PDA

View Full Version : death cloud deck (NKQ) help wanted!!

Predicatore
16th June 2004, 12:07
aargh! ben ik dan weer om 5 dagen voor het nkq te beslissen dat ik ook maar meega... enniewee, ik heb weinig deck.. wel een idee

death cloud (met eggs)
4 Solemn Simulacrum
4 Rukh Egg
3 Rorix Bladewing
4 Darksteel Brute

4 Death Cloud
4 Talisman of Indulgence
2 Talisman of Dominance
2 Talisman of Impulse
4 Chrome Mox
3 Barter in Blood
2 Mind’s Eye

4 Urborg Volcano
4 Bloodstained Mire
7 Mountain
7 Swamp

SB: geenidee!

Predicatore
16th June 2004, 12:25
owja

eventueel kan ik het ook op clerics laten lijken, maar daar heb ik wat andere shit bij nodig, en denk dat dit leuker is :)

oftewel: nutteloze post, maar jah

Galahad
16th June 2004, 15:22
Wat goedkopere/niet symetrische creature removel als smother lijkt me wel zo handig om goblins en ravager te vertragen, verder mischien guardion idol i.p.v. een talisman, al is het riskant omdat je drie zwarte en drie rode mana moet zien te krijgen.
Voor sideboard is detonate erg goed denk ik.

Predicatore
16th June 2004, 16:24
Wat goedkopere/niet symetrische creature removel als smother lijkt me wel zo handig om goblins en ravager te vertragen, verder mischien guardion idol i.p.v. een talisman, al is het riskant omdat je drie zwarte en drie rode mana moet zien te krijgen.
Voor sideboard is detonate erg goed denk ik.

mja, ik heb er nu al 4x darksteel colossus inzitten, die lijken mij in principe voldoende om met enge shit te dealen. Die smothers heb ik nog wel aan zitten denken, maar dan moet ik er weer wat uitgooien, ik zal er zowiezo ff aan gaan sleutelen.

siteboard moet wel lukken denk (M)
maar in ieder geval bedankt! )

Planetouched
16th June 2004, 16:31
brute bedoel je?:)

ik neem aan dat je toch niet echt van plan bent 4 colosussen te spelen:)

Predicatore
16th June 2004, 17:13
brute bedoel je?:)

ik neem aan dat je toch niet echt van plan bent 4 colosussen te spelen:)
ghe ghe

mja, mijn fout, op een gegeven moment ga je echt alles door mekaar halen he :P

enniewee, bedankt voor je mening :P

aekold
16th June 2004, 18:02
Er zwerft hier al ergens een oude versie van mijn deathcloud deck rond, maar dat is nu dus aangepast naar een deck zonder deathcloud en misbruik maakt van extraplanar lens en consume spirit.

Planetouched
16th June 2004, 18:24
maar dat deck zou ik niet spelen, het haalt het niet bij de t2 omgeving helaas..althans als ik de testpotjes mag geloven.

aekold
16th June 2004, 19:40
Dat klopt ja, ookal heeft het nog steeds een goede matchup tegenr avager, goblins en twelvepost in mijn ogen.
Het probleem is krark clan ironworks decks.

Elminster
17th June 2004, 09:56
Myr incubator, heul veul tokentjes, als-ie dan een beurt wacht een Infest)?

Predicatore
17th June 2004, 10:17
Dat klopt ja, ookal heeft het nog steeds een goede matchup tegenr avager, goblins en twelvepost in mijn ogen.
Het probleem is krark clan ironworks decks.

ik ga eraan werken. Ik zal es wat meer artifact destruction toevoegen, maar ik denk dat ik het er gewoon op waag hoor... ik weet niet hoeveel mensen ironworks zullen spelen (zullen er heus wel veel zijn), maar ik neem het risico gewoon.

iemand nog goede tips wat ik er nog in kan doen tegen artifacts?

ik denk dat echoing ruin en shatter zowiezo wel prijswinnaars zijn, maar zal ik er dan een paar mainboard spelen of dat overlaten aan me sideboard?

nog ff voor de duidelijkheid: ik ben egt slecht in type 2 :P maar het lijkt me gewoon es leuk om aan mee te doen :)

aekold
17th June 2004, 12:47
Damping matrix al the way, dan kunnen die iron works hun charbelcher en incubator niet actieveren.

Predicatore
17th June 2004, 13:16
Damping matrix al the way, dan kunnen die iron works hun charbelcher en incubator niet actieveren.

oe, das wel een relexte tip jah :D
tis alleen wel, dat ik er zelf maar 2 heb :D
wie o wie? :P

is mind's eye activated? :&

xal zo ff de vernieuwde decklist doen dan

Predicatore
17th June 2004, 13:23
death cloud (met eggs)
// creatures
3 Rorix Bladewing
4 Rukh Egg
4 Solemn Simulacrum

// spells
3 Barter in Blood
4 Death Cloud
2 Fireball

// atrifacts
4 Damping Matrix
4 Darksteel Brute
2 Mind’s Eye

// mana
4 Chrome Mox
2 Talisman of Dominance
2 Talisman of Impulse
4 Talisman of Indulgence

4 Bloodstained Mire
7 Mountain
7 Swamp

//Sideboard
4x Echoing Ruin
2x Fireball
3x Flashfires
1x Obliterate ..?
3x Pyroclasm
2x Starstorm (vs goblonen?)

Carnage
17th June 2004, 14:15
Sideboard extra mogelijkheden:

- Pyroclasm
- Flashfires
- Boil (mag die nog?)

Tip - Mind's Eye is met 5 mana nogal erg duur denk ik. Wat wil je er precies mee bereiken?

Galahad
17th June 2004, 14:42
neem aan na een death cloud snel weer kaarten rapen, maar hij is erg duur voor type 2 inderdaad, ik merkte met mijn deck met deathclouud ook dat ik nogal eens goede kaarten moest discarden, zeker als ik geen mana had omdat ik de brute steeds moest activeren. liar's pendulum is mischien beter voor carddrawing, of memory mask, je kunt heb hem tenminste liggen voor je death cloud speelt. Tegen big red krijg je het trouwens erg moeilijk, en het is goed mogelijk dat dat een vrij populair deck gaat worden, maar zou niet weten wat je daar tegen zou kunnen sideboarden.

Predicatore
17th June 2004, 15:08
neem aan na een death cloud snel weer kaarten rapen, maar hij is erg duur voor type 2 inderdaad, ik merkte met mijn deck met deathclouud ook dat ik nogal eens goede kaarten moest discarden, zeker als ik geen mana had omdat ik de brute steeds moest activeren. liar's pendulum is mischien beter voor carddrawing, of memory mask, je kunt heb hem tenminste liggen voor je death cloud speelt. Tegen big red krijg je het trouwens erg moeilijk, en het is goed mogelijk dat dat een vrij populair deck gaat worden, maar zou niet weten wat je daar tegen zou kunnen sideboarden.

mja, op zich heeft het deck weinig mana problemen, maar ik geef je inderdaad gelijk dat mask of memory beter zal zijn dan mind's eye. Hoewel je bij memory mask wel het probleem hebt dat je eerst een beestje nodig hebt eer het werkt, tis wel de bedoeling eigenlijk dat ik een beestje (zoals rukh egg) over hou na een death cloud. Dus misschien in zon geval is mask zeker een betere optie. pendulum vind ik een scheitkaart. ik kan niet liegen :P
in ieder geval alvast weer bedankt voor de feedback, ik heb er echt veel aan.

wat houdt trouwens big red in? isda zon arc slogger deck? bleh. t enige wat ik daar tegen heb is proberen eerder die speler dood te krijgen voordattie mij heeft. zal tegen van die doorgewinterde pro's wel niet meevallen :(

squirle
17th June 2004, 17:54
boil --> http://www.starcitygames.com/cardsearch.php?singlesearch=Boil

Carnage
17th June 2004, 19:36
Als je card drawing wil in zwart, zijn er best veel mogelijkheden, maar die kosten nogal wat leven. Op zich is Plunge into Darkness wel aardig. Voor de rest vind ik Twisted Abomination wel een aardige kaart, mede dankzij de Swampcycling en de regeneration.

Predicatore
17th June 2004, 21:26
Als je card drawing wil in zwart, zijn er best veel mogelijkheden, maar die kosten nogal wat leven. Op zich is Plunge into Darkness wel aardig. Voor de rest vind ik Twisted Abomination wel een aardige kaart, mede dankzij de Swampcycling en de regeneration.

weet je wat t m is jeroen? ik ben niet zo meer op zoek naar beestjes, ik denk dat de creatures wel goed zitten. Een post-deathcloud rorix en wat rukhs zijn niet uitgesloten. Abomination is overigens wel relekst. Plunge vind ik een redelijk nutteloze kaart in dit deck, tis nie egt handig om me beestjes te gaan saccen voor levens en al helemaal niet om 10 levens te gaan betalen voor een kaartje... xou dan eerder voor promise of power gaan, daar deze ook nog een tokentje kan leveren :)
ik zit er nog steeds over te denken om mask of memory erin te gooien. Ben er nog niet helemaal aan uit, maar da bedenk ik nog wel :) in ieder geval bedankt

Predicatore
17th June 2004, 21:34
ik kan misschien ook wel voor de diabolic tutor gaan. of isda een slecht id?

Galahad
18th June 2004, 09:29
mijn deck had ook een paar diabolic tutors maar in combinatie met deatchcloud is het niet ideaal, je betaalt 4 mana en dan ben je nog geen kaart kwijt, en je kan hem ook niet in je hand houden tot na de deathcloud je rorix heeft dit probleem trouwens ook. Er zijn volgens mij ook niet erg kaarten die extreem goed zijn tegen de huidige architypen, anders kun je er daarvan er natuurlijk 1 in je maindeck doen. Misschien is summoner's egg een id?

Digidoo
1st July 2004, 19:13
Hoewel ik niet bepaald een expert ben op het gebied van dit soort decks, denk ik dat Barter in Blood niet echt een kaart is die je verder zal helpen. Aangezien jou tegenstander 2 creatures moet hebben en jij ook. Geloof ik...

aekold
1st July 2004, 19:53
je hoeft niet 2 beesten te hebben om die te spelen, dat maakt hem nou juist zo grof.

Elminster
1st July 2004, 21:48
Dus als je tegenstander een Morphling (http://www.magiccards.info/?id=7254) en een Multani, Maro-Sorcerer (http://www.magiccards.info/?id=7009) heeft en jij niets, kan hij toch aardig van pas komen... :P

Nee zonder dollen, zo'n kaart wordt vooral goed omdat jij kiest wanneer je hem speelt, en hem dus niet speelt als je zelf erop achteruit gaat.