PDA

View Full Version : foutje.......Bedankt

Bremmer
23rd August 2002, 02:14
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat de DM een inschattingsfout maakte en een overdreven groffe item gaf en zo eigenlijk de hele party om zeep hielp?

Hehe ik was een elven fighter met als prestige class Initiate of the Order of the Bow van rond de lvl 8. Na een encounter vonden we een long sword. Het begon te praten en hechte zich meteen aan m'n character...............

Het bleek een +5 intelligent bastard sword die de gebruiker van het sword o.a 3x per dag heal, 1x stone skin, 1x improved invisibility, gaf. Eheh ik wou dat ik kon zeggen dat ik het verdiend had, maaruh het was een beetje overkill.

Iemand anders zo iets meegemaakt?

Grz

Carnage
23rd August 2002, 10:08
Leuk, een one-man army ;)

Nou ja, afgezien van de Exotic Heavy Maul waarmee ik 90 damage per attack mee deed niet echt zoiets meegemaakt...

Elminster
23rd August 2002, 13:00
Originally posted by Carnage
Leuk, een one-man army ;)

Nou ja, afgezien van de Exotic Heavy Maul waarmee ik 90 damage per attack mee deed niet echt zoiets meegemaakt...

reken voor! Ik ben benieuwd... Mijn fighter / kensai master kan wel 90 damage per 2 slagen doen, in 1 ronde dus (ki strike, improved critical, hogere multiplier bij critical), maar in 1 slag...! :!

Carnage
23rd August 2002, 14:30
Improved critical (17-20), +4 wapen, x4 damage op crit, 1d12 + 14 geloof ik toen.....

Kan het beter aan The Demon vragen, die gaf me dat ding voor mijn verjaardag :)

Outcast
23rd August 2002, 18:08
Laat even duidelijk zijn dat ik niet de DM was ie dit heeft toegelaten hehe.

Outcast

Planetouched
23rd August 2002, 20:37
Ball lighting, d6/level(max 10 d6)1round/level. :) als ie alles vol raakt kan ik (Op level 10) 600 damage doen in 10 rondes(1 minuut). Achja. Ik zal toch maar een rod of lesser maximaze spell gaan kopen. dan nog even een beest vinden met een dex kan 5 ofso en dan ga ik em uitproberen.

Planetouched

Elminster
24th August 2002, 14:27
ik heb die spell toegelaten... Wat vinden jullie, terecht of niet? Hij is 1 level hoger dan lightning bolt en je kan de ballen splitsen (bv twee van 2d6 dmg en 1 van 6d6 dmg) en je moet elke ronde concentreren om ze te sturen.

Bremmer
25th August 2002, 14:39
Als je kijkt naar die 10d6 dmg die je doet met die spell op lvl 10 is hij niet erger als lightning bolt en fire ball met een gemiddelde van 35 schade.
Maar Het groffe zit hem inderdaad in het splitsen van en het aanhouden van die balls of lightning. Je kunt het vergelijken met een combinatie van chain lightning en flaming sphere. Als je kijkt naar het effect van 35 schade per ronde en dat 10 rondes lang, kun je concluderen dat het een zeer sterke spell is.
Bovendien kun je de spell al op lvl 7 casten. Dit is misschien niet het juiste niveau om de spell dan al te kunnen casten. Kijk naar het feit dat er op lvl 4 weinig van dit soort offensieve spells te vinden zijn
Ik zou of de duration van de spell verkorten naar 3-5 rondes of ik zou er een lvl 5 spell van maken zodat je de balans van de party niet verstoord

Maar ik denk vooral dat je in je eigen quest moet kijken wat voor een effect zo'n spell heeft op het verdere verloop van de campaign en dat kan alleen de DM zelf

Grz

Planetouched
25th August 2002, 14:52
kuch kuch het is een level 5 spreuk!. Ik vind hem niet echt overpowered, ja voor een level 4 wel maar het is er een van 5 dus dan valt het weer mee, in vergelijking met spreuken als Magic Jar, cone of cold etc. Die zijn toch ook al behoorlijk een pain in the ass.

Planetouched

Bremmer
25th August 2002, 15:08
o ok maar ik dat hij een lvl hoger was als lightning bolt?

Planetouched
25th August 2002, 15:42
foutje van taco

Planetouched

Elminster
25th August 2002, 23:02
twee levels dus
nog beter

the demon
26th August 2002, 13:56
Originally posted by Bremmer
Heeft iemand wel eens meegemaakt dat de DM een inschattingsfout maakte en een overdreven groffe item gaf en zo eigenlijk de hele party om zeep hielp?

Hehe ik was een elven fighter met als prestige class Initiate of the Order of the Bow van rond de lvl 8. Na een encounter vonden we een long sword. Het begon te praten en hechte zich meteen aan m'n character...............

Het bleek een +5 intelligent bastard sword die de gebruiker van het sword o.a 3x per dag heal, 1x stone skin, 1x improved invisibility, gaf. Eheh ik wou dat ik kon zeggen dat ik het verdiend had, maaruh het was een beetje overkill.

Iemand anders zo iets meegemaakt?

Grz

Beste Bremmer,

Zijnde de DM die dit zwaard in de roulatie bracht, heb ik het volgende te vertellen.
Ten eerste moest er om het zwaard te bemachtigen een DEATH KNIGHT verslagen worden. Ik geloof trouwens ook dat iedereen in de party behoorlijk battered was voordat deze deathknight (lvl 1 barbarian, lvl 1 paladin, lvl 4 fighter en lvl 6 blackguard) eindelijk destroyed was.
Verder was het zoals jij al zei een intelligent zwaard. Je weet dat ze daarvan in de DMG zeggen dat bijna alle intelligente zwaarden een vreselijk ROT karakter hebben. Een van de dingen die het zwaard niet meer zou gaan tolereren was het gebruik van enig ander magical item en daarnaast zoiu het zich gaan ontpoppen tot een goody tooshoes factor. Dus geen tolerantie meer voor enige vorm van evil acts in de hele party. Dit zou op zijn zachtst gezegd erg vervelend zijn binnen deze party waarin Untouchable speelt, want die gaat altijd, met elk karakter van lawful good naar chaotic evil; altijd worden hij massa moordenaar... en soms sleept hij anderen met zich mee...
Ik zeg overigens GAAN want de quest stopte net (na een sessie of 5) nadat het item de groep ingegooid werd. Dus de vervelende kanten van dit item kwamen nooit boven water.

ciao

Demon

Bremmer
26th August 2002, 14:20
Originally posted by the demon

Ik zeg overigens GAAN want de quest stopte net nadat het item de groep ingegooid werd. Dus de vervelende kanten van dit item kwamen nooit boven water.

Demon

yo Demon,

Ik kan me herinneren dat we nog een aantal sessies doorspeelden en dat er door mede party members er werd aangedrongen om het zwaard aan te passen. Dit werd toen ook gedaan. Ik geloof dat de healing en stoneskin er af werden gehaald en dat ik er een ander item voor in de plek kreeg. Vervolgens hebben we nog 5 sessies gespeeld of zo en toen zijn we gestopt met die karakters.

BTW ik was gewoon benieuwd naar verkeerde inschattingen en blunders die andere players hebben meegemaakt het was geen dus geen aanval op jou of jouw DM kwaliteiten. (R)

Grz Bremmer

the demon
26th August 2002, 20:52
Mister Bremmer I presume,

We heben inderdaad nog een stuk of wat sessies doorgespeeld nadat dat item in de groep gegooid werd. De vervelende kanten van said zwaard zouden na verloop van tijd boven water komen... Nadat de persoon die het gekregen had er helemaal happy mee geworden was...
(of toch niet zie verder in dit stukje)

Het was overigens ook gekopieerd van een zwaard genaamd Benelux uit de D&D leesboeken met the Justicar, Escalla en andere karakters (White plume mountain, Descent into the depts of the earth en Queen of the demonweb pits). Ik vond het zo alleen niet origineel genoeg meer. Dus toen heb ik gegooid in de tabel voor intelligent items in de DMG. Het probleem is alleen als ik dat an het doen ben dat ik opnieuw gooi als het resultaat me niet aanstaat en dat meestal alleen slechte resultaten me niet aanstaan. Toeval wilde dat ik twee keer achter elkaar de optie roll twice again on this table rolde. Zodoende kwam ik dus uit op een item dat wel erg grof was. Soms zelfs veel te grof.

Verder nog een laatste punt. Ik was van plan het zwaard aan het karakter van Outcast te geven. Om de een of andere reden kreeg hij het zwaard niet meer dus toen moest ik iemand anders uitzoeken die het zwaard ging gebruiken; en dus per definitie uitgekozen zou worden door het zwaard. Dat werd dus jij, Bremmer. Jij was op dat moment een archer, dus misbruik achtte ik nog niet meteen aan orde... Ik vond het op dat moment eigenlijk wel best zo. De nadelen heb ik toen ook maar laten varen.
Ik vond het daarna eigenlijk ook geen probleem meer dat mijn creatie (het zwaard) aangepast werd.

Demon

Outcast
26th August 2002, 21:10
Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent maar er staat werkelijk de reinste onzin in!!!!
En dat had ik niet van je verwacht!!

Als eerste heb ik als ik lawful good speel me altijd aan mijn karakter gehouden, 1 keer speel ik neutraal en ontpopte ik tot efficiente assassin. (was ranger/rogue) Voor de rest heb ik praktisch geen evil gespeeld en dat ligt mij ook niet zo goed. Al moet het wel lukken denk ik. Maar wat jij zegt is belachelijk
ZIE HIERONDER

Dit zou op zijn zachtst gezegd erg vervelend zijn binnen deze party waarin Frans en Erwin (Outcast en Untouchable) spelen, want die gaan altijd, met elk karakter van lawful good naar chaotic evil; altijd worden ze massa moordenaars...

PS ik geloof je niet helemaal met dat zwaard. We waren lvl 10 ofzo toen we dit kregen dus een marktwaarde van 3 ton (op zijn minst)

Denkt eerst na voor ge schrijft.
Want Outcast is op zijn teentjes getrapt!!!

EN IK BEN DM
JIJ SPELER
DUS
KIJK
UIT
GRRRRRRRRR

Outcast
26th August 2002, 21:12
Ik zie dat je je post al hebt ge-edit, heel slim.

GRRRRRRRR

the demon
26th August 2002, 21:21
MIJN WELGEMEENDE EXCUSES ALS IK IEMAND BELEDIGD HEB

MEA CULPA

DEMON
AKA POL

Outcast
26th August 2002, 21:27
Ok maar probeer alleen dingen te schrijven waarvan je het zeker weet. Want je begrijpt wel dat ik dit niet zo leuk vond. Ik verwacht dit van Erwin hehe (logisch) en niet van jou dude.

Maar alles is ok.
See you wednesday

Bremmer
27th August 2002, 00:43
ik geloof zelfs dat het zwaard voor Untouchable was bedoeld want die was toen onze main fighter of cleric. Maaruh.........Onze Untouchable was naar RBC en toen vonden we dus het inmiddels beruchte zwaard.

Elminster
31st August 2002, 21:58
Originally posted by Outcast
Ik zie dat je je post al hebt ge-edit, heel slim.

GRRRRRRRR
Ja en zo hebben wij dus geen idee waar het over gaat...
Laten we het er maar op houden dat dat beter is ;J!