View Full Version : Retro Game-evenement
Planetouched
9th June 2004, 14:44
vehut.
pong, het spel waar alles van voort is gekomen:)
aekold
9th June 2004, 20:43
Gaaf.
Laevid
9th June 2004, 23:03
Het Trefpunt in Maarssen.
concurrentie )
Carnage
13th December 2004, 20:51
Wegens succes herhaald: :D
Commodoreclub organiseert opnieuw Retro Game-dag
Uitgegeven: 13 december 2004 13:02
Laatst gewijzigd: 13 december 2004 13:17
AMSTERDAM - Op zaterdag 18 december kunnen liefhebbers van oude spellen in het Trefpunt in Maarssen hun hart ophalen. Op die dag organiseert de Commodore gebruikersgroep http://commodore-gg.hobby.nl/indexned.htm voor de tweede maal het Retro Game-evenement.
Niet alleen Commodore-liefhebbers kunnen daar hun hart ophalen, op het evenement zullen ook de andere 'oudjes' zoals Atari, MSX en Sega volop aanwezig zijn.
"Bezoekers kunnen retro games spelen, er worden demonstraties gegeven met emulators, we laten zien hoe de spelletjes vanaf het internet gedownload en overgezet kunnen worden en voor verzamelaars is er de gelegenheid tot onderlinge ruil en verkoop," aldus bestuurslid Ron van Schaik. "Tevens is er de mogelijkheid voor reparatie van defecte Commodore of Amiga hardware."
Het eerste Retro Game-evenement werd in juni van dit jaar georganiseerd. Het evenement wordt gehouden in Het Trefpunt in Maarssen. De toegang is gratis.
Elminster
13th December 2004, 21:05
Ow vet :)...
MAME! (http://www.powerstrike.net/Tehkan/mamesong.html)
Yavanna
13th December 2004, 21:08
HAHAHAHAHAHA HULDE :D_O_
*en dan nog wa kleine letters erbij*
Gwyndolium
14th December 2004, 15:07
w00t...
Ik ben nog steeds van mening dat de moeilijkste games dat wel geweest zijn.
Elminster
15th December 2004, 11:11
Sarcasme hoop ik :|? Ik denk dat als een spel met die moeilijkheidsgraad nu op de markt komt hij totaal wordt afgekraakt en binnen no-time wordt uitgespeeld...
Mr G. Bears
15th December 2004, 14:16
Nou ik weet niet hoe het met die arcade/retrospellen zit, maar de spellen in de tijd van snes/genesis, die zijn dus echt zeker wel een stuk moeilijker dan die van tegenwoordig. Tegenwoordig worden de spellen erop afgestemd dat vrijwel iedereen ze uit kan spelen. Dus het was vroeger echt wel wat moeilijker hoor, met wat uitzonderingen natuurlijk. Neem nou de megamanserie, zo'n moeilijkheidsgraad kom je maar zelden meer tegen deze dagen.
Kolky
15th December 2004, 16:57
Tja wat de moeilijkheidsgraad heb je wel gelijk mr g. bears. Maar ik vindt het totaal niet erg, zo kan ik namelijk me spellen snel uitspelen. Heb ik er veel plezier van zolang het duurt, en kan ik daarna meteen weer verder met de volgende game. :D
Bijvoorbeeld Need for Speed Underground 2, net beetje in bezig, zo halverwege komt Half Life 2 uit. Net Half Life 2 uitgepseeld komt Price of Persia Warrior Within, heb ik dat weer ver gespeeld, komt net Lotr: Battle for Middle Earth uit.. dus die ben ik nu aant spelen (Y)
Om nog even overde moeilijkheidsgraad te praten, ik denk dat een moeilijk spel van tegewoordig Rollercoaster Tycoon 3 is. Want dat is toch een zeer tactisch spel, de laatste 3 levels zijn me nog steeds niet gelukt, al ben ik er toch in eentje al 16 jaar (volgens het spel dan he) mee bezig :S
Mr G. Bears
15th December 2004, 17:21
Price of Persia Warrior Within, heb ik dat weer ver gespeeld
waar zit je ergens? (C)
En inderdaad, het is wel een goede ontwikkeling. Tegenwoordig gamen veel meer mensen en niet iedereen kan daar nu eenmaal goed in zijn. Het is voor die mensen dan wel zo leuk dat ze toch nog leuke spellen kunnen spelen. Al zijn sommige spellen wel heel simpel.
Planetouched
15th December 2004, 21:05
ik begin zo aan prince of persia, net gedownload en geinstalleerd...even een nachtje door gamen, eens kijken oft beetje leuk spel is.
Mr G. Bears
15th December 2004, 21:26
Ik raad echt aan om eerst Sands of Time te spelen, vanwege het verhaal voornamelijk. Maar ook vanwege de moeilijkheid. Je hebt wel een soort van tutorial, maar je wordt toch nog redelijk in het diepe gegooid. Sands of Time is dan een handige tutorial geweest merk je al snel.
Planetouched
15th December 2004, 23:07
hmm, over het spel..tja leuk, niet mijn type gameplay, cameravolging is zeer irritant. Mooie graphs, kennelijk goed verhaal al vind ik al het tijdreizen wel weer een beetje te...enigste heel grote nadeel: Op de pc is het springen(tussen muren bijv.) bijna onmogelijk, ik spring om de 3 keer in de diepte...
voor de rest ben ik nog niet zo heel ver, beetje vechten enso, leuke moves uitproberen enso.
Mr G. Bears
16th December 2004, 00:14
Cameravolging is op cube echt heerlijk, gewoon met C-pookje bijstellen terwijl je rent. Tja, dat tijdreizen heeft met je persoonlijke voorkeur te maken, ik vind het echt heel leuk. Het verhaal wordt echt nog veel beter, nu klinkt het nog een beetje cheesy. En dat vechten is echt heel goed uitgewerkt, het is zo uitgebreid dat je echt nooit alle moves gebruikt en dat je gedurende het spel geregeld dingen doet waarvan je na afloop denkt: vette shit :P
Yavanna
16th December 2004, 02:40
zeg, mr.g? lijkt me wel dat je het een leuk spel vindt ofniet, iig wat ik kan opmaken uit je redelijk enthousiaste reacties? misschien eens overwegen het te kopen :)
Mr G. Bears
16th December 2004, 17:56
Verderfelijk spel!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.