View Full Version : D&D sessie gisteren
Bremmer
22nd August 2002, 14:50
OK dit moet ik ff kwijt
Gisteren hebben we weer een sessie gespeeld, en die liep nogal desastreus.
Onze party: (drow)
lvl 14 Druid + pet
lvl 14 Cleric
lvl 14 Assassin/fighter.rogue
lvl 13 Sorcerer
lvl 13 Blackguard/fighter/rogue (was er gisteren niet)
We zijn als party nog steed ingehuurd door die lich en op zoek naar een zogenaamde genie.
om jullie de voor geschiedenis te besparen, we kwamen een angel tegen = CR 16. Aangezien iedereen behalve de cleric evil is maakten hij geen vrienden met ons: "gooi voor intiatief"
We gooiden echt al onze zware spells erop maar niks hielp. De sorcerer gooide er 5 disintegrates op, 5 dismissals. De cleric een banishment en een destruction (lvl7). De druid fire seeds en flame strikes. Maar ik geloof dat we 1 keer met een flame strike door zijn SR kwamen van 30!!!!
De angel zelf bleef gooien met destructions, power word fears, implosions. Tot slot kwam er een fire storm aan ? 80 schade.
De balans sorcerer dood (-40hp of zo), assassin bijna dood (-4 hp). Op het laatst zijn we gematst want de cleric kon een word of recall casten waardoor we geteleported werden. O ja zonder pet want die woog te zwaar, dus die kunnen we ook afschrijven.
Was de encounter te zwaar? Nee een cr 16 moeten we aankunnen aangezien we in onze partys 3 cr 16 hebben en 1 cr 15. In het casten van al die hoge lvl spells waren we vergeten een simpele dispel magic op de angel te gooien die zo'n 15 buffs aan had staan :! Een beginnersfout (aldus de DM Outcast, terecht)
Eigenlijk zijn we er achter gekomen dat we als hoog lvl party gewoon slecht functioneren. Zodra we een encounter tegenkomen met hoge SR en fly (zoals angel) beginnen we niets. Vrijdag spelen we weer maar we moeten er iets op vinden willen we niet weer afgeslacht worden. ( potions of fly en ranged weapons staan al op de verlanglijst)
Wel moet ik zeggen dat het toch ook een kwestie van goed gooien blijft maar als de sorcerer 5 disintegrates cast en bij het gooien van SR er een 2,3,4,5,3 worden gegooid dan is dat gewoon pech. Dit was idem bij de banishment, destruction en dismissal. Tja daar doe je niks tegen..................
Tot zo ver ons reisverslag......eheh
reactie?
Carnage
22nd August 2002, 21:57
Nou ben ik in ieder geval voorbereid voor morgen ;)
Dat zag er lekker uit.....deze black guard gaat nog ff trainen en dan er flink tegenaan.
Aaarmmee Pooky (de afgeschreven pet) :D
Gelukkig heb ik een Repeating Crossbow +1 met +1 bolts dus dat ranged weapon gebeuren moet wel lukken.
BTW: Met Smite Good kan ik misschien wel wat leuks tegen die Angel doen. En een Aura of Despair werkt meestal ook wel....
the demon
22nd August 2002, 22:59
ja die sessie was wat...
btw ik ben dus die assasin/rogue/fighter.
Ik had persoonlijk het ideen nioets te kunnen doen dan proberen de spells van de angel te disrupten. Wat dus vaak ook niet lukte omdat de angel een ac van (ver) boven de dertig had (dankzij buffs) en ik met mijn mighty (18str) composite longbow +2 met +3 pijlen meetsal slechts 15 schade deed; en de angel doodleuk zijn concentratie check haalde.
Tel daarbij op het feit dat dat kreng fast healing heeft en je begrijpt dat het moeilijk was die PLANETAR af te maken.
Nou iedereen de groeten
Demon
Carnage
22nd August 2002, 23:12
Net zoals bij Southpark met Kenny, is Dark Mage wederom kassie-wijle gegaan (oftwel hardstikke dood gegaan). :D
Outcast
22nd August 2002, 23:20
Ik had al een vermoeden dat jullie niet voorbereid zouden zijn voor deze errug coole angel.
Hij is ook wel grof voor een cr 16 maar toch.
Ik had wel wat beters verwacht vd party. Heb geen heal gebruikt hehe, had er nog vijf !!
De quest wordt nog taaier, bereid je goed voor dudes.
Be mean,
Be nasty,
Be cruel,
Be deadly
And
Finally
Die to the DM (deranged Morron)
the demon
22nd August 2002, 23:20
klopt maar
dark mage gaat echt wel vaker dood
en die vieze vuile Untouchable is net Cartman uit southpark
"Cut your goddamned hippie crap; just tell met what the encounter is and what XP I get!!"
genoeg gezeken
Demon
Carnage
22nd August 2002, 23:24
Hey Outcast, ik ben een Dominarian Moderator, ook een DM ;). Thanx voor de peptalk trouwens, ik kan morgen echt 'vol' vertrouwen (en een bag vol resurrections) de battle in denk ik.
The Demon - wow, opgekropte woede? (C)
the demon
22nd August 2002, 23:40
Originally posted by Carnage
Hey Outcast, ik ben een Dominarian Moderator, ook een DM ;). Thanx voor de peptalk trouwens, ik kan morgen echt 'vol' vertrouwen (en een bag vol resurrections) de battle in denk ik.
The Demon - wow, opgekropte woede? (C)
ja inderdaad: OPGEKROPTE WOEDE
Bremmer
23rd August 2002, 01:56
Ja Carnage kom maar goed voorbereid ja want men heals zijn op en die ene resurrection moet ik gebruiken om onze Dark en very Dead Dark Mage te reviven.
O ja vergeet die +1 pijlen maar..........+3 wapens is net genoeg vrees ik :(
Carnage
23rd August 2002, 10:06
Nou ja ik heb nog een +3 flaming longsword....en een raven familiair (yeah, increase the pet body count ;))
Bremmer
23rd August 2002, 12:19
o ja ik heb nog wat goud kunnen voor je vanavond.........
Elminster
23rd August 2002, 12:57
Originally posted by Bremmer
Onze party: (drow)
lvl 14 Druid + pet
lvl 14 Cleric
lvl 14 Assassin/fighter.rogue
lvl 13 Sorcerer
lvl 13 Blackguard/fighter/rogue (was er gisteren niet)
...
Was de encounter te zwaar? Nee een cr 16 moeten we aankunnen aangezien we in onze partys 3 cr 16 hebben en 1 cr 15. In het casten van al die hoge lvl spells waren we vergeten een simpele dispel magic op de angel te gooien die zo'n 15 buffs aan had staan :! Een beginnersfout (aldus de DM Outcast, terecht)
Is iedereen drow ofzo? Vanwege die +2 CR?
Trouwens goed idee om met dispel magic te beginnen, denk niet dat we daar opgekomen waren. Als je er over nadenkt eigenlijk best stom om dat niet eerst te doen... Goeie tip!
Bremmer
23rd August 2002, 15:27
yep een volledige drow setting spelen we op dit moment met alles er op en eraan.........O ja mijn Deity is de aartsrivaal van de Spiderqueen Loth......oops
Elminster
24th August 2002, 14:30
vragen om problemen... maarja dat is heel het spel, is het niet? :D
Outcast
24th August 2002, 15:52
Outcast doet verslag:
Eindelijk aangekomen op Acheron en bijna verslagen door een mighty insane angel heeft de party een dag rust nodig. Dus besluiten ze een kamp op te zetten naast de remains van een pit fiend. (doormidengeklieft door de angel)
De nacht verloopt rustg en ze hebben nog een lange reis voor de boge naar het ijzeren kasteel van de lord imperagon.
Na uitgerust te hebben gaan ze onderweg. Carnage stuurt zijn fiendish raven erop uit om de buurt te onderzoeken. Helaas komt zijn raven niet erug. Men besluit om toch de richting uit te gaan waar de raven naartoe ging, al hebben ze geen idee waar ze zich bevinden en waar ze moeten zoeken.
Na een uur of twee zien ze in de verte een enorm groot kerkhof van beenderen, wapens en andere tekenen die wijzen op een oorlog van lang geleden. Demon onze fighter/rogue/assassin/dungeon delver (pfew) (lvl 14 drow) ziet in zijn ooghoeken dat er iets niet klopt boven het enorme battlefield en hij ziet schimmen in de lucht vliegen. Onze drow cleric (Bremmer) geeft aan dat het spectres zijn. Gezien de eerdere aanvaringen met deze foul undead besluit de party wijselijk om de battlefields heen te lopen.
Na een half uur lopen laten ze het battlefield achter zich en vervolgen ze hun weg. Na een uurtje wijst the Demon in de lucht en hij ziet twee enorme vogels met een zilverachtige look boven de party vliegen, al gauw dalen de vogels met enorme snelheid naar beneden. De party bereidt zich voor en dark mage casts fly op onze assassin onze blackguard en op Pookie (Awakened Dire bear) al gebruikt hij hiervoor natuurlijk zijn haste spell. Ondertussen is combat al in volle gang. Carnage krijgt rake klappen en moet zich terugtrekken om healing te krijgen van Bremmer. Een veldslag is het en aangezien onze party zich veel beter kan maneuvreren weten ze de rocs goed te beschadigen. Mede dankzij de vele power attacks weten ze hard toe te slaan.
De lightning bolts komen niet goed door (wand van dark mage 10d l. bolt) de fire seeds van onze druid werken toch redelijk effectief ondanks de template (axiomatic) van de rocs. (fire res 20)
Na een tijdje besluit een roc weg te vliegen en dark mage besloot hierop het beest met hold monster tegen te houden. De roc stort naar de grond en valt met een enorme klap dodelijk gewond op de grond. Dea ndere roc wordt in mootjes gehakt door onze blackguard. PS Pookie deed op een gegeven moment 101 dmg in een ronde. (Ouch) Wat zijn druids met hun pet toch grof.
De XP (Een EL 13) viel natuurlijk wat tegen zeker gezien de resources die ze gebruikt hadden.
Na dit gevecht namen ze wat veren mee van de rocs omdat ze die wilden gebruiken voor het maken van arrows. Na ongeveer een paar uur verder te hebben rondgelopen op de enorme uitgestrekte metalen kubus van Kolyoral. Een van de kubussen van Acheron (Zie manual of the planes) Kwamen ze oog in oog met servants van Imperagon lord of the iron tower.
Vier fire giants en 6 advanced hell hounds. Bremmer wist zich met divine power en divine favor te ontplooien tot een vechtmachine.
Onze blackguard kreeg zoveel dmg in een ronde dat zijn stoneskin hem zijn leven redde en dat maar net. 100+ dmg in een beurt. Onze assassin maakte goed gebruik van zijn ring of invisibility maar had het toch errug moeilijk. Dark mage wist met 2 hold monsters die door de SR heenkwamen er 2 uit te schakelen. (axiomatic fire giants) Pookie wist na zelf zware klappen te krijgen enorm hard terug te slaan. en met de steun van zijn master met de nodige healing overleefde Pookie (blijft een zielige naam) het t.o.v. de fire giant. De hell hounds wisten niet te overtuigen en de laatste fire giand kreeg het zwaar te verduren met de opgeokte ne zwaar gebuffte cleric. Zeker met een ac van 34 was de cleric niet te raken voor de arme giant, hij wist niet wat hem overkwam. Een mooie overwinning voor de party (EL 16) en zwaar verdiend. Al met al goed gespeeld.
But more awaits them
PS een van de fire giants had een wapen bij zich ben benieuwd of ze daar gebruik van gaan maken.
Een +1 VORPAL scythe met 1d6 negative energy
Be continued, Outcast.
Bremmer
24th August 2002, 16:43
misschien een idee om dit in aparte threat te plaatsen zodat er een logboek ontstaat netzoals bij war of eternity?
Bremmer
24th August 2002, 16:48
O ja ik vond dat we gisteren trouwens goed functioneerde als party zijnde. Iedereen deed zijn taak en geen casualties. Dat vind ik nogal wat aangezien het een EL 16 was en die fire giants ook 100 dmg kunnen doen met een drietal slagen! klasse........
Bremmer
24th August 2002, 16:51
ok sorry laatste keer...........
het lijk me handig als het stukje van Outcast verplaatst wordt de eerste post op deze threat ook mee gaat. Ook al was dit geen bewijs van onze goede samenspel, het hoort wel bij ons reisverslag.
Elminster
24th August 2002, 17:01
Errug leuk, zo'n verslag van een andere party!
Als Bremmer nu even een nieuwe thread aanmaakt met daarin de eerste post van deze thread, kan Outcast zijn verslag ook daarheen kopieren en dan wordt dat de thread van jullie campaign (maw waar niemand onzin doorheen mag lullen)
OK?
Planetouched
24th August 2002, 17:44
'wij ook een aparte thread voor onze campain aanmaken dan?:) Ga uw gang taco:) BTW die Stronghold Builders Handbook is echt immens kix. Man hoe upgraden wehet hoopje hout dat we nu hebben tot een onneembaar fort in 3 stappen:)
Planetouched
Carnage
24th August 2002, 20:50
Echt wel leuk, Outcast, zo'n sessie-verslag.
Inderdaad, onze Carnage heeft flink wat damage mogen incasseren...maar ja, ik ben bliksemafleider voor de rest van de groep he ;)
BTW: Die Scythe wil ik wel eens uitproberen....
Elminster
25th August 2002, 10:44
Originally posted by Planetouched
'wij ook een aparte thread voor onze campain aanmaken dan?:) Ga uw gang taco:)
Jij moet ook het 1 en ander opschrijven, bijvoorbeeld wat jullie reden is om naar dat huis te gaan, want dat weet ik niet :)
We kunnen elkaar gewoon afwisselen ofzo...
Bremmer
25th August 2002, 14:10
goed idee.......het blijft toch een fantasie spel en op die manier krijg je ook zicht op het verhaal vanuit de verschillende invalshoeken omdat die van de DM en de spelers nogal eens kunnen verschillen
Dark Mage
26th August 2002, 00:32
Goed verslag, petje af!
Hmmm... inderdaad Pookie is gewoon een zielige naam, verzonnen door een blijkbaar fantasieloos persoon (no offence)...
Aan de mensen niet uit onze d&d groep: Komt het bij jullie ook voor dat er personen in de groep zitten die van mening zijn dat fantasieloos spel en geen detail voor het verhaal, behoren tot een leuke sessie d&d?
Ik zal verder geen afzeik-thread gaan schrijven, maar ik ben gewoon benieuwd of zoiets binnen andere d&d-groepen ook voor komt.
Elminster
26th August 2002, 11:29
ik denk dat elke party wel eens problemen heeft op die manier. Misschien niet om precies dezelfde redenen, maarals iemand verveelt is dat-ie dan gewoon los van de party of het verhaal gaat rondlopen om xp op te zoeken -> :+ Dat is geen stijl. Laatste tijd is dat probleem er niet zoveel meer, maar in het begin hadden we dat regelmatig, waarschijnlijk ook omdat het verhaal slechter was (minder boeiend + kloppend) en dan krijg je dat.
Hebben andere party's ook wel eens dat ze het niet eens zijn waar ze heen gaan en dan opsplitsen? Het mag, uiteraard, net als in het echt, maar het vertraagt enorm en maakt het niet gezelliger / makkelijker voor de DM...
Bremmer
26th August 2002, 15:04
Originally posted by Dark Mage
Goed verslag, petje af!
Hmmm... inderdaad Pookie is gewoon een zielige naam, verzonnen door een blijkbaar fantasieloos persoon (no offence)...
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Niet elke pc/npc hoeft afschrikwekkende namen als te hebben : The Destroyer of Denizin Lord of Darkness. Ik vind humor een belangrijk onderdeel van het spelen en de naam Pookie voor zo'n fiendish dire bear vind ik wel grappig
Originally posted by Elminster
ik denk dat elke party wel eens problemen heeft op die manier. Misschien niet om precies dezelfde redenen, maarals iemand verveelt is dat-ie dan gewoon los van de party of het verhaal gaat rondlopen om xp op te zoeken -> :+ Dat is geen stijl. Laatste tijd is dat probleem er niet zoveel meer, maar in het begin hadden we dat regelmatig, waarschijnlijk ook omdat het verhaal slechter was (minder boeiend + kloppend) en dan krijg je dat.
Hebben andere party's ook wel eens dat ze het niet eens zijn waar ze heen gaan en dan opsplitsen? Het mag, uiteraard, net als in het echt, maar het vertraagt enorm en maakt het niet gezelliger / makkelijker voor de DM...
Inderdaad is de eensgezindheid bij ons net zoals bij vele andere parties soms ver te zoeken. Maar uiteindelijk komen we daar wel uit en gaat ook iedereen mee in die beslissing, mee eens of niet. Als iemand uit de party gaat omdat hij xp wil verdienen dan denk ik dat onze DM, outcast, hier een stokje voor zou steken. Ik ben het dan ook met Elminster eens dat inderdaad vertraagt en de sfeer er niet gezelliger op wordt. Bovendien denk ik dat het niet realistisch is als je in een donker dungeons rondloopt vol met undead en dat er iemand weggaat om dat hij niet genoeg xp verdient.
Outcast
26th August 2002, 21:24
Toch heeft dark mage wel een beetje gelijk, we dienen meer realisme te gebruiken met onze namen enzo.
Bremmer
27th August 2002, 00:34
wat versta je onder realisme? Ik bedoel ok namen die een aantal keer zijn gebruikt waren een beetje te. Kijk als ik een paladin Ruud Gullit ga noemen, dan klopt dat niet helemaal. Net zoals een karakter met de naam 'Your Master'. Die namen vond ik niet kunnen maar zoiets als Pookie voor een enorm grote fiendish dire bear is toch iets anders.........:D
Elminster
27th August 2002, 12:22
bij mij het er eentje Lance Sackless en de ander I.R(aenos). Baboon, die zich nu Mad Jack the Pirate wil laten noemen... zucht, met zulke namen kun je toch geen serieuze campaign houden? Lees de DMG er maar op na, zelfs daar wordt gewaarschuwd voor verkeerde namen :)...
Bremmer
28th August 2002, 12:14
nee ok dat is inderdaad te........maar toch blijf ik erbij (zie vorige reply) dat humor bij D&D hoort en dat een naam als pookie voor een animal, geen pc dus, best kan..........
Bremmer
28th August 2002, 12:15
I.R. Baboon......die is goed trouwens...........
Outcast
28th August 2002, 15:39
Ok dat is de enigste naam die jullie hebben, niemand van jullie heeft een naam die voor het D&D-en gebruikt wordt zo ook geen achtergrond en gevolg dus ook weinig persoonlijkheid.
Jammer
Maar met deze groep zal dit niet gauw veranderen
Outcast
28th August 2002, 15:40
Met die nige naam bedoel ik Pookie, de rest van de spelers is NAAMLOOS, best knap
Bremmer
28th August 2002, 16:36
Ho even ik was juist degene die laatst voorstelde toen we met een nieuw karakter begonnen om een hele geschiedenis en ontwikkeling op papier te zetten. Ik was destijds ook de enige die dat toen gedaan heeft. En als ik dan te horen krijg dat andere spelers het onzin vinden en het niet willen doen, dan is voor mij de lol erook snel af natuurlijk!
Btw mijn karakter is zeker niet naamloos, er is alleen nooit naar gevraagd :!
Outcast
28th August 2002, 18:34
Inderdaad Bremmer, dit klopt helemaal. Jij had een leuk achtergrondje en een naam, het is vervelend als sommigen (die komt toch nie online hehe) je dan belachelijk maken als je serieus bezig bent. Jammer ja
Maar dat komt zondag wel goed en wees er volgende keer dan bij heh Bremmer.
Bremmer
28th August 2002, 20:28
helaas de volgende keer mis ik hem dus.......maar de keer daarna : i'll be there!
the demon
29th August 2002, 19:58
Ik weet het,
In onze D&D groep wordt meestal niet gevraagd naar de naam van een karakter.
De naam van mijn karakter is overigens Crishzt, voor de goede orde. EN ik denk altijd flink na over welke naam mijn karakter krijgt. Hoe het past in de taal van het ras en dergelijke (zie het 2de editie boek: The Drow of the Underdark). Mijn naam past linguistisch gezien perfect in de taal van de drow. En het lijkt een beetje op de naam van zijn persoonlijk eboekheld Drizzt.
Verder ben ik gestopt met het opschrijven van een geschiedenis voor mijn karakters, omdat je daarvoor door een zekere untouchable gewoon vierkant voor uitgelachen werd. Als het nu van belang is een geschiedenis te hebben, dan vertel ik het on the fly. Ik heb er wel al eens over nagedacht, maar opschrijven loonde toch niet echt de moeite.
Verder, het al wel eens verplicht gesteld door Outcast of door mij om een geschiedenis te hebben (al dan niet op papier), maar untouchable meende daardoor het recht verkregen te hebben zichzelf Oberskyr (de koninklijke familie van Cormyr) te noemen. Dat en hij wenste dus door iedereen LORD genoemt te worden. YEAH MY ASS.....
Het is dus bij ons zo dat een persoon geschiedenis voor allemaal verneukt.
demon
Carnage
30th August 2002, 00:25
Hehe, Untouchable is nu al berucht hier op het forum, en hij zit er nog niet eens op :D
Wie heeft er zin om hem 'ns een email te sturen (dus geen PM, want hij checkt dit forum nog niet zo regelmatig??). Click gewoon in de memberlist op zijn naam, dan kan je 'm emailen.
Dark Mage
30th August 2002, 12:51
Zo eindelijk terug van Introkamp (BURP) :) hehe
Ten eerste wil ik eventjes meedelen dat ik het met The Demon volkomen eens ben dat tijd en moeite steken in geschiedenis, of enige vorm van diepgang van je karakter dan ook, gewoon niet loont (ook al is het natuurlijk wel erg cool als het wel gebeurd, op een SERIEUZE MANIER that is...).
Misschien een idee voor dm's om, wanneer er een karakter gemaakt wordt, eenmalig een xp bonus toe te kennen aan diegenen, die een SERIEUZE achtergrond van zijn karakter heeft.
Ik denk dat d&d-groepen met een of meerdere NIET SERIEUZE personen erin, bijna altijd op dezelfde manier zullen blijven spelen. De desbetreffende personen eruit schoppen helpt ook niet, aangezien dat gevolgen heeft voor de vriendengroep...
Dark Mage
30th August 2002, 13:19
BTW mijn karakter heet Yzzdir... ;)
Elminster
31st August 2002, 17:43
Originally posted by the demon
Verder, het al wel eens verplicht gesteld door Outcast of door mij om een geschiedenis te hebben (al dan niet op papier), maar untouchable meende daardoor het recht verkregen te hebben zichzelf Oberskyr (de koninklijke familie van Cormyr) te noemen. Dat en hij wenste dus door iedereen LORD genoemt te worden. YEAH MY ASS.....
Hehe Planetouched had zich in zijn geschiedenis afstammeling van de god Corellon Larethian gemaakt... :D:D:D Hij zal vast wel iets ter zijn verdediging posten zo maar toch ;J
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.