View Full Version : updaten...
Digidoo
27th June 2004, 21:34
Hallo iedereen,
Ongeveer een jaar of 3 geleden ben ik begonnen met M:TG en na anderhalf jaar spelen ben ik 't eigenlijk bijna vergeten dat ik nog van die kaarten had. Toentertijd had ik wel een aardig type 2 deck waar ik ook wel eens mee speelde op toernooitjes in Den Haag enzo. Nu wil ik dat weer gaan doen, maar ik ben altijd erg benieuwd naar wat anderen voor ideeen hebben over dit deck.
De belangrijkste zaken zijn in ieder geval:
4 Elvish Piper
4 Thorn Elemental
4 Rhox
4 Bifurcate
Voor mana wat Wild Growths, Llanowar Elves. Fires of Yavimaya voor wat meer snelheid, Hull Breach, Stone Rain en Shock.
In m'n SB had ik dan ook nog twee Gaea's Herald en eventueel Regeneration.
Anderhalf jaar geleden konden er nog Fires of Yavimaya, Llanowar Elves enzo bij, maar die zitten niet meer bij type 2. Ik heb wel een hoop andere mana-creatures gevonden, maar niets wat haste geeft.
Ik ben benieuwd naar jullie tips...
Galahad
27th June 2004, 23:07
Als je iets zoekt om je creatures haste te geven is Lightning Greaves in type 2 waarscheinlijk het beste.
Carnage
27th June 2004, 23:10
Bifurcate is volgens mij geen Type 2 (Standard) meer....misschien kan je je volledige decklist ff posten, dan kunnen we beter helpen (Y).
Digidoo
27th June 2004, 23:35
Nee, idd Bifurcate is (helaas) geen type 2 meer. Wel een leuk kaartje...
Hier mijn decklist:
4#Elvish Piper
4#Llanowar Elves*
4#Rhox
4#Thorn Elemental
4#Wild Growth*
4#Bifurcate*
2#Fires of Yavimaya*
4#Stone Rain
Sideboard:
4#Hull Breach*
4#Shock
4#Regeneration
2#Gaea’s Herald
Plus de gebruikelijke forests/mountains.
*= niet meer type 2
squirle
28th June 2004, 00:30
als je je deck zo wildt houden
lanelf - birds of paradise of eventueel paradisemantle
wild growth = verloren voor type 2 tip 4 troll astetic
bifurcate is ook moeilijk, zou zeggen tooth and nail, maar die past niet in je deck
fires, lightning greaves omdat je weinig beesten hebt die moeten tappen, lightnin greaves kan je inderdaa leuk op piper leggen en daarna op je thorn of rhox
hull breach is naturalize of oxidize of tel jilad justice geworden, gaes herald is ook niet 100% nodig op dit moment
aekold
28th June 2004, 10:38
Ik zou de stone rain eruit halen en vervangen door iets nuttigers, maybe wat burn ofzo.
Digidoo
28th June 2004, 18:37
Dus dan krijg ik zoiets:
4# Elvish Piper
4# Thorn Elemental
4# Rhox
4# Birds of Paradise (argh die zijn zo duur :P)
4# Naturalize
4# Lightning Greaves
Misschien nog 4# Tree of Tales? Qua mana beestjes heb ik voor groen gevonden: Fyndhorn Elder, Wirewood Elf en Vine Trellis...
Bedankt iig tot zover...
Kolky
28th June 2004, 21:02
Speel geen Tree of Tales zolang je er nix mee kan. Artifact lands zijn dan namelijk een easy target voor anti-artifact spells. Als mana fixer zou ik Vine Trellis aanraden. Dat is de beste in het huidige Type 2 formaat op Birds of Paradise na.
Speel eventueel wat burn spells like: Electrostatic Bolt, Magma Jet, Shock etc.
Digidoo
28th June 2004, 21:53
Okeej...
4# Elvish Piper
4# Thorn Elemental
4# Rhox
4# Vine Trellis
4# Naturalize
4# Lightning Greaves
4# Shock
Hmm, maar ga ik 't nou 45 kaarten of 60 doen. Tournaments mag toch beiden of is dat intussen ook al veranderd? Of had ik 't gewoon altijd fout :P
SungShik
28th June 2004, 21:57
60 ja en 15 in SB
Digidoo
28th June 2004, 22:04
Hmm, ik vond een 'Extraplanar Lens'. Wel een leuke kaart voor wat extra mana, maar misschien iets te duur, aangezien mijn deck snel grote beestjes wilt. Wat denken jullie?
Ow, ik heb ook een beetje zitten zoeken naar Lightning Greaves om op internet te kopen. Ik vond er 1 bij cardexchange.com. En daar hield 't ook wel bij op. Heeft iemand er nog een paar? *music*:)
Digidoo
1st July 2004, 20:06
Goed, hier ben ik weer met een decklist die ik een paar keer heb getest met Magic Workstation en Apprentice.
Land
4 Shivan Oasis
14 Forest
6 Mountain
Creatures
4 Vine Trellis
4 Elvish Aberration
4 Elvish Piper
4 Rhox
4 Thorn Elemental
Other Spells
4 Lightning Greaves
4 Naturalize
4 Shock
4 Stone Rain
Sideboard
4 Regeneration
4 Deconstruct
4 Turn to Dust
In principe zou er in de 4e beurt een Thorn Elemental die meteen kan aanvallen op tafel. In de 5e beurt, zouden er dan nog twee Thorn's (of Rhoxen) bij kunnen komen.
Ik ben nog steeds heel erg benieuwd naar jullie tips en of jullie d'r es tegen zouden willen spelen :)
Elminster
1st July 2004, 21:47
Ik zou de Stone Rain er op zn minst uithalen, land destruction speel je of wel (hele deck vol) of niet, 1 landje per potje schiet niet op.
Oja en miereneukerdingetje: je sideboard moet 15 groot zijn )
SungShik
1st July 2004, 21:56
Het is type 2 toch?
Nouja iig,
Turn to Dust vervangen door Oxidize of die nieuwe groene artifact destruction kaart met Scry (ben de naam even kwijt, komt iig uit 5th Dawn)
Daarnaast mss Viridian Shaman ofzo?
Wood Elves of als je veeeeeel geld heb Solemn Simulacrum voor mana acceleratie (je deck is mss te langzaam als je op een of andere manier geen beroep kunt doen op Elvish Piper?)?
uit:
4 Shock
4 Stone Rain
in:
4 Wood Elves
4 Elvish Pioneer
Daarnaast die Mountains en Oasis-en vervangen door Forests of iets anders leuks )
Wil er trouwens graag een keer tegen spelen hoor :)
Woon je in Roosendaal?
SungShik
1st July 2004, 22:00
Bij Nedermagic.nl hebben ze trouwens nog Lightning Greaves, maar ze vragen er wel redelijk wat geld voor... (€2.80)
Digidoo
1st July 2004, 22:04
B. op Z. laat maar weten wanneer je kan...
Idee:
4 Pyroclasm (als goblins mij dreigen te overrunnen)
4 Electrostatic Bolt (Ipv Shock)
4 Echoing Ruin (vs artifact decks)
4 Detonate (dito)
4 Oxidize
4 Krosan Drover (Ipv Stone Rain)
4 Fertile Ground (extra mana)
Even zien wat dan wel, wat dan niet. Op m'n sideboard kom ik dan nog wel terug.
SungShik
1st July 2004, 22:08
Ja ik geloof dat er wel meer mensen waren die een keer wilden spelen (Duckie? MrNac? Meer..?)?
Digidoo
6th July 2004, 15:23
Wokeej, na een tijdje ook op een ander forum het een en ander geleerd te hebben gaat het er nu ongeveer zo uit zien...
Land
4 Shivan Oasis
16 Forest
4 Mountain
Creatures
4 Vine Trellis
4 Elvish Piper
2 Rhox
2 Living Hive
2 Tornado Elemental
4 Thorn Elemental
Other Spells
3 Vernal Bloom
4 Lightning Greaves (Hebben ze nog steeds niet :S)
4 Naturalize
4 Electrostatic Bolt
3 Pyroclasm
Sideboard
4 Regeneration
4 Deconstruct
3 Turn to Dust
2 Gaea's Herald
Wanneer gaan we nou spelen? :P
Carnage
6th July 2004, 23:44
Ziet er solide uit.
Misschien dat je er wat fireballs in kan doen omdat je toch al behoorlijk veel mana kweekt? En ik vind persoonlijk 8 fatties (Elementals + Hive) wel errug veel...
BTW: Met Pyroclasm sloop je je eigen Elvish Piper...is dat niet erg lastig?
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.