PDA

View Full Version : [magic] soorten en keuzes

Uchiha
2nd July 2004, 19:43
Hallo,

Zal me even voorstellen ben Marvin alias "Uchiha" en ik heb de keuze gemaakt om met Magic The Gathering te gaan beginnen. Ik heb veel gelezen erover maar toch heb ik nog een aantal vragen.

1. Wanneer je naar een winkel toe loopt en achter de kassa kijkt zie je rijen kaarten staan en door de bomen zie ik het bos niet meer. Welke is voor mij nou het beste als beginner ? Fifth Dawn ? Mirrodin ? Ik zou het niet weten kan iemand me helpen bij de keuze ?

2. Uitleg van de regels heeft ieder deck andere regels ? Mag ik bijvoorbeeld met elk standaard gekocht dek op Tournaments spelen ?

3. Naast het spelen gaat het me ook om het verzamelen wat is voor mij de beste keuze.

Ik hoop jullie allemaal een keertje te zien in Trefpunt al woon ik in Zoetermeer zal nog wel even duren voordat ik er klaar voor ben maar wil jullie weleens bezig zijn.

Ik zie jullie reacties tegemoet.

Greetings Marvin

Carnage
3rd July 2004, 04:07
Hey Uchiha, welkom bij de club (Y).

1. Als je echt vanaf nul wil gaan spelen, zou ik starten met de 'advanced' producten, oftwel in dit geval '8th edition' (ookwel 'Core set' genoemd). Als je een aantal mensen kent die het spel al spelen is best handig, in dat geval kan je waarschijnlijk ook een groot aantal kaarten gedoneerd krijgen van hun ).

2. Elk toernooi heeft zijn eigen formaat. Op www.magicthegathering.com (of hier) kan je daar waarschijnlijk wel wat meer informatie over vinden. Als je nu begint met spelen, is Standard (ook wel Type 2 geheten) het interessantste formaat.

3. Verzamelen...oei :). Het makkelijkste is om alles te sparen vanaf het moment dat je begint, en dat is al moeilijk genoeg. Als je echt alles wilt gaan sparen wat ooit is uitgekomen, moet je 10 jaar inhalen....het hangt er echt vanaf wat je wil gaan doen.

Vraag gerust verder, Magic is niet altijd even simpel als het lijkt.

We zien je graag een keertje langskomen! (Y).

Uchiha
3rd July 2004, 10:05
EyZ Carnage,

Ik heb besloten om met de serie Mirrodin te beginnen, zijn jullie dagen ook open voor mensen die het eigenlijk nog niet kunnen? Ik zou best keer langs willen komen om te zien hoe het er aan toe gaat en misschien om het uitgelegt te krijgen.

Zelf heb ik enkele vrienden die het spelen maar die wonen niet in de buurt :( De basis regels ken ik wel maar meer dan dat ook niet.

Er zijn veel manieren om te beginnen:

1) Vrienden die sponseren
2) Starters kit kope
3) Deck kopen
4) Zelf deck maken uit booster box

Ik zat zelf te denken om optie 4 is dit een goede oplossing ? En wat vinden jullie van de serie waar ik mee begin ( Mirrodin ) ?

Greatz Marv

squirle
3rd July 2004, 12:39
Mirrodin is zeker een goede serie om mee te beginnen, hoewel dit block moeilijk te combineren is met andere series. Veel artifact decks.

Ook een mooie manier om te beginnen is een verzameling te kopen van iemand die gestopt is (wel uitkijken dat het niet alleen troep is :P). Hangt er van af hoeveel je er inwilt stoppen en wat je wilt gaan spelen. Een goede manier om kaarten bij elkaar te krijgen is ruilen via bv nedermagic, als je het goed kan heb je snel goede kaarten bij elkaar.

We zijn geen winkel dus we zijn eigenlijk alleen aanwezig als er een toernooi of spellenmiddag is. We hebben meestal zondag een zaal in cafe trefpunt. Of een keer bij mensen langs gaan. Maar een goed idee is om bij een lokale spelersgroep aan te sluiten. Zoetermeer lijkt me groot genoeg. Anders heb je in denhaag kvdeckmasters zitten en in utrecht ook een. In dordrecht zit ook een groep op slikstraat 1, maar daar wordt niet zoveel magic gespeeld.

Uchiha
3rd July 2004, 14:02
Ik zie er tegenop om van iemand anders zijn of haar verzameling over te kopen ik weet zelf niet wat hij of zij heeft en wat het waard is.

Kunnen jullie zeggen wanneer er weer zoiets is bij jullie wil wel is komen kijken lijkt me gezellig zolang er maar wel licht is vind i khet best :P niet dat we allemaal uit ons doodskist moeten komen zetten in een donker hoekje :P.

Ik ga binnekort me booster box halen hoop dat dit goede keuze is en het geld waard is.

Grtz
Marv

Planetouched
3rd July 2004, 14:49
heys, welkom op het forum. Ja als je zin hebt kun je vast wel eens iets afspreken met mij, aekold(pieter), Kolky(Alexander), Endran(David) en Raging Goblin(Koen). Wij spelen best regelmatig maar meestal zijn dat wel korte tijden. Bijv. in de middag van 1 tot 5 uur ofso. Maar opzich als je interesse hebt kunnen we vast wel wat fixen. Enigste probleem is dat we niet echt dicht bij het station wonen. Ik of david/pieter kunnen je wel komen halen met de auto maar dan moeten we wel ff van te voren afspreken enso.

Een andere optie is dat je gewoon naar een van onze toernooien komt. Deze zijn meestal om de 2 weken, de volgende is 11 juni. Helaas is dit wel een type 1 toernooi(daar mag ja alle kaarten spelen) maar je kunt er met een type 2 deck wel aan meedoen. Helaas heb je dan wel minder kans maar het is miss wel een goed emanier om een beetje de regels enso te leren kennen. En je hoeft niet perse mee te doen, gewoon beetje voor de lol spelen doen we ook daar:)

Uchiha
3rd July 2004, 15:27
Ik zou best hetvolgende tournooi mee willen doen dus na 11 ju(l)i denk ik dat je bedoelde dat zal dan wel begin Augustus worden en als we wat zouden kunnen regelen met vervoer zou nog mooier zijn.

Lijkt me ook mooie manier om met de regels kennis te maken ensow.

Ik ga dus binnekort maar even zo'n booster box aanschaffen van mirrodin of heeft iemand andere ideeen ?

Kolky
3rd July 2004, 20:30
Hehe als je echt wil beginnen met een boosterbox. Koop hem dan niet in de winkel! Koop ereen op internet, dit bespaart je veel geld vaak. Een aanrader is de Heer Summoner. (www.summoner.nl) Iets afspreken kunnen we zeker doen, d'r zijn al meer mensen die dat wel eens willen gaan doen. (Duckie) Wat als we eens iets afspreken van tevoren een wat grotere magic bijeenkomst :)
Ik heb volgende week donderdag avond wel tijd en plaats voor wat mensen. Meer mensen die dan kunnen / zin hebben ?

Uchiha
3rd July 2004, 20:41
Zouden we misschien 1 weekje kunnen verschuiven ? Misschien is donderdag de 15de een goede dag voor iedereen ? Hoelang duurt die verzending via internet en hoe moet i kbetalen ?

Kolky
3rd July 2004, 20:44
Als je bij summoner bestelt duurt de verzending niet zo bijster lang, omdat hij ze waarschijnlijk nog op voorraad heeft. Ik zou een week rekenen. (Ligt er ook aan hoe en waarmee je betaalt) Je kunt het namelijk betalen door geld over te maken, dit duurt vrij lang. Tenzij je het via internet doet, of nog beter met een credit card :)

Over de Datum, één week later vindt ik prima!

Uchiha
3rd July 2004, 20:47
Dus je kan via credit card betalen ?

SungShik
4th July 2004, 13:41
Wat als we eens iets afspreken van tevoren een wat grotere magic bijeenkomst
Goei idee...

Moet alleen donderdag avond jammerlijk werken :(

Planetouched
5th July 2004, 00:14
eh, donderdag...lijkt me niet echt ideaal.
toernooi gaat zoiezo door op zondag eej, das niet zomaar verschuifbaar, en ja voor eventuele op die dag-magic...tja plannen dan maar.

aekold
5th July 2004, 00:23
Ik ben dan op vakantie, dus je zult het zonder mijn zolderkamer moeten doen,

Duckie
9th July 2004, 00:22
op donderdag en vrijdag kan ik niet, maar de rest van de week wel :)