PDA

View Full Version : M'n Ut Mod

The invoker
5th August 2004, 15:46
Ik heb (al een tijdje geleden) een serie mutators gemaakt voor UT en ik vroeg mij af wat jullie er van vonden. Ze zijn niet allemaal even goed (en de bots kunnen niet met alle wapens overweg (R)), maar over het algemeen ben ik er erg tevreden over. :)
Alles wat je hoeft te doen om em te testen is Aradd.u en Aradd.int in \UnrealTournament\System\ te zetten (voor multiplayer moet je geloof ik ook nog wat aan een ini bestand toevoegen)
De beschrijving van de mutators staat in het txt bestand.

p.s. Als iemand een beter naam dan Aradd weet dan hoor ik die graag (bugs wat minder graag, maar die wil ik ook wel horen :))

FirstBlood
5th August 2004, 17:46
voor multiplayer moet je ServerPackage=Aradd adden bij de andere ServerPackages in UnrealTournament.ini

Chrono
5th August 2004, 18:05
Echt... FirstBlood zie je nooooooit op t forum, maar zodra er iets is waartie verstand van heeft, postie wel... :D:D:D

Zit je toch nie stiekem constant naar boeiende threads te zoeken? Of krijg je ineens een melding als er ergens het woord UT wordt genoemd :P

Anyway sorry Invoker ik ben geen UT'er, dus ik kan m niet bekijken. Wel koel dat je zelf een mod hebt gemaakt.

The invoker
5th August 2004, 18:13
Bedankt Firstblood (het klonk bekend dus zal het wel kloppen).

Elminster
5th August 2004, 19:30
Ik ga m testen (Y)

The invoker
6th August 2004, 14:39
Hmmm, ik heb zelf alweer twee bugs gevonden :&
1: Bij darkmatch doen de searchlights het niet omdat ik de eigenschappen van alle actors heb aangepast zodat ze geen licht geven, inclusief de searchlights/lichtbundel van de searchlight (ben er btw eindelijk achter waarom ze zo'n vreemde lichtbundel geven, namelijk doordat hij het punt zoekt dat de searchlight belicht (als je een kogel zou schieten, waar die dan terecht zou komen) en daar een lichtbron maakt)
2: De MiniFlak mutator vervangt alle miniammo door flakammo, alleen nou blijkt de enforcer ook miniammo te gebruiken waardoor ie zonder ammo begint (R).
Nogal stom allemaal dus, maar ik heb ze opgelost.

p.s. Daarnaast zit er nu een *kuch* prachtig htm bestandje bij ipv een txt'tje.

Elminster
6th August 2004, 17:41
Paar 'bugs', maar vast niet bij jou anders had je ze zelf gemerkt... First of all trouwens geinig werk, heb zelf ook wat gemod maar nooit iets fatsoenlijks afgekregen, is wel erg leuk om te doen. Maar als ik bijvoorbeeld een mod op de rocket launcher neem, zijn er nergens rocket launcher te krijgen. Hetzelfde voor andere wapen-mods. De kleurtjes enzo werken leuk maar zijn natuurlijk niet het boeiendst :). De searching rockets werken wel, maar het effect is niet zo sterk volgens mij want ik kan er nog mee missen :P. Kan aan mij liggen. Iig is de rl dan wel aanwezig...

The invoker
6th August 2004, 19:32
Bedankt voor je reactie, hoewel ik eigenlijk wel benieuwd ben wat voor 'bugs' je dan bent tegengekomen. (ik weet geloof ik zelf nog een kleintje: als je iemand die bevroren is headshot en hij nog meer dan -40 levens heeft, blijft het beeld staan maar zie wel een hoofd wegvliegen (geen zin om te testen, je blijft te kort bevroren dus zou ik de FrozenTime moeten aanpassen)))
Wat de Upgraded Locking betreft: het verschil is nog best groot omdat de originele seekingrockets (naar mijn mening) erg scheel homen en het feit dat je nog kan locken terwijl je al raketten aan het laden bent maakt behoorlijk wat uit.

Elminster
6th August 2004, 20:15
In dat geval werkt het locken bij mij dus niet...

Maar ej ik gaf de bugs toch aan, zodra ik de icerifle mutator aanzet is er nergens meer een shockrifle te vinden in het level ('loaded' werkt ook niet)...
En inmiddels werkt UT helemaal niet meer (toeval? hopelijk...) en is t van mn pc af :S... Wie heeft UT weer voor mij?

The invoker
6th August 2004, 20:30
De frostrifle vervangt de shockrifle, dus het klopt dat je geen shockrifle meer kan vinden (tenzij je ook geen frostrifle kan vinden). Loaded werkt niet omdat de shockrifle vervangen is door de frostrifle (de shockrifle kent ie niet meer) (Als je ...-arena doet geeft loaded je ook nog maar één wapen als het goed is)
Dat UT het niet doet lijkt me toeval (hopelijk). :(

Elminster
6th August 2004, 20:44
Ok maar dan heb je dus alleen iets aan je mod als je vervolgens in de leveleditor alle shockrifles vervangt door frostrifles? Want ik bedoel niet dat ik de oude shockrifle niet meer kan vinden, maar gewoon geenéén rifle... (blabla niemand bijdehand over sniper rifles doen oké :P)

The invoker
6th August 2004, 20:46
Dat is vreemd, bij mij doet ie het wel gewoon (uitgetest op een compleet 'schone' (alleen gepatchte) versie van ut).
Doen de andere wapens het wel?
Probeer anders eens: "Summon Aradd.FrostRifle"
Edit: eh zodra je UT weer hebt.

Edit2: Just curious: wat doet ie? (Geen video device meer in de lijst?/zo'n leuke "blabala < Mainloop < blabla" foutmelding?/bij het opstarten?/bij het starten van een spel?)

Elminster
6th August 2004, 20:48
[...]
Probeer anders eens "Summon Aradd.FrostRifle"
Grapjas... Het hele punt is dus dat ik nu geen UT meer heb, dus ook niet 'eens iets kan proberen' :(

The invoker
7th August 2004, 17:34
Mocht iemand nog interesse hebben, ik heb er nog wat dingetjes aan veranderd:
-De jetpack toegevoegd (kon er beter uitzien, maar hij werkt iig (hij zorgt er iig voor dat de pulseammo er leuker uitziet (die gebruikt ie))
-De Sentient Bioglobs toegevoegd (De altfire van de Biorifle schiet blobs die spelers achtervolgen (ze springen) (inclusief jezelf trouwens).
-En de ShieldVials werkten niet meer omdat de naam veranderd was en niet meer overeen kwam met die in Aradd.int (opgelost dus)
Daarnaast heb ik er een .umod van gemaakt zodat ie wat makkelijker installeert. (er zit zelfs een plaatje bij :))