PDA

View Full Version : Modular en de Stack

SungShik
1st August 2004, 18:42
Ok...
Vraagje over timing en de werking van de stack:

Stel,
Ik heb een Arc-Slogger liggen, en mijn tegenstander een Frogmite en een Arcbound Worker.
Ik ben aan de beurt en besluit aan te vallen met de Slogger.
Mijn tegenstander blocked vervolgens met een Worker (met 1 counter)
Als reactie daarop wil ik, voordat de counter op de Frogmite komt, de Frogmite kapot maken met de ability van Slogger.

Vraag, kan dit?

Werkt de Modular ability met de stack of iets in die richting in de zin van:
- +1/+1 counter gaat naar Frogmite
- als reactie "shock" ik de Frogmite dood

De "shock" resolved eerder dan het verplaatsen van de counter.

Of, zit ik er nu heulemoal naast?

squirle
1st August 2004, 19:18
Als hij verder geen artifacts creatures heeft verdwijnt de counter, neem trouwens aan dat je hem shockt in response op de combat damage, want op het moment dat je hem shockt als hij blokt is de worker nog niet eens dood.

Elminster
1st August 2004, 21:44
Het verplaatsen van de counters gaat op de stack, dus in reactie kan jij zn frogmite flamen. De counters verdwijnen in het niet, ook als hij nog andere artifacts heeft liggen. Dit is trouwens een goede manier om van +1/+1-counters af te komen tegen een modular-deck :)

SungShik
2nd August 2004, 22:41
Okkk!
Fijn om te weten weer allemaal:)

Kolky
3rd August 2004, 00:21
Als hij verder geen artifacts creatures heeft verdwijnt de counter

Klopt dus niet squirle ;) Zie taco... als target gekozen is, en hij wordt geshockt fizzled (of hoe je da ook schrijft) het modular ability en verlies je de counters :)

SungShik
3rd August 2004, 21:44
Nu we toch bezig zijn,
Volgende vraag mbt de Stack:

Ik heb wederom een Arc-Slogger liggen, maar nu heeft m'n tegenstander een Pristine Angel. Hij/zij tapt de Angel in de Declare Attackers Step, en rond deze af, en er is nu dus ruimte voor fast effects.

Mogelijkheid 1: Tegenstander speelt als eerste (omdat hij prioriteit heeft), een willekeurige spell om de Angel te laten untappen. Ik kan 'm vervolgens niet meer Shocken, omdat de Angel ability meteen resolved?

Mogelijkheid 2: Tegenstander speelt als eerste (omdat hij prioriteit heeft), een willekeurige spell om de Angel te laten untappen. Ik kan 'm vervolgens gewoon Shocken, omdat de Angel ability op de stack komt, en de shocks er toch bovenop komen, en deze zodoende resolven v??rdat de Angel untapt?

Mogelijkheid 3: Tegenstander geeft prioriteit aan mij en ik shock zijn/haar Angel, waarna mijn tegenstander een willekeurige spell speelt, zodat dat Angel abillity op de stack komt, en eerder resolved dan de shocks, zodat de Angel untapt, en die shocks geen zin meer hebben?

Het staat er allemaal wel wat moeilijk geloof ik maar goed...

Elminster
3rd August 2004, 21:51
Volgens mij is mogelijkheid 1 fout, en kunnen zowel 2 als 3 voorkomen afhankelijk van de keus van je tegenstander :). Bij het spelen van een spell triggert namelijk de Angel Untap ability, die gewoon de stack op gaat, en zowel de desbetreffende spell als de getriggerde ability resolven v??r de shock.

Carnage
4th August 2004, 00:00
Mogelijkheid 3 is zowieso de beste play van de tegenstander :-)

Taco heeft voor de rest gelijk.

mrnac
20th August 2004, 22:37
Mogelijkheid 3 is zowieso de beste play van de tegenstander :-)

Taco heeft voor de rest gelijk.

als ik t goed heb is t met de oude regels zo dat 2 exact klopt omdat de laats gespewelde eerst weggaan met de huidig regelgeving is t zo dat de active player de volgorde van de spelchain bepaalt met in achtneming van de instant en sorcery volgorde indien er sprake van is....

Dat 1e gedeelte klopt dat weet ik maar kan je dat tweede ook zo hanteren voor zulke situaties???