PDA

View Full Version : Viridian Shaman - vraagje

Yavanna
14th July 2004, 06:46
Joooow ik heb dus ff een vraagje...

Viridian Shaman, wie kent em niet, uit Mirrodin... 2/2 Elf Shaman voor *2**G*...

En dan komt het... Ability= "When Viridian Shaman comes into play, destroy target artifact"

Okee... is het destroyen van de artifact een deel van de casting cost zegmaar, dus dat er een artifact MOET liggen voor je em kan spelen, of is het een optie? Er staat namelijk niet 'you may destroy...'

Nou da wast )

SungShik
14th July 2004, 10:10
Ik dacht dat het mag, en niet perse moet...

squirle
14th July 2004, 10:19
er moet inderdaad een artifact in liggen in principe om de abbility te laten werken, MAAR als er er geen artifact ligt werkt de abbility gewoon niet en "fizzled" de abbility niet het beest. Het is dus in principe geen onderdeel van de castingcost.

Ps. als er een van jou ligt die je niet kapot wilt hebben moet je hem wel kapot maken.
ps.2 als iets onderdeel van een spel is dan moet je het wel kunnen betalen om te spelen (goblin grenade).

Galahad
14th July 2004, 10:51
het is helemaal geen onderdeel van de casting cost, het is een triggerd effect als hij in het spel komt, en als triggert effects geen legal target hebben fizzelen ze inderdaad.

Mr G. Bears
14th July 2004, 13:57
ps.2 als iets onderdeel van een spel is dan moet je het wel kunnen betalen om te spelen (goblin grenade).

Juist, er zal dan waarschijnlijk op de kaart staan: As an additional cost to play ~this card~, destroy target artifact. Of In addition to play ~this card~, destroy target artifact......

Als het gewoon in de tekstbox staat als Destroy target artifact.....dan gebeurt het dus pas als de creature al in het spel ligt.....de ability zelf kan dan wel fizzlen, de kaart ligt al wel in et spel.......

Bijv. bij Mystic snake......die kan je ook gewoon spelen....ook al isser op dat moment geen spell op de stack......

Carnage
14th July 2004, 15:27
Galahad heeft gelijk.

Het is een comes-into-play ability van de shaman, wat in dit geval inhoudt dat je bij het in-het-spel komen van de Viridian Shaman, verplicht een artifact moet aanwijzen ('target') die gedestroyed moet worden. Als er geen artifact in het spel is, fizzled de comes-into-play ability.

Dit houdt dus in, dat als jij de enige speler met artifacts bent terwijl je je Viridian Shaman speelt, je een eigen artifact moet slopen!

Yavanna
14th July 2004, 15:42
okee dus ik kan em gewoon gebruiken )

Elminster
14th July 2004, 21:25
Yup, nog steeds....

Lastiger is het bij een Flametongue Kavu (http://www.magiccards.info/?id=5190) zonder legal target ).....

Galahad
15th July 2004, 12:05
effect triggerd pas als de kavu al in het spel is dus ik vraag me af hpe je hem zonder legal target wil spelen. Het is trouwens naar als je tegenstander zijn enige artifact sacced in reactie op het spelen van de veridian, als je zelf artifeact hebt.

Mr G. Bears
15th July 2004, 13:02
effect triggerd pas als de kavu al in het spel is dus ik vraag me af hpe je hem zonder legal target wil spelen. Het is trouwens naar als je tegenstander zijn enige artifact sacced in reactie op het spelen van de veridian, als je zelf artifeact hebt.

Hij bedoelt natuurlijk dat de Flametongue zichzelf afmaakt......er is dan natuurlijk wel 1 legal target, nl. de Flametongue zelf........

niet zo muggeziften he...... )