PDA

View Full Version : Munchkin

Dark Mage
6th May 2004, 22:40
Voor de Muchkin-lovers, handig als we alles onder deze thread plaatsen (Y)

So...don't be ponfused now har har har!

Misschien nog een leuke tip voor een nieuw Munchkin item:

Remote Control

The remote control gives the user the ability to trigger one of the other player's items, immediately gaining that item's powers.
The Remote Control can be used during combat only

usable only once
value : 800 gp

hehe volgens mij kun je hier behoorlijk wat nasty streken mee uithalen gna gna *nasty*

Dark Mage
6th May 2004, 23:02
Nog een idee voor een nieuw monster (damn ik zit vol met ideeen vanavond *bier* )

lvl 8
Mime player

Having escaped from the circus, the mime is now seeking revenge for the fact that he always had to use El Cheapo™ Grease paint.

Bad stuff : The mime gives you the silent treatment during the next combat, you cannot ask for help.

2 treasures

Dark Mage
6th May 2004, 23:16
En nog eentje )

lvl 6
Arnold

Arnold will not attack warriors. Instead, he will aid a warrior in his next combat, giving him a +6 combat bonus.

Bad Stuff : "I'll be back!". During the very next combat (any combat), Arnold will aid the monster, giving it a +6 combat bonus.

2 treasures

aekold
6th May 2004, 23:30
Goed bezig, ze zijn best wel gaaf bedacht.

Planetouched
7th May 2004, 00:04
hehe, munchkin ruleert. Ik wilde het afgelopen zondag kopen. Alleen was de prijs voor de Nederlandse versie(alleen die had summoner bij) voor mij toch te hoog. Ik betaal er geen 30 euro voor ookal is het o zo vet.

Dark Mage
7th May 2004, 00:28
Dank u dank u *king*

Het is trouwens echt niet zo moeilijk om een leuke kaart te verzinnen... De laatste dan voor vanavond

lvl 2

Demented old lady

She sits in her wheelchair motionless, silently staring to the ground... When in combat, a player may choose to play this card to gain a one-time +2 trampling bonus (wheelchairs DO serve a purpose!). After that, the card is discarded.

Bad Stuff : Uhm... bad stuff? What's that?

No Treasure

Nitro
7th May 2004, 01:10
Het is trouwens echt niet zo moeilijk om een leuke kaart te verzinnen... De laatste dan voor vanavond

zet de kaarten in je c.v. en ga solliciteren :D

Dark Mage
7th May 2004, 13:01
Haha ze zien me al aankomen... Het sollicitatiegesprek zal dan vrij snel afgerond zijn denk ik, tenzij ik met een die-hard munchkinfan te maken heb (L)

Dark Mage
7th May 2004, 16:09
very heavy hat of Magnificant Impersonation

The hat gives the wearer the ability to impersonate another player's class, race or level, thus gaining all the advantages and disadvantages of that characteristic.
The wearer can use this ability only during his own turn. Because of its weight, the hat must be taken off for one round after the round it was worn.

head-gear

value : 900 gp

Dark Mage
7th May 2004, 16:22
Curse

Charity

From all the items you have in play, select the one which has the highest value. Give this item to the player who has the least items in play.

aekold
7th May 2004, 16:37
Sinds wanneer doen we aan liefdadigheid??? (T)

Dark Mage
7th May 2004, 16:41
Hehe ik vind het wel een coole kaart eigenlijk (C)

Yavanna
7th May 2004, 16:42
Haha ja, tis niet voor niets een curse )

Dark Mage
7th May 2004, 16:47
Zo is t en nie anders :) Zitten er hier trouwens nog meer munchkin spelers?

Yavanna
7th May 2004, 16:55
tjah ik heb het wel eens op een spellenmiddag gespeeld en ik vond het best wel leuk, maar t was de Nederlandse versie en ik heb het idee dat de Engelse toch veel leuker is :)

Dark Mage
7th May 2004, 17:04
Ik heb de Nederlandse versie nooit gespeeld, maar doordat De Munchkin humor is gebaseerd op Engelstalige humor, zal door de vertaling naar het Nederlands wel een groot deel van de humor zijn weggevallen.

Ik vind, dat j een spel in zijn originele taal moet spelen.

Nitro
7th May 2004, 17:07
Nederlands is sowieso bagger. Ik zou ook niet in het Nederlands willen magic-en

Yavanna
7th May 2004, 17:29
Nee precies, maargoed daar was niets aan te doen, want er was alleen een nederlandse versie, ik geloof van carnage?

Maar inderdaad, magic in het nederlands hahahahahaha echt dom )

Dark Mage
7th May 2004, 19:22
Carnage heeft de Engelse versie dus :P hehe

Dark Mage
7th May 2004, 21:30
lvl 12

Horrific note

A note with a very, very, VERY scary message on it. Will not attack orcs they are too dumb to read.

Bad Stuff : Firstly, you scream in agony, losing your sanity (and 4 levels). Secondly, you are deafened by your own scream you can't hear other players asking for help during the next combat.

3 treasures
2 levels

Carnage
7th May 2004, 22:04
This rules!! Steve Jackson, eat your heart out :P

Wij spelen regelmatig (Dark Mage, Bremmer, etc) de Engelse versie met alle expansions. Bovendien ook Star Munchkin en Munchkinfu (binnenkort)

Yavanna
8th May 2004, 19:18
Carnage heeft de Engelse versie dus :P heheToen nog niet volgens mij... is alweer een tijdje geleden hoor

Carnage
9th May 2004, 17:48
Dat was die van Taco, Yavanna )

Yavanna
9th May 2004, 22:55
ah, okee, pardon me :)

Carnage
9th May 2004, 23:51
No problem with that, lady :P.

Aangezien het morgen maandag is en Dark Mage dan op stage zit, verwacht ik nu weer een shitload aan Munckin Verzinsels *nasty*. Misschien nieuwe classes / races? (Y)

Dark Mage
10th May 2004, 09:47
I'm thinking, I'm thinking! *brrr*

Elminster
10th May 2004, 12:05
Serieus tijdoverschot :S....

Maar ik heb inderdaad de Nederlandse versie, heeft evenveel humor hoor, het is gewoon net iets anders

Dark Mage
10th May 2004, 13:31
Serieus tijdoverschot :S....

Valt wel mee hoor, maar iedere dag 8 uur lang alleen maar met je stage bezig zijn (lees: naar een monitor staren vanaf een half meter afstand) is ook niet te doen... Niet dat een kaart ontwerpen veel anders is, maar het voelt toch aan als een soort afwisseling (L)

Carnage
29th May 2004, 15:06
Hallo Munchkin-freeeks,

Graag wil ik jullie even informeren over het Munchkin Toernooi in Leiden op 5
juni 2004. Dit toernooi is in de thuis basis van Spellenvereniging Het Duivelsei
en dat zit op de Pelikaanhof 52 (achter de Pelibar) in Leiden.

Ga voor meer info kijken op www.munchkin.nl

Verder wil ik jullie vragen andere mensen enthousiast voor dit grootste munchkin
toernooi te maken, stuur een mailtje naar al je munchkin vrienden, en verwijs
naar de site www.munchkin.nl!!

Groetjes,

Koen Linders

Jippie, chaos in Leiden :D. Waard om op de agenda te zetten of niet?

Planetouched
29th May 2004, 15:09
zekerst:)

Nitro
29th May 2004, 15:51
haha leuk idee! wel een beetje ver voor ons...

Yavanna
29th May 2004, 17:30
hmmm tjah als je et leuk vindt ist wel cool, maar ik vind munchkin echt niet boeiend genoeg om een toernooi voor te organiseren (R)

Elminster
29th May 2004, 17:52
Eens met Yavanna, toernooien zijn voor spellen die je serieus voor het winnen speelt...

squirle
29th May 2004, 22:48
ik zou toch echt graag meedoen, meer mensen interesse?

Planetouched
29th May 2004, 23:30
mwa, munchkin is gaaf:)..

maar idd wel ver

Carnage
30th May 2004, 12:40
Toegevoegd aan de agenda (Y).

aekold
31st May 2004, 19:03
Mwah. munchkin is leuk voor de lol, maar niet voor een tournooi.

squirle
23rd July 2004, 23:10
Fear cause munchkin 4 is here. Nou ok ze zijn bezig met het playtesten van de 4de standalone munchkin.
Munchkin Bites word de vierde Stand Alone Munchkin set.

Deze keer over Vampieren en Weerwolven etc.

Bremmer
24th July 2004, 04:16
ok dat wordt vet! Jahrrrrroeeeeeeen kopen nu!

Carnage
24th July 2004, 12:10
Roger that :D

squirle
24th July 2004, 12:19
er zou een munchkin blender komen, dan kan je verschillende series door elkaar spelen.

Elminster
24th July 2004, 14:06
Dat kan toch al? Ik herinner me bij Jahrrrrroeeeeeeen thuis een stapel munchkin waar je u tegen zou zeggen, ware het niet dat ze toch niets terugzeggen...

Yavanna
24th July 2004, 17:19
Ja door elkaar spelen kan al... dan ga je bv een potplant bewerken met een lasergun ofzo )

squirle
24th July 2004, 22:09
dan vallen sommige kaarten te sterk uit hebben wij gemerkt, maar heb blender nog niet gezien dus weet niet wat ze er in doen. Veel nieuwe kaarten, maar ook bv meer munchkin mogelijkheden.
http://www.sjgames.com/munchkin/blender/cards.txt

Carnage
11th February 2005, 21:07
Hee mannen en vrouwen,

De uitbreiding op Munchkin Fu is er --> Munchkin Fu 2 'Monky Business'.
http://www.summoner.nl/productinfo.php?product_id=16597

Nitro
11th February 2005, 21:30
bestel hem nu op www.summoner.nl !

Laevid
12th February 2005, 01:16
nog 1 keer hoor, waar kan ik die precies bestellen? :P

Nitro
12th February 2005, 01:34
www.summoner.nl (http://www.gfmailorder.nl)

Laevid
13th February 2005, 23:31
Dank je wel! :D

Goblin Warlord
8th March 2005, 19:42
Ik heb het spel tijdje geleden gekocht, in het Nederlands nog wel...maar wat zijn die regels kut vertaald zeg, ik snap er nog geen hol van.

Carnage
8th March 2005, 23:43
Op de PS Games site heb je een soort 'flow' chart ergens...en je kan hier alles vragen natuurlijk :P

Elminster
9th March 2005, 15:01
Ik heb ook de Nederlandse regels, en het is inderdaad even puzzelen. Maar da's volgens mij niet de schuld van de vertaling :D. Carnage heeft een handige flow-chart voor als je de mogelijkheden niet goed weet, moet je even bij hem aankloppen...

Goblin Warlord
9th March 2005, 17:07
Ik heb die flowchart gevonden op de PS-games site. Is inderdaad erg handig en overzichtelijk.

Goh...wat een leuk spel eigenlijk :P

Carnage
9th March 2005, 23:59
Nou kijk aan :P. Ik weet dat een member van ons (Dark Mage) ooit nog eens kaarten heeft lopen verzinnen ergens in een van deze threads, ook leuk! :D (Y)