View Full Version : Death magic
Dark Mage
23rd August 2002, 02:38
Wat vind je van Death Magic?
Bremmer
23rd August 2002, 02:44
wow 100%........iedereen is het met me eens..........o ik ben de enigste die gestemd heeft...........;)
Dark Mage
23rd August 2002, 02:48
hehe helaas, t is 50-50 nu HARHARHAR!
Bremmer
23rd August 2002, 02:51
lol;J
Elminster
23rd August 2002, 13:01
Als je vertelt wat je vind, ipv alleen te stemmen, kunnen we meepraten :) Ik heb nu geen idee wat jullie vinden, aangezien er 3 mensen gestemd hebben!
Dark Mage
23rd August 2002, 14:59
Op dit moment speel ik een lvl 13 drow Sorcerer. Als sorcerer zijnde heb je het voordeel dat je langzamerhand toegang krijgt tot steeds groffer wordende deatth spells (zoals finger of death, etc...). Het nadeel is echter ook dat ook op lvl 13, de fortitude saves (vaak nodig bij death magic) van een sorcerer/wizards nog steeds zuigen... Zo is mij al diverse malen (niet alleen met dit karakter) overkomen dat ik een finger of death tegenover me kreeg... Je bent dan al praktisch dood, of de d20 goden moeten je goed gezint zijn door je hoge rolls te geven...
Op hoge lvl's komt het steeds vaker voor dat de dm gaat roepen van, " gooi maar een fortitude save or DIE!". Ikzelf vind dat persoonlijk een niet zo leuke vorm van spelen, aangezien je leven dan afhankelijk is van een dobbelsteen, wat dus OOK het geval is bij de andere karakters... Laatst liepen we een kamer in met 8 bodaks, die hebben een soort van death sight, als je ze aankijkt, fortitude save or DIE! Nou, wonderbaarlijk genoeg haalde ik mijn 2 saves, maar onze fighter en thief/assassin haalde die save dus niet, dus zaten we binnen 2 seconden met 2 dode spelers...
Eigenlijk is de hoogte van je fortitude save maar van klein belang, het ligt puur aan de dobbelstenen of je het haalt of niet, terwijl je als fighter zijnde op lvl 13 een dc van 18 ofzo gemakkelijk zou moeten halen...
Je kunt je natuurlijk goed indekken tegen death magic met spells zoals death ward, of (beetje overdreven) anti-magic field, maar die zijn ook nietaltijd voorradig. Ik heb het geluk gehad dat ik 3 scrolls of death ward heb kunnen kopen (maar door onze cleric gecast moet worden), dat heeft mijn leven afgelopen sessie woensdag 5 rondes gerekt, toen ik een firestorm op me dak kreeg a 80 dmg :S.
Het ligt voor een deel natuurlijk aan de manier van spelen hoe je op encounters inspeelt waarbij er met death spells wordt gegooid en je kunt je er in principe ook wel redelijk tegen beschermen, maar t blijft toch een riskante zaak om een hoge-lvl karakter te spelen met relatief lage fortitude saves, waardoor het risico enorm verhoogd wordt dat je als arcane spellcaster na de 1e of 2e encounter (lees: demon, angel, etc...) je de pijp uit gaat. Als je dan slechts 1 of 2 keer in de week een dnd sessie houd en je a la kenny (southpark) bijna elke sessie sterft, wordt het toch steeds minder leuk om voor de 100000e keer (niet bij mij gelukkig) overnieuw op hetzelfde lvl te beginnen terwijl de rest allemaal al 1, 2 of zelfs 3 (wel eens meegemaakt, he outcast ;) ) lvl's gestegen zijn...
Maar goed dit is dus wat ik er over denk, er zijn erg beperkte mogelijkheden om je in te dekken tegen death spells; vaker ben je het haasje en sterf je dan dat je de situatie overleeft.
Bremmer
23rd August 2002, 15:20
dat de fighter en thief het niet haalde is gewoon pech. Net zoals in het echte leven heeft je karakter ook gewoon pech. Stel dat hij bijvoorbeeld even niet op zijn hoede was of dat hij aan de rechter kant stond in de groep en die 8 bodaks langs de rechter kant hun aanval inzette. Tja...het kan allemaal gebeuren en death magic is iets waar de party voor op hun hoede moet zijn....... Als high lvl karakter hoort het er bij; je komt gewoon creatures tegen die die mogelijkheid hebben en dat weet je. Tuurlijk is het zwaar kut als je in keer dood bent. Maar als je het gevecht tegen zo'n creature uiteindelijk wint en je wordt ervoor beloond des te groter is het gevoel van overwinning.
Vandaar dat ik zeg het hoort er zeker bij!
Btw die deathward heeft je niet geholpen tegen die fire storm. Deathward helpt alleen tegen DEATH spells (finger of death, power word kill, implosion) fire storm is geen death spell en zal je dus ook niet helpen ben ik bang.
Outcast
23rd August 2002, 17:50
Death attacks zijn een must. Sorry je kunt niet zonder hoe kut ze ook zijn voor sommige classes. Dacht je dat mind-spells niet grof zijn tegen fighters, dus afschaffen. NEE (een thralled fighter eeeh bye bye) Hoe wil je als speler een draak verslaan met een paar honderd hitpoints. Er op meppen zodat de draak heal gebruikt en met een paar breaths de party wegblaast.
Sorry death attacks zijn zelfs essentieel voor het spel, heel veel beestjes zijn er zelfs van afhankelijk. Tuurlijk zijn ze grof maar ik vind het allemaal best meevallen. De enige echte groffe zijn de power words. Puur omdat er geen save is.
Niet alles draait om dmg en death attack gaat hier juist omheen.
Een goede alternatieve manier.
Kom op wat is D&D nu zonder finger of death, disintegrate, power words, implosion, wail of the banshee, destruction en ander leuke groffe spells.
Ga je straks DD ook afschaffen omdat het pin doet.
DD (direct damage)
Als je op hoog lvl wilt spelen maak je borst maar nat want death attacks are making your life like hell.
Outcast
Outcast
23rd August 2002, 18:01
Als je niet dood wil dan moet je ook niet op hoog lelvel willen spelen en btw d&D blijft een spel het heet niks voor niks d20, het draait om een dobbelsteen. Ik bedoel je kunt het toch niet raar vinden dat als 5 !!!! disintegrates op iemand goiit dat die boos word en een firestorm cast. En als je dat geen leuke manier van spelen vindt dat moet je maar eens serieus overwegen wat je hieraan kunt doen. Moet ik de death spells maar oip mensen gooien die immuun zijn praktisch en mind spells op jou ???
Dat zou zielig zijn. In quests en beschrijvingen staat ook duidelijk hoe beesten reageren en natuurlijk *******en ze death spells op wizards en sorcerers!!
PS de laatste keer kun je me niet vertellen dat je nou zo goed gooide. En als je dan weer dood gaat dan moet je mij niet aankijken wat er mis gegaan is. Iemand die de meeste aggressieve spells cast en dan het raar vindt dat daar een reactie op komt vind ik erg laconiek.
Ik geniet er hesu niet van dat spelers doodgaan hoor, als ik wil winnen ga ik wel iets anders doen. de party is nu lvl 15/16 equivalent en dus is het veel groffer.
En dat jij vaak doodgaat ligt toch helemaal aan jezelf, he godver ik ben Erwin niet.
Bremmer
23rd August 2002, 21:04
eheh.........he ik ben het met je eens kijk maar in de pol :)
Elminster
23rd August 2002, 23:06
vrede op aarde, en op Toril ook ja :)
Het was maar een mening eej! Geen persoonlijke kritiek dus...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.