View Full Version : Cosmic Larva
Nitro
14th July 2004, 15:41
ik speel een Cosmis Larva val er mee aan en klaar, maar nu mijn tegenstander is klaar en het is mijn beurt. Untap, unkeep en nu moet ik of 2 mountains saccen of mijn Cosmic Larva. Is het dan mogelijk om te zeggen, ik sac de Cosmic, maar voordat dat gebeurd speel in een fling op mijn Cosmic en deel ik dus 7 damage uit. Mag dit?
Carnage
14th July 2004, 16:39
Ja dat kan volgens mij (ik zoek het nog uit).
De 'At the beginning of upkeep' trigger gaat op de stack. In respons daarop mag je instants spelen, zoals Fling. Daarbij sacrifice je de Larva...de Fling gaat eerst af, daarna het getriggerde effect van de Larva zelf. Echter je kan de Larva niet meer sacrificen, dus je moet wel 2 lands sacrificen...
*EDIT*
Volgens mij hoef je niet te sacrificen:
410.5. Some triggered abilities' effects are optional (they contain "may," as in "At the beginning of your upkeep, you may draw a card"). These abilities go on the stack when they trigger, regardless of whether their controller intends to exercise the ability's option or not. The choice is made when the ability resolves. Likewise, triggered abilities that have an effect "unless" something is true or a player chooses to do something will go on the stack normally the "unless" part of the ability is dealt with when the ability resolves.
En van de glossary:
Unless
Some cards use the phrase "[Do something] unless you [do something else]." This means the same thing as "You may [do something else]. If you don't, [do something]."
The invoker
14th July 2004, 17:43
Ja dat kan volgens mij gewoon.
De ability van de Larva gaat eerst op de stack en daarna kan je nog spells spelen voordat ie resolved. Die spells zullen dus eerder resolven dan de ability van de Larva (wat niet eens uitmaakt omdat het saccen een deel van de cost van Fling is).
Als de ability van de Larva resolved is de Larva zelf er dus niet meer en kan je em ook niet saccen. Je hoeft ook geen landen te saccen omdat je eigenlijk de Larva moet saccen en je in plaats daarvan twee mountains mag saccen (Als er "Sacrifice two lands unless you sacrifice Cosmic Larva" had gestaan moest het wel).
Ongeveer hetzelfde dus (alleen mag je van mij je landjes houden :)).
Edit: nu dus hetzelfde (hoewel Carnage's uitleg volgens mij wat duidelijker is)
Carnage
14th July 2004, 17:45
Ja klopt, ik heb net ff opgezocht, ik kende de wording van Cosmic Larva niet uit m'n hoofd (zie edit van 2 posts terug :P).
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.