PDA

View Full Version : De Trefpuntmagic.nl RPG

Dark Mage
13th May 2004, 11:14
Oke hier weer een vaag, maar wel leuk initiatief denk ik :) Het is de bedoeling in deze thread een soort van rpg te spelen. Dat wil zeggen, iedereen die in deze thread post wordt automatisch aan de party toegevoegd en kan zich dus meteen inmengen in de wereld van de TREFPUNTMAGIC.NL dungeon :p
Ik zal als een soort van DM fungeren (monsters neerzetten, treasure uitdelen, etc...). De rest van spel mogen jullie naar eigen wens invullen (uitrusting, spells, weet ik veel wat) )
Jullie zijn allemaal level 1 en als ik, de DM vindt dat jullie het waard zijn om te stijgen, dan krijg je dat vanzelf te horen MWHAHAHAHA (T)
Be original if you think you can survive this dungeon, MORTAL FOOLS! (T)

Ik ben benieuwd!

Dark Mage
13th May 2004, 11:16
Anyway, de party bevindt zich nu in een bergachtig gebied. Jullie zijn terecht gekomen in een doodlopend stuk van het dal waar jullie je al enkele dagen in bevinden. Echter, in de rotswand zien jullie een grote massief stalen deur zitten. In de deur staat een *B* gegraveerd. De deur is gesloten... Wat doen jullie?

Kolky
13th May 2004, 11:43
Ik the Mighty Wizard .. ghehe .. cast een Detect Magic. Om te zien of de deur magisch is. Is dat het niet, dan maak ik een search check :)

Dark Mage
13th May 2004, 11:50
Ik the Mighty Wizard .. ghehe .. cast een Detect Magic. Om te zien of de deur magisch is. Is dat het niet, dan maak ik een search check :)

Nadat je Detect magic gecast hebt, kom je erachter dat de deur NIET magisch is. De search check levert wel iets op... de deur is niet alleen gesloten, maar ook nog eens OP SLOT! tja wat nu?

Planetouched
13th May 2004, 12:00
roel fungeert wel als fighter dit keer.

->ik beuk op de deur in, ha, 17 op mijn strenght check, en dat met een +3 modifier = 20...issie al open?

Dark Mage
13th May 2004, 12:05
roel fungeert wel als fighter dit keer.

->ik beuk op de deur in, ha, 17 op mijn strenght check, en dat met een +3 modifier = 20...issie al open?

Er zit een flinke deuk in de deur (en je schouder doet pijn :P). Het *B* begint te praten : "MWAHAHAHA één simpele uibarsting van kracht is echt niet genoeg om binnen te kunnen treden!".

Planetouched
13th May 2004, 12:15
oke, ik pak mijn +5 speed, shocking. bashing spiked intelligent heavy shield en gebruik zijn extraordinary ability om at will passwall erop te casten. Lukt dit niet dan laat ik mijn Mature adult shadow dragon cohort eventjes een beukje erop loslaten...en als dat niet lukt ga ik mooie figuurtjes in die deur snijden totdattie ophoud met lachen en em open doet.

Dark Mage
13th May 2004, 12:27
oke, ik pak mijn +5 speed, shocking. bashing spiked intelligent heavy shield en gebruik zijn extraordinary ability om at will passwall erop te casten. Lukt dit niet dan laat ik mijn Mature adult shadow dragon cohort eventjes een beukje erop loslaten...en als dat niet lukt ga ik mooie figuurtjes in die deur snijden totdattie ophoud met lachen en em open doet.

Je intelligente schild heeft spontaan last van tijdelijke dementie en vergeet daarmee zijn pass wall-vermogen... Het cohort schaduwdraken is net ff aan het lunchen. Wanneer je echter begint met het kerven van figuurtjes in de deur, begint het *B* weer te praten : "AAAAAARGGHHHH niet mijn mooie huidje verpesten :+ snik snik, vooruit ik laat jullie er al langs, maar LAAT ME VOORTAAN MET RUST!".

De deur vliegt open...

Planetouched
13th May 2004, 13:05
hehe, it always works:)

Dark Mage
13th May 2004, 13:16
jullie staan nu in een lange, stenen gang. Het is duidelijk te zien dat er weinig moeite is gedaan om de gang af te werken, alsof hij even snel uitgehouwen is. De gang wordt verlicht door een blauwe schimmel, dat zich op de wanden bevindt. Deze geven zachtblauw licht. Op een gegeven moment staan jullie op een t-splitsing... what's next?

Elminster
13th May 2004, 14:15
Links... doah

Btw ik ben een rijke level één snob en doe dit ook niet voor mn lol

Kolky
13th May 2004, 14:38
Ej roel niet je char uit mijn quest gebruiken ej :P

Dark Mage
13th May 2004, 15:21
Links... doah

Jullie komen in een vrij grote ruimte terecht met 2 uitgangen (uitgang 1 en uitgang 2). In het midden van de kamer bevindt zich een fontein waar een paarse vloeistof uit stroomt. Links van de kamer staat een bar waar een knokige(lees: skeletachtige) barkeeper achter staat glazen af te spoelen. Voor de bar staan een 3-tal barkrukken. In elke hoek van de kamer staat een potplant.

Zeg het maar?

Nitro
13th May 2004, 15:22
knowledge check voor de paarse vloeistof, ik rol 16 (R)

Dark Mage
13th May 2004, 15:25
knowledge check voor de paarse vloeistof, ik rol 16 (R)

De vloeistof is een vrij dunne, maar troebele vloeistof en het ruikt een beetje zoetig. Dat is het enige wat je er op dit moment over weet...

Planetouched
13th May 2004, 16:34
juist wijn. Roel loopt op het skelet af, zet zijn shield terzijde en bestelt een pitcher formaat bierglas, waarbij ik een gold piece naast me op tafel leg.

Dark Mage
13th May 2004, 16:42
juist wijn. Roel loopt op het skelet af, zet zijn shield terzijde en bestelt een pitcher formaat bierglas, waarbij ik een gold piece naast me op tafel leg.

De barkeeper pakt een pitcher formaat bierglas uit een kastje. Vervolgens loopt hij naar de fontein in het midden van de kamer en schenkt het glas vol. De barkeeper loopt terug en zet het glas op tafel en pakt het goudstuk van de bar. Heel vreemd, maar zodra de barkeeper het goudstuk vast pakt, verdwijnt het in het niets lijkt wel.

Zegt u het maar?

Kolky
13th May 2004, 17:44
Kolky gaat naast roel zitten, en zorgt dat zijn Hond companion op de laatste barkruk gaat zitten :P Besteld ook een biertje, en legt ook een goudstuk weg. Ruikt eens goed aan de vloeistof, proeft een druppeltje?

The invoker
13th May 2004, 18:02
Vraag de barkeeper hoe hij dat deed. Als hij niks/niks zinnigs zegt dan probeer ik em te intimidaten. (Gooi een 1+4=5)

Nitro
13th May 2004, 18:47
Michel hangt slingers op en vraagt of Dj Carnage komt draaien

Elminster
13th May 2004, 21:17
Elminster vraagt zich af wie dit allemaal uiteindelijk mag betalen... ik ga alleen maar mee voor de schat en daar heb ik in geïnvesteerd!

Doe geen check (tis toch zeker geen D&D) maar vraag de barkeeper of-ie misschien iets van een schat weet aangezien hij zo goed met goud overweg kan. Probeer te betalen met nepgoud als-ie niets interessants vertelt...

Dark Mage
14th May 2004, 01:51
Kolky gaat naast roel zitten, en zorgt dat zijn Hond companion op de laatste barkruk gaat zitten :P Besteld ook een biertje, en legt ook een goudstuk weg. Ruikt eens goed aan de vloeistof, proeft een druppeltje?

(voor de goede orde, er wordt maar 1 drank getapt en dat is het spul uit de fontein...). Al voordat je je gezicht vlakbij je glas hebt, ruik je al een zoete, weeige lucht. nadat je het druppeltje gedronken hebt, val je ineens bewegingloos op de grond...
De barkeeper begint nu hard te lachen.. althans, een stem die vanuit het skelet schijnt te komen, maar het skelet blijft zelf stil voor zich uit staren...
de stem zegt : "MWHAHAHA jullie stervelingen zijn ook allemaal hetzelfde zo makkelijk om in de val te lokken! Dacht je nu echt dat ik zo makkelijk toe zou geven vanwege een paar krasjes op een stomme deur? DENK voortaan! Laat dit een les zijn! hahahha! "".

Dark Mage
14th May 2004, 01:52
Vraag de barkeeper hoe hij dat deed. Als hij niks/niks zinnigs zegt dan probeer ik em te intimidaten. (Gooi een 1+4=5)

De barkeeper negeert jouw intimidatiepoging volkomen en blijft stil voor zich uit staren...

Dark Mage
14th May 2004, 01:53
Elminster vraagt zich af wie dit allemaal uiteindelijk mag betalen... ik ga alleen maar mee voor de schat en daar heb ik in geïnvesteerd!

Doe geen check (tis toch zeker geen D&D) maar vraag de barkeeper of-ie misschien iets van een schat weet aangezien hij zo goed met goud overweg kan.

Het skelet staart naar de party zonder een antwoord te geven op de vraag... Plotseling rijst de arm van het skelet en wijst in de richting van de fontein.

Probeer te betalen met nepgoud als-ie niets interessants vertelt...

De stem zegt : "Goud is de kleur, of daar is de deur! Een skelet is makkelijk om de tuin te leiden, je zult er echter niet ver mee komen!"
Het groepslid dat op de grond in elkaar was gezakt, begint nu stuiptrekkingen te vertonen en zn ogen beginnen wild heen en weer te rollen!

Nitro
14th May 2004, 02:35
ik hou mijn holy symbol omhoog....weg skelet?

Dark Mage
14th May 2004, 13:30
ik hou mijn holy symbol omhoog....weg skelet?

Het skelet begint te krijsen met een hoge, schelle stem. Damp stijgt op vanaf de botten van het skelet... Plotseling vliegen de vlammen uit de botten, waarna er na luttele seconden niks meer over is dan een hoopje as.

De stem spreekt weer : "Je kunt de ondoden niet doden, MWAHAHA! Wat je zojuist vernield hebt is slechts het omhulsel van de ondode ziel, WACHT MAAR AF!!".

Planetouched
14th May 2004, 14:24
eehm, ik sta natuurlijk strak van whatever in dat spul zat. Dussem, in mijn beurt ga ik zingen:

"Ben niet gek, ben een vliegtuig.."

Nitro
14th May 2004, 14:54
De stem spreekt weer : "Je kunt de ondoden niet doden, MWAHAHA! Wat je zojuist vernield hebt is slechts het omhulsel van de ondode ziel, WACHT MAAR AF!!".

Ik cast een Detect Evil *brrr*

Dark Mage
14th May 2004, 17:52
Ik cast een Detect Evil *brrr*

Je krijgt het gevoel dat er om jullie heen een sterke gloed van kwaad hangt...

Carnage
14th May 2004, 18:01
Inmiddels begint de Mighty Epic Level Rogue Carnage, die in tevens ook part-time DJ is, de door Nitro aangevraagde plaat te draaien (Death Metal) - hoe reageert de (evil) omgeving? (T)

Kolky
14th May 2004, 18:17
Inmiddels begint de Mighty Epic Level Rogue Carnage, die in tevens ook part-time DJ is, de door Nitro aangevraagde plaat te draaien (Death Metal) - hoe reageert de (evil) omgeving? (T)

Euh je begint op level 1 )

Hmmm ik shake nog beetje verder.. *BRRBLLRRBRBBRRLL*
Moet ik geen checks maken ofzow om er iets tegen te doen?

The invoker
14th May 2004, 18:22
Ik val flauw

Nitro
14th May 2004, 18:24
Euh je begint op level 1 )

Carnage hoort niet bij de party, hij is gewoon freelance DJ :D

Planetouched
14th May 2004, 18:40
lalala, ben niet geb, ben een gabber.

boenk, boenk, boenk...yea carny is the man
waaaah, maak me gek!

Dark Mage
15th May 2004, 01:23
De stem laat niks van zich horen. Jullie merken echter wel dat de kwade gloed in kracht is toegenomen... (hint: misschien door de muziek? :D). Plotseling horen jullie de stem "Instantus Conveyor Beltus!" roepen en wat gebeurt er... Jullie bevinden zich allen op een lopende band die jullie naar de uitgang van de kamer beweegt. Daar aangekomen kunnen jullie links OF.... rechts. Links loopt een trap naar beneden, rechts bevindt zich gat in de vloer.

what's tha plan??

Carnage
15th May 2004, 03:30
DJ Carnage secured eerst z'n draaitafel (zet en-passant YMCA op :D), en voegt zich daarna bij de overige slachtoffers :P

aekold
17th May 2004, 00:48
Als verkenner werp ik Kolky voorwaarts links de trap af.

Planetouched
17th May 2004, 01:53
jow, whoes the doed with the load voice...man, er zitten hier ook mensen hun kater uit te slapen...naja, terwijl we wegrollen pak ik mijn schild weer op, open mijn vizier van mijn helm en kijk eens goed rond, rechts met dat gat, ik por mijn zwaard er eens in om te kijken of het geen illusie is, en zoniet dan ga ik grijnzend kijken hoe kolky van de trap af flikkert:)

Dark Mage
17th May 2004, 10:46
Als verkenner werp ik Kolky voorwaarts links de trap af.

Je ziet kolky naar beneden tuimelen... (Kolky heeft nu last van een pijnlijke zij en rug :P). Met veel moeite weet ie zich weer overeind te hijsen... wat nu?

jow, whoes the doed with the load voice...man, er zitten hier ook mensen hun kater uit te slapen...naja, terwijl we wegrollen pak ik mijn schild weer op, open mijn vizier van mijn helm en kijk eens goed rond, rechts met dat gat, ik por mijn zwaard er eens in om te kijken of het geen illusie is, en zoniet dan ga ik grijnzend kijken hoe kolky van de trap af flikkert:)

Wanneer je het zwaard door het gat heen steekt kom je achter de volgende bijzondere informatie : Het blijkt een gat in de vloer te zijn, zonder verdere bijzonderheden. Als je in het gat kijkt, zie je eigenlijk vrij weinig (het is donker beneden). Je ruikt wel een muffe lucht, die vanuit het gat naar boven stijgt.

What'll it be?

Nitro
17th May 2004, 10:53
What'll it be?

Smells Like Teen Spirit...ik gooi een breezah door het gat heen, wat gebeurt er?

Dark Mage
17th May 2004, 10:56
Smells Like Teen Spirit...ik gooi een breezah door het gat heen, wat gebeurt er?

Je hoort een zachte plof... Vervolgens hoor je een sissend geluid. Als laatste hoor je een glazen voorwerp kapot kletteren...

Planetouched
17th May 2004, 12:34
hmm, hoe groot is dat gat? ik vraag luidskeels aan die skelet sjappie waar zich de meeste monsters bevinden. :)

Dark Mage
17th May 2004, 12:54
hmm, hoe groot is dat gat? ik vraag luidskeels aan die skelet sjappie waar zich de meeste monsters bevinden. :)

Het skelet begint te krijsen met een hoge, schelle stem. Damp stijgt op vanaf de botten van het skelet... Plotseling vliegen de vlammen uit de botten, waarna er na luttele seconden niks meer over is dan een hoopje as.

ehe.... welk skelet? :P

Nadere inspectie van het gat levert op dat het gat ongeveer 2 meter in diameter is.

Planetouched
17th May 2004, 12:59
die 'voice'

maja, ik neem een mooi aanloopje en jump eroverheen...kiek een jump check van...16!

nah, wat zie ik aan de andere kant?

Nitro
17th May 2004, 13:03
Nadere inspectie van het gat levert op dat het gat ongeveer 2 meter in diameter is.

ik bereken de inhoud en wil weten of ik het kan vullen met Breezahs om er een Breezah bad van te maken, zodat je er makkelijk overheen kan.
Ik heb 15 op mijn swim check

aekold
17th May 2004, 13:40
Ik duik achter Kolky aan die zicht net weer overeind heeft gehesen. Ik gebruik hem om mijn landing te breken.
Wat zie ik aan de onderkant van de trap?

Dark Mage
17th May 2004, 14:22
die 'voice'

maja, ik neem een mooi aanloopje en jump eroverheen...kiek een jump check van...16!

nah, wat zie ik aan de andere kant?

Je staat nu aan de andere kant van het gat. Je ziet dat de gang nog een meter of 10 verder gaat en dan doodloopt, omdat het ingestort is.

ik bereken de inhoud en wil weten of ik het kan vullen met Breezahs om er een Breezah bad van te maken, zodat je er makkelijk overheen kan.
Ik heb 15 op mijn swim check

Je komt erachter dat het gat toch wel een grotere "inhoud" heeft dan de inhoud van alle BreezaH flesjes die op dit moment in de omloop zijn... Helaas geen Breezah bad dus :P

Ik duik achter Kolky aan die zicht net weer overeind heeft gehesen. Ik gebruik hem om mijn landing te breken.
Wat zie ik aan de onderkant van de trap?

Kolky heeft nu niet alleen een zere zij en rug, maar ook een ingedeukte ribbenkast en een driedubbele kaakfractuur... NASTY! (T)
Anyway, wanneer je weer op staat en om je heen kijkt zie je niks anders dan zwevende borden waarop staat : "Ga terug, de DM heeft op dit moment de gang informatie nog niet geimplementeerd!". Na 5 seconden verdwijnen de borden en verschijnt er een grote muur voor je neus die de gehele gang afsluit... terug naar boven dus! hehehe

Planetouched
17th May 2004, 15:06
nah, na onderzoek of de stenen geen illusie zijn ga ik dan toch maar terug, als de lopende band nog lopend is bekijk ik het gat nog eens van dichtbij, zoniet dan probeer ik die fontijn af te buigen zodat hij mooi richting het gat begint te stromen en zo toch ons een mooi zwemfestijn verzorgt.

lukt dit alles niet dan ga ik een plek zoeken om mijn touw aan vast te knopen en naar beneden af te dalen.

Dark Mage
17th May 2004, 15:31
nah, na onderzoek of de stenen geen illusie zijn ga ik dan toch maar terug, als de lopende band nog lopend is bekijk ik het gat nog eens van dichtbij, zoniet dan probeer ik die fontijn af te buigen zodat hij mooi richting het gat begint te stromen en zo toch ons een mooi zwemfestijn verzorgt.

lukt dit alles niet dan ga ik een plek zoeken om mijn touw aan vast te knopen en naar beneden af te dalen.

De stenen zijn zo hard als het kwalitatief hoogwaarde stenen betaamd.

Wanneer je in de ruimte met de fontein terugkeert constateer je slechts 1 ding en dat is dat zowel de fontein als de lopende banden als de bar (eigenlijk de hele kamerinrichting) verdwenen zijn.. alsof ze er nooit geweest waren...

Naast het gat zit in de bodem een stalen ring bevestigd, waar een briefje aan bevestigd zit.

Planetouched
17th May 2004, 16:09
roel dwaalt af en bekijkt het briefje

Elminster
17th May 2004, 22:33
Mocht het een briefje geld betreffen dan spring ik erachteraan en haal m in

Zo niet dan pak ik kolky, spring naar beneden en land op hem. Ik bedoel, we hoeven niet allemaal te lijden en hij heeft al pijn (T). Mocht hij niet mee willen werken dan gooi ik een brandend stuk hout naar beneden en als ik een (enigszins zacht) monster zie land ik daarop.

Carnage
17th May 2004, 22:46
Als de hele party beneden is, stagedived DJ Carnage naar beneden. Daarna tumble ik in een donkere hoek en doe hide in shadows.

aekold
17th May 2004, 23:55
Ik voer een sliding uit op planetouched en veeg Elminster onderuit om toch als eerste bij het briefje te zijn.

Mr G. Bears
18th May 2004, 00:03
ik kom binnen lopen, pak men mace en sla hard op mijn hoofd. Helaas weer een slachtoffer verloren aan zinloos geweld. Naja, dat was dus mijn geniale optreden in deze RPG

Elminster
18th May 2004, 00:03
Attack of Opportunity op aekold... :D

Ik rol 17
+2 omdat ik een rijke papa heb
-2 strength
-3 skill
-2 darkness
12!

Dark Mage
18th May 2004, 09:35
roel dwaalt af en bekijkt het briefje

OP het briefje staat "Ring om touw aan vast te knopen om mee af te kunnen dalen..."

Mocht het een briefje geld betreffen dan spring ik erachteraan en haal m in

Zo niet dan pak ik kolky, spring naar beneden en land op hem. Ik bedoel, we hoeven niet allemaal te lijden en hij heeft al pijn (T). Mocht hij niet mee willen werken dan gooi ik een brandend stuk hout naar beneden en als ik een (enigszins zacht) monster zie land ik daarop.

Kolky ligt in agony te creperen van de botbreuken... Je staat nu in een klein, kaal vertrek. In het noorden zit een groot ijzeren hek met een hangslot erop... Op de grond liggen glasscherven.

Ik voer een sliding uit op planetouched en veeg Elminster onderuit om toch als eerste bij het briefje te zijn.

er ontstaan enige rode remsporen voor de ring met het briefje eraan. (wat zijn jullie toch aardig voor elkaar zeg :P).

Als de hele party beneden is, stagedived DJ Carnage naar beneden. Daarna tumble ik in een donkere hoek en doe hide in shadows.

Carnage gaat als een pikzwarte neger in zijn geheel op in de schaduwen in de ruimte onder het gat. Jullie staan nu met zn 3en in de ruimte... what's next?

Attack of Opportunity op aekold... :D

Ik rol 17
+2 omdat ik een rijke papa heb
-2 strength
-3 skill
-2 darkness
12!

Je aanval is mis, aangezien JIJ in de ruimte onder het gat staat en Aekold zich nog boven bevindt...

De stem laat weer van zich horen : "Mwhahahaha ik had niet verwacht dat het zo makkelijk zou worden. Jullie maken jezelf gewoon af. Mooi, dat scheelt mij weer een hoop werk HAHAHA!" (T)

Bremmer
18th May 2004, 10:10
Ik als Evil dwarven cleric hoor beneden iemand huilen van de pijn en besluit ook naar beneden te gaan. Hiertoe gooi ik mijn 30pnds Great WarMaul naar beneden, waarna ik naar beneden spring met mijn Full Plate aan, voeten eerst want daar zitten van die lekkere spikes aan (die komen gratis bij de Full Plate). Natuurlijk gebruik ik Kolky om de landing van dit alles te breken, inclusief mijn Great Holy WarMaul van 30 pnds, waar geen krasjes op mogen komen.......

Planetouched
18th May 2004, 11:32
ik neem dat als een teken waarop ik ook naar beneden jump, recht op het overige deel van kolky. Hierna ga ik het hangslot en de glasscherfjes onderzoeken. Indien ze afkomstig zijn van een lamp bovenin de kamer draai ik er een nieuw spotje in. Het slot probeer ik open te breken met mijn greatsword die ik als een hendel gebruik om zo de schanieren te splijten.

Carnage
18th May 2004, 12:56
Nadat ik de inmiddels in coma liggende Kolky heb geloot (wat krijg ik :D), doe ik een search for traps op het hekwerk.

aekold
18th May 2004, 16:18
Ik besluit de goede vrede te bewaren en terwijl Carnage de spullen van Kolky aan het stelen is, ga ik er met zijn draaitafels vandoor, want die zijn nergens goed voor.

Planetouched
18th May 2004, 16:52
(indien de deur nog dicht zit pak ik kolky op, gebruik hem als stormram om de deur open te beuken.)

ik loop na mijn actie richting carnage en eis minstens 50% van de buit op, ik zet ondertussen mijn zwaard op carnages keel om zo te zorgen dattie et ook doet. En met mijn andere arm uitgestoken neem ik de spullen aan.

Dark Mage
18th May 2004, 16:56
Ik als Evil dwarven cleric hoor beneden iemand huilen van de pijn en besluit ook naar beneden te gaan. Hiertoe gooi ik mijn 30pnds Great WarMaul naar beneden, waarna ik naar beneden spring met mijn Full Plate aan, voeten eerst want daar zitten van die lekkere spikes aan (die komen gratis bij de Full Plate). Natuurlijk gebruik ik Kolky om de landing van dit alles te breken, inclusief mijn Great Holy WarMaul van 30 pnds, waar geen krasjes op mogen komen.......

Kolky wordt verpletterd door het gewicht van het harnas. Je ziet zijn lichaam levenloos op de grond liggen. Plotseling zie je een schim uit het lichaam opstijgen...

ik neem dat als een teken waarop ik ook naar beneden jump, recht op het overige deel van kolky. Hierna ga ik het hangslot en de glasscherfjes onderzoeken. Indien ze afkomstig zijn van een lamp bovenin de kamer draai ik er een nieuw spotje in. Het slot probeer ik open te breken met mijn greatsword die ik als een hendel gebruik om zo de schanieren te splijten.

De glasscherven zijn afkomstig van een kapotgeslagen BreezaH flesje.
Wanneer je aan de slag gaat met je zwaard om zodoende het slot te forceren, kom je er achter dat het best wel een heel erg STERK slot is en dat het niet zo makkelijk open gaat.

Nadat ik de inmiddels in coma liggende Kolky heb geloot (wat krijg ik :D), doe ik een search for traps op het hekwerk.

Je vindt een sleuteltje op het lichaam van Kolky.

Het hekwerk blijkt niet gebooby-trapped te zijn.

(indien de deur nog dicht zit pak ik kolky op, gebruik hem als stormram om de deur open te beuken.)

ik loop na mijn actie richting carnage en eis minstens 50% van de buit op, ik zet ondertussen mijn zwaard op carnages keel om zo te zorgen dattie et ook doet. En met mijn andere arm uitgestoken neem ik de spullen aan.

Het hekwerk geeft geen blijk van goede wil en blijft steevast dicht zitten.
Carnage heeft nu een zwaard op zijn keel zitten... Voor Carnage op de grond ontstaat er een plasje vocht.

Dus... zeg het maar?

Planetouched
18th May 2004, 17:11
eh bah, carny, moet dat nou zo nodig?

naja, ik graai de sleutel uit zijn hand en probeer em uit op het hek, kolky gooi ik terzijde, die heeft zijn nut nu al wel gediend.

Nitro
18th May 2004, 17:38
ik ben ondertussen naar de albert heijn geweest om tha freeza weer te vullen met Breezah en pizzah

Dark Mage
18th May 2004, 19:06
eh bah, carny, moet dat nou zo nodig?

naja, ik graai de sleutel uit zijn hand en probeer em uit op het hek, kolky gooi ik terzijde, die heeft zijn nut nu al wel gediend.

Het sleuteltje past precies en wanneer je hem omdraaid hoor je een geruststellende klik... het hek gaat langzaam open... De party kijkt nu uit naar een lange, donkere gang met om de paar meter een brandende fakkel aan de muur. De grond is bedekt met zand en de muren en het plafond zijn glad afgewerkt. Jullie voelen een koude rilling door jullie lichaam gaan, wanneer je de gang in loopt...

Planetouched
18th May 2004, 19:24
eehm in de veronderstelling dat het een trap is...drijfzand waarschijnlijk gooi ik kolky op het zand...gebeurt er iets?

Dark Mage
19th May 2004, 00:00
eehm in de veronderstelling dat het een trap is...drijfzand waarschijnlijk gooi ik kolky op het zand...gebeurt er iets?

En of er wat gebeurt! Er ontstaan een paar kleine stofwolkjes van zand wanneer het kadaver van Kolky op de grond wordt gesmeten... (wat verwacht je anders van een zanderige vloer :P)

Bremmer
19th May 2004, 10:15
ik cast charm person op planetouched de fighter en ik order hem door de gang het zand te lopen.........:P

aekold
19th May 2004, 10:31
Ik gebruik de draaitafels van carnage als schild, zodat mij nikx overkomt.

Nitro
19th May 2004, 12:06
ik pak de stofzuiger

The invoker
20th May 2004, 00:36
Ik lig nog steeds op de grond een behoorlijk stukje terug (flauwgevallen) en vraag me af waar iedereen heen is.
Ik loop wat rond zonder op te letten en val door het gat en breek m'n been.
Na wat gevloekt te hebben strompel ik achter de rest aan.

Carnage
20th May 2004, 15:40
Nadat ik mezelf verschoond heb, trip ik Aekold en pak ik mijn +2 Draaitafels weer terug. Ik gebruik ze om een sfeervol muziekje op te zettewn (cfr "De stervende zwaan") (T).

Daarna doe ik Ready Action.

aekold
21st May 2004, 00:15
Ik steek de zonderige vloer over, gebruik makende dit maal plaatjes van Carnage als flying discs om maar naar de overkant te vliegen.

Planetouched
21st May 2004, 01:21
tja, gecharmed look ik als een zombie een beetje voor me uit te staren, geen idee waar Bremmer me in godsnaam wil hebben. Doordat Carnage muziek opzet wordt de betovering omgezet in een Otto's Irresistable dance, waardoor de gehele party aan het dansen slaat.

na een minuut gedanst te hebben, ga ik lekker chillen en bestel nog een biertje bij de bar.

Dark Mage
21st May 2004, 10:28
Hehehe :D

Anyway, om eventjes kort samen te vatten komt het er op neer dat iedereen op een bepaalde manier het einde van de gang bereikt. Aan het einde van de gang bevindt zich een splitsing. Links zien jullie wederom een stoffige gang (want dat was het en niks meer :P), rechts zien jullie ook een stoffige gang, maar in de verte zien jullie een lichtpuntje opdoemen...

What'll it be?

Nitro
21st May 2004, 13:17
It's Party Time! Naar het lichtpuntje!

The invoker
21st May 2004, 13:24
Opslitsen :D
Nee, toch maar niet.
Ik loop acher Nitro aan. (denk eraan, hij staat een behoorlijk eind voor mij, dus als er vallen zijn zal hij ze triggeren voordat ik gevaar loop :))

Dark Mage
21st May 2004, 20:07
It's Party Time! Naar het lichtpuntje!

ehm... weet je het zeker? :?

het lichtpuntje wordt iets groter trouwens...

Bremmer
21st May 2004, 20:26
spot check of ik zie wat het lichtje is (dark vision) en ik hou me 2 handed Holy Great Maul bij de hand als Ready Action

The invoker
21st May 2004, 20:43
Je hebt gelijk, ik ga terug en ga helemaal achteraan staan.

Carnage
21st May 2004, 21:17
Ik bouw mijn 500 Watt licht-set op, laat de rest van de party klaarzitten voor een Charge zodra ik alle lampen in de richting van het lichtje vol open zet *nasty*

aekold
22nd May 2004, 02:07
On your marks, get set.................

Nitro
22nd May 2004, 20:19
Get your BrE3z4h's now!!

Dark Mage
24th May 2004, 23:30
langzaam maar toch steeds sneller wordt het lichtpuntje groter en groter... jullie beginnen een steeds harder wordend gedreun te horen en ineens klinkt er een fluit... PFFOOOOOOOOHHT!! .....kadenk......kadenk.....KADENK.... KADENK...KKKAAAADDDDEEENNNKKKK..... Jullie zien ineens dat het de intercity van 19:58 uur is!

Wat doen jullie??

aekold
24th May 2004, 23:34
Ik leg een dubbeltje op de rails, zodat de trein ontspoord, vlak voor dat hij ons raakt.

Dark Mage
24th May 2004, 23:37
Ik leg een dubbeltje op de rails, zodat de trein ontspoort, vlak voor dat hij ons raakt.

De trein ontspoort inderdaad, maar door de gebrekkige afmeting van de hal glijd de trein nu met een bloedgang op z'n zijkant richting de party...
tja wat nu?

Planetouched
24th May 2004, 23:39
mwaha ik lach de sjappies in de gang uit en gebruik mijn dodge feat om een +1 AC te krijgen vs de intercity. Hierna haal ik snel de hendel van de wissel om die iedereen tot dan toe gemist had aangezien ik ervoor stond waardoor de trein mooi richting de put rijd i.p.v. richting de linkergang. Waarschijnlijk crasht hij daar tegen de muur of danwel jeroens spot-installatie. Mwahahaha, zijn mijn partyleden overreden nu? Zoniet finish ik de job en ga ik de trein doorzoeken op eventuele slachtoffers die mijn onverzadigbare behoefte aan goud kunnen bevredigen.

aekold
24th May 2004, 23:42
Gebruik makende van mijn Shunkan Idou (Instantaneous Movement ( Toch handig, die dragonball technieken)) om mijzelf tot achter Planetouched te teleporteren.

Elminster
24th May 2004, 23:53
Ik rol een will-save, duidelijk een illusie... Welke trein rijdt er nou in hemelsnaam op tijd?

The invoker
25th May 2004, 00:49
Hé, waar is m'n post heen :( (wou je het bewijsmateriaal vernietigen ofzo (plagiaat :)(ik geloof wel dat het inderdaad een trein was aangezien ik niet zou weten wat het wel zou moeten zijn)))
Ok, dit is wat ik doe:
Eerst krijg ik een zo'n leuke flashback waarin ik mijn hele leven voorbij zie vliegen (heel snel). Daarna gebruik ik alle charges (250) van Staff of Temporal Control voor Time Stop, wat me 625 extra beurten oplevert.
Die tijd gebruik ik om mijn testament op te maken (al m'n geld (niet veel (jammer, m'n Staff of Temporal Control was behoorlijk wat waard)) gaat naar het Invoker herdenkingsfonds) en om te filosoferen over de zin van het leven en de doelloosheid van mijn eigen bestaan.
In de laatste beurt bedenk ik me pas hoeveel meer ik had kunnen doen in die tijd en besluit dat het m'schien wel verstandig is om weg te rennen.
Daarna ren ik zo snel als ik kan weg (niet zo snel omdat mijn been nog steeds gebroken is)

Bremmer
25th May 2004, 10:03
De trein ontspoort inderdaad, maar door de gebrekkige afmeting van de hal glijd de trein nu met een bloedgang op z'n zijkant richting de party...
tja wat nu?

blijf gewoon recht door lopen, duidelijk een illusie.....

(famous last words?.....=D)

The invoker
25th May 2004, 10:36
Err, een illusionary train doet nog steeds schade hoor.

Nitro
25th May 2004, 11:13
YES, It's the Party Train! Ik stap in!

(ja ik ben heel lenig)

Bremmer
25th May 2004, 13:41
Err, een illusionary train doet nog steeds schade hoor.

nee hoor zo lang je er niet mee interact, wat ik dus niet doe. Zodra je hem probeert te ontwijken o.i.d. wordt de illusie echt en doet hij schade als hij je raakt........

Carnage
25th May 2004, 15:58
Ik zet 'Guus Meeuwis - Per Spoor (Kadenkg Kadeng)' op en doe een clib op de muur.

Dark Mage
26th May 2004, 00:05
De trein is natuurlijk een illusie... Het kan ook niet anders. Iedereen weet immers dat het een metro moet zijn!! (T) HEHEHE
Echter, ook de metro blijkt een erg realistische illusie te zijn en de schim rijdt dwars door jullie heen (jaja rustig maar, zonder schade :P).
De gang (waar de metro uit kwam) loopt verder de donkerte in... evenals de gang die de andere kant op gaat (waar de metro heen ging).

Het komt er op neer dat jullie nu op een oersaaie t-splitsing staan, ergens in de diepste gewelven van een voor jullie onbekende locatie.

Jullie horen de stem weer spreken en een *B* schim verschijnt voor jullie : "Dit was slechts een voorproefje van wat jullie ECHT te wachten staat MWHAHHA en dan zijn het GEEN illusies!! HAR HAR HAR HAR HAR!".

De schim verdwijnt....

wat doen jullie?

Nitro
26th May 2004, 00:13
ik bied de schim een BrE3z4h! aan...

aekold
26th May 2004, 00:31
Ik stiefel rustig de gang in om even te checken wat daar is.

Planetouched
26th May 2004, 00:51
ik begin die schim uit te lachen om al zijn bedreigingen, volgens mij heeft ie een minderwaardigheidscomplex. Naja, ik trek met mijn zwaard een mooi streepje op de muur zodat ik zeker weet dat we niet verdwalen en ga dan achter pieter aan.

Dark Mage
26th May 2004, 09:33
ik begin die schim uit te lachen om al zijn bedreigingen, volgens mij heeft ie een minderwaardigheidscomplex. Naja, ik trek met mijn zwaard een mooi streepje op de muur zodat ik zeker weet dat we niet verdwalen en ga dan achter pieter aan.

*ZZZAAAPPPPPPPP!*

Je wordt geraakt door een bal van electriciteit. Het leek wel alsof deze bal uit het niets verscheen. Je huid is nu lichtelijk verschroeid.

Ik stiefel rustig de gang in om even te checken wat daar is.

Als je verder de gang in loopt zie je op een gegeven moment aan de linkerzijde een houten deur. als je nog verder de gang in kijkt zie je dat die ook uitmondt bij een deur, van steen dit keer.
Zeg het maar...

Nitro
26th May 2004, 12:51
steek die houten deur maar in de fik

Bremmer
26th May 2004, 23:01
de deur is duidelijk een illussie.......ik negeer hem

aekold
26th May 2004, 23:25
Mocht het geen illusie zijn, dan negeer ik hem toch, dit maal met het voorhoofd van bremmer

Kolky
27th May 2004, 13:37
een comeback, omdat ik moest leren voor examens en tijdelijk verhinderd was door andere bezigheden.

Ineens achter de party verschijnt er een geest, oftewel ik.. meteen me nieuwe class, oftewel de ghost template met een challenge rating van +2.. boeiend *nasty* (Dark Mage, ik zal niet alle powers gebruiken, zodat ik niet de volle +2 krijg.. oke fair deal?)
Met mijn sinds daarnet verkregen nieuwe attack 'Corrupting Touch' Deel ik ff Pieter, Roel, Taco, Jeroen, Remco een aantal Bitchslaps uit :D 1d6 damage. Laten we het fair houden en ieder 4 damage ) Bitches!!! Stap op Carnage af, ej geef me sleutel es terug & mijn mooie onderbroek van Geitewol :P

Om verder te gaan met de quest, ik loop door de deur heen :)

Dark Mage
27th May 2004, 15:12
Helaas jongens, de deur blijkt geen illusie... (Bremmer heeft nu een buil op z'n voorhoofd).

Wanneer de deur geopend is komen jullie in een kamer te staan, wat heel erg veel wegheeft van een kerker... de vloer is stoffig, aan de muren hangen boeien, waarin een aantal skeletten levenloos bungelen. In het midden hangt een kooi waar een skelet in zit. Aan de skeletten kleven nog wat kledingresten.

zeg het maar?

Bremmer
27th May 2004, 15:50
ik val het skelet aan, aangezien ze zo te leven komen........*sqwuash*

Nitro
27th May 2004, 17:00
voor elke skelet die Bremmer killt geef ik een rondje BrE3z4h!

Carnage
27th May 2004, 17:41
Ik cast Mass Raise Dead ennn......[eeeuh nee dat kan ik niet als Rogue] - Damn *nasty*.

Ik strip search de hele kerker

Planetouched
27th May 2004, 18:03
waaah...skeletten, ik gebruik mijn shield om bash attacks te maken...whahahaha, eat my shield:)

aekold
27th May 2004, 20:02
Ik hak erop los met mijn infernal battle sword.

Dark Mage
28th May 2004, 16:24
Nadat jullie vakkundig de (nog steeds bewegingloze) skeletten tot kleine stukjes verpulverd hebben, horen jullie achter je de deur dicht klappen.
Na een paar seconden horen jullie een enorm gekraak en dan voelen jullie de vloer ineens langzaam onder je wegschuiven.

buckle up :P

aekold
28th May 2004, 17:45
Ik vouw mijn cape zo, dat ik die als parachute kan gebruiken.

Planetouched
28th May 2004, 18:03
ik ga aan pieters voeten hangen:)

Nitro
28th May 2004, 18:14
ik gebruik een pizzah als parachute en een andere als kussen

Bremmer
28th May 2004, 20:11
ik ga aan de kooi hangen met 2 handen en hef me er aan op, sterk als ik ben, zodat ik omhoog kan klimmen redelijk stabiel tussen de tralies door me voeten kan zetten en met me handen hou ik me natuurlijk vast......

aekold
28th May 2004, 20:40
ik ga aan pieters voeten hangen:)
Ik gebruik Roel om mijn val te breken.

Carnage
29th May 2004, 03:37
Met m'n Rogue skills wurm ik me tussen de tralies van de kooi door en ga gezellig naast het skelet in de kooi zitten.

Elminster
29th May 2004, 12:23
Ik haal mn privé heli (éénpersoons!!) uit mn bag of holding en ga klaarstaan voor lift-off

Kolky
31st May 2004, 23:24
Kolky was weer ff in Duitsland..
Dus ikke ren de rest achterna met een grote bierpul in me rechterhand... en een bradworst in de linker hand.

Dark Mage
2nd June 2004, 12:22
De vloer is nu helemaal verdwenen. De groepsleden die aan t afdalen zijn merken op dat de bodem van het gat waar ze nu in afdalen zich ook begint te openen... Jullie (iedereen) voelen een immens warme zwavelachtige luchtstroom omhoog stijgen.

Voor de mensen die zich in of aan de kooi bevinden --> De bevestingsring waarmee de kooi aan het plafond is bevestigd is een stukje uit het plafond geschoven...

Zeg ut maor?

Bremmer
2nd June 2004, 12:24
ik trap iedereen die ook aan de kooi hang eraf.........o ja en carnage die in de kooi zit wurm ik door de tralies heen naar buiten.....every man for himself!

Dark Mage
2nd June 2004, 12:26
ik trap iedereen die ook aan de kooi hang eraf.........o ja en carnage die in de kooi zit wurm ik door de tralies heen naar buiten.....every man for himself!

Wanneer je begint met trappen voel je dat de bevestigingsring steeds verder uit het plafond glijd...

Carnage
2nd June 2004, 14:26
Terwijl ik door Bremmer uit de kooi naar buiten wordt gewerkt doe ik een escape artist en laat en-passant een scheet in het gezicht van Bremmer (nog meer zwavel voor hem *nasty*).

Planetouched
2nd June 2004, 15:08
woei, opstijgende zwavel, dat remt onze val af...hehe, iemand zin in een vuurtje jongens?

ik kijk naar beneden

Bremmer
3rd June 2004, 00:30
Wanneer je begint met trappen voel je dat de bevestigingsring steeds verder uit het plafond glijd...

errrrr ik jump er ook vanaf......en ik gebruik die ruftende rogue om mijn val te breken.....

Dark Mage
3rd June 2004, 11:02
ik kijk naar beneden

Je ziet een dat er op de bodem, de diepte is ongeveer 100 meter, een vulkaanmond spontaan is ontstaan en deze is nu lava aan het spuwen (25 meter de lucht in).
Naarmate jullie verder vallen/zweven wordt de hitte steeds intenser.

(Ik hoop dat jullie van hot 'n crispy houden *nasty* )

aekold
3rd June 2004, 13:56
Ik cast een spider climb en plak mezelf tegen de muur aan.

Carnage
3rd June 2004, 14:08
In mijn val zet ik me tegen Bremmer af om naar de wand de springen, waar ik probeer mezelf aan vast te grijpen (Climb check van +8 ).

BTW Bremmer --> Disbelieve de vulcano (T).

Elminster
3rd June 2004, 15:05
Mn chopper kiest het luchtruim, pas op de wieken iedereen will ya?

Oh en dr zit een watertank op, mochten mensen geld willen doneren *nasty*

Planetouched
3rd June 2004, 15:11
hehe, ik pak mijn zwaard en plant die in de muur, daarmee hopelijk mijn val remmend.

werkt dit niet dan pak ik pieter's benen weer vast.

Kolky
3rd June 2004, 18:03
Kolky valt dus ook naar beneden. Dan gebruik ik als geest, mijn special quality: Malevolence, oftewel ik kruip in iemand's huid voor een tijdje. Oftewel in die van Pieter.. Pieter roll eens een will save, DC = 15+4 (cha) (ik zal je soul niet overnemen, gebruik je alleen ff om nie in de lava te vallen :D aangezien we een party zijn??)

aekold
3rd June 2004, 18:39
hhhmmmm...volgens mij kan je als ghost gewoon zweve hoor lolbroek.
Ik kick je weer uit mijn geest.

En terwijl Roel het druk heeft met zich aan mij vast houden, steel ik een deel van zijn geld, als betaling.

Nitro
3rd June 2004, 19:32
pizzah, nu vers uit de oven :)
Wie wilt er een stuk?

The invoker
3rd June 2004, 22:54
Ik doe mijn ogen dicht en vertel mezelf dat ik gelukkig ben.
Dan biedt Nitro pizzahs aan.
Die gebruik ik om een ballon te maken. ('k heb behoorlijk wat ranks in Craft(making balloons from unusual materials))
De ballon vul ik met hete lucht.
En klaar.

Bremmer
4th June 2004, 11:31
ik steek me duim op terwijl ik naar beneden val, invoker's hot airbaloon taxi service pikt me op en we vliegen samen omhoog naar vrijheid! :) wheeeeeeeeeed

Dark Mage
4th June 2004, 16:27
Wanneer jullie ongeveer on de helft van jullie val zijn, horen jullie ineens een enorm gedreun en zien jullie 10 meter onder je een stenen brug verschijnen die naar een opening in de wand leidt...
Het geluid van geborrel wordt ineens duidelijk en de hitte neemt plotseling flink toe!

wat doen jullie?

Planetouched
4th June 2004, 17:57
wah, met een tumble check rol ik op de brug en door eht gat. jey, veiligheid:)

aekold
5th June 2004, 01:58
Ik ren langs de muur naar het gat beneden, gebruik makende van mijn spider climb.

Nitro
5th June 2004, 15:09
ik heb met mijn onuitput bare voorraad van pizzahs en Breezahs beneden een feest georganiseerd en zodoende een aantal mensen staan die aan het feesten zijn, maar ook wel ff tijd hebben om mij op te vangen.

Kolky
5th June 2004, 21:24
Mja dan float ik maar naar die brug toe.. hoor pieter :S

aekold
6th June 2004, 19:27
Ja, hoe ist nou, beetje op ander mans rug meeliften. Lui figuur ).

Carnage
7th June 2004, 22:16
Ik Climb, Jump en Tumble naar de brug toe :)

Elminster
8th June 2004, 10:58
Ik spring uit mn chopper en parachuteer naar die brug!

The invoker
9th June 2004, 12:21
M'n ballon zakt langzaam naar beneden (Bremmer is te zwaar) en ik land netjes op de brug (samen met zij die meeliften).

Carnage
18th June 2004, 18:48
Volgens mij is de DM overleden (T)

Planetouched
18th June 2004, 19:36
hehe, mooi. REBELLION!

Elminster
19th June 2004, 15:40
Ok zodra iedereen in de opening is aangekomen stijgt de lavaspiegel ineens opzienbarend en spuit het kokend hete spul de opening in...

aekold
21st June 2004, 00:10
Run for your live, you bitches.

Carnage
21st June 2004, 14:43
I say my prayer to Tiamat :P

Bremmer
21st June 2004, 22:10
ik gebruik mijn Mook als menselijk schild

Carnage
22nd June 2004, 17:03
Ik speel de spell "Kill the Mook" and gain een level *nasty*

Kolky
24th June 2004, 11:42
Ik kan op eens die 2 gele ogen die altijd op ons neerkeken niet meer vinden???

Yavanna
24th June 2004, 13:46
waarschijnlijk is zn stage afgelopen, of heeftie een taak gekregen dattie WEL wat te doen heeft )

Planetouched
24th June 2004, 14:09
hehe, grote kans jah. naja, anders voten we voor een nieuwe dm?

Elminster
24th June 2004, 14:11
Ja of we ronden de zooi af )

Nouja iedereen gaat iig level up, lijkt me duidelijk. Wat wordt je?

(Ik wil liever géén DM blijven...)

Carnage
24th June 2004, 14:30
Hehe Dark Mage is idd nogal druk inderdaad met stage en schoolwerk, maar hij zal vast nog wel eens ons lastig komen vallen ).

Nitro
24th June 2004, 20:56
nou heeft ie eens een keer een avatar waar je wel naar wilt kijken en dan post ie niet meer :P