View Full Version : Trefpuntmagic New Website
Kolky
20th October 2004, 18:24
Na een tijd werken, hebben we een nieuwe website!
Zie hier het resultaat: www.trefpuntmagic.nl
Even wat features / nieuwe dingen:
- Mailinglist aanmelding gaat foutloos, met confirm mail.
- Stemmen kunnen uitgebracht worden op Decks / Artikels / Reviews
- Een wat lichtere website met een duidelijke interface
- Bugs kunnen gereport worden
- Oude bugs zijn verdwenen, geen problemen meer met inloggen en surfen
- Decks hebben een vernieuwd systeem om verstuurd te worden
- Een vernieuwd Logo En binnenkort een vernieuwd T-Shirt design!
Nog te doen:
- 20 tal decks overzetten van de oude site naar de nieuwe
- Logo op hogere qualiteit op site zetten
- Breedte aanpassing voor verschillende resoluties mogelijkmaken
Post hier je opmerkingen of tips/tops :)
aekold
20th October 2004, 18:38
Moet het forum nu ook niet ff ee restyle een keer ondergaan om beter bij de site te passen?
Kolky
20th October 2004, 18:46
Ja, dat moet ik idd nog doen, moet wel zeggen dat de standaard Vbulletin 3.0 style wel goed past erbij... Alleen het blauw wat meer groenig maken )
Ow en we moeten nog Yuri vragen voor een Forum logo inzelfde style...
Mr G. Bears
20th October 2004, 19:21
Ik vind het een hele mooie en zeker ook professioneel ogende site geworden, maarre.......hebben jullie nu echt geen mooier logo kunnen kiezen. Van de ontwerpen die ik bij Yuri gezien heb, is dit verreweg de lelijkste.
Kolky
20th October 2004, 19:24
Ik vind het een hele mooie en zeker ook professioneel ogende site geworden, maarre.......hebben jullie nu echt geen mooier logo kunnen kiezen. Van de ontwerpen die ik bij Yuri gezien heb, is dit verreweg de lelijkste.
Tja.. ik wou het persoonlijk ook zelfs bij de oude houden.. mgoed )
Planetouched
20th October 2004, 19:41
logo vink nog ronduit slecht erbij passen. Verder teveel eentonig, te klein op mijn configuratie en nog veel dingen die mijn inziens anders moeten.
anders gezegd, kan nog veeeeel beter.
maar ben in ieder geval wel blij dat hij eindelijk online is.
Kolky
20th October 2004, 19:45
logo vink nog ronduit slecht erbij passen. Verder teveel eentonig, te klein op mijn configuratie en nog veel dingen die mijn inziens anders moeten.
Je zegt al 2x dat er dingen anders moeten (hier en op de site) maar zeg dan ook wat :| anders heb ik er nog nix aan :S
Aan de resolutie problemen wordt gewerkt.. Dit geldt van vooral voor resoluties boven de 1024*768
Planetouched
20th October 2004, 19:48
oke, ik zal een paar punten noemen.
1)Logo
2)Kleuren, alles is eentonig, breng er meer variatie in
3)Alles is bij elkaar gegooid, zorg dat je op de main pagina niet alles neerflikkerd, verpreid dit over de site
maare, ik moet verder met koken, de macaroni kook bijna over..brb:)
Kolky
20th October 2004, 19:49
3)Alles is bij elkaar gegooid, zorg dat je op de main pagina niet alles neerflikkerd, verpreid dit over de site
Ik vindt persoonlijk juist makkelijk dat je meteen alles ziet.. vergelijk het maar eens met 'www.magicthegathering.com' of 'www.macromedia.com' of 'www.nu.nl' daar zie je ook direct zowat alles staan.. ?
Planetouched
20th October 2004, 19:55
naja, op mijn scherm ziet het er echt niet uit, veel te rommelig.
SungShik
20th October 2004, 19:59
Een beetje rommelig is het wel misschien ^o) (vooral aan de navigatie-gebeuren aan de rechterkant moet ik wel even wennen ))
Maar eeeh,
Het ziet er wel frisser uit dan eerst iig! (Y)
Yavanna
20th October 2004, 20:22
Ik vind het echt wel een verbetering hoor!
Er kan altijd wat verbeterd worden, maar das toch overal... Ik ben eiluk al best tevreden :)
LoUNgeR
20th October 2004, 20:45
veel overzichtelijker zo. Goed gedaan!
Pyro
20th October 2004, 21:47
Jah, ik was al een tijdje geleden toen ik het voor het eerst zag enthousiast...en dat ben ik nu nog steeds! Nu de site meer in de stijl is van MTGnews en Magicthegathering.com kun je het grootste deel van de informatie snel bereiken, en dat is volgens mij wel het idee van een frontpage. Dus wat mij betreft mag dit zeker zo blijven!
Alleen wat al eerder gezegd is...het logo mag inderdaad wel wat flitsender :&...
Mr G. Bears
20th October 2004, 23:12
Tja.. ik wou het persoonlijk ook zelfs bij de oude houden.. mgoed )
Dat wil ik nu ook weer niet zeggen. Alleen ik vind het opmerkelijk dat de keus op dit logo is gevallen. Er zaten veel mooiere bij, dus ik stel voor om dat toch nog te herzien.
Misschien een poll? De members laten voten voor een bepaald ontwerp?
Elminster
20th October 2004, 23:32
We bespreken het allemaal nog eens goed tijdens de komende vergadering. Jullie worden op de hoogte gehouden!
aekold
20th October 2004, 23:57
Ik vind het een goede verandering. Het logo moeten we mss nog maar even naar kijken.
Weet niet of het ergens al gezegt is, maar boven het forum moet nu ook iets anders komen.
Nitro
21st October 2004, 00:45
ziet er goed uit, maar er moeten nog wat dingen verandert worden, maar dat komt as zaterdag wel
Planetouched
21st October 2004, 01:58
http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?p=51323#post51323
oki miss dattie hier moet staan...ik move em morgen anders wel ff...nu: slaap tijd.
Mr G. Bears
21st October 2004, 08:22
Zodat ik niet meer kan kijken? :O
Kolky
21st October 2004, 11:46
Roel wou een andere contact pagina, waardoor je naar de verschillende afdelingen van de organisatie kon mailen. Dit moeten we nooit doen, want anders krijgen we nog meer spam als dat we nu al hebben. Al die mailadressen worden door bots gelezen, en vol gespamd :S
Bremmer
21st October 2004, 12:00
Netjes gedaan hoor, complimenten aan de makers. Ziet er prof uit en levendig. Wat betreft de opmaak zou er nog het een en ander aangepast mogen worden, bijvoorbeeld een aantal witte gedeeltes weghalen en boven aan bij de titel nog een iets extra's zodat het niet te kaal is. Maar voor de rest ziet het er goed uit!
Planetouched
21st October 2004, 12:18
eh...over al dat bot shit, wat dacht je van dan hetzelfde te doen als ik deed alleen niet direct die adressen te laten zien? Ik blijf erbij dat het handig is als het gesplitst wordt.
Elminster
21st October 2004, 12:33
Zoals ik dus voorstelde, met een combobox voor het kiezen van een afdeling
Kolky
21st October 2004, 13:07
Zoals ik dus voorstelde, met een combobox voor het kiezen van een afdeling
Sure dat is te doen :)
Sterker nog.. Done :D (zie -> www.trefpuntmagic.nl -> contact)
Planetouched
21st October 2004, 13:24
kun je er miss een checkbox van maken i.p.v. de pulldown nu?
want anders ben ik bang dat men er snel overheen kijkt en alles dus toch nog naar algemeen gaat.
Yavanna
21st October 2004, 13:36
Zodat het vervolgens toch doorgestuurd kan worden naar de betreffende afdeling... Ik zie het probleem niet zo, want zoveel mail zal er nou ook weer neit komen ) tis meer een formaliteit...
squirle
21st October 2004, 14:09
Het is allemaal beter geworden sinds de laatste keer dat ik het zag, maar nog steeds. Andere kleuren, de reviews en langere stukken tekst krijg je gewoon last van je ogen. (donkerer groen?)
Laevid
21st October 2004, 15:03
Ik vind het over het algemeen een goede en duidelijke opzet. Ik ben zelf niet zo'n fan van het witte (bij magic hoort toch een beetje een duister sfeertje), maar dat is persoonlijke smaak. En zoals al gezegd het oude logo (is die nog ergens als jpg? :)) was een stuk mooier, maar dat gaat goed komen zo te lezen. )
Er zijn alleen nog wel lege pagina's met de titel magic nieuws, als je op de titelblokken van Card Of The Week of Card Design Contest klikt. Die functie van de titelblokken vind ik eerlijk gezegd niet echt super duidelijk, dat je daar dus andere informatie vind als dan dat je er onder zou klikken. (Dit wordt nog eens extra onduidelijk voor bezoekers door de dubbele punt aan het eind, denk ik)
Maar mijn grote vraag is: waar zijn alle foto's heen? :O
Het is iig al een grote verbetering t.o.v. site-layout 2, vooral zo doorgaan (Y)
Kolky
21st October 2004, 15:38
Er zijn alleen nog wel lege pagina's met de titel magic nieuws, als je op de titelblokken van Card Of The Week of Card Design Contest klikt. Die functie van de titelblokken vind ik eerlijk gezegd niet echt super duidelijk, dat je daar dus andere informatie vind als dan dat je er onder zou klikken. (Dit wordt nog eens extra onduidelijk voor bezoekers door de dubbele punt aan het eind, denk ik)
oeps die was ik nog vergeten :&
*EDIT: verbeterd :) ja kweet niet of het onduidelijk is.. miss die ':' weghalen?
Maar mijn grote vraag is: waar zijn alle foto's heen? :O
Daar ben ik nog mee bezig, de foto sectie wordt namelijk flink ter hande genomen..
Angel
21st October 2004, 19:28
WOW, dat is schrikken! Het ziet er wel heel modern en 'strak' uit. Best netjes hoor! :D
Carnage
23rd October 2004, 17:10
kun je er miss een checkbox van maken i.p.v. de pulldown nu?
want anders ben ik bang dat men er snel overheen kijkt en alles dus toch nog naar algemeen gaat.
Een Radiobutton group bedoel je denk ik?
Planetouched
23rd October 2004, 20:24
ah, ja dan radio idd:)
SungShik
26th October 2004, 22:18
Forum revision (Y)!
Zit er trouwens ergens op het forum een link naar de hoofdpagina?
Nitro
27th October 2004, 02:56
Forum revision (Y)!
Zit er trouwens ergens op het forum een link naar de hoofdpagina?
helemaal onderaan, naast de copyright
Carnage
7th November 2004, 17:33
Hee Kolky, ik wil op zich m'n oude artikelen wel gaan porten, maar dan moet ik er wel bij kunnen (L) (ze staan nog in de DB denk ik he)...
Kan je ff iets fixen?
squirle
8th November 2004, 13:23
Meer aandacht voor de artikels en iets opzichtelijker. Kwam er net achter dat er een lijstje is met allerlei oude artikels :). En dat er een nieuw artikel is gepost :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.