziek van maiden al blij te noemen
Elminster
31st August 2002, 22:14
Betekent een rood envelopje dat voor de thread staat dat het hier heet aan toe gaat :D? Ik ben blij dat ik alles wel kan waarderen, anders zouden de Magic- of D&D-bijeenkomsten heel wat minder aangenaam zijn (voor de outsiders: Pyro en ikke zijn altijd in de minderheid, en enkele mensen van de metal-kant kunnen trance/dance/hardcore absoluut niet hebben terwijl wij het omgekeerd veel minder erg vinden)
Laevid
31st August 2002, 22:43
Het gaat er hier gezellig aan toe ;)....
Elminster> ik was niergeval ook ??n van de stemmers op trance...ik hou net als planetouched meer van de wat serieuzere & zwaardere vormen....en ook van de alternatieve dance...
En nu moet ik me nog ff mengen in de metal discussie...en nu gaat ik klappe krijgen van pyro ;).....als iets oud is wil het idd nog niet verouderd zijn en iron maiden loopt volgens mij ook niet achter de feiten aan, want ze hebbe gewoon hun eigen sound....maar de andere metal lijkt wel op elkaar...iron maiden is dan ook een van de weinige metal die ik wel redelijk leuk vin....maar dat doet er verder nie toe....
en Enigma ruled trouwes wel ;)
Mr G. Bears
1st September 2002, 11:23
ja laevid qua iron maiden heb je helemaal gelijk!
maar dat die andere metal-bands op elkaar lijken dat klopt dus weer niet he
stratovarius heeft hun eigen sound door met een combinatie van klassiek en metal muziek te maken,
sonata arctica heeft ook gewoon een hele eigen stijl gecreerd
en over rhapsody maar nog neit te spreken, die hebben helemaal iets aparts, dus dat metal op elkaar lijkt, sorry daar kan ik je geen gelijk in geven
Planetouched
1st September 2002, 11:35
I know Enigma:)
Ook wel vet, lekker als je 's avonds je homework moet doen en et wil ff niet lukken ofso. Op de een of andere manier wil dat bij pop/trance etc. nummertjes niet lukken. Nouja er is een band waarbij ik zo'n beetje alles kan zonder me eraan te storen.
En dat is :: Live, jawel live. Ik vind alleen jammer dat de band steeds meer nummers uitbrengt die minder waarde hebben, ik bedoel met nummers als Lightning crashes of Run to the water zit er een hele betekenis achter maar met hun laatste album, V, kom je allemaal van die nummers tegen die echt bijna over niets gaan. Ok ik begrijp wel dat Live hun medeleven wil geven en daarom een van hun nummers, Overcome, omdopen tot een lied dat bestemt is als medeleven voor de WTC-victims maarja....anyway hun vorige album vond ik echt ergguh goed. Net zoals de 3 andere daarvoor.
Planetouched
aekold
1st September 2002, 13:19
OK, nu ga ik op verzoek van mark de trance aanvallen. Maar nu zal het net zoals bij Mark zijn argument gaan. Ik weet er niet genoeg vanaf om een discussie kunnen winnen en toch ga ik het proberen.
In mijn ogen is trance een continue herhaling van een en dezelfde maat. Ze wisselen het wel wat af met andere geluidjes en toonhoogtes, maar in mijn ogen klinkt toch verdacht veel hetzelfde. Ik weet niet of iemand zich nog het nummer Drop it van Scoop kent?? Ik in elk geval wel en daar ben ik niet blij mee. Als je goed naar het nummer luisterd hoor je dat het de hele tijd dezelfde maat is.
Het ergste van alles is nog dat daarmee ook nog een grote hit wordt gescoord. Een groot deel van Nederland viond het ook nog gewoon een goed nummer(T) . En dan even later komt er een andere dj, met een andere maat en die scoort dan weer een hit. Daar kan ik me dus echt aan erger.
Zo dit moest ik ff kwijt. Kom maar met die reacties.
Nitro
3rd September 2002, 01:11
U mag 3 nummers noemen die dat niet hebben
kip
3rd September 2002, 12:37
Mijn Muziek smaken:
Pop (Westlife) :)
RnB (als enigste!) ;)
Metal (alleen Metallica soms) :D
Trance :D
Nitro
3rd September 2002, 12:42
een rmb fan?? Webmaster er moet iemand van het forum afgegooid worden!!
aekold
3rd September 2002, 13:10
He kippenfokker, jij zegt dat je van metallica houdt, maar ik ken jou een beetje en het enige nummer van metallica dat jij volgens mij goed vind is nothing else matters. Dus ik mijn ogen vind ik dat jij niet mag zeggen dat metal een van jou smaken is.
Zo dit moest ik ff kwijt.
Nitro
3rd September 2002, 14:02
en je zit btw ook altijd te zeuren dat het allemaal gaat over musica romantica, oftewel van die romantische muziek maar dat zie ik daar niet staan
Carnage
3rd September 2002, 19:02
Owkay, dan ga ik trance verdedigen nu Aekold het aanvalt ;)
Trance, dance en zo is inderdaad een continue herhaling van een zeker patroon, maar dat is per definitie eigenschap van die muziek.
Kijk, vrijwel elk nummer heeft een schema als:
- couplet
- couplet
- refrein
- couplet
- refrein
- bridge
- couplet 2 x
- <vul je eigen ending sequence hier in>
Bij trance, dance etc is een groot deel telkens het zelfde, maar er zit een variatie bovenop (wordt er op gesuperponeerd zeg maar - Tiesto is een goed voorbeeld hiervan). Maar als het ritme maar dansbaar is, gaat het al goed in de discotheek.
Maareh, RAP is wat dat betreft net zo eentonig hoor.
En bij sommige rockgroepen hoor je duidelijk dat het refrein ook gewoon gecopy-pasted is van een opname sessie :)
Mr G. Bears
3rd September 2002, 19:06
GRRRRRRRRRRRRRR, maar geef toe, rock is live vele malen vetter als dance/trance lijkt me hoor, al gaat dat al minder dan, maar toch
het heeft meer sfeer, rock, vind ik dan, geen flaming plz:)
Elminster
3rd September 2002, 19:08
go gett'm Carnage, kill!
Waarom zou het slechter zijn als een nummer herhaling vertoond? Kijk niet alle nummers hoeven zo van ritme te veranderen als Chop Suey! Het bouwt een zekere spanning op, dat maakt het dansbaar en mooi. Dat er veel slechte nummers zijn is bij elke stijl zo, maar er zijn maar zat GOEIE nummers en GOEIE remixen die echt wel meer dan een uurtje werk hebben gekost (die is voor Chrono)! Trance etc haalt z'n power en spanning uit opbouw en ritme, waar metal etc het uit harde gitaar haalt
QED
dixi
Mr G. Bears
3rd September 2002, 19:11
metal is vaak niet eens zo hard hoor,
das ook niet altijd waar,
hardrock is veel harder namelijk
metal heeft gewoon stijl, klasse, ach laat ook maar
want HIM en sonata hoeven het niet te hebben van de gitaren hoor, ik vind van niet tenminste, de stem en de andere sounds zijn al heel mooi
Nitro
3rd September 2002, 20:43
Er er zit een diepere betekenis achter de tekst
Mr G. Bears
3rd September 2002, 20:47
jij zegt het, en zag me niet dat je dat bij dance hebt
Pyro
4th September 2002, 18:17
Allereerst ben ik het eens met Carnage; in iedere muziekstijl komt wel herhaling voor, alleen bij Trance is geen vaste couplet-refrein-volgorde te vinden maar staat een melodie (of soms zelfs enkel een geluid) centraal.
Trance-muziek wordt misschien wel gemaakt door mensen die iets anders met hun muziek willen bereiken. Trance-platen worden tenslotte veel gedraaid op feesten, dus je moet met een track wel de mensen aan het dansen krijgen. Een trance-track bouwt de spanning helemaal op en gaat dan helemaal los op het moment dat de beats erin komen, waarna als het goed is heel de zaal uit zijn dak gaat. Niet alle trance-nummers zijn echte party-nummers, Suburban Train van Tiesto zie ik persoonlijk bijvoorbeeld meer als een nummer waarvoor je even moet gaan zitten voordat je het luistert (en dan krijg je er ook echt wel kippenvel van), maar de meeste Trance is toch bedoeld om de voetjes van de vloer te krijgen.
Ik hoor ook veel mensen klagen over de lange stukken in Trance-nummers waar weinig afwisseling in zit. Volgens mij komt dit doordat platen mixbaar moeten zijn en mixen gaat nu eenmaal makkelijker als je langer de tijd hebt.
Ik moet mensen gelijk geven wat de teksten betreft. Vaak zijn dit samples, maar je wilt de mensen die achter de tracks zitten ook niet horen zingen denk ik, dat talent hebben ze meestal niet :).
Er zijn wel trance/dance-acts waar de zang een heel belangrijk onderdeel is, maar lang niet altijd. En teksten in samples mogen dan niet altijd ergens op slaan, ze zijn daarvoor ook niet uitgezocht. Ze zijn uitgezocht omdat ze goed in de sfeer van het nummer pastten. De boodschap van Trance zit niet in de tekst, maar in de muziek zelf, wat trouwens ook bij Hardcore bijvoorbeeld het geval is.
Tenslotte; in iedere muziekstijl zijn er mensen die zich er gemakkelijk vanaf maken en mensen die serieus met hun muziek bezig zijn. Veel van de goede Trance-tracks hebben echt wel bloed, zweet en tranen gekost hoor. De tijd die bijvoorbeeld in andere stijlen wordt gebruikt voor het schrijven van teksten, gebruikt een Trance-producer om de melodie van het nummer pakkend, mooi, origineel en vooral dansbaar te laten klinken. En laten we het afmixen niet vergeten, want in tegenstelling tot wat veel mensen denken worden de geluiden die je in Trance hoort er echt niet zomaar klakkeloos in gepleurd...
Tsjeesus, ik had dit bij Nederlands in moeten leveren joh...:D
Mr G. Bears
4th September 2002, 18:57
ik hou et maar bij
iron maiden hallowed be thy name!
daar zit voor zover mijn weten geen refrein in
Nitro
4th September 2002, 20:39
Allereerst ben ik het eens met Carnage; in iedere muziekstijl komt wel herhaling voor, alleen bij Trance is geen vaste couplet-refrein-volgorde te vinden maar staat een melodie (of soms zelfs enkel een geluid) centraal.
en die melodie is vrij eentonig met afentoe is een andere geluidje er doorheen
Trance-muziek wordt misschien wel gemaakt door mensen die iets anders met hun muziek willen bereiken. Trance-platen worden tenslotte veel gedraaid op feesten, dus je moet met een track wel de mensen aan het dansen krijgen. Een trance-track bouwt de spanning helemaal op en gaat dan helemaal los op het moment dat de beats erin komen, waarna als het goed is heel de zaal uit zijn dak gaat.
ja spanning opbouwen, iedereen zit eigenlijk te wachten waneer er weer is een andere deuntje komt, telkens hetzelfde is niet echt spannend
Niet alle trance-nummers zijn echte party-nummers, Suburban Train van Tiesto zie ik persoonlijk bijvoorbeeld meer als een nummer waarvoor je even moet gaan zitten voordat je het luistert (en dan krijg je er ook echt wel kippenvel van), maar de meeste Trance is toch bedoeld om de voetjes van de vloer te krijgen.
Ik krijg er meer vlucht neigingen van
Ik hoor ook veel mensen klagen over de lange stukken in Trance-nummers waar weinig afwisseling in zit. Volgens mij komt dit doordat platen mixbaar moeten zijn en mixen gaat nu eenmaal makkelijker als je langer de tijd hebt.
meer onder het motto: Zo nu kan iemand anders het ook nog gebruiken en veel geld mee verdienen
Ik moet mensen gelijk geven wat de teksten betreft. Vaak zijn dit samples, maar je wilt de mensen die achter de tracks zitten ook niet horen zingen denk ik, dat talent hebben ze meestal niet :).
Er zijn wel trance/dance-acts waar de zang een heel belangrijk onderdeel is, maar lang niet altijd. En teksten in samples mogen dan niet altijd ergens op slaan, ze zijn daarvoor ook niet uitgezocht. Ze zijn uitgezocht omdat ze goed in de sfeer van het nummer pastten. De boodschap van Trance zit niet in de tekst, maar in de muziek zelf, wat trouwens ook bij Hardcore bijvoorbeeld het geval is.
er zit weinig boodschap in trance, waarom geven ze die nummers nog titels??
Tenslotte; in iedere muziekstijl zijn er mensen die zich er gemakkelijk vanaf maken en mensen die serieus met hun muziek bezig zijn. Veel van de goede Trance-tracks hebben echt wel bloed, zweet en tranen gekost hoor. De tijd die bijvoorbeeld in andere stijlen wordt gebruikt voor het schrijven van teksten, gebruikt een Trance-producer om de melodie van het nummer pakkend, mooi, origineel en vooral dansbaar te laten klinken. En laten we het afmixen niet vergeten, want in tegenstelling tot wat veel mensen denken worden de geluiden die je in Trance hoort er echt niet zomaar klakkeloos in gepleurd...
Ik moet toch ook maar is MM7 aan gaan zetten en mijn keyboard op de pc aansluiten
Mr G. Bears
4th September 2002, 20:53
ik heb hier nix aan toe te voegen
btw
kheb nog nooit zoveel quotes in een post gezien!:O
aekold
4th September 2002, 20:59
Ik kan nix anders doen dan Nitro gelijk te geven. Ik heb er eigenlijk nix aan toe te voegen.
Zo is het en niet anders.
ZO, das pas lekker narrowminded
Nitro
4th September 2002, 21:00
ik controleer graag ieder woord van Pyro;)
Mr G. Bears
4th September 2002, 21:01
dit is echt zo gaaf,
pyro, ik ben benieuwd hoe je je hier uit redt
Nitro
4th September 2002, 21:16
ja ik eigenlijk ook, en als je dat heb gedaan komt de volgende reeks argumenten wel weer
Mr G. Bears
4th September 2002, 21:17
ja idd, hier kunne zelfs de combined powers van mark, lv en taco niet meer tegenop
Nitro
4th September 2002, 21:19
Carnage ook nog ej
Nitro
4th September 2002, 21:21
wil trouwens iemand de poll weer verbeteren zo populair is trance niet
Mr G. Bears
4th September 2002, 21:30
ja dat vind ik ook, we moeten maar ff de club dordt op dit forum uitnodigen, dan wint metal tenminste(T) (T) (T)
Nitro
4th September 2002, 21:39
heel die poll klopt niet kan die niet gewoon goed gezet worden
Carnage
4th September 2002, 23:37
Elminster, Pyro en Laevid, combine forces!! (Powerrangers, ....oh nee ;))
Laat ik 1 ding voorop zetten: ik draai dus ook gewoon rock muziek (ik heb b.v. Guns & Roses nog staan thuis, naast Thunderdome en Rank1), en Offspring en Greenday staan netjes naast Dog Eat Dog (punkmetal, voor het geval je ze niet kent).
Dat je de commerciele nummers uit de top40 slecht vind kan ik begrijpen, dat is voor het geld. Maar de wat minder commerciele nummers (en dan bedoel ik dus ook nummers die dicht tegen dance aanzitten, zoals die van Faithless, Underworld en Prodigy) zijn gewoon errug ruig.
Nitro
5th September 2002, 00:02
maar dat kan je volgens mij geen trance noemen
Mr G. Bears
5th September 2002, 08:58
alternatieve muziek he, daar valt heel veel onder,
maar ja
sommige wil ik er niet beiden inzien dus
als ze sita op de box al aternatief moeten noemen
alternatieve rock is het wel, maar ik heb daar een betere benaming voor
POP!!
Laevid
5th September 2002, 23:18
Ok carnage> jouw ideling van muziek klopt idd voor 8 van de 10 nummers en de 9e lijkt er vaak nog op....
Dan de essentie van trance/dance/alternative dance/hardcore en weet ik het: het doel van deze muziek is om je kippevel te laten krijgen door het zo goed mogelijk in elkaar laten vallen van melodie?n, drumpatronen en flavor-toevoegingen....de opbouw is vaak van een eenvoudig begin....dat idd naar een climax toeneemt....het is als het ware de bedoeling dat je steeds meer in extase beland....en het einde ja das meestal dan weer een afbouwend geheel....maar kan ook eindigen op de climax......maar wat wil ik hier nu eiglijk mee zggn: alle vormen van dance hebbe in verhouding meer een gevoels-waarde dan andere stijlen muziek die eerder een boodschap willen uitdragen (dat kan natuurlijk ook een hoge gevoelswaarde hebben, maar dat is meestal niet het hoofddoel; dan is het soms meer een creatie van sfeer om een boodschap beter in te laten klinken)
Carnage
6th September 2002, 00:21
Thanx Laevid, dit was een heldere aanvulling :D
Nitro
6th September 2002, 01:12
Originally posted by Laevid
alle vormen van dance hebbe in verhouding meer een gevoels-waarde dan andere stijlen muziek die eerder een boodschap willen uitdragen (dat kan natuurlijk ook een hoge gevoelswaarde hebben, maar dat is meestal niet het hoofddoel; dan is het soms meer een creatie van sfeer om een boodschap beter in te laten klinken)
Maar die andere stijlen hebben een boodschap met goede muziek, dat trance heeft geen boodschap alleen dus de 'goede' muziek. En zelfs dat goede is niet helemaal zo
Nitro
6th September 2002, 01:14
Originally posted by Carnage
Elminster, Pyro en Laevid, combine forces!! (Powerrangers, ....oh nee ;))
Trance-rangers, dance-rangers, dancing-rangers, hardcore-rangers :)
Pyro
6th September 2002, 02:21
Tja, ik vind dat de post van Laevid misschien wel het dichtste bij komt bij wat de 'spirit' achter de verschillende dance-soorten is. Wat hij zegt, klopt eigenlijk wel helemaal! Maar het is inderdaad wel nodig dat Laevid, Carnage, Elminster en ik eventjes hier duidelijk moeten maken dat Dance minimaal evenveel respect verdient als andere muziekstijlen. Ik vind namelijk dat deze muziekstroming zich op dit moment zich het sterkst aan het ontwikkelen is en het meest vernieuwend bezig is.
(Even tussendoor, om stomme opmerkingen te vermijden: geen replies met iets flauws als: Dance is de enige stroming die zich nog kan ontwikkelen omdat het nu geen ruk voorstelt, ofzoiets. Die heb ik namelijk al eens gehoord en als ik dit nou hier neerpleur scheelt dat weer een hoop nutteloze argumenten.)
En hoezo klopt die poll nou weer niet? Trance blijkt gewoon het populairst onder de Forum-bezoekers. ACCEPT IT!!!
Faithless, Underworld en Prodigy kunnen wel tot de belangrijkste namen in de dance gerekend worden. Als er iets nieuws gebeurt, zijn zij heel vaak de grondleggers daarvan. Niet voor niets kwam The Fat of the Land van The Prodigy op 1 terecht in de Albumlijst; terwijl Prodigy toch allesbehalve commercieel is. Die muziek verdient namelijk gewoon respect. En het is misschien tijd dat een aantal van de narrow-minded people er in ieder geval respect voor gaan krijgen. Want dat gelul over dat muziek die voornamelijk uit apparaten en computers komt nix voorstelt ben ik inmiddels ook wel beu. Schrijven jullie dan voortaan jullie werkstukken ook maar gewoon weer met de hand...;)
Laevid
6th September 2002, 17:06
Thnx carnage en pyro :)
Nitro> het ging hier niet om "goede" muziek, het ging over de essentie van de muziek; het "ware doel" achter de muziek dus...
Dan nog over het vernieuwend bzzg zijn: In bijna iedere stijl is vernieuwing bezig: buiten de dance bijvoorbeeld in Rock: vergelijk Guns 's Roses met bijv. System of a Down, Hip Hop: vergelijk De La Soul bijv. met Dr. Dre.....
Maar qua artiesten die zelf vernieuwend bezig zijn, zijn de meesten toch in de "dance" te vinden: The Prodigy; Jam&Spoon en trouwes ook 2 Unlimted of Snap! (in hun tijd) hebben echt een hele grote ontwikkeling doorgemaakt, terwijl dat bij andere stijlen veel moeilijker is i.v.m. de onveranderlijkheid in geluid dat uit een instrument komt i.t.t. een computer waarbij je alle geluiden van de wereld in je nummers kan gooien. De hip hop zit qua verandering denk tussen dance en rock in omdat er deels met echte en deels met computers wordt gewerkt en bijv. groepen als Cypress Hill en Onyx die soms nummers maken met een cross-over tussen rock en hip hop en andere keren "echte" hip hop maken....
Laevid
6th September 2002, 17:09
Even een vraagje: wie zijn die 4 mensen die op metal hebbe gestemd? 1. Mr G Bears 2. Aekold...maar verder ik zag daar meneer KIP...die absolutt niet van metal houdt daar dus een stem op heeft uitgebracht dus dat is 3 (moet die niet aangepast worden?)....en wie is dan 4?
Nitro
6th September 2002, 17:53
Ik heb op punk gestemt en hard rock. Ik ben trouwens nog wel benieuwd wie er nog meer op punk heeft gestemt want zoveel fans van die muziek kunnen er niet zijn
Mr G. Bears
7th September 2002, 09:34
ikke heb ook op Punk gestemd
Punk is gave muziek, ik ben er dan niet fan van ofzo, zo kun je het niet noemen maar ik luister er wel naar
en mark heeft ook punk geloof ik
Nitro
7th September 2002, 15:21
Dus die poll geeft een slecht beeld want als je op alles gaat stemmen waar je een beetje van houdt...
Laevid
8th September 2002, 22:34
Als dat klopt, is tie wel iets te enthousiast geweest ;)
Pyro
8th September 2002, 23:07
Nou OK, ik heb de poll ff wat anders ingevuld als sommigen van jullie: ik heb gewoon op alles gestemd wat ik leuke muziek vind. Over het algemeen vind ik punk wel stoer, dus dan stem ik daar op. Maar als je me vraagt of ik het thuis opzet: nee dus. Ik luister eigenlijk thuis nooit zoveel rock, omdat ik dat iedere week wel in The Pitt hoor. Dus mijn stem bestaat gewoon uit alle soorten muziek die ik wel kan waarderen...
Als dat echt niet de bedoeling was, kan dat dan nog veranderd worden?
Laevid
8th September 2002, 23:12
ik kan dat doen ja....
zeg maar wat je allemaal weg wil.....
maar ik zit nog steeds met dat metal vraagstuk mensen!
Carnage
9th September 2002, 00:28
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde gedaan als Pyro ....maar dat is wel mijn echte voorkeur, dus...
Nitro
9th September 2002, 00:49
je als je erop heb gestemt omdat je een paar nummers kent van een paar punk(of in de richting van) bands, dan is dat niet helemaal eerlijk
Mr G. Bears
9th September 2002, 08:37
ja maar toch wel, als je er naar luister wel, maar ja
ik luister soms ook wel es R&B of pop, alleen om me kapot te lachen en vervolges weer te zappen dusja
Elminster
9th September 2002, 19:00
Zo ik kijk een paar dagen niet in deze thread en er zijn weer 40 posts bij, waarbij de helft zowat van nitro...
Originally posted by Nitro
Er er zit een diepere betekenis achter de tekst
Alsof dat ertoe doet voor de muziek. Daarnaast hoor ik nogal wat teksten geciteerd die absoluut GEEN diepere betekenis hebben.
En veel trance etc heeft helemaal geen tekst, dus dan is het lastig de diepere betekenis erin te stoppen of niet soms???!!
en die melodie is vrij eentonig met afentoe is een andere geluidje er doorheen
ja spanning opbouwen, iedereen zit eigenlijk te wachten waneer er weer is een andere deuntje komt, telkens hetzelfde is niet echt spannend
Als je (goede) trance eentonig vindt luister je er dus niet goed naar, en dat komt waarschijnlijk omdat je het niet mooi WIL vinden!!
Ik krijg er meer vlucht neigingen van
That's what I mean...
meer onder het motto: Zo nu kan iemand anders het ook nog gebruiken en veel geld mee verdienen
Slaat nergens op, waarom zou je een nummer maken zodat iemand anders er geld mee kan verdienen?
Originally posted by Mr G. Bears
dit is echt zo gaaf,
Pyro, ik ben benieuwd hoe je je hier uit redt
Ik vind het eigenlijk niet echt gaaf, Mark probeert uit te leggen wat er mooi is aan trance en hij krijgt makkelijke opmerkingen als reactie. Een beetje niveau kan toch wel? We schieten er ook niet vol als ik post dat ik ga kotsen van ??n of andere muziekstijl ofzo, ofals ik er ter verduidelijking een plaatje van bijzet.
ja ik eigenlijk ook, en als je dat heb gedaan komt de volgende reeks argumenten wel weer
Reeks argumentn my ass, ik heb van jou nog weinig argumenten gehoord, alleen dat trance geen boodschap heeft en (1) dat heeft rock / metal / hoe-je-het-ook-noemt ook lang niet altijd en (2) Pyro + LV leggen net uit dat het daar dus niet om draait. Ik kan ook zeggen dat er geen harde en snelle beat bij rock / metal zit, dat maakt jullie ook niets uit!!
wil trouwens iemand de poll weer verbeteren zo populair is trance niet
Iedereen kan maar ??n keer stemmen, het blijkt dus toch zo populair te zijn ja...
Dat je de commerciele nummers uit de top40 slecht vind kan ik begrijpen, dat is voor het geld. Maar de wat minder commerciele nummers (en dan bedoel ik dus ook nummers die dicht tegen dance aanzitten, zoals die van Faithless, Underworld en Prodigy) zijn gewoon errug ruig.
maar dat kan je volgens mij geen trance noemen
Dus wel, juist wel! Dat zijn d? dancers!!
Dus die poll geeft een slecht beeld want als je op alles gaat stemmen waar je een beetje van houdt...
Tenzij je open-minded bent en veel luistert, dan moet je dat ook gewoon invullen...
ik heb hier nix aan toe te voegen
btw
kheb nog nooit zoveel quotes in een post gezien!
Nou nu dus wel :D
Maar verder ben ik het wel met je eens hoor Nitro!!! (T) (T) (T)
Mr G. Bears
9th September 2002, 19:46
ja en mark dan, leg ik zo'n heel stuk uit over metal,
zeg over dat hij iron nummer 1 van de metal vond
wat zegt ie, een van de beste!,\
daar heb ik toch ok nix aan
Nitro
9th September 2002, 20:43
Originally posted by Elminster
Zo ik kijk een paar dagen niet in deze thread en er zijn weer 40 posts bij, waarbij de helft zowat van nitro......
Ja tis maar net wie er weer als eerste bij is om er weer op te reageren
Alsof dat ertoe doet voor de muziek. Daarnaast hoor ik nogal wat teksten geciteerd die absoluut GEEN diepere betekenis hebben.
ken er weinig maar misschien dat je een voorbeeld kunt noemen
En veel trance etc heeft helemaal geen tekst, dus dan is het lastig de diepere betekenis erin te stoppen of niet soms???!!...
Das ook juist 1 van de nadelen ervan
Als je (goede) trance eentonig vindt luister je er dus niet goed naar, en dat komt waarschijnlijk omdat je het niet mooi WIL vinden!!...
Noem maar een goed nummer
Slaat nergens op, waarom zou je een nummer maken zodat iemand anders er geld mee kan verdienen?...
zodat een andere DJ er weer een remix van maken
Reeks argumentn my ass, ik heb van jou nog weinig argumenten gehoord, alleen dat trance geen boodschap heeft en (1) dat heeft rock / metal / hoe-je-het-ook-noemt ook lang niet altijd en (2) Pyro + LV leggen net uit dat het daar dus niet om draait. Ik kan ook zeggen dat er geen harde en snelle beat bij rock / metal zit, dat maakt jullie ook niets uit!!...
er zit zoiezo geen beat in rock, bij rock is het iig altijd zo dat er om de maat soms 2 maten van akkoord wordt gewisseld en dan zijn de drums en bass altijd als ondergrond, de zang geeft nog een extra effect eraan + natuurlijk de goeie texten maar daar hebben we het in een andere quote al over
Iedereen kan maar ??n keer stemmen, het blijkt dus toch zo populair te zijn ja......
ja ik heb het inmiddels al begrepen
Dus wel, juist wel! Dat zijn d? dancers!!...
Nou ik heb faithless gehoord vorige keer in the pitt en ik kan niet zeggen dat ik dat hoogstaand vind, Prodigy was goed nu niet meer en van Underworld ken ik weinig alleen Born Slippy maar dat is ook al vrij eentonig
Tenzij je open-minded bent en veel luistert, dan moet je dat ook gewoon invullen...
Ik luister veel naar Punk en Hard Rock, ik vind metal en Alt Rock niet slecht maar daar kom ik niet verder als Metallica en Muse en misschien nog een paar losse nummers maar om daarvoor er op te gaan stemmen vind ik niet eerlijk
Mr G. Bears
9th September 2002, 21:10
ach ja, dit is een strijd die nooit gewonnen wordt maar eeuwig dioor zal blijven gaan
zo is het nou eenmaal
ja ik luister natuurlijk meer rock/metal als punk
maar ik zie het zo, eerder punk op gelijke hoogte met mijn favoriete muziek dan evenveel als pop/rap rmb
Laevid
9th September 2002, 23:19
Ja die elminster weet tenminste een post te maken van een halve pagina ;).....ga zo door jongen.....
g bears> dit kan idd eeuwig doorgaan, maar het lijkt ook of iedereen doof is voor de argumenten van de ander....
Dan nog ff over het stemgedrag: de mensen hebbe mijn vraag denk op 2 manieren opgevat: waar luister je allemaal naar en waar luister je echt heel graag naar....eiglijk was de 2e mijn bedoeling geweest.....wat ik gestemd heb (6 van de 10) daar luister ik ook echt heel graag naar....kijk maar in me cd-rekken ;)
Nitro
9th September 2002, 23:30
maar het lijkt ook of iedereen doof is voor de argumenten van de ander....
We reageren op die argumenten en geven onze mening erover dus we kijken er wel naar en denken er ook over na
Laevid
9th September 2002, 23:38
Ja ook goed....maar ik bedoelde het anders dan het er staat eiglijk: ik wilde ermee zggn dat niemand zich op ??n of andere manier wil laten ompraten....of in ieder geval mee wil met iemand's anders muziek-interpretatie ofzow....
Ik krijg gewoon niet goed onder woorden wat ik bedoel ;)
Mr G. Bears
10th September 2002, 08:03
jij bedoelt gewoon dat ook al worden er zlke goeie argumenten gegeven waarom dance of metal zo hetzelfde is, degene die dat niet vind zal ook al zijn ze nog zo goed zich nooit afvragen of der misschien wel waarheid in die dingen zit en dat het tijd wordt om zijn visie(niet flamen Nitro) te veranderen, maar er wordt gewoon helig gezworen dat je dat nooit zult doen
een beetje uitgelegd? Laevid?
Carnage
10th September 2002, 10:47
...dat na een paar slokken alcohol muziek altijd veel beter klinkt. Tenminste, ik vind Disco muziek (uit de jaren 70 / 80 bedoel ik dan (heeey, die hebben we nog niet afgezeken)) echt bagger maar na wat drank wordt dat al snel beter :D.
Elminster
10th September 2002, 12:07
We reageren op die argumenten en geven onze mening erover dus we kijken er wel naar en denken er ook over na
Daar rekenen we dan maar op, geen goedkope antwoorden dus enzo want daar schieten we niks mee op
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
ken er weinig maar misschien dat je een voorbeeld kunt noemen
Slipknot, Rammstein, Red Hot Chili Peppers (sommige, ik ken de titels niet want ik ben geen fan, maar dat was al wel duidelijk)
quote:
En veel trance etc heeft helemaal geen tekst, dus dan is het lastig de diepere betekenis erin te stoppen of niet soms???!!...
Das ook juist 1 van de nadelen ervan
Ben ik niet met je eens, waarom is geen tekst automatisch een nadeel?
quote:
Als je (goede) trance eentonig vindt luister je er dus niet goed naar, en dat komt waarschijnlijk omdat je het niet mooi WIL vinden!!...
Noem maar een goed nummer
Message from Tibet - Impact !!
Jones and Stephenson - First Rebirth
Faithless - Insomnia
PPK - Resurrection
g bears> dit kan idd eeuwig doorgaan, maar het lijkt ook of iedereen doof is voor de argumenten van de ander....
That's my point, ik snap wat je bedoelt... Iedereen blijft maar doorgaan over z'n eigen muziek! Maar we gaan door, net zolang totdat ze toegeven dat trance niet per definitie slecht is!! (En bespaar me de posts dat we dan heeeeel lang door kunnen gaan ja! :))
LoUNgeR
10th September 2002, 13:39
ja, ook smurvenhouse heeft een golf van emotie die zich verspreid over het kanaal dat wij het kanaal des emotie noemen.
Elke keer dat er een golf doorbreekt is er teven een reactie van het niet weten waarom, maar toch blijven de haren recht omhoog staan als er wax in gedaan wordt.
dus niet zeuren dat er in smurvenhouse geen emotie zit
Mr G. Bears
10th September 2002, 16:40
er zijn echt wel dance nummers die ik goed vind, maar er zijn er meer die ik slecht vind zeg ik maar
al die jan wayne, novaspace, en die slappe covertjes laat mij een hekel aan dance krijgen
Nitro
10th September 2002, 17:45
Slipknot, Rammstein, Red Hot Chili Peppers (sommige, ik ken de titels niet want ik ben geen fan, maar dat was al wel duidelijk)
Daar heb je nog steeds niets aan, namen van nummers!
Ben ik niet met je eens, waarom is geen tekst automatisch een nadeel?
nou ja eigenlijk wel. Ook omdat trance al zo simpel is en als er dan tekst bij komt leidt dat een beetje af en bovendien is het weet wat afwisseling
Message from Tibet - Impact !!
Jones and Stephenson - First Rebirth
Faithless - Insomnia
PPK - Resurrectionzal is kijken die laatste 2 had ik iig al
That's my point, ik snap wat je bedoelt... Iedereen blijft maar doorgaan over z'n eigen muziek! Maar we gaan door, net zolang totdat ze toegeven dat trance niet per definitie slecht is!! (En bespaar me de posts dat we dan heeeeel lang door kunnen gaan ja! :))
Nou we quote al steeds minder van elkaar
Pyro
10th September 2002, 23:57
Als trance vaak saai zou zijn, dan is rock even saai, want rock bestaat ook uit een constante herhaling van bepaalde patronen. En de tekst ontbreekt natuurlijk ook lang niet bij ieder nummer, maar als dat wel het geval is maakt dat een nummer nog niet perse saaier. Je kunt ook een nummer op andere manieren interessant maken, zoals met bijvoorbeeld de manier waarop de melodie is opgebouwd. Maar ja, daar zal de helft het weer niet mee eens zijn en dat gaat nu al een hele tijd zo...:D
The First Rebirth is trouwens wel een aanrader, net als The House of God van DHS. Iedere dance-stijl beschouwt deze tracks als classix, of het nou trance, techno, hardhouse of hardcore is.
Nitro
11th September 2002, 01:16
Als trance vaak saai zou zijn, dan is rock even saai, want rock bestaat ook uit een constante herhaling van bepaalde patronen.
Ik geef toe dat er een herhaling zit in rock muziek maar dit is toch anders hier ff een overzicht:
Rock:
4 meestal instrumenten(ja ff incl stem)
Trance:
meerder dingen maar meestal hier je maar 1 ding, zeg maar de gewone melodie, als daar een keer herhaling in zit hoor je dat meteen. en als dat bij rock gebeurd valt veel minder op en is het ook veel minder erg want er kunnen mischien wel 3 dingen zich een paar keer herhalen maar dan is er meestal nog een stem die het toch weer boeiend maakt.
Joepie weer reacties...
Mr G. Bears
11th September 2002, 08:24
ja , sorry
maar ik vind rock minder saai als trance, die club mixes die jij download pyro, die zijn echt erg hoorm, sorry
geef mij ten eerste maar de radio mix, dat kan dan nog wel
maar idd
omdat er bij rock steeds afwisseling is tussen de verschillende instrumenten en Zang wordt het niet gauw saai,
Een goed voorbeeld is Chop Suey vind ik
dat klinkt heel goed, en et wordt echt niet saai in het nummer, et is gewoon steeds anders, tuurlijk komt er "wel eens" een stukje terug
maar je kan ook niet verwachten dat alles anders is natuurlijk
Carnage
11th September 2002, 11:34
Ik geef toe dat er een herhaling zit in rock muziek maar dit is toch anders hier ff een overzicht:
Rock:
4 meestal instrumenten(ja ff incl stem)
Trance:
meerder dingen maar meestal hier je maar 1 ding, zeg maar de gewone melodie, als daar een keer herhaling ...
Uhmm....nou ik heb vroeger dus veel in de music-bizz gezeten, en vaak kwam ik 'kanalen' te kort (32 was het maximum in die tijd, wat wil zeggen dat ik toch zeker 32 instrumenten gebruikte ?n ??n nummer).
Wat ik in iedergeval altijd erg single-minded vind is te zeggen dat een nummer slecht is als er geen gitaar in zit ofzo....
Als je goed luisterd naar CD-SIngles van Nirvana (die ik erg goed vind trouwens) hoor je duidelijk dat de refreinen gewoon exact hetzelfde zijn qua muziek-partij.....krachtig staaltje sample-recycling zeg maar.
Nothing personal trouwens :)
aekold
11th September 2002, 12:25
FF iets heel anders. Ik mis een deel in de poll.
Het is allemaal leuk en aardig en zelfs R&B (rotzooi & bullshit) komt erin voor. Maar ik mis en afdeling voor bands zoals rhapsody, Hammerfall, Sonata Arctica en Iced Earth. Dit vind ik een ernstig gemis, want het is tenslotte een van de betere kanten van de muziek.
Dit moest ik gewoon ff kwijt.
Nitro
11th September 2002, 20:33
ja die bands vallen zo'n beetje onder metal, hebben laevid en kolky zo geregeld denk ik
Nitro
11th September 2002, 20:37
Uhmm....nou ik heb vroeger dus veel in de music-bizz gezeten, en vaak kwam ik 'kanalen' te kort (32 was het maximum in die tijd, wat wil zeggen dat ik toch zeker 32 instrumenten gebruikte ?n ??n nummer).
Dat kan misschien allemaal wel maar wel probleem is dat er 1 kanaal opvallend klinkt en die is dan erg saai
Wat ik in iedergeval altijd erg single-minded vind is te zeggen dat een nummer slecht is als er geen gitaar in zit ofzo....
Als je goed luisterd naar CD-SIngles van Nirvana (die ik erg goed vind trouwens) hoor je duidelijk dat de refreinen gewoon exact hetzelfde zijn qua muziek-partij.....krachtig staaltje sample-recycling zeg maar.
Nooit opgevallen noem is wat voorbeelden
Pyro
12th September 2002, 00:48
Als je alle geluiden die in dance-tracks voorkomen in een kanaal wilt proppen dan klinkt dat dus voor geen meter. Als je goed luistert hoor je echt wel de verschillen in de patronen hoor. Met het gebruik van verschillende instrumenten op verschillende kanalen kun je veel afwisseling in een nummer krijgen. Het probleem alleen is dat de dance-haters daar niet naar willen luisteren. En bij hardcore is het nog veel erger, daar zeggen mensen ook van dat het alleen gedreun is wat ze horen. Tja, ik heb ook nog nooit een rock-nummer zonder gitaren gehoord en net zoals een gitaar kan een bassdrum op zoveel manieren klinken...
Laevid
12th September 2002, 23:16
Nitro & aekold> al die bands heb ik onder "metal" gegooid....want ik kon maar max. 10 slots aanmaken....en kolky heb er eiglijk nix mee te maken...alleen heb tie buiten mijn weten om op jullie "advies" de voorbeelden wat veranderd....
Mr g bears, elminster> DAT WAS HET...
Trance; uhm ja daar zitten meer "instrumenten" in dan in rock maar het wordt dan weer door meestal maar door alleen keyboards, computers, samplers en weet ik veel gemaakt waardoor het lijkt of het zo uit ??n apparaat komt (de computer)en je het dus met 1 druk op een knop kan maken.....en das dus nie het geval...
Laevid
12th September 2002, 23:21
Ja en nou zie ik dus tot mijn grote schrik dat iced earth vervangen is door metallica....dus sorry aekold maar daar zit kolky dus achter...maar metallica vindt ik ondanks zijn naam eiglijk meer in de categorie hard rock dan metal passe....maar das dan mijn mening want die namen lopen altijd door elkaar maar als we nu gewoon hier in de community afspreken dat dus bijv. kittie hardrock is en dat rhapsody, iced earth en sonata artica enzo onder metal vallen ok mensen :)
aekold
13th September 2002, 00:34
OK, ik zal niet gaan zeuren dat Metallica dus WEL onder metal hoort, want dat doet er nou niet toe.
Het gaat erom dat Axelander van de Kloky met zijn jatten van de poll moet afblijven en dat hij Iced Earth dus NIET had mogen weghalen, want ookal zijn ze misschien wat minder bekend dan Rammstein of SOAD ze zijn nog altijd velenmalen succesvoller.
Nitro
13th September 2002, 00:38
als we dan toch gaan veranderen heb ik nog wel een suggestie hoor
Pyro
13th September 2002, 00:44
Als het gaat om de muziekstijlen waar het mij voornamelijk om draait (Hardcore/Hardhouse/Trance/Dance) dan ben ik het wel eens met de voorbeelden hoor. Misschien dat Armaggeddon Project er nog bij moet, als voorbeeld van de industriele hardcore, maar voor de rest ben ik tevreden...
Nitro
13th September 2002, 00:55
ik zou bij punk Blink 182 in NOFX veranderen omdat dat veel meer punk is
Kolky
13th September 2002, 01:03
hey hey hey.. marcel begon over het veranderen van een groep... toen wou michel ook nog wat.. en hebben we met zijn alle iced earth vervangen...
Maar wat geeft het... je weet toch zelf wel waar je het moet indelen. Het maakt toch niet uit welk voorbeeld er staat, er zal heus niemand ruzie met je maken over het wel of niet zijn van een metal band.. En of ze nou wel of niet bekend zijn. we hadden de voorbeelden eigenlijk gewoon WEG moeten laten, het heeft toch geen nut. iedereen heeft er een andere optiek over wat wel en niet metal is enz... Dus maak er nu geen ruzie over...:S
Zal ik ze maar deleten? zodat er niet meer over gezeurd kan worden!
P.s. dit is de grootste thread ooit! :)
Nitro
13th September 2002, 01:11
Ik heb niet meegewerkt om Iced Earth weg te laten, so dont blame me. en die vb moeten er gewoon blijven staan anders kun je je muzieksmaak moeilijker indelen
Mr G. Bears
13th September 2002, 08:31
Weet je wat, we gaan met zijn allen bij LV achter de pc zitten, en schrijven in de tijd dat zijn forum laadt, allemaal de bands op die goed weegeven welke muziek het is, want daar heb je zat tijd voor(R)
alleen metal is zo uitgebreid, das et rotte
Nitro
13th September 2002, 20:40
ja is goed, en dat metal veel goede bands heeft is nu wel ff vervelend maar we komen er wel doorheen.
Pyro
13th September 2002, 22:40
Het is jammer dat het aantal keuzes zo beperkt is. Ik weet dat er uit niet meer dan tien opties gekozen kan worden, maar toch moeten zo er heel veel bands en acts in een hokje gestopt worden waarin ze eigenlijk niet thuishoren. Maar ja, het is niet anders...
Mr G. Bears
14th September 2002, 01:30
ja idd, maar op zich, als iemand zegt
inde post zelf:
Ik vind deze muziek heel goed en deze daarvan vooral die bands dan is het ook goed vind ik, alleen dan kan je et niet in poll vorm zien
Nitro
14th September 2002, 01:43
ja maar als je nog verder gaat onder verdelen krijg je een lijst van 100 mogelijkheden
Laevid
14th September 2002, 12:51
Volgens mij begint dit echt de beste thread ooit te worden....
Voorbeelden> ja ik heb maar zo ruim mogelijk proberen te zijn maar wel dat het een beetje duidelijk was wat er precies mee bedoeld werd....hoop dat dat gelukt is....dat dan je favoriete band er niet bij staat ofzow daar kan ik nix aan doen (T)
En in post 1 had ik dus gezet dat mog je ergens anders van houden dat dan ff te vermelden dus dat komt ook wel goed met die 100+ reply's ;)
Nitro
14th September 2002, 15:58
dat dan je favoriete band er niet bij staat ofzow daar kan ik nix aan doen (T)
Het gaat erom dat de bands die de muziek ook maken, bv bij punk er staat Blink bij nou dat is toch wel 1 van mijn favoriete bands, maar het is niet echt punk, NOFX bv wel dus je kan die er beter bijzetten
Mr G. Bears
14th September 2002, 16:53
dat dan je favoriete band er niet bij staat ofzow daar kan ik nix aan doen
Laat me raden, jouw favoriete bands:
Prodigy en Wu-Tang Clan ofzo
die van jou staan er wel bij, dat weet ik zekerz
want jij weet veel minder van metal als Pieter, dus Pieter kan beter de metal bands doen,
Pyro
15th September 2002, 04:21
Laevid heeft de thread opgestart, dus het lijkt mij niet meer dan logisch dat hij zijn eigen favoriete bands ook in de poll stopt. Ik kan wel een aantal van mijn Hardcore-favorieten vinden, maar Kittie staat er dan bijvoorbeeld weer niet bij. Maar wat boeit dat? Zolang de voorbeelden maar bij de muziekstroming passen is het toch goed?
Maar als Nitro zegt dat Blink 182 niet echt punk is (en hij kan het weten) dan moet dat misschien maar wel veranderd worden...
Mr G. Bears
15th September 2002, 09:20
Ja maar we kunnen er toch ook meer voorbeelden van maken
dan is iedereen tevreden, want ik wil echt rhapsody en/of sonata en/of hammerfall erbij, das de reden waarom ik metal goed vind, niet door Iced Earth of Maiden die maken compleet andere muziek
Kolky
15th September 2002, 20:41
we veranderen er niks aan!
Pyro
15th September 2002, 21:41
We maken gewoon een poll waarbij mensen kunnen beslissen welke antwoorden in deze poll terechtkomen!
Nitro
16th September 2002, 00:44
ja Blink moet wel vervangen worden want dat hoort er niet bij je zet toch ook geen las ketchup bij hard rock
Mr G. Bears
16th September 2002, 08:56
Als hij blink mag vervangen wil ik aan metal gaan editen hoor(M)
Nitro
16th September 2002, 22:40
Kom op Laevid laat ons niet in de steek
Laevid
16th September 2002, 22:42
HALLO MENSEN waar zijn we nu helemaal mee bezig :D
het was de bedoeling om te kiezen voor de muziek die je "globaal" leuk vindt......niet om te mierenneuken over wat voor onrecht je toch aangedaan is met het kiezen van de favoriete groep van de ??n en niet van de ander :(
Blink/metal> kijk als blink dus geen goed voorbeeld van punk is dan wil ik dat best weghalen....dat gaat ik dus ook zo doen....maar iced earth en iron maiden zijn toch goeie voorbeelden...hoeveel betaal je me om er nog een naam bij te zetten mr g bears? :D
Pyro
17th September 2002, 00:30
Vroeg of laat moesten er een keer steekpenningen boven tafel komen op dit forum! Ik verwachtte ze alleen op de thread met de rankings van de Magic-toernooien, en totaal niet hier...
Nitro
17th September 2002, 00:40
thx Laevid, en ja metal die bands maken het wel misschien 3 vb van maken net als bij sommige andere groepen
Nitro
17th September 2002, 00:42
Vroeg of laat moesten er een keer steekpenningen boven tafel komen op dit forum! Ik verwachtte ze alleen op de thread met de rankings van de Magic-toernooien, en totaal niet hier...
Ja dat kan gebeuren in tijden van oorlog, hard tegen hard. Je kunt alles gaan verwachten vanaf nu
Carnage
17th September 2002, 09:53
Hehe, ja maar daarom heb ik die thread geclosed zodat je mij persoonlijk moet PM-en (dan kan niemand het zien :D).
Laevid
17th September 2002, 16:53
Ja dat kan gebeuren in tijden van oorlog, hard tegen hard. Je kunt alles gaan verwachten vanaf nu
ja ik denk in tijden van oorlog kan ik ook het extreme vragen, kijken of er mensen bereid zijn daaraan mee te doen ;)
aekold
17th September 2002, 21:09
Laat ik ook maar weer eens iets van mij laten horen.
Over die steekpenningen: Waarom denk je dat ik het afgelopen tournooi heb gewonnen???? Wie het weet mag het zeggen ;J
Over het feit dat er dus een aantal bands niet in de poll staan: Aan de ene kant heeft LV wel gelijk dat het niet gaat om de bands zelf, maar om de stroming van de muziek. Maar aan de andere kant is het idd jammer dat die bands er niet tussen staan, want zoals Bolke de Beer (Mr. G Bears) zegt: als je om die bands naar de muziek luisterd, dan voel je je dus benadeelt. Ik dus ook(E)
Misschien moeten we maar eens een poll opstarten wat men de beste stroming in de metal vindt en dat ook doen voor trance, misschien leer ik dan ook nog eens wat en kunnen jullie me eindelijk eens die ontvindbare climax in al die nummers laten horen. Want hoe goed ik ook mijn best doe, ik hoor ze niet
Pyro
18th September 2002, 00:42
Volgens mij krijg je met zo'n poll weer een hoop gedonder, want in welke stijlen kun je muzieksoorten verdelen, is iedereen het erover eens dat die en die band bij die en die stroming hoort, hoort deze stijl wel bij deze stroming, enzovoort. Dan kunnen we weer een nieuwe thread starten om daar weer een oorlog over te voeren...;J
En over die climaxen, die moet je eigenlijk niet horen, die moet je voelen! Maar dat zal bij mensen die, zodra ze Dance horen, overspoeld worden met gevoelens van afkeer, maar errug moeilijk gaan...;)
Nitro
18th September 2002, 01:07
ja het is eigenlijk voor mij de climax om net voordat zo'n nummer begint al weg te zijn
Mr G. Bears
18th September 2002, 09:16
ik kan altijd de climaxen vinden, in trance/dance
maar goed, is niet erg als je dat niet kan,
maar kan ze ook niet in rhapsoy vinden, dan moet ie het nummer horen van mij en dan denkt ie, mooi het stuk is voorbij en dan zet ie em af, terwijl de climax nog moet komen
JA aekold heeft gelijk, want ik hou niet van metal vanwege iced en iron, maar ik eigenlijk alleen maar vanwege rhapsody, hammerfall, sonata arctica, HIM,
iced en iron zijn ook erg goed, en luister ik ook wel naar ,maar das niet de reden waarom ik naar metal ben gaan luisteren, das Rhapsody
Ik ben vroeger altijd op Pieter's lair doodgegooid met Rhapsody, eerst vind ik het nix, maar nu heb ik alle albums en bijna alle nummeers zijn gewoon goed
Pyro
19th September 2002, 01:33
Mijn verhaal is een beetje andersom gegaan: eerst hoorde ik Rhapsody bij Pieter en vond ik het een ramp, het leken voor mij net een stel zingende voetbalvandalen! Toen begon ik Rock meer te waarderen, tot op het punt waarop ik Rhapsody ook wel lollig begon te vinden. Ik had toen nog niet zoveel gehoord. Maar later, toen ik meer rockbands kende kwam ik erachter dat Rhapsody toch wel erg tegenviel in vergelijking met hen. En dat veel van die nummers (in mijn ogen) op elkaar leken. En zo kwam ik op het standpunt dat ik nu heb...
Nitro
19th September 2002, 17:12
Welke trance liefhebber heeft de cabertier ingehuurt om punk en metal belachelijk te maken, tijdens deze artisjok dag(M) . Dat was niet leuk en al die stomme kindertjes maar lachen, aaaagh(M) . En voor de rest had ie nog wat erg voorspelbare moppen op nivo -7 vmbo, kut vent
Mr G. Bears
19th September 2002, 19:12
FUCK ALL YOU FUCKERS!!! RAAAAAAAAAAAAWWWWWW!!!!!!!
en allemaal kotsen die punk/metal gasten op lowlands,
rot toch een eind op met je kut grappen, wordt volwassen vent!!!
die was erg, britney of las ketchup belachelijk maken ok, maar PUNK/METAL, NOOIT
die gast krijgt geen enkel respect van mij
Planetouched
19th September 2002, 20:38
Ben ik even blij dat ik geen Artisjok meer hoef te doen, vorig jaar was het ook zo ongeloofelijk saai...
Planetouched
Elminster
19th September 2002, 20:38
ja het is eigenlijk voor mij de climax om net voordat zo'n nummer begint al weg te zijn
erg voorspelbare moppen op nivo -7 vmbo, kut vent
Ik heb die vent ingehuurd, werd het zat om zelf al het commentaar te moeten geven... jammer dat ik er niet bij was! (T)
Ik snap mensen niet die zeggen dat ze de climax van een nummer niet horen! Niet dat het gaat om de climax, het gaat om het nummer als geheel, maar ik vind het net zoiets als bij een rock-nummer zeggen 'en toch hoor ik de gitaar niet echt' of 'ik hoor echt niemand zingen hoor!'..8)8)8)
Maar het zal wel komen door wat Pyro zegt: je moet het voelen en dat gaat niet als je v??r een nummer de kamer uitrent
Nitro
19th September 2002, 21:30
Ik heb die vent ingehuurd, werd het zat om zelf al het commentaar te moeten geven... jammer dat ik er niet bij was! (T)
het was niet om te lachen
Ik snap mensen niet die zeggen dat ze de climax van een nummer niet horen! Niet dat het gaat om de climax, het gaat om het nummer als geheel,
ja idd die climax boeit weinig, hoogstens wat afwisseling in de muziek
maar ik vind het net zoiets als bij een rock-nummer zeggen 'en toch hoor ik de gitaar niet echt' of 'ik hoor echt niemand zingen hoor!'..8)8)8)
Dat vind ik erg knap als je dat voor mekaar krijgt
Maar het zal wel komen door wat Pyro zegt: je moet het voelen en dat gaat niet als je v??r een nummer de kamer uitrent
Nou ik heb een paar nummers gehoort op kolkys party en ik ben niet weggerend dus ik heb ze gehoord
Nitro
19th September 2002, 21:34
Heb vandaag ook nog ff wat anders gezien tijdens Artisjok. Je had dus zo'n jazzband nou die hadden een nummer gemaakt en dat ging een dj die daar ook was (in de Distel) ff naar een dance nummer omzetten. Nou hij zette dat nummer op en toen drukte die 3 knopjes in en kwam die boem boem erbij en nog wat van die dingejes, en hij zei zo van ja nou dat is dus de kunst om te kijken wat erbij kan en wat niet en daar ben ik dus dagen mee bezig.
Dus dit bewijst maar weer is hoe simpel het wel niet is
Elminster
19th September 2002, 22:38
je moet voor de duizendste keer niet de trance vastpinnen op enkele luie DJs (E) (E)
Dat vind ik erg knap als je dat voor mekaar krijgt
Dat was dus wat ik zei ja, bedankt voor het herhalen
Carnage
19th September 2002, 22:42
Kan iemand me vertellen wat een aantal Artisjokken komen toen in een Battle tussen alto's en gabbers? :)
Proviand ofzo? :D
Nitro
19th September 2002, 23:38
je moet voor de duizendste keer niet de trance vastpinnen op enkele luie DJs (E) (E)
Nou ik heb niet echt het idee dat andere dj's er veel tijd in stoppen (deze wordt weer gequote)
Dat was dus wat ik zei ja, bedankt voor het herhalen
graag gedaan;J
Nitro
19th September 2002, 23:43
Kan iemand me vertellen wat een aantal Artisjokken komen toen in een Battle tussen alto's en gabbers? :)
Proviand ofzo? :D
Nou Artisjok is dus het Roosendaalse CKV Festival (Culturele Kunstzinige Vorming ofzoiets) en dan moet je dus de hele dag in Roosendaal wat kunst activiteiten gaan doen, maar nou dachten ze op school zo van: "Ja deze meeste vinden dat kunst gedoe niet echt geweldig laten we iets leuks doen; We nemen een cabertier, hebben we toch nog iets leuks op deze dag" Nou die cabertier had het al snel over lowlands en toen ging ie verder met het afkraken van punk en metal met argumenten die nergens opslaan en ook nog is grote onzin zijn. Dus vandaar...
Pyro
20th September 2002, 00:10
Nou ik heb niet echt het idee dat andere dj's er veel tijd in stoppen (deze wordt weer gequote)
Jep, je hebt gelijk gekregen! Maar wat Taco al zei, jij lijkt net iedere x de verkeerde voorbeelden te zien. Daar moet je doorheen kijken. Ik heb laatst een interview met Underworld gezien, en een van de leden zat te vertellen hoe druk en intensief hij bezig was geweest met het laatste album. Het vakt dan wel niet onder Trance, maar wel onder Dance in het geheel dus je kunt het wel enigszins vergelijken. Als je ziet hoe lang sommige mensen aan een nummer bezig kunnen zijn...
Maar dat van die cabaretier was niet aardig moet ik zeggen. Want die argumenten slaan gewoon nergens op. OK, er wordt gescholden in Hardrock. So what? In andere muziekstijlen gebeurt dat ook vaak genoeg. En allemaal kotsen? Dat heeft dus geen reet met de muziek te maken...
Mr G. Bears
20th September 2002, 08:00
Ja idd, dat sloeg nerges op, ga the ketchup song afkraken, en laat ons in onze waarde
ja en de rest van die grappen waren ook al zo slap, daar moest je echt niet bij lachen, en dan een paar van die trieste 4VWO'ers die echt overal om lachen en zelf de grap nog es navertelde: verkeerd!!!
ach ja
Wat Nitro ziet is waarschijnlijk Jan Wayne, NovaSpace, noem er nog es een paar,
die zijn dus wel snel in elkaar gezet he, maar de rest van de nummers hoor je niet vaak als je niet in de scene zit zeg maar
als ik alleen die zou kennen zou ik dat ook zeggen
maar ik ga ook een hit scoren hoop ik, 80& kans he, met
MMM8) 8) 8)
Pyro
21st September 2002, 00:30
Sinds die randdebielen van Magix ff die reclame op TV hebben gelanceerd, denken Trance-haters NOG meer dat het muziek is die je even snel in elkaar zet. Met MMM bereik je dus echt geen drol: download een Tracker + een aantal samples: dat is gratis en werkt duizenden malen beter en professioneler.
En inderdaad, als mensen bijvoorbeeld Drunkenmunky of iets dergelijks onder Trance gaan rekenen, dan kan ik me ook wel voorstellen dat het een slecht imago heeft onder niet-Trance-liefhebbers...
Mr G. Bears
21st September 2002, 10:09
En weet je waar ik al helemaal gek van wordt
dat er ook nooit een echt goede trance compilation te verkrijgen is te laatste tijd
op iedere staan de eerder genoemde nummers weer op
beste trance hits: drunkenmunkey's, boozywoozy, jan wayne, ketchup song,
waar gaat dat naartoe
Blade of Darkness
21st September 2002, 11:36
(E)Ja das heel simpel, utzelfde wat betreft hardcore waarschijnlijk. Er komt vast wel weer een of andere nieuwe muziekstroming die dan iedereen ineens zo geweldig gaat vinden. Want hordcore werd ook steeds simpeler in elkaar gezet.
Trance verdwijnt dus bijna helemaal(hopen sommigen):! (E)
Nitro
21st September 2002, 16:58
Ja trance enzo zal allemaal wel verdwijnen denk ik over een aantal jaren
Elminster
21st September 2002, 18:12
as long as I'm alive, there is still hope!!!:D
Planetouched
21st September 2002, 18:28
Denk dat trance pas aan het doorbreken is...in america wordt het nu pas populair....hehe zijn ze eindelijk van die kut R&B af...zolang ze maar niet gaan denken dat zij trance hebben bedacht...amerikanen doen dat wel vaker...maja ik denk dat trance nog zeker een jaartje of 7 rond de wereld gaat en dat het eigenlijk uiteindelijk op zal gaan in een andere vorm van muziek. Maja das mijn mening..
Planetouched
Carnage
22nd September 2002, 14:50
We zitten al op de 8e pagina van deze thread jongens, keep up the dissing ! :D
Nitro
22nd September 2002, 15:53
Trance blijft nooit lang populair
Mr G. Bears
22nd September 2002, 17:00
Ach ja, ik denk dus van wel, rock was vroeger echt ongelooflijk populair, maar ja, toen was rock nog nix, dus ik ben er blij mee dat de muziek vooruit gaat
Planetouched
22nd September 2002, 17:16
Trance is er pas een paar jaar, en het begint nu pas populair te worden, ik denk dat het over een zooi jaren hetzelfde krijgt als rock en bijv. hardhouse, er zijn zoveel mensen die de muziek nog goed vinden dat ze het blijven maken. Al zullen er wel andere stijlen komen denk ik. Hey alle trance liefhebbers back me up here.:)
Planetouched
Kolky
22nd September 2002, 17:18
En wat ik vooral opmerk, dat in Nederland veel meer mensen van Trance houden, terwijl in bijna alle andere landen meer mensen van Rock en dergelijken houden.. Dit komt omdat in Nederland veel goede Trance makers wonen!
Planetouched
22nd September 2002, 17:45
U vergeet onze belgische buren. Weet u wel hoe populair trance daar is. Kijk maar eens naar al die discotheken, in High street wordt bijv. 8 uur trance gedraaid op 30 min rap/RnB.:)
Planetouched
Laevid
22nd September 2002, 17:51
Originally posted by Blade of Darkness
(E)Ja das heel simpel, utzelfde wat betreft hardcore waarschijnlijk. Er komt vast wel weer een of andere nieuwe muziekstroming die dan iedereen ineens zo geweldig gaat vinden. Want hordcore werd ook steeds simpeler in elkaar gezet.
Trance verdwijnt dus bijna helemaal(hopen sommigen):! (E)
in dat eerste heb je wel gelijk......maar hardcore is eiglijk weer aan het opkrabbelen heel anders dan vroeger maar het is nog steeds hardcore....en het is veel beter in elkaar gezet....of het beter klinkt daar zijn de meningen over verdeeld....maar ik denk dat ik het over het algemeen wel beter vin....
Onze zuiderburen zijn idd nog veel meer met trance/dance bezig dan de Nederlanders....
Blade of Darkness
22nd September 2002, 18:06
(E)Ja, kijk, hardcore verdween en de commerci?len (hoe je het ook schrijft) die verdwenen en de echte liefhebbers blijven over en die maken dus wel goede muziek.
Heel die hype van Australian en nikes das allemaal verdwenen en daar kunnen wij blij om zijn. Het gaat tenslotte om de muziek. (E)
Laevid
22nd September 2002, 18:14
Originally posted by Blade of Darkness
(E)Ja, kijk, hardcore verdween en de commerci?len (hoe je het ook schrijft) die verdwenen en de echte liefhebbers blijven over en die maken dus wel goede muziek.
Heel die hype van Australian en nikes das allemaal verdwenen en daar kunnen wij blij om zijn. Het gaat tenslotte om de muziek. (E)
Wijze woorden van Blade of Darkness....:D.....helemaal mee eens dus....
Mr G. Bears
22nd September 2002, 19:09
kom jongens
METAL!!!!!!!!!!!!
dit heeft nog steeds een ouwe lullen imago vind ik, en das niet terecht
krijg je zo'n cd met al die ouwe rock muziek ,en dan iron maiden erbij
en dan ook nog kane erbij
dat slaat dus echt nerges op
Air Guitar was et
als bijv aan 10 mense vragen die niet van metal houden
waar denk je aan bij metal
lange haren, oude gasten zeggen ze dan waarschijnlijk
Nitro
22nd September 2002, 20:14
dat is idd het imago van metal mensen, langen haren, grote mannen, meer zo'n harley davidson(of hoe je dat motor gedoe ook schrijft) volk, beetje met dat ding rijden met metal op de achtergrond
Blade of Darkness
22nd September 2002, 20:49
(E)Waar denken mensen aan als ze aan hardcore denken, aan kale jongeren, stijf van de pillen en de drank die elkaar de hersens inslaan.
Waar denken mensen aan als ze aan trance deken, aan sletten. Mensen doen dat toch wel, 1 uiterlijk bij 1 muziekstroming.(E)
Laevid
22nd September 2002, 22:02
Het is altijd hetzelfde mensen schijnen het nodig te hebben om bepaalde groepen een stereotiep te geven:
Hip Hop: Mensen met pistolen, gevangenisklanten, goude tanden en "zware" armbanden ;)...
Maar ja das nie alleen in de muziek.....denk maar aan het gemiddelde steroetiep van een allochtoon of van een ambtenaar....
Carnage
22nd September 2002, 23:40
dat is idd het imago van metal mensen, langen haren, grote mannen, meer zo'n harley davidson(of hoe je dat motor gedoe ook schrijft) volk, beetje met dat ding rijden met metal op de achtergrond
Dat lijkt verrekte veel op ZZ-Top man :D
Nitro
22nd September 2002, 23:48
al die rockers zijn toch gothic, toch Roland???:S
Pyro
23rd September 2002, 00:07
Tja, je kunt er gewoon niet omheen: iedere muziekstijl heeft tegenwoordig wel een stereotype liefhebber. Maar muziek heeft niets met uiterlijk te maken. Als iemand wilt laten zien dat hij/zij naar een bepaalde soort muziek luistert, dan is dat natuurlijk prima, maar het is absoluut geen noodzaak. Anders zou ik volgens sommigen rond moeten lopen met spikes, zwarte oogschaduw, een bomberjack, gouden kettingen, kistjes, en dat allemaal bij elkaar. En dat dat bullshit is, hoef ik niemand te vertellen denk ik...
Nitro
23rd September 2002, 00:19
ja tis maar net wat je zelf wilt en leuk vindt
Mr G. Bears
24th September 2002, 22:06
GOTHIC GOTHIC GOTHIC!!!!!!
linkin park en offspring:
GOTHIC GOTHIC GOTHIC GOTHIC!!!!!!!
Planetouched
24th September 2002, 22:26
zit er ook nog een limiet aan het aantal posts, pagina's per tread? want deze is nogal groot aant worden...
TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNCCCCCEEEEE lievhebbers verenigt uzelf:)
Owja de MM2 is vetjes, zag dat de phoenix er ook in stond, die had ik net zelf zitten uitwerken. maar ik moet zeggen in de MM2 is hij nog harder:)
Planetouched
Mr G. Bears
24th September 2002, 22:30
ik neem aan dat MM
de metal Magazine is ofzo????
Elminster
27th September 2002, 11:45
monster manual 2
al weet ik ook niet wat die hier doet :?
Mr G. Bears
27th September 2002, 18:51
ja DUH, tuurlijk weet ik dat dat de Monster Manual is,
dat van die stereotiepjes, ach ja, et zal wel altijd zo blijven
Planetouched
27th September 2002, 20:42
:) lekker off topic...shit die hoort weer ergens anders....aah...:)
Planetouched
Mr G. Bears
30th September 2002, 08:39
hoezo offtopic, ik had et toch over D&D......moment
checking thread title: waar luister jij naar?
damn, you're right
ja maar wat wil je, waar luister jij naar
ja naar rock en metal en punk een beetje,
tja wat wil je nog meer zeggen
ik vind et al heel wat dat deze thread nog steeds ongeveer wel de grootste is
Bremmer
30th September 2002, 13:39
1833 views---> das best veel, maar ik zag er een op enworld met 120000 views of zo, gaan we die halen?
Laevid
30th September 2002, 17:30
nog maar ruim 118000 views te gaan...ik denk dat we dat tegen volgende week wel berijkt hebbe ;)
Mr g bears> ja ik verw8te hier niet eens dat er veel mensen iets zouden zeggen (dus buiten het stemmen) maar het is wel een hele goeie kant op gegaan...
Mr G. Bears
30th September 2002, 17:42
moet je de spoilers die op Mtgnews steeds verder gecompleteerd worden is bekijken
870000 views ongeveer
das pas iets om naar te streven
Bremmer
30th September 2002, 18:41
wow......die gaan de miljoen halen
Mr G. Bears
30th September 2002, 23:19
nee want de thread is unstickied en dan verdwijnt ie tussen de miljoenen posts en kan niemand em vinden
totdat mensen de optie: rangschikken op AANTAL posts ontdekken, en moet jij es raden welke bovenaan komt te staan
Pyro
1st October 2002, 00:32
Jouw Metal-threads? ;)
Mr G. Bears
1st October 2002, 08:19
ja goed zo, je hebt de prijs gewonnen, en weet je wat ie is
een hele week lang NON-STOP naar Metal luisteren
Elminster
1st October 2002, 11:52
ja DUH, tuurlijk weet ik dat dat de Monster Manual is,
We hebben je al eerder uit moet leggen wat CR, XP, DM, EL, ECL, MM, DMG, PHB etc weetikveel is....
Mr G. Bears
1st October 2002, 17:39
CR,
XP,
DM,
EL,
ECL,
MM,
DMG,
PHB
challenge rating
experience
dungeon master
?
?
monster manual
Damage
Players handbook
Kolky
1st October 2002, 17:49
moet je de spoilers die op Mtgnews steeds verder gecompleteerd worden is bekijken
870000 views ongeveer
das pas iets om naar te streven
Ja idd , das een mooi doel!
Originally posted by Bremmer
wow......die gaan de miljoen halen
Ze hebben dan ook al
Members: 16,062,
Threads: 79,809,
Dus dam mag dat wel ej!
Mr G. Bears
1st October 2002, 17:59
ja maar van die 16000 members posten er zo'n 4000 helemaal niet. hebben 0 posts en dan reken ik niet eens de mensen met 5 of minder mee ,die allang gestopt zijn met posten
Kolky
1st October 2002, 18:06
oke maar bij ons is ook 1/4 niet actief en zit 1/4 onder de 5 posts en is gestopt met posten!
Mr G. Bears
1st October 2002, 20:44
ja das waar, maar ja, er is nix aan te doen, als hun dat niet willen, dan kun je r nix aan doen vind ik
maar een paar nieuwe members die niet bekend zijn in et trefpunt zou ons ook niet kwaad doen denk ik
alleen kunnen die niet echt uit de voeten met zondag magic enzo
Nitro
1st October 2002, 21:02
maar die kunnen misschien wel zorgen voor wat leven in de thread
Mr G. Bears
1st October 2002, 22:33
misschien moeten we gewoon maar mensen die magiccen maar zich en zich niet interesseren voor muziek, zodat et magic forum ook opleeft
Laevid
1st October 2002, 23:03
Misschien kunnen we ook de hele pitt aan het magiccen brengen (al doet denk al de helft van de mensen het al)....maar ja dan gaat het rock-front nog verder groeien....alhoewel daar ook van die "rare" mensen zijn die dan van die enorm lange nummers van 30 minuten houden die uit maar 2 tonen bestaan....de zogenaamde alternative dance....en dat helpt het "trance-front" (zoals kolky dat noemt) dan weer....
Mr G. Bears
1st October 2002, 23:08
haha, ik denk dat er meer alternatieve liefhebbers zijn als gewoon plain rock,
ik sta er bijna nooit op
behalve bij Prodigy - voodoo people
en natuurlijk
appollo 440 - nog wat
Pyro
2nd October 2002, 00:54
Ik denk dus dat veel mensen die van Rock houden ook alternatieve dance als The Prodigy, Underworld & Aphex Twin heel erg goed vinden. Dat hoort op de een of andere manier toch een beetje bij elkaar. Er zullen mensen zijn die die twee dingen totaal niet bij elkaar vinden passen in The Pitt, maar voor mij is het dus wel bijna de perfecte combinatie!
Nitro
2nd October 2002, 02:34
Ik denk dus dat veel mensen die van Rock houden ook alternatieve dance als The Prodigy, Underworld & Aphex Twin heel erg goed vinden.
Ja maar dat moet je ook niet tevaak horen zo heel afentoe is, want het begint erg snel te vervelen
Mr G. Bears
2nd October 2002, 08:02
ik vind et er dus niet thuis horen, de nummers vind ik ten eerste saaier dan rock nummers, en dan duren ze ook nog es veel te lang, das ook weer zoiets
maar goed, voor pyro is et perfect dan, nou niet zeuren dan, wij mogen klagen;J
jij hebt et al goed genoeg in de pitt
Kolky
2nd October 2002, 09:30
Ik denk dus dat veel mensen die van Rock houden ook alternatieve dance als The Prodigy, Underworld & Aphex Twin heel erg goed vinden. Dat hoort op de een of andere manier toch een beetje bij elkaar. Er zullen mensen zijn die die twee dingen totaal niet bij elkaar vinden passen in The Pitt, maar voor mij is het dus wel bijna de perfecte combinatie!
Ja idd (Y)
Mr G. Bears
2nd October 2002, 10:27
Vind jij et de Perfecte Combinatie?
dan heb jij geluk
ik vind dat ze meer metal moeten draaien, ze moesten et laten zoals et vroeger was, volgens verhalen
metal en rock was het toen, en dus niet van die hele softe rock enzo,
gewoon Hardrock en Metal, dat zijn tijden
Elminster
2nd October 2002, 20:03
XP = Experience Points
EL = ECL = EnCounterLevel
DMG = Dungeon Master Guide
enne DD? :)
Pyro
3rd October 2002, 00:06
Ben ik toch ff blij dat The Pitt dan van stijl is veranderd, want anders had ik me met alleen maar Rock/Metal ook enorm lopen vervelen...
Nitro
3rd October 2002, 02:29
ja van dat soort metal moet je meer houden, wat er nu gedraaid wordt is meer algemener
Mr G. Bears
3rd October 2002, 09:42
ja nou, dan kun je je nu HELEMAAL inleven wat wij nu allemaal meemaken
Nitro
3rd October 2002, 19:45
ej je vindt dit ook niet slecht dus niet zeuren
Planetouched
3rd October 2002, 20:16
jawel het trancefront is gearriveerd, laat de war weer losbarsten. Hey is er ooit wel eens een trance liedje gedraaid in de Pitt? Lijkt me wel komisch, iets wat op film moet worden vastgelegd enso. Hoor trouwens wel steeds vaker commerciele muziek in de Pitt. Nouja voor zover ik er ben, miss dat dat al veel langer was ofso. Anyway trance rulez, chaarrrrgggggeeee!
Planetouched
Elminster
3rd October 2002, 20:24
weer leven in de brouwerij, kick-off tweede helft, there we go!!!
AANVALLEN
Trance rulez, niet te begrijpen dat jullie rockers (ja jij Nitro) er gewoon geen respect voor kunnen opbrengen omdat het geen diepzinnige tekst zou hebben (rock ook niet) en te makkelijk zou zijn (boeit neit) en dat de climax niet te vinden is (stierenstront)!!!!!!!
Planetouched
3rd October 2002, 20:30
Trance gaat juist om de climax, het is een constante spanningsboog die steeds bepaalde hoogtes berijkt, zelfs een aap zou gaan dansen op trance. Daarbij Trance hoeft geen tekst te bevatten, vaak is de muziek op zich zelf al een gehele emotie. Men kan de muziek agressief, aardig, rustig, schokkerig etc. maken. Meestal drukt de muziek een stemming uit. Die kan dan weer voor iedereen anders zijn maar meestal begrijpen mensen elkaar dan. Trance is volgens mij afkomstig uit de afrikaanse muziek. Daar gebruikte ze ook lange ritmes om zo in een soort trance te komen waarmee ze onmenselijk lang door konden gaan met dansen, net zoals met sommige houseparties die wel een hele dag duren. De muziek zorgt ervoor dat je een bepaald ritme hebt om op te bewegen, net zoals alle andere muziek. Alleen deze is vaak aanstotelijk, althans voor mij. Dit kan voor andere mensen net zo zijn met rock ofso. Dit is namelijk erg persoonlijk. Nouja trance is gewoon...trance...figuurlijk en letterlijk:).
Planetouched
Elminster
3rd October 2002, 20:44
Originally posted by Planetouched
zelfs een aap zou gaan dansen op trance.
Trance is volgens mij afkomstig uit de afrikaanse muziek.
Ik ben het met je eens maar deze twee zinnetjes waren iets minde rhandig...(R)
Planetouched
3rd October 2002, 20:47
iets tegen apen of afrika ofso?:)
Planetouched
Elminster
3rd October 2002, 22:09
ik niet, maar anderen hier op dit forum...
dat je dat nog niet gemerkt hebt!!!
Overigens als ze niet meer durven reageren op de trance-statements weet ik nog wel een ander onderwerp, dat ook toepasselijk is bij de titel en waarschijnlijk ook veel discussie geeft...
maar dat is voor noodgevallen!
Planetouched
3rd October 2002, 22:14
idee voor een nieuwe thread?:D
Planetouched
Blade of Darkness
3rd October 2002, 22:21
(E)In de pitt zijn ze trouwens ook niet erg slim, ze draaien wel verschillende muziekstijlen, maar wat het laatste is wat ze moeten draaien is Rap. Soms kom ik net in de stad aan en dan zie ik iedereen in de damstraat buiten staan, dan kan ik al raden dat er rap gedraait word binnen(E) (draai dan trance ipv rap;J (E)
Pyro
4th October 2002, 00:12
Het is inderdaad niet de beste muziek om in The Pitt te draaien, maar af en toe eens Jump Around van House of Pain kan ik wel waarderen hoor...
Ja, er is Trance gedraaid in The Pitt, zoals: Gouryella - Gouryella, Punk - Ferry Corsten & Flight 643 - DJ Tiesto. Dus het is wel gebeurd hoor!
Trouwens, ik kan niet anders dan me bij Planetouched en Elminster aan te sluiten: daar ben ik het helemaal mee eens; Trance heeft geen teksten nodig om goede muziek te zijn. Het draait echt om de melodie en de beats, en lyrics zouden dan alleen maar storend zijn. Dat is ook de reden dat je het gebruik van bijvoorbeeld MC's moet beperken, want de hele tijd door de muziek lullen is ook niet altijd alles...
Nitro
4th October 2002, 01:45
Trance gaat juist om de climax, het is een constante spanningsboog die steeds bepaalde hoogtes berijkt,
ja dat is idd het beste van trance er zitten climaxen dit zorgt ervoor dat die eindeloze shit is anders klinkt. Niet dat het er veel beter op wordt maar ja
zelfs een aap zou gaan dansen op trance.
haha, wat zijn jullie dan wel niet?(K):A?
Daarbij Trance hoeft geen tekst te bevatten, vaak is de muziek op zich zelf al een gehele emotie. Men kan de muziek agressief, aardig, rustig, schokkerig etc. maken. Meestal drukt de muziek een stemming uit. Die kan dan weer voor iedereen anders zijn maar meestal begrijpen mensen elkaar dan.
Dat muziek een emotie kan uitdrukken weet ik maar bij trance zie ik dat toch niet, je moet me toch echt is wat voorbeeld laten horen, dat wil ik echt nog meemaken.
Trance is volgens mij afkomstig uit de afrikaanse muziek. Daar gebruikte ze ook lange ritmes om zo in een soort trance te komen waarmee ze onmenselijk lang door konden gaan met dansen,
haha, zelfde verhaal als bij die aap, alleen dit is erger ;)
net zoals met sommige houseparties die wel een hele dag duren. De muziek zorgt ervoor dat je een bepaald ritme hebt om op te bewegen, net zoals alle andere muziek. Alleen deze is vaak aanstotelijk, althans voor mij. Dit kan voor andere mensen net zo zijn met rock ofso. Dit is namelijk erg persoonlijk. Nouja trance is gewoon...trance...figuurlijk en letterlijk:).
Ja idd, iedere muzieksoort heeft ook zijn eigen dans stijl, dit is redelijk algemeen want je kan er natuurlijk altijd nog wat aanpassingen inbrengen, maak er wat van!
Mr G. Bears
4th October 2002, 08:21
ej je vindt dit ook niet slecht dus niet zeuren
wat bedoel je hiermee, dat ik de meeste muziek die ze naast rock daar draaien ook goed vind
dacht et niet
Nitro
4th October 2002, 13:32
ik bedoelde de nu-metal
Mr G. Bears
2nd November 2002, 10:07
Mind if I revive this thread. hij is toch berucht geworden moet k zeggen
Laevid
2nd November 2002, 15:54
Maareuh waarmee wil je het weer leven in blazen?....ik weet wel waar jij naar luistert...
Nitro
2nd November 2002, 17:13
Pyro post is een lyric van zo'n dj nummer
aekold
4th November 2002, 00:35
Zo te horen verveeld Nitro zich weer, misschien moet je gewoon zelf eens op onderzoek gaan en ergens gewoon een tekst vandaan rippen en vervolgens die afkraken.
Kan je natuurlijk ook met trance nummers doen, owh nee, helemaal vergeten, daar zit nauwelijks tekst in, alleen apengeschreeuw en oerwoudgeluiden
Mr G. Bears
4th November 2002, 17:15
Maareuh waarmee wil je het weer leven in blazen?....ik weet wel waar jij naar luistert...
Shakira, westlife, Britney,, Hoolagirl, Vet Cool, k3,
dank u
Laevid
4th November 2002, 22:37
Shakira, westlife, Britney,, Hoolagirl, Vet Cool, k3,
dank u
Ja eeh dan heb ik weinig om af te kraken want ik luister dat ook in mijn vrije tijd: niet verder vertellen hoor :D
vet cool is trouwes het nieuwe album van de m-kids :&
Nitro
5th November 2002, 00:07
je bent HIM vergeten(R) ;)
aekold
5th November 2002, 00:21
Nix tegen HIM.
De gezondheid van de avatar van Nitro gaat er trouwens niet op vooruit. Komt waarschijnlijk door de dierenliefde die Nitro heeft.
Nitro is tenslotte dol op dieren, mits goed bereid natuurlijk
Nitro
5th November 2002, 01:45
ach ja ik had eerst gewoon die vorige maar dan als ogen die kruisjes, maar dat vond ik eigenlijk toch te saai. Dus heb ik mijn fantasie en inspiratie van de Vroegrijk cats maar ff gebruikt om er nog iets moois van te maken
Yavanna
5th November 2002, 12:18
Hahaha das te zien ja... hij wordt met de dag roder ;)
Nitro
6th November 2002, 02:01
Nou vandaag kwam ik een schrikbarende mp3'tje tegen nl deze (http://www.pennywisdom.com/sounds/covers/teenage.mp3); een hardcore versie van ??n van de betere liedjes van Pennywise (Bro Hymn). Nou ik vind dit een heel klote streek van die dj omdat er niks meer overblijft van het nummer het is nu meer zo'n apres-ski lied geworden ofzo, Nog even en je hoort het in voetbalstadions. Ze hebben gewoon geen respect voor dat nummer, dat ergens over gaat, met dat boem boem gedoe erbij lijkt het nergens op de tekst gaat volledig langs je en gitaar en ook bas vervallen door een of andere computer shit gedoe (ja ja synthesizers, keyboards, samplers, drumcomputers deze dingen dus maar komt op hetzelfde neer). Kortom totaal geen kracht meer in het lied alleen het whoohoohoo gedeelte want ja nu is het een meezingertje (vandaar dat voetbalstadion). Aangezien ik toch weer gequote wordt door mensen die er nog steeds van overtuigd zijn dat dit geen verkrachting is van een geweldig nummer, gebruik ik die andere argumenten later wel.
aekold
6th November 2002, 11:30
Ik ken het nummer zelf niet en Pennywise vind ik niet geweldig, maar als ik dit lees vind ik het iddte ver gaan. Hieruitkan je dus ook weer duidelijk concluderen dat trance gewoon dood is, omdat ze hen inspiratie (voor zover je hier van inspiratie kan spreken) uit een heel ander genre van muziek halen.
Bij deze verklar ik trance dus officieel dood
Nitro
6th November 2002, 11:35
Nou vergelijk het maar met als 1 van de betere nummers van Iced Earth of Rhapsody wordt gecoverd door een of andere DJ vent
aekold
6th November 2002, 19:04
Ik snap ook wat je bedoelt en leef ook zwaar met je mee. Dit is een zwarte dag voor de alternatieve muziek.
Nitro
7th November 2002, 18:59
toch heeft hebben die trance mannekes wel wat goed gedaan, luister maar is naar de cover van Kut Marokanen van De Fiets, ja das pas een goed nummer;)
Laevid
7th November 2002, 22:26
Nou vandaag kwam ik een schrikbarende mp3'tje tegen nl deze (http://www.pennywisdom.com/sounds/covers/teenage.mp3); een hardcore versie van ??n van de betere liedjes van Pennywise (Bro Hymn). Nou ik vind dit een heel klote streek van die dj omdat er niks meer overblijft van het nummer het is nu meer zo'n apres-ski lied geworden ofzo, Nog even en je hoort het in voetbalstadions. Ze hebben gewoon geen respect voor dat nummer, dat ergens over gaat, met dat boem boem gedoe erbij lijkt het nergens op de tekst gaat volledig langs je en gitaar en ook bas vervallen door een of andere computer shit gedoe (ja ja synthesizers, keyboards, samplers, drumcomputers deze dingen dus maar komt op hetzelfde neer). Kortom totaal geen kracht meer in het lied alleen het whoohoohoo gedeelte want ja nu is het een meezingertje (vandaar dat voetbalstadion). Aangezien ik toch weer gequote wordt door mensen die er nog steeds van overtuigd zijn dat dit geen verkrachting is van een geweldig nummer, gebruik ik die andere argumenten later wel.
Fijn eindelijk zit er weer vuur in de "waar luister jij naar thread"..YES!....het nummer waarmee ik juist in aanraking kwam met BroHymn het nummer is btw al zoon 5 jaar oud denk en is gemaakt door DJ Paul en Teenage Warning...DJ Paul kennen we denk allemaal wel en Teenage Warning schijnt een Nederlandse Punkband te zijn, die dus niet Narrowminded zijn (zoals sommigen hierow)....waardoor ze samenwerken met een hardcore-dj (DUS GEEN TRANCE!!!)...
en eerlijk gezegd vin ik het origineel wel beter maar di's geen slechte "cover"....
Nitro
7th November 2002, 23:56
het nummer is btw al zoon 5 jaar oud denk
ik kwam hem een paar dagen geleden pas tegen
DJ Paul kennen we denk allemaal wel en Teenage Warning schijnt een Nederlandse Punkband te zijn,
hij heet btw toch niet toevallig DJ Paul Elstak ej. en ik heb nog nooit van die Teenage Warning gehoord. Het is ook geen bekende band, ze hebben zoiezo al een of andere goedkope site en er heeft nog nooit iemand van gehoord. Ze probeerde waarschijnlijk publiciteit te krijgen om samen te werken met DJ Paul
die dus niet Narrowminded zijn (zoals sommigen hierow)....waardoor ze samenwerken met een hardcore-dj (DUS GEEN TRANCE!!!)...
net zo erg
en eerlijk gezegd vin ik het origineel wel beter maar di's geen slechte "cover"....
het origineel is meesterlijk en die slappe versie van die dj en een of andere garage "punk"band is waardeloos.
Pyro
8th November 2002, 01:21
Njah, ik kende het nummer dus ook al vanaf 1998...toen kwam het nummer uit en dat was voor mij toen echt een van de betere nummers van Thunderdome 18...wist ik van wie het origineel was...tja ik wist dat het een punk-cover was en in het boekje staat inderdaad Pennywise, maar daar had ik toen nog nooit van gehoord. Ik vind de nieuwe versie beter, maar ja dat zal jullie niet echt verbazen, kwestie van in een betere muziekstijl vallen.
En ja, het is inderdaad Paul Elstak ja. En ik snap ook wel dat je pissed bent, omdat in jouw ogen een van je favo nummers is verkloot. Maar heel veel bands coveren, en fans van de originele artiesten zullen daar misschien ook op kotsen. Hardcore kun je hierdoor dan ook echt niet zomaar een jatstijl noemen want andere stijlen doen het ook maar genoeg. En dat dat bijv. voor jou wel goed klinkt, tja dat kan ik ook niet helpen...
Nitro
8th November 2002, 01:40
Ik vind de nieuwe versie beter, maar ja dat zal jullie niet echt verbazen, kwestie van in een betere muziekstijl vallen.
...no comments...
En ja, het is inderdaad Paul Elstak ja. En ik snap ook wel dat je pissed bent, omdat in jouw ogen een van je favo nummers is verkloot. Maar heel veel bands coveren, en fans van de originele artiesten zullen daar misschien ook op kotsen. Hardcore kun je hierdoor dan ook echt niet zomaar een jatstijl noemen want andere stijlen doen het ook maar genoeg. En dat dat bijv. voor jou wel goed klinkt, tja dat kan ik ook niet helpen...
Nou dat coveren door andere bands is meestal omdat het ongeveer dezelfde stijl muziek is dus het nummer wordt eigenlijk precies opgedragen zoals ie is. Ook gebeurt het coveren vaak live en wordt er dus niet van het succes van de originele artiest meegenoten.
en het is dus toch DJ Paul Elstak, tis maar goed dat ik dat vroeger niet wist anders had ik zijn muziek toen al gebuycot. Luv U More, Promised Land, Rainbow High in the Sky, Rave On, om maar is wat bekende nummers uit die tijd te noemen.
aekold
9th November 2002, 14:37
FF over die covers van bands. Als goede bands, zoals sonata arctica of iced earth een nummer van een andere band coveren doen ze dat als tribute aan deze band. Om een eer aan hun te bewijzen en te laten zien dat die banmd hun voorbeeld is.
Je kan mij niet vertellen dat DJ's die een nummer van een rock/metal band coveren dat doen omdat die band hun grote voorbeeld is. Want als dat wel zo was, danzouden ze wel BETERE muziek zijn gaan maken.
Mr G. Bears
10th November 2002, 13:58
This Thread is Considered Closed
Nitro
11th November 2002, 01:38
This Thread is Considered Closed
ja consider something else maar want het is totaal onzinnig
Laevid
11th November 2002, 22:04
ja consider something else maar want het is totaal onzinnig
Hee Nitro zou dit de eerste keer zijn dat wij het ergens in deze thread met elkaar eens zijn? zie je dat het wel ergens goed is geweest :D
Nitro
11th November 2002, 23:41
Hee Nitro zou dit de eerste keer zijn dat wij het ergens in deze thread met elkaar eens zijn? zie je dat het wel ergens goed is geweest :D
ja daarom wordt deze thread dus beslist niet gesloten aangezien het juist de bedoeling is om andere te overtuigen van je mening. Behalve als je van mening bent dat deze thread gesloten moet worden want dan kan je beter een slot voor je mond houden, want sluiten is uitgesloten
Mr G. Bears
13th November 2002, 10:33
Sorry
et was niet verantwoord
mijn excuses
Nitro
13th November 2002, 11:53
ok mooi, geaccepteerd:)
Nou we moeten weer verder dus Laevid of Pyro zeg is wat
Laevid
14th November 2002, 17:38
ok mooi, geaccepteerd:)
Nou we moeten weer verder dus Laevid of Pyro zeg is wat
Nou ik verw8 pyro niet echt hier meer terug......maar ik zal ff de knuppel dan maar in het hoederhok gooien.....
Waarom is punk altijd zo blij? :D......da's toch wel een leuk begin of nie..........
Nitro
14th November 2002, 21:40
Waarom is punk altijd zo blij? :D......da's toch wel een leuk begin of nie..........
tis gewoon vrolijk muziek
Pyro
15th November 2002, 00:02
Nou ik verw8 pyro niet echt hier meer terug......
Njah, ik ben er toch nog ff, maar jullie hoeven van mij dus geen aanvallen op muziek meer te verw8en of reaxxies op aanvallen van iemand anders op mijn muziek. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet meer over muziek ga lullen, maar ik ga wel eventueel gedonder uit de weg...
Laevid
15th November 2002, 00:05
Njah, ik ben er toch nog ff, maar jullie hoeven van mij dus geen aanvallen op muziek meer te verw8en of reaxxies op aanvallen van iemand anders op mijn muziek. Dat wil overigens niet zeggen dat ik niet meer over muziek ga lullen, maar ik ga wel eventueel gedonder uit de weg...
Da's fijn om te horen.....
Laevid
15th November 2002, 00:08
tis gewoon vrolijk muziek
Ja dus K3 is ook punk.....
o sorry ik vroeg om inhoudelijke discussies uhm ja.....drop it....
Nitro
15th November 2002, 00:13
niet alles wat vrolijk is heet punk
Mr G. Bears
15th November 2002, 08:24
niet alle vrolijke muziek is punk, maar punk is wel vrolijke muziek, dat bedoel je:D
Metal kan ook vrolijk zijn, ik wordt er tenminste vrolijk van
Laevid
15th November 2002, 15:52
niet alle vrolijke muziek is punk, maar punk is wel vrolijke muziek, dat bedoel je:D
Metal kan ook vrolijk zijn, ik wordt er tenminste vrolijk van
Ja die cd van sonata was soms op het blijteniveau van franske bauer maar er waren ook wel betere nummers bij was best afwisselend....
Mr G. Bears
15th November 2002, 16:07
I Agree, jja natuurlijk niet met het FransBauer verhaal maar dat laatste, etzelfde is het niet nee
Nitro
19th November 2002, 20:53
beter vrolijk als depressed
Laevid
19th November 2002, 22:53
beter vrolijk als depressed
Ik luister net zo lief naar serieuze of zelfs depressed muziek eiglijk.....Korn is goed maar erg depressed...en muse is ook niet echt vrolijk....
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.