PDA

View Full Version : Krark-Clan Ironworks

Planetouched
1st June 2004, 21:17
wat denken jullie eigenlijk van Krark-Clan Ironworks aka een ashnod's altar in type 2, het lijkt me echt weer zo'n kaart waarop combo's kunnen draaien. Tezamen met bijv. Myr Servitor/Myr Retriever etc en je hebt al een hoop mana, en dat met basically 2 kaarten. Artificer's Intuition/Trinket mage erbij voor de snelheid, de standaard ravager stuff erbij(disciple, thopter, arkbound worker, frogmite etc) en je hebt al een mooie kill. Fireball is ook nice. Zelfs de baubles zouden leuk zijn:). Miss die Skeleton Shard?

http://mi.wizards.com/global/images/magic/fd/Krark_Clan_Ironworks.jpg

http://mi.wizards.com/global/images/magic/fd/Artificers_Intuition.jpg

Add dross scorpion en je hebt al oneindig untappen etc.

iemand suggesties?

Planetouched
1st June 2004, 21:50
http://mi.wizards.com/global/images/magic/fd/Summoning_Station.jpg

werkt ook zeer leuk ermee samen, een disciple ernaast en je hebt een kill.

Carnage
1st June 2004, 23:37
Dat ding is echt een mana-engine. Zeer veel mogelijkheden.

squirle
2nd June 2004, 00:14
ik weet niet zeker, maar planetouched, of je dat bedoeld, maar eerst lezen. Het zijn colorless 2/2's geen artifacts*nasty* Je hebt ook 2 retrievers nodig voor oneindig (niet trinket) of 2-4 servitors voor max 6 mana per beurt.

Planetouched
2nd June 2004, 00:16
nee? arh...naja, dan nog, dat ding was toch 7 mana dus maakt niet uit. Met een myr retriever of 2 gaat het net zo makkelijk:)

aekold
2nd June 2004, 00:29
2 retrievers, iron works en een genesis chamber is oneindig beestjes, dus oneindig mana.

Planetouched
2nd June 2004, 00:31
zonder die chamber ook :)

aekold
2nd June 2004, 00:32
Nee, want dan moet je die twee mana steeds gebruiken om de retriever te casten

Planetouched
2nd June 2004, 00:38
true, maar met een disciple ernaast....gnagna

aekold
2nd June 2004, 00:45
Ja, maar dan heb je nog steeds niet oneindig mana (T).

Planetouched
3rd June 2004, 02:54
nou pieter en ik zijn dus met een deck als het ware begonnen.
uitkomst:
4x Great furnace
4x Vault of whispers
3x Darksteel Citadel
4x Seat of the Synod
4x Island
---
3x Genesis Chamber
4x Krark-Clan Ironworks
4x Disciple of the Vault
4x Night's whisper
4x Vedalken Engineer
4x Pentad Prism
4x Ornithopter
2x Fireball
4x Serum Visons
4x Myr Retriever
3x Fabricate
--
40

echter wat ik zelf al merk is dat de card drawing een beetje stokte af en toe, vaak had ik in beurt 3/4 een kill maar ook vaak pas in beurt 7 a 8. Ik heb in ieder geval de fireballs weer vervangen door brain freezes, en de furnaces/darksteel citadels eruit gehaald voor 6 extra swamps en 2 extra islands. Nu is de mana base al beter maar heb ik nog wel last van te lange handen, waar ik pas in beurt 5 a 6 iets nuttigs pak om het te finishen. Daarom heb ik er nu thoughtcasts ingegooid en ga ik denk ik ook een extra fabricate spelen, hiervoor verlaat de chamber het deck(simpelweg te sloom en voor je tegenstander een extra aantal creatures.) Ik ga het zo maar es testen, misschien dat het nu wat soepeler verloopt.

Planetouched
3rd June 2004, 02:59
deck nu:
4x Vault of whispers
4x Seat of the Synod
6x Island
6x Swamp
---
4x Krark-Clan Ironworks
4x Disciple of the Vault
3x Night's whisper
3x Vedalken Engineer
4x Pentad Prism
4x Ornithopter
2x Brain Freeze
4x Serum Visons
4x Myr Retriever
4x Fabricate
--

Planetouched
3rd June 2004, 03:46
hehe, vet, net een testpotje, in beurt 4 tap ik 4 mana voor krark clan ironworks, sac een ornithopter aan voor een pentad prism, speel een serum visions, pak ik een brainfreeze. Ik kijk naar mijn hand, myr retriever, pentad prism en nu een brain freeze. Zat ik met nog 3 charge counters op pentad prism, en een krark clan en een disciple in spel. Ik denk na, ga na dat er al 3 spells zijn gespeeld. Ik speel de Myr retriever(4 spells) en cast de brain freeze, mill mezelf voor 15 kaarten. Raad es wat ik met de brain freeze in mijn graveyard dump? juist, een myr retriever. Wam, kill in beurt 4:)

Ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat dat ding ook mij kon helpen, opzich is het risky maar als je 1/4de van je deck in je graveyard dumpt heb je een grote kans dat de retriever erbij zit, en aangezien ik er dus nog eentje in mijn hand had:)

Kolky
3rd June 2004, 09:51
Cool deck :)
Alleen ik zit met dit:
Zat ik met nog 3 charge counters op pentad prism
Hoe wil je dat nou voor mekaar krijgen ) Ding heeft maar 2 counters.
voor krark clan ironworks, sac een ornithopter aan voor een pentad prism
En als je colorless ervoor betaalt dan krijgt ie geen counters.. houdt daar rekening mee! :D

aekold
3rd June 2004, 13:52
Dat viel mij dus ook al op.

Carnage
3rd June 2004, 14:02
Cool deck! Alleen ff op de rules letten inderdaad (Y) ).

Ik zou op zich dit deck wel willen maken / spelen:

4 Vault of Whispers
4 Seat of the Synod
4 Tree of Tales
4 Great Furnace

4 Bringer of the Black Dawn

4 Chrome Mox
4 Shattered Dreams
4 Pentad Prism
4 Chromatic Sphere
4 Krark-Clan Ironworks
4 Thoughtcast
4 Myr Incubator
4 Goblin Charbelcher
4 Fireball
4 AEther Spellbomb

Beurt 2/3 kill is hiermee vrij consistent

BTW ik hoop niet dat we weer nu eindeloos veel 'solitair' decks krijgen (die eigenlijk niet letten op wat de tegenstander doen, a la Prosperous Bloom of Trix). Anders zit er een goede kans in dat de Ironworks ook gebanned wordt.

aekold
3rd June 2004, 14:46
Das ook weer waar ja.
ik vind deze versie alleen lang niet zo leuk als de versie die Roel en ik hebben gemaakt.
Vooral die zwarte bringer vind ik niet zo.

@ Roel, waarom heb je de fireballs eruit gehaald?

Planetouched
3rd June 2004, 15:08
omdat ik vaak met te weinig blauwe/zwarte mana zat waardoor ik de rest van de combo pieces niet meer op tafel kreeg, ik zou zeggen haal bij jou deck de skullclamps eruit en je begrijpt in een keer wat ik bedoel:)

ow ff over de 3 charge counters, dat was omdat ik 2 prisms in spel had met eentje waar ik er al een vanaf had gehaald. Maar ik zit zelf met het grootste probleem dat ik nu wel aardig begrijp waarom wizards en jeroen de bringer gebruiken. Je moet gewoon al je combo pieces kunnen vinden, ik heb er nu iets van 16 zoek spells in zitten en vaak duurt het dan nog langer van beurt 4. Nouja, we kijken wel.

Kolky
3rd June 2004, 17:55
Maar ik zit zelf met het grootste probleem dat ik nu wel aardig begrijp waarom wizards en jeroen de bringer gebruiken. Je moet gewoon al je combo pieces kunnen vinden, ik heb er nu iets van 16 zoek spells in zitten en vaak duurt het dan nog langer van beurt 4. Nouja, we kijken wel.

En zo rond beurt 5 heeft ravager en goblin bidding jouw wel dood, als je geen defense hebt. dus :( De bringer is te doen, per mana, 1x prism en hij kan al in beurt 3. Het enigste is dat ie pas in je 'upkeep' zoekt, dus dan wordt het ook pas beurt 4. Toch krap misschien??

Planetouched
3rd June 2004, 18:36
met mox is het beurt 2 spelen mogelijk. Maar het deck heeft echt wel potentie

Planetouched
3rd June 2004, 18:37
beurt1: land+mox, ->prism
beurt2: 2de land, tap voor 5 mana ->bringer

dat zie ik ravager niet nadoen. maja, het is daarna wel ff de rest nog krijgen.

aekold
3rd June 2004, 18:44
Ravager: Shrapnel blast op bringer.

Planetouched
3rd June 2004, 18:49
true, maar niet elk ravager deck speelt rood en daarnaast moet hij hem ook net maar vasthebben.

squirle
3rd June 2004, 19:39
blaf echoing truth, of blaf fow, disrupt

Carnage
3rd June 2004, 23:24
Zo'n deck als boven *kan* winnen in beurt 2 of 3, maar zal dat niet altijd doen. Er is genoeg backup aanwezig (Fireballs)....want de Myr Incubator + Ironworks + Goblin Charchbelcher is de main road to victory.

Die bringer brengt idd je combo op gang en doet eventeel 5 chumpy trample damage om je fireball wat kleiner te laten zijn (en dus realistischer).

aekold
4th June 2004, 00:17
blaf echoing truth, of blaf fow, disrupt
FoW??? Tuurlijk, in type 2.

Planetouched
4th June 2004, 04:54
counter is er zoiezo amper.:)

nee maar dit deck heeft echt potentie, we moeten het alleen nog een beetje bijschaven:)