View Full Version : Bring Your Own Block toernooivorm vragen/uitleg
squirle
31st August 2004, 00:41
Vraag 1
Skullclamp is normaal niet banned in extended. Nu wel?
Vraag 2
Vaak is BYOB zo geregeld dat elk "onderdeel" uit een apart block moet komen, dus geen Mirrodin, darksteel, Fifth dawn?
Vraag 3
Type 1 toernooi is dus van de baan? Weet niet meer waar ik het gehoord of gelezen heb.
Galahad
31st August 2004, 16:23
Hoe zit het eigenlijk met reprints, moet je perse de kaarten hebben van de blokken die je gebruikt, of zijn andere versies ook goed?
Carnage
31st August 2004, 17:25
Okay ff wat antwoorden:
- Deze thread is niet bedoeld voor ??n specifiek toernooi, maar om vragen omtrent de toernooivorm te beantwoorden. Als we in de toekomst weer BYOB spelen, verwijs ik weer naar deze thread (Y).
- De banned lijst voor BYOB (geen restricted, dit is alleen in Type I) is in feite de Extended Banned Lijst + alle Block Constructed banned lijsten. Dit verklaart waarom Skullclamp banned is.
- Je mag als je wil 2 sets uit 1 block pakken, zolang je maar de gestelde regels volgt. Dus Ja, affinity is gewoon mogelijk (Mirrodin + Darksteel + Fifth Dawn combinatie) --> houd hier rekening mee mensen!!.
- Als er bepaalde kaarten afkomstig uit een specifieke set gereprint zijn in een andere set (b.v. Wild Growth uit Ice Age zit ook in 5th edition), mag je gewoon de 5th edition gebruiken, alsof ze uit Ice Age komen. Zolang de kaart maar hetzelfde is (dus de naam precies hetzelfde) maakt het niet uit.
aekold
31st August 2004, 20:25
Het is dus ook mogelijk om een aantal kaarten te gebruiken die samen in seventh zitten, maar origineel in totaal verschillende sets zaten. Je hoeft dus ook niet de seventh editie van die kaarten te hebben.
Zenz
5th September 2004, 21:02
ik vond het erg kick.. ik kom het volgende tourny ook wel... :)
Elminster
5th September 2004, 21:49
Mooi zo (Y)! Onthoud het goed want deze posts worden straks hier weer weggehaald :P
Carnage
6th September 2004, 15:45
Hehe inderdaad - we moeten de vraagbaak cq uitleg wel overzichtelijk houden he :D
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.