View Full Version : The official Grand Melee Thread
Carnage
7th June 2004, 23:10
Hieronder staan de Grand Melee regels samengevat die wij hanteren bij Grand Melee toernooien.
De Grand Melee regels zijn hieronder ge-attached:
!!! Let Op, om problemen te voorkomen worden er wat extra regels gesteld (onder deze regels:). !!!
----------------------------------------------------------------
Grand Melee can be played with anywhere from three players to a whole roomful of Magic aficionados. Players sit in a circle and everyone attacks to the left, so you're defending against the player on your right. You get one point if the player to your left is eliminated, even if it wasn't you who did the eliminating. All permanents owned or controlled by the player who has been eliminated are removed from play upon elimination. The last player receives two points for sticking around, and the player with the most points wins.
R&D roustabout Skaff Elias calls Grand Melee "an unholy abomination to play when it gets too large"-it can take six to eight hours to complete a game with 40 players. However, it is the only way to get all 80 or 90 of your closest friends into one Magic game. If you're playing with more than eight people you can add a marker that travels with the active turn so everyone doesn't sit around for hours waiting for the action to make a complete circle. In general, you can't take your turn until the marker is three players away.
------------------------------------------------------------------------
EXTRA regels:
- Decks moeten minimaal 100 kaarten bevatten (om decking te voorkomen)
- Een Sideboard is niet van toepassing TENZIJ je met de 'Wishes' speelt uit de Judgment expansie. In dit geval mag je een sideboard maken van maximaal 15 kaarten.
- Globale effecten (wrath of god, prosperity, earthquake, etc) hebben een 'reikwijdte' van twee spelers naar links en rechts t.o.v. de speler die het effect controlled. Andere spelers worden niet beïnvloed.
- Hetzelfde geld min of meer voor 'targetting': je mag slechts spelers of zijn/haar kaarten targetten als die spelers maximaal 2 plaatsen links of rechts van je zitten.
- We zullen inderdaad met meerdere beurt'markers' spelen. Er gaan dus meerdere beurten rond.
- De plaats van een 'dode' speler verdwijnt pas na het beëindigen van de beurt waarin hij/zij dood is gegaan. Dit betekent dus concreet dat je nooit met een combo-deck drie of meer spelers kan killen in één beurt, omdat je beperkt wordt door je 'reikwijdte'.
Grand Melee is meestal een 'langzamere' omgeving dan b.v. constructed. In de praktijk betekent dit dat je meer tijd hebt om je strategie werkend te krijgen.
Banned: Alternative Win Conditions:
De Grand Melee regels doen niets met alternatieve win-wijzen (Mortal Combat, Test of Endurance, Battle of Wits...). Speel deze dan ook niet want je schiet er niets mee op. LET OP: kaarten die een tegenstander laten verliezen (B.v. Phage, the Untouchable of Door to Nothingness) mogen wel, omdat die een opponent laat verliezen. Platinum Angel is toegestaan, met de volgende opmerking: hij prevent jou alleen 'from losing', je tegenstanders kunnen nog steeds winnen!
Banned: Rhystic Study (Prophecy):
Uit ervaring kunnen we rustig stellen dat Rhystic Study (uit de Prophecy expansie) een vervelende nasmaak creëert bij Grand Melee (niemand heeft zin om te betalen bij andere spelers). Daarom is deze kaart dus banned.
Nog wat hints en tips:
- Grand Melee draait niet om snelheid - als je wil winnen, dan moet je niet met een Sligh deck komen aanzetten maar met decks die het op de lange termijn goed (blijven) doen. Meestal is een goede dosis grote beesten (zoals Rhox, Shivan Dragon, Air Elemental, etc) een goede basis.
- Speel genoeg kaarten die het betere niet-creature sloopwerk voor hun rekening nemen (denk aan Disenchant, Naturalize, Hull Breach, Tranquility, Shatterstorm, Akroma's Vengeance, etc) - je kan er vanuit gaan dat er genoeg mensen zijn die nasty spelsituaties probren te realiseren met behulp van enchantments/artifacts(/land?) waar je niet automatisch wil verliezen of wil veranderen in een magic-spelend kasplantje. Het betere creature sloop werk moet je natuurlijk ook blijven spelen (een Multani, Maro-Sorceror ga je waarschijnlijk niet dood-blokken).
Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, post die hier!
squirle
7th June 2004, 23:41
heeft iemand paralax wave te leen, misschien dat ik er zaterdag wat te pakken kan krijgen maar betwijfel het en dit is ook wel makkelijke info
Zondag 27 juni: 12.00 uur
MAGIC: GRAND MELEE Toernooi
Elminster
8th June 2004, 10:56
Phage een uitzondering vind ik wat verwarrend omschreven... Denk aan de door to nothingness! :D
Carnage
8th June 2004, 16:11
@Elminster - klopt, er wat tot op heden maar één kaart die ik moest uitzonderen, nu wordt het een 'klasse'.
Dus - alle kaarten die een opponent laten losen, zijn *wel* toegestaan :)
mrnac
8th June 2004, 20:42
Carnage ik neem aan dat voor platinum Angel hetzelfde geld als de vorige keer dus alleen dat jij niet kan verliezen.
aekold
8th June 2004, 20:52
Je bent vergeten te melden dat het extended is, of ik lees er over heen, maar dan kan het nooit kwaad om nog een keer te melden.
mrnac
8th June 2004, 21:11
Je bent vergeten te melden dat het extended is, of ik lees er over heen, maar dan kan het nooit kwaad om nog een keer te melden.
idd op deze plaats staat dit er niet bijmaar zoek bij de mailing dan staat dit er wel bij maar das een klein detail
Carnage
9th June 2004, 00:00
Klopt, ik wil hier alleen de regels uitleggen (ook voor de toekomst), dus heb er geen formaat bij gezet.
Platinum Angel --> inderdaad, You can't lose!
mrnac
9th June 2004, 20:37
Klopt, ik wil hier alleen de regels uitleggen (ook voor de toekomst), dus heb er geen formaat bij gezet.
Platinum Angel --> inderdaad, You can't lose!
had ik dat toch nog goed onthouden maarjah moek weer wa anders verinne om tegenstander af te houden.
aekold
9th June 2004, 20:45
Aha, op die fiets. Naja, toch makkelijk dat het hier ook staat, omdat ik ook even reclame op het forum van de dordtenaren heb gemaakt, dus maybe kunnen we die ook verwachten.
Carnage
18th June 2004, 21:48
Ik heb de regels betreffende Alternative Win Conditions wat verduidelijkt en aangescherpt:
...
- Alternative Win Conditions:
De Grand Melee regels doen niets met alternatieve win-wijzen (Mortal Combat, Test of Endurance, Battle of Wits...). Speel deze dan ook niet want je schiet er niets mee op. LET OP: kaarten die een tegenstander laten verliezen (B.v. Phage, the Untouchable of Door to Nothingness) mogen wel, omdat die een opponent laat verliezen.
Platinum Angel is toegestaan, met de volgende opmerking: hij prevent jou alleen 'from losing', je tegenstanders kunnen nog steeds winnen!
squirle
18th June 2004, 22:47
ik denk dat de dikke van dale daar anders over denkt
Elminster
19th June 2004, 15:44
Ej Carnage ik vat de Platinum Angel opmerking niet... Aangezien alternative win conditions niet werken, prevent hij je tegenstanders wel degelijk van winnen aangezien ze als laatste over moeten blijven EQUALS jou doodmaken...?
Predicatore
19th June 2004, 17:44
wat gebeurt er trouwens als er "iemand" (:P) met een time stretch komt?
gebeurt dat simultaan met 1 beurt van de andere kant van de tafel, of gaan die beurten verder?
niet dat IK zoiets zal spelen hor :D
Elminster
19th June 2004, 20:21
Dan krijg jij gewoon die extra beurten en moet de rest wachten. Jouw beurt heeft niets met de overkant te maken, je moet er alleen voor zorgen dat niemand tegelijkertijd met twee beurten te maken heeft.
Carnage
20th June 2004, 14:38
Ej Carnage ik vat de Platinum Angel opmerking niet... Aangezien alternative win conditions niet werken, prevent hij je tegenstanders wel degelijk van winnen aangezien ze als laatste over moeten blijven EQUALS jou doodmaken...?
Een win-conditie is technisch gesproken een manier waarop jij een spelletje wint.
Normaal gesproken win je het spel doordat iedereen anders dood is. Meestal komt dit neer dat hun levensaantal tot 0 of minder gereduceerd is of dat ze 'gedeckt' worden (geen kaarten meer kunnen pakken). Dit is een death-conditie zeg maar.
Met andere woorden, in 99 van de 100 potjes magic is jouw win-conditie gelijk aan de death-conditie van elke andere (vijandige) spelers.
Alternative win-conditions introduceren alternatieve condities waaronder je ook kan winnen. Test of Endurance als jij 50 leven of meer hebt in je upkeep, of b.v. Epic Struggle als je meer dan 20 creatures hebt in je upkeep.
Een alternatieve win-conditie heb je niks aan in Grand Melee, omdat Grand Melee werkt met kill's, met andere woorden, het veroorzaken van een 'death' conditie van een tegenstander.
De Platinum Angel doet twee dingen:
- Het disablen van jouw death condities,
- Het disablen van de win-condities van alle andere spelers.
Omdat het 2e puntje geen betekenis heeft binnen Grand Melee, is die logischerwijs geschrapt.
Het 1e puntje verwijdert death-condities, en heeft in mijn ogen geen relatie met win-condities, vandaar dat deze mag blijven bestaan.
Planetouched
20th June 2004, 16:28
woei, ik kan waarschijnlijk toch meedoen:)
alleen wil ik jeroen vragen het toernooi dan pas rond 12.30 a 13.00 te laten beginnen. Ik kom namelijk met de trein vanuit Bunnik, dus het kan zijn dat ik de 12.00 grens niet ga halen, en een beetje uitlooptijd zou dan zeer welkom zijn:)(het is in totaal iets van 1.5 uur reistijd)
Carnage
20th June 2004, 20:42
Ehe geheel volgens gebruik zal 't toernooi praktisch pas rond 12.30 uur beginnen.
Haal je dat?
Galahad
20th June 2004, 20:43
Als ik mee kan doen, moet ik waarschijnlijk vroeg weg, dus wat mij betreft komt 12 uur beginnen beter uit.
Planetouched
20th June 2004, 21:50
de eindtijd heb je toch niet in de hand eej.
Elminster
20th June 2004, 23:15
Inderdaad, en we gaan nog steeds door tot de tijd op is...
aekold
21st June 2004, 00:02
Mss moet ik ook wel eerder stoppen, vanwege de 10 kilometer die ik die avond ook moet lopen, maar dat zien we dan wel weer.
Planetouched
22nd June 2004, 15:17
ik heb het zo geregeld dat ik niet meer verplicht ben in bunnik, dus we kunnen weer gewoon beginnen wanneer men wil wat mij betreft. Owja, ik ben van plan een digitale camera mee te nemen, gisteren tijdens dnd ook gedaan en ik vond de uitkomst ervan best vet, hijs 4.1 megapixel dus dat moet wel foto's geven van een redelijk tot goede kwaliteit. Als kolk me een plekje geeft om ze up te loaden kunnen ze er ook dezelfde avond al op staan.
Elminster
22nd June 2004, 16:02
Doe ze deze keer wel ff resizen wil je :P?
Planetouched
22nd June 2004, 16:10
hehe:)
Kolky
27th June 2004, 19:55
Het was weer kei leuk.. jammer dat ik in het eerste potje direct eruit lag (en ik was niet de enige). In het 2e potje ging het al een stuk beter. Sorry Roel khad je eigenlijk moeten sparen totdat we niels dood hadden.. had het ook minder lang geduurt denk )
Was me ook weer druk zeg :D
Predicatore
27th June 2004, 20:07
ik vond het zeker VETH. Eerste potje ging bij mij echt relaxed. Jammer van die Worldslaver, anders haddik denk ik wel eerste kunnen worden, maar jah, nix aan te doen he...
tweede potje was zwaar ruk, tis dat er een of andere kolky mij in berscherming nam om zo profijt te maken van me sunken hope.. Ik denk wel dat het potje sneller was gegaan als hij mij gewoon dood had laten bloeden :D
enniewee, piet (die jongen die met mij mee was gekomen) heeft het ook goed naar zn zin gehad, zo goed zelfs dat ie de volgende keer waarschijnlijk ook mee komt. Hij ging in ieder geval kaarten kopen zei ie, dus weer een zieltje gewonnen zou ik zo zeggen :D
ruilen viel wel mee overigens :P voor mijn doen dan
aekold
28th June 2004, 10:37
Was zeker gaaf ja, alleen wel jammer dat ik eerder weg moest vanwege de 10 km. Die ik trouwens wel in een tijd van 48.06 heb gelopen :D.
Predicatore
28th June 2004, 11:21
Was zeker gaaf ja, alleen wel jammer dat ik eerder weg moest vanwege de 10 km. Die ik trouwens wel in een tijd van 48.06 heb gelopen :D.
goed bezig (Y)
tweede potje was saai hoor, je hebt weinig gemist... :)
aekold
28th June 2004, 13:27
Het was saai omdat ik er niet was :D.
Elminster
28th June 2004, 22:30
Het was weer kei leuk.. jammer dat ik in het eerste potje direct eruit lag (en ik was niet de enige). In het 2e potje ging het al een stuk beter. Sorry Roel khad je eigenlijk moeten sparen totdat we niels dood hadden.. had het ook minder lang geduurt denk )
Was me ook weer druk zeg :D
Liggen er 3 sun droplets, 1 well of lost dreams en 1 words of worship bij niels, gaat-ie de sun droplets mollen :S :D
Nee het was zeker weer vet, zijn toch weer errug lange potjes :). Meesterlijke acties met wordslayer en dergelijke, elk potje is het waard in zn eigen verslag te komen eigenlijk :P
goblinmaster
29th June 2004, 11:16
Nou het tweede potje was dan wel saai maar ik heb nog wel kaarten gewonnen.En daar ben ik wel blij mee.Zeker voor zo een eerste keer.
Het was stom genoeg wel omdat ik 2 kills had van mensen die op gaven :(
PS.Ik ben mijn jas vergeten mee te nemen. En die van iemand anders meegenomen.Omdat die stomweg dezelfde jas als ik heeft :S
Elminster
29th June 2004, 20:58
Ik heb t ff bij de gevonden voorwerpen (http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?t=1565#post45614) gezet, zet er anders even een beschrijving bij ofzo...
Planetouched
30th June 2004, 02:15
jeps, hopen dat die zich ook bij ons meldt, misschien handig om een omschrijving te geven?
goblinmaster
10th July 2004, 05:15
Ik heb mijn jas alweer terug.
En die andere die hangt daar gewoon nog.Hij is grijs.Regenjas achtig maar wel kort.
Carnage
12th November 2007, 09:12
Even een discussie op gang brengen omdat dit erg recent dreigt te worden:
WotC heeft tegenwoordig in de officiele regels een multiplayer sectie opgenomen, waarin ook Grand Melee staat beschreven. Wat zullen we hiermee doen? In het algemeen verschilt er niet zoveel, maar the devil is in the details: er zijn wat gniepige dingen die anders gaan dan we van oudsher gewend zijn.
Iemand die tijd teveel heeft (ik denk aan jullie Eindhovenaren, Macros / Ruling Ogre / Elminster :P).
Ruling Ogre
12th November 2007, 09:52
Het enige verschil is dat Wizards met een range van 1 werkt en wij meestal met een range van 2 spelen. Bij een range van 1 horen natuurlijk ook meer 'turn markers' wat betekent dat het spel sneller verloopt. Het voordeel van range 2 is dat je verder kunt targeten en er dus meer mensen zijn die een speler tegen kunnen houden. Zo worden combo's en dingen als Limited Resources makkelijker tegengehouden. Ik vind range 2 persoonlijk leuker, maar als we met heel veel mensen zijn (vanaf 16) is 1 misschien leuker i.v.m. de tijd. We kunnen ook beide proberen of voor de tweede ronde kijken of er nog tijd is voor een range 2 potje of alleen voor range 1 potje. Meningen graag!
Ruling Ogre
12th November 2007, 10:22
Wat betreft de huisregels: ik ben het eens met de regels over win conditions, maar ik ben het niet eens met de banned/restricted list.
- Limited Resources: ben ik het mee eens
- Megrim: ben ik het niet mee eens; in 1 vs 1 decks is hij ook niet te grof. Het verschil is dat er nu meer mensen last van hebben, maar je krijgt toch alleen een punt als je linker buurman doodgaat. Bovendien komt een kaart als Black Vise of Underworld Dreams veel harder aan.
- Aluren: ben ik het niet mee eens; in een 100 kaarten deck is het best lastig je combo in te krijgen, bovendien mag ik hopen dat iedereen 4 tot 8 disenchant-achtige dingen speelt.
- Enduring Renewal: zelfde als Aluren: unbannen
- Earthcraft: unbannen (is alleen legaal in T1 en daar mag ie wel van mij)
- Stasis: mee eens, temeer omdat je vaak niet aan untappen toekomt voordat de combo ligt
- Winter Orb/Static Orb: niet mee eens; hier kun je altijd nog vanaf komen met 4 man tegen 1. Bovendien kunnen kaarten als Tangle Wire en Smokestack het veeeel harder lamleggen evenals Nether Void of meerdere kopieën van Sphere of Resistance.
- Opposition: wtf? Zijn we hier al bang voor? WoG/Disenchant/Simoon/Counterspell/Commandeer/...
Een toevoeging: de meeste banned kaarten zijn gebaseerd op combo's die vaker gespeeld worden door Trefpuntspelers. Er bestaan nog veel meer combo's dus het enige wat je bereikt is dat combospelers met andere combo's komen. Het lijkt me daarom niet gewenst om combokaarten te bannen. Misschien is het een beter idee om 4x Disenchant of Naturalize verplicht te stellen in ieder deck ;).
Kaarten die ik wel graag banned zou zien:
- Rhystic Study; iedereen die hem heeft, speelt hem 4x en het levert te veel kaarten op omdat niemand de moeite neemt om te betalen en al helemaal niemand zijn kostbare Disenchant er voor over heeft.
- Grip of Chaos; spelbederf; je potje duurt 6x zo lang.
Macros
12th November 2007, 10:43
&%($*#&%
Dan kan ik mijn Confusion in the Ranks - Grip of Chaos combo niet meer spelen...met als extra flavour Radiate...:(...maar ja, ik hou ook wel van zieken...
Verder ben ik het best wel met Ruling Ogre eens, kaarten die een keer gewonnen hebben moeten niet meteen gebanned worden, daar kan ook rekening mee gehouden worden. Elminsters Enduring Renewal deck won het de eerste keer, nu zien we die aankomen.
Limited Resources banned in een range meer dan 1, in range 1 is het net geen spelbederf.
Mr G. Bears
12th November 2007, 11:43
En om die zelfde reden zie je stasis ook aankomen en die zou dan wel gebanned moeten worden? Dat is puur omdat ie als extra vervelend bestempeld wordt, niet als belachelijk goed. Sowieso zijn er buiten de range van spelers mensen die er totaal geen last van hebben en alle tijd hebben om het tegen te gaan zodra er een speler wegvalt.
En is het niet zo met combo's dat je er vaak niks tegen kunt doen zodra de combo er in zijn totaliteit ligt? Je geeft argumenten als "gebruik counterspell" om kaarten als opposition te legitimeren, maar ondertussen kan niemand een manier verzinnen om van stasis af te komen? Het lijkt me niet echt wenselijk om kaarten te bannen puur omdat mensen ze gewoon (mogelijk vanuit een diepgewortelde afgunst voor een kaart) irritant vinden.
Macros
12th November 2007, 12:26
Ja, daar ben ik het eigenlijk ook mee eens...Stasis is irritant, maar het is Grand Melee, dus je hebt veel tegenstanders...dan is combo spelen ook niet erg...
Ik stel voor dat we alles unbannen en wachten totdat wizards zelf kaarten banned...
Je gaat normaal in type 1.5 stasis ook niet bannen omdat het spelbederf is...ok, in grand melee bederf je het spel voor 4 mensen in een potje, maar dan nog...
Toch denk ik dat grip of chaos wel gebanned moet worden, ik heb een keer Grip of Chaos met Confusion in the Ranks gespeeld...en ik vond het heel leuk om met een foil DCI city of brass te spelen...maar we begonnen met z'n vijfen en na 2 uur gaven er mensen op omdat er geen pijl meer op te trekken was...spelers die tevergeefs Vindicates en disenchants aan het gooien waren...om vervolgens eigen landjes en ornithopters sloopten...
Had er maar iemand tranquility moeten spelen :P
Kolky
12th November 2007, 12:52
Megrim is echt te grof, niet vanwege de kaart zelf maar vanwege alle kaarten die ermee samen werken. Als megrim geunbanned zou worden zou ik er iig direct een deck mee maken ;)
Ruling Ogre
12th November 2007, 13:21
Megrim is echt te grof, niet vanwege de kaart zelf maar vanwege alle kaarten die ermee samen werken. Als megrim geunbanned zou worden zou ik er iig direct een deck mee maken ;)
Ga je gang. Ik zie geen enkele reden waarom dat deck in Grand Melee beter zou werken dan 1 tegen 1.
En om die zelfde reden zie je stasis ook aankomen en die zou dan wel gebanned moeten worden? Dat is puur omdat ie als extra vervelend bestempeld wordt, niet als belachelijk goed.
Daar zit wat in. Zodra er een nieuwe speler in je range komt, kan hij van de Stasis afkomen. Maar je legt wel 4 spelers helemaal lam zonder dat die kans hebben om te untappen. Bij nader inzien mag ie van mij unbanned worden, maar dan stop ik wel 4 extra disenchants in mijn deck :D.
Macros
12th November 2007, 14:06
Ik stel voor dat we gewoon alles huisbans unbannen en kijken of die kaarten echt te grof blijken te zijn, dat iedereen ze speelt...
Mr G. Bears
12th November 2007, 14:15
Kunnen we die mensen vervolgens voor het leven bannen van toernooien wegens gebrek aan inspiratie :')
Ruling Ogre
12th November 2007, 14:26
Ik stel voor dat we gewoon alles huisbans unbannen en kijken of die kaarten echt te grof blijken te zijn, dat iedereen ze speelt...
Ik ben er nog steeds voor om Rhystic Study te bannen. Aangezien iedereen die al speelde in Grand Melee. En verder Grip of Chaos natuurlijk.
Macros
12th November 2007, 14:34
Nee, die dan ook niet...Als iedereen Rhystic Study speelt gaat het misschien allemaal wat sneller...iemand legt gewoon Meddling Mage op Rhystic Study...
Ja, maar ik wilde Grip of Chaos gaan spelen om te laten zien dat die banned moet worden, dan moet je dat niet bij voorbaat doen...dan is het voor mij minder leuk...
Maar Mycosynth Lattice, Null Rod?
Ruling Ogre
12th November 2007, 15:25
Maar Mycosinth Lattice, Null Rod?
Dat houdt Rhystic Study niet tegen hoor ;).
Laten we trouwens gewoon Macros bannen. Dan hoeven we onzinnige kaarten als Grip of Chaos ook niet te bannen :P.
Macros
12th November 2007, 17:00
Ja, maar Rhystic Study boeit dan niet eens meer...
Ruling Ogre
12th November 2007, 20:04
vorige keer werden er alleen al van de kaart 'Rystic Study' al een 20-tal exemplaren gespeeld op de tafel
Als ik die twee dingen combineer, denk ik dat we Rhystic Study op voorhand kunnen bannen omdat iedereen die speelt (misschien met uitzondering van de mensen die hem niet hebben of echt geen blauw kunnen splashen).
Carnage
12th November 2007, 23:10
Okay even resumerend (plus daarin mijn voorstel verwerkt)
- We beginnen met een schone 'ban' lei: we bannen op voorhand enkel Rhystic Study (om de redenen zoals hierboven gegeven) en we geven de rest een kans.
- We dringen erop aan dat iedereen veel healthy supply removal speelt in de trend van tranquility, shatterstorm, etc etc naast de arbitraire Earthquakes, Akroma's Vengeance, etc etc
Gezien de gezonde discussie van vandaag geef ik jullie nog 1 dagje om hier over eens te worden, dan stuur ik morgen de toernooimail rond.
Kolky
13th November 2007, 03:32
Woei fear Megrim dan, als ik van iemand een deck mag lenen :P
Elminster
13th November 2007, 13:54
Best, welk type dan?
Ruling Ogre
13th November 2007, 14:18
Ik ben voor type 1.5; dat geeft iedereen voldoende mogelijkheden iets leuks in elkaar te zetten.
Macros
13th November 2007, 14:54
Ik ben voor Type 1 of Type 1.5 ook vanwege de grotere cardpool...maar als het extended wordt kom ik nog steeds...:)
Carnage
13th November 2007, 15:15
Ik vind Type 1.5 ook goed (Y)
Robin
13th November 2007, 15:22
Wat is het verschil tussen extended en type 1.5 Oo
Ik dacht dat type 1.5 extended was..
ennnnn type 1 legacy, en type 2 standard
Elminster
13th November 2007, 16:18
Type 1 = Vintage
Type 1.5 = Legacy
Type 1.x = Extended
Type 2 = Standard
Ruling Ogre
13th November 2007, 16:23
Type 1 is Vintage - grove kaarten restricted, onzinkaarten banned
Type 1.5 is Lecagy - grove en onzinkaarten banned
Type 1.x is Extended - alleen de nieuwere sets (vanaf 7th/invasion atm)
Type 2 is Standard - alleen de nieuwste sets (vanaf 10th/Ravnica atm)
Meer info hier (http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/banned)
Edit: Ravnica, Guildpact en Dissension zijn inmiddels uit Standard.
Robin
13th November 2007, 16:51
Mn vote gaat dan naar legacy =x
Kolky
13th November 2007, 19:48
Doe mij maar type 1, heb al een hoop kaarten die ik graag wil spelen die anders banned zijn :( (Memory Jar, Wheel of Fortune, Windfall, Mind Twist)
Carnage
14th November 2007, 22:49
Okay bij deze druk ik Type 1 erdoorheen...het verschil met Type 1.5 is niet zo verschrikkelijk groot (en alle restricted singletons zijn toch moeilijker zoekbaar omdat er meer tutors minder keer in je deck mogen in Type 1 t.o.v. Type 1.5) :)
*edit* - ik heb de banned-list gereset volgens afspraak (Zie 1e post in deze thread), de reikwijdte m.b.t. 'targetting' expliciet toegevoegd (stond er niet) en deze tekst toegevoegd (dit is ook een optie op de officiele regels).
- De plaats van een 'dode' speler verdwijnt pas na het beëindigen van de beurt waarin hij/zij dood is gegaan. Dit betekent dus concreet dat je nooit met een combo-deck drie of meer spelers kan killen in één beurt, omdat je beperkt wordt door je 'reikwijdte'.
NB - Overigens zijn de WotC multiplayers veel stricter dan wij in bepaalde scenarios, maar daar moeten we het maar eens over hebben na dit toernooi :)
*edit 2* - en ja, ik besef dat de opmerking over dode spelers niet correct is in het geval dat er nog 5 spelers over zijn...get a life :P
Macros
15th November 2007, 00:13
ehm, zou Grip of Chaos ook niet banned moeten worden? Tja, ik begin er toch weer even over zodat komend weekend niet iedereen boos wordt omdat ik in mijn map een playsetje Grip of Chaos en Confusion in the Ranks, Thieves Auction die weer heel 'makkelijk' een deck kunnen maken...bovendien is Grip of Chaos weer moeilijker te disenchanten/naturalizen...dus dan hoop ik dat er genoeg mensen tranquility/tranquil groove spelen...;)
Kolky
15th November 2007, 00:28
ehm, zou Grip of Chaos ook niet banned moeten worden? Tja, ik begin er toch weer even over zodat komend weekend niet iedereen boos wordt omdat ik in mijn map een playsetje Grip of Chaos en Confusion in the Ranks, Thieves Auction die weer heel 'makkelijk' een deck kunnen maken...bovendien is Grip of Chaos weer moeilijker te disenchanten/naturalizen...dus dan hoop ik dat er genoeg mensen tranquility/tranquil groove spelen...;)
Maakt toch niet uit wie er damage krijgt, zodra megrim er ligt, ik win toch wel *nasty*
Macros
15th November 2007, 09:23
tja, maar wie krijgt megrim?..;)
Elminster
15th November 2007, 09:59
Ik ben vóór Grip of Chaos bannen, is even grappig maar snel spelbederf :)
Macros
15th November 2007, 10:15
Nee, het is juist traag spelbederf...:P
Ruling Ogre
15th November 2007, 12:48
Ik ben ook voor het bannen van Grip of Chaos.
Type 1 dus, hmm, da's best wel grof. Ik had eerst een lief deckje zonder combo's en infinite loops, maar dat gaat type 1 niet lukken vrees ik *nasty*
Elminster
15th November 2007, 14:07
Jaja, die power nine van jou gaat er flink inhakken....
Macros
15th November 2007, 14:40
Ja, daar ben ik ook bang voor, met alle tutors die je je kan bedenken om vervolgens een minds desire te kunnen spelen...moet hij wel eerst van mijn Grip of Chaos afkomen, anders gaat hij er zelf ook aan...:D
Carnage
15th November 2007, 15:29
Ik wil best een emergency ban doen op Grip of Chaos hoor...is het niet meer een gentemen's agreement voor jou, Macros? Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders evil en insane genoeg is om daar mee aan te komen zetten (en anders whacken we 'm in elkaar na afloop *nasty*).
Iedereen is het dus wel eens over die 'dode' spelers verwijdering regel zoals hierboven staat?
Macros
15th November 2007, 15:48
ahw...:(...dus het mag niet...
ik vind het wel fijn dat jullie me pas na afloop in elkaar whacken...
Carnage
19th November 2007, 18:07
Hey Macros, hebben we een gentlemen's agreement dat jij GEEN Grip of Chaos speelt? :)
Elminster
19th November 2007, 18:33
Haha er wordt iemand bang ;)...
Maar serieus, Macros, nee he? *brrr*
Macros
19th November 2007, 19:32
hm, ik maar voor de zekerheid maar 2 decks dan ;)
Ruling Ogre
20th November 2007, 13:35
@ Macros: mag ik jouw 4 Grip of Chaos lenen? :P
@ Carnage: ik ben het er zeker mee eens dat een dode speler tot het eind van de beurt blijft leven. Anders kun je namelijk in één keer de hele tafel leegvegen. Of degene twee rechts van je valt aan, degene rechts van je geeft op, jij krijgt alle damage omdat je niet verwacht had blockers nodig te hebben.
Carnage
20th November 2007, 14:05
Blij dat in ieder geval één iemand de implicaties overziet :P
Macros
20th November 2007, 18:56
Nee, mijn Grip of Chaos kan ik niet uitlenen...tenzij jij een vervangend deck regelt...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.