PDA

View Full Version : Fun, wat is je leukste karakter ooit gespeeld

Outcast
22nd August 2002, 23:35
Altijd leuk, ik kan me nog een karakter herinneren.
een female rogue/ranger 4/3 errug cool, errug evil en ik speelde haar errug graag. Vyndia heette ze geloof ik
Ze was echt grof had veel hitpoints en een mooie moonblade en een mooi +2 short sword.
Deed superveeldmg maar was best kwetsbaar

Wat was jouw leukste karakter?

Carnage
22nd August 2002, 23:44
Ik heb ooit een fighter gespeel met een Exotic Heavy Maul met een improved Critical 17-20 en een X4 modifier dan.

Toen ik 3 rondes meer dan 90 schade per beurt deed heeft The Demon me die toch maar weer afgenomen :(

Bremmer
23rd August 2002, 02:04
uhm.......rogue/ranger........evil........ff denken........o ja dat was weer een poging van ons om evil te spelen en Untouchable en Outcast elkaar nog niet ontmoet hadden of ze hadden elkaar afgeslacht......eheh..........Dat waren de tijden. ***Sigh***

Maar goed leukste karakter........uhm ik heb een keer een recht toe recht aan dwarven fighter gespeeld. Hij was grof met zijn feats, 2 weap fighting en groffe magic items ok, maar het leukste aan dit karakter was dat ik hem van 'scratch' had opgebouwd, lvan lvl 1 tot 10 geloof ik. Dat is toch wel het verst wat ik tot nu gekomen ben qua karakter opbouw dan. Daar heb je dan ook een binding mee als je begint. Veel meer dan dat je bv op lvl 5 begint een karakter op te bouwen.

Grz............

Elminster
23rd August 2002, 13:10
ik heb iets van 5 keer een half-elf sorcerer gestart.. Eentje daarvan heeft zijn tweede sessie gezien, maar daarna stopte de queeste weer, dus was het weer voor nix. Ik heb ook nog monk gespeeld, maar dat viel verbazingwekkend tegen. Misschien kwam het omdat ze 1 sessie speelden terwijl ik er niet bij was, en ze een hele bende high-level character elkaar zagen afslachten. Ze hebben er toen wat spells tussengegooid en toen iedereen dood was kregen ze xp alsof ze ze zelf hadden verslagen (wel gehalveerd, anders was het teveel zei de DM 8)) Gevolg, ze advancen in 1 keer 3 levels!!!! Foutje van de DM, hij wilde het later terugdraaien maar toen gingen degenen die de xp hadden gekregen dwarsliggen.. (R) zucht.... Nou en toen liep ik dus 3 levels achter en was het niet erg leuk meer (lvl 5 monk) en waren de encounters ook boven mijn level en toch in enkele fireballs dood... Daarna ben ik gaan DM-en, dus eigenlijk heb ik geen favoriet character! Ook apart...

Outcast
23rd August 2002, 17:42
Hmm ik weet niet wie Dm was maar ik ga er vanuit dat hij hier pas mee begon, 3 levels stijgen waar haal je het vandaan.
Ik kan me best voorstellen dat je raar staat te kijken dat je na een sessie drie levels achterloopt. Spelers zijn bij mijn sesiies nooit meer dan 1 level gestegen geloof ik.

BTW monks zijn inderdaad wel een beetje zwak,maar dat is bij veel mensen algemeen bekend.

Outcast

Bremmer
23rd August 2002, 21:06
tja monks zijn in de beginner levels vrij zwak, maar als je eenmaal voorbij lvl 10 ben is het vloedgolf van destructie! (mt de juiste items natuurlijk en multiclass kan misschien ook geen kwaad)

Outcast
23rd August 2002, 21:35
Eeh waar baseer jij dat op Bremmer. Juist op hoge lvls valt de monk nog steeds tegen. Zijn saves zijn outstanding maar dan speel ik liever een paladin. Een monk moet errug goede items krijgen wil hij meegaan met de rest. Ze blijven vrij sterk tegen wizards/sorcerers.

Maar toch

Bremmer
23rd August 2002, 21:49
ok in een groep van 4 adventurers kun je je toch beter houden bij de basis classes, resp: fighter, rogue, cleric, mage en met deze classes verder gaan en laten ontwikkelen tot bijvoorbeeld multiclass-karakters of prestigeclasses enz.

Maar bijvoorbeeld in een grotere groep van 5 of 6 vind ik een monk een waardevolle aanvulling met zijn speciale aanvallen maar vooral zijn immuniteit/resistance voor veel dingen.

Ok vooraan zal je een monk nooit zien staan, maar als backup of als extra melee-fighter vind ik het aanvulling.

Dan heb ik het niet eens over een aantal verassend leuke combos als monk/rogue, monk/sorcerer ( zelf nooit uitgeprobeerd en ok je moet rekening houdfen met het feit dat je een lawfull rogue hebt maar toch!

Andere reacties hierover of ideeen?

Grtz

Elminster
23rd August 2002, 22:55
Originally posted by Outcast
Hmm ik weet niet wie Dm was maar ik ga er vanuit dat hij hier pas mee begon, 3 levels stijgen waar haal je het vandaan.
Ik kan me best voorstellen dat je raar staat te kijken dat je na een sessie drie levels achterloopt. Spelers zijn bij mijn sesiies nooit meer dan 1 level gestegen geloof ik.

Klopt helemaal :) We hadden toen wel de boeken, dus dat excuus is er niet meer, maar als je begin-blunders van onze party / DM wil weten, lees dit (http://forum.trefpuntmagic.nl/showthread.php?threadid=112#post1680) maar eens (dan heb je een idee :D)

Originally posted by Outcast
BTW monks zijn inderdaad wel een beetje zwak,maar dat is bij veel mensen algemeen bekend.
Outcast
Ik heb slechts 1 monk in actie gezien, en die was niet erg eerlijk, zoals verteld. Oja en Mr G Bears speelt er 1, en die gaat ook niet echt goed, maar ik hoorde altijd dat monks zo hard zijn van 1 tot 20... Misschien is dat alleen in Baldur's gate zo?

Originally posted by Bremmer
Dan heb ik het niet eens over een aantal verassend leuke combos als monk/rogue, monk/sorcerer ( zelf nooit uitgeprobeerd en ok je moet rekening houdfen met het feit dat je een lawfull rogue hebt maar toch!
Vaker gehoord en idd best leuk:
mnk1/rog1/sor1: shocking grasp + stunning + sneak attack:
2d6+1d8+4 dmg + stunning effect :)
Maar of het harder is dan een lvl 3 fighter met een masterwork greatsword + full plate etc...?

the demon
30th August 2002, 14:51
Originally posted by Elminster

Vaker gehoord en idd best leuk:
mnk1/rog1/sor1: shocking grasp + stunning + sneak attack:
2d6+1d8+4 dmg + stunning effect :)
Maar of het harder is dan een lvl 3 fighter met een masterwork greatsword + full plate etc...? [/B]

Sorry maar dit is nou niet echt super grof te noemen. Op level 3 kun je als rogue met een sneak al +2d6 dmg doen. En als je over gemiddeldes kijkt, dus kans om te raken keer gemiddelde damage, dan is een fighter op level 3 ook zeker even goed. Ervan uitgaande dat een rogue echt maar 1x zal kunnen sneaken.

Het allergrootste nadeel van deze combinatie van 3 classes is de te grote verwatering. Op hogere levels is dit niet meer vol te houden.

FAVORIETE KARAKTER

Maya Fey'brandhe level 19 wizard, level 13 fighter (in 2de editie was dat hetzelfde als een level 20 wizard....)

Dit was echt een fricking evil drow karakter... Ik speelde het net nadat ik het boek over de drow had gelezen. Cruelty hoorde daar nu eenmaal bij. Dingen die we als introotje deden o.a.:

Fireball slinging contest (wie gooit het meest op 10d6), maar ik speelde in game vals, zoals drow schijnen te doen. Dus ik gebruikte een delayed blast fireball en nam gelijk een substantieel deel van het publiek mee.... I won

Cantrip sculpting: maak het leukste bewegende beeld/toneeltje zoals beoordeeld door het publiek. Maar het belangrijkste publiek bij de drow zijn de vrouwen... dus ik maakte een drow male die door een lloth priestess bewerkt werd met haar snake whip... I won again

Levitate contest, hangen zo lang mogelijk in een met darkness en silence gevulde ruimte... met z'n allen. Ik nam natuurlijk mijn longsword +5 vorpal mee... laten we zeggen dat ik er als een van de weinigen uitkwam. .....niet gewonnen wel LOL. mede natuurlijk omdat er ook een van mijn mede party leden meeging... die bijna onthoofd werd... door mij

Dit was ook het karakter waarme we op demon jacht gingen ... pure for sport... enige wat we gooiden was meteor swarm en power word kill
Those were the days....
de quest was trouwens allemaal lich te worden... en we waren goed op weg

ciao

Demon

Elminster
30th August 2002, 17:55
Klinkt als een erg subtiel character :D:D:D

Bremmer
26th October 2002, 11:30
Originally posted by Bremmer
ok in een groep van 4 adventurers kun je je toch beter houden bij de basis classes, resp: fighter, rogue, cleric, mage en met deze classes verder gaan en laten ontwikkelen tot bijvoorbeeld multiclass-karakters of prestigeclasses enz.

Maar bijvoorbeeld in een grotere groep van 5 of 6 vind ik een monk een waardevolle aanvulling met zijn speciale aanvallen maar vooral zijn immuniteit/resistance voor veel dingen.

Ok vooraan zal je een monk nooit zien staan, maar als backup of als extra melee-fighter vind ik het aanvulling.

Andere reacties hierover of ideeen?

Grtz

In onze nieuwe quest, die we toch maar gestart hebben, hebben we ook een monk en ik moet zeggen gisteren toen we als schipbreukelingen aanspoelde en we geambushed weren door goblin party, de monk toch wel enorm ass-kickte door er 4 neer te maaien met zijn kicks

Engarn
9th June 2004, 00:32
In een campaig heb ik eens een niet al te snuggere niet charismatishe dwerg barbarian gespeeld.

stukje plot line er is een aanval geweest van een 12 tal mensen in zwart en ondoden.
een dag later arriveerde een ambasadeur van een ver land.

clues die we vonden:
1: het schip had onderwag aangelegd om 12 messengers te droppen.
2: er waren in de stad geen messengers aangekomen.

de conclusie had moeten zijn
de ambasadeur heefd de 12 man gedropt die de aanval pleegde

de conclusie die mijn barbarian trok
de messengers moeten onderweg iets overkomen zijn

dus stampte het vertrek van de ambasadeur binne en vertelde hem dat ik voor een hoop geld wel zou outzoeken wat er met zijn 12 messengers was gebeurt

werd ik zomaar op mijn weg terug naar de herberg beschoten met poisond arrows

de conclusie had moeten zijn
de ambasadeur heefd de 12 man gedropt die de aanval pleegde

conclusie die ik trok de gene die de messengers gestopt heeft wil mij nu ook stoppen voor ik er achter kom wat hij met de messengers gedaan heefd

het maken van domme opmerkingen en foute conclusies trekken ging me nogal goed af.
nou als dat geen schot voor open doel is

Suedomsa
9th June 2004, 02:49
Hehe engarn.

Mijn leukste character moet toch wel Suedomsa(lees hierover in de Tharyzan(sp?) campaign).

Begonnen als lvl 4 fighter Half-fiend en nu ftr 6 / blackguard 9 / plannar champion 2

en als ik lekker zwaai met mijn zijs doe ik zo'n 400 schade in een ronde, rond de 200 op een crit en 50/60 per normale klap. en dat tegen evil demons etc... tegen good guys zou dat nog iets meer kunnen zijn :D ow mijn safes op lvl 20 : fort 39 , reflex 28 will 28. En ik heb deze campaign dan ook nog maar weinig safes gefaald behalve op een 1(wij hebben de houserull : 1 op een safe = autofail, een 20 = autosucces)

Neddam
10th June 2004, 13:01
leukste char was denk it toch wel NimroD een 2nd edition skills and powers human (lich)necromancer. mega irie, Xtreem powerfull. EN het was m'n eerste lich

Kolky
10th June 2004, 13:22
Hmm dat ik hier nog nooit op gereageerd heb lol :P

Leukste die ik ooit gespeeld heb, dat was kort geleden nog. Als Dungeon Master. Ik speelde een Areana Master of Flies als NPC. Helaas werd deze snel uitgewiped :(

Hieronder wat stats:
Name: Mictecacihuatl
Race: Female aranea Medium-size magical beast (shapechanger)
Class: Ranger 3 / Master of Flies 10
Challenge Rating: 17
Alignment: Neutral
Hit Die: 3d10+6 plus 3d10+6 plus 10d8+20
Hit Points: 113
Initiative: +14
Speed: 50 ft. - Climb: 25 ft.
Armor Class: 32
Touch: 10 - Flat-Fooded: 10
Attack Bonus: (+13)
Melee: +23 (1d6+1 plus poison, bite)
Ranged: +23 (web)
Melee: +28 (1d8+5/x3, +5 longspear)
Face/Reach: 5 ft./5 ft. (10 ft. with longspear)
Ability Scores: STR 12, DEX 31, CON 14, INT 14, WIS 13, CHA 14
Saves: Fort +12, Ref +11, Will +12
Spell-like Ability’s:
Poison (Fort DC 13, int: 1d6 STR sec: 2d6 STR)
Web 6/day (net 50 ft. DC 13 escape artist, DC 17 strength, 6 hp, hardness 0, double fire damage)
Summon Swarm 10/day (PHB page 289, MM3.5 page 237)
Darkvision 60 ft.
Favored Enemy Giants +1
Pied Piper (influence vermin 10 ft. DC 14 + CHA)
Swarm Shape 6/day
D20 Swarm Type
1-6 Spiders (vermin, poisonous)
7-13 Centipedes (vermin, poisonous)
14-20 Flying Beetles (vermin)
Insect Plague 10/day (PHB page 244)
Flyblown (swarm shape as free action)
Creeping Doom (PHB page 215)
Awaken Vermin (Awaken, PHB page 202, no xp loss only vermin)
Swarm Leap (move to other swarm)
Feats:
Quick Change (shapechange as free-action)
Track (PHB page 101)
Weapon Finess (bite) (dex to attack rolls)
Weapon Focus (longspear) (+1 attack roll)
Natural Spell (cast spell in wild shape)
Augment Summoning (+4 STR, +4 Con for summoned creatures)
Improved Initiative
Iron Will

Items:
Ring of Protection +5 (50,000 gp)
Gloves of Dex +6 (36,000 gp)
Books of Dex +5 (137,500 gp)
Mithral +5 Sonic Resistance (100,000 gp)
Weapon +5 Longspear (51,000 gp)
Swarm Shield: +5 Small Shield (*hoeft de party niet te weten* gp)
Single bracer, that with a command word, changes into a +5 shield of thousands of flying insects. Once a day the insects can be used as a Summon Swarm spell (flying beetles).

Kyotzu
13th June 2004, 22:58
Da's een hele eenvoudige...... ik gebruik zijn naam tenslotte nog steeds.....
Kyotzu, 2nd edition human samurai....
begonnen op 4e level en gespeeld tot 10 of zo... wat in de 2nd toch wat meer zei
Uiteindelijk gestorven door seppuku te plegen (hoe kan dat ook anders met een samurai) omdat hij per ongeluk een vrouw doodde waar een van zijn beste vrienden achter aan zat (ze was wel ninja, maar toch)
Dit is inmiddels... een kleine 8 jaar geleden

Nitro
14th June 2004, 02:07
ik ben nu een psion en dat bevalt me wel. Toch weer eens wat anders dan de gewone wizzy of sorcy

Elminster
14th June 2004, 11:06
Hm ik kreeg het idee dat je juist nogal baalde van die minder grove multiclass?

Nitro
14th June 2004, 11:45
dat is wel zo, maar psion zijn opzich vind ik wel leuk

Yavanna
15th June 2004, 03:25
hij baalt niet van psion, wel van multi-class ) snappie