PDA

View Full Version : (Prerelease) Deck Building

Yavanna
6th May 2004, 00:23
Nou, ik maak maar es ff een threadje aan...

Ik ga dus 23 mei voor het eerst meedoen aan een prerelease ennuhm... Nu dacht ik... kunnen hier mensen wat tips geven? Carnage was afgelopen zaterdag al heel enthousiast begonnen enzo dus ehm... tjah, als iemand wat te zeggen heeft wat helpt: graag :D

Alvast THNX!!

aekold
6th May 2004, 00:30
Ja, zoveel mogelijk creatures en removal.

Planetouched
6th May 2004, 03:00
hehe, tips...niet op dit ongoddelijke uur. Miss later. Helaas moet ik melden dat ik misschien toch niet aanwezig ben die dag. Roel zit namelijk ook in de examenperiode rond die tijd...:(

Elminster
6th May 2004, 13:07
Hou je hier ongeveer aan:
16 creatures
6 spells
18 land

En verder: hou de manacurve in de gaten, speel kleine beestje voor het begin maar enkele (1-3) fatties om het af te ronden.
Zoals aekold opmerkte: zorg dat je deck zo vol mogelijk zit met creature removal. Je zult bijna altijd dood gaan aan creatures dus... :P
Artifact destruction is momenteel ook zeer belangrijk.
Kies bij de creatures of voor kracht of voor evasion (flying, unblockable). Tanglewalker werkte lekker merkte je wel ). Onderschat niet hoe belangrijk flying ineens kan worden.

Carnage
6th May 2004, 16:29
Op zich niks aan toe te voegen ;)

Normaal gesproken zou ik zeggen speel iets van 2 tot 3 verschillende kleuren, maar met 5th dawn is dat ff afwachten....

Kolky
6th May 2004, 18:00
Ik heb ook nix aan te merken :P
Maar moet wel zeggen dat 18 land vrij veel is, ik zit meestal met 16 of zelfs 15 genoeg. Maar zoals jeroen al toevoegde is dat met Fifth Dawn nog afwachten. De beste kleuren uit Mirrodin en Darksteel zijn btw: Rood en Zwart, maar uit Fifth Dawn wordt dat waarschijnlijk Groen.

Yavanna
6th May 2004, 23:02
Ligt er vast ook een beetje aan wat je krijgt ofniet?

aekold
6th May 2004, 23:11
Dat speelt nog het meeste mee ja, welke kleur je gaat spelen.

Yavanna
6th May 2004, 23:14
jamaar... daar kan je nu toch nog niets van zeggen? je weet toch niet wat je allemaal krijgt??

aekold
6th May 2004, 23:26
klopt, maar de bovenstaande hoeveelheden zijn een beetje standaard, ongeacht de kleuren.
Je moet dus zorgen dat je genoeg beesten in je deck hebt zitten.

Kolky
7th May 2004, 11:44
jamaar... daar kan je nu toch nog niets van zeggen? je weet toch niet wat je allemaal krijgt??
Je krijgt genoeg om die dingen op te vullen, je krijgt 1 tournament pack met 25 land en 50 kaarten, 3 boosters met totaal 45 kaarten, dus daaruit kun je wel 28 tot 32 goeie kaarten uit halen om een deck mee te maken (C)

Yavanna
7th May 2004, 13:29
klopt, maar de bovenstaande hoeveelheden zijn een beetje standaard, ongeacht de kleuren.
Je moet dus zorgen dat je genoeg beesten in je deck hebt zitten.ja dat van die creatures snap ik wel, maar we hadden het over de kleuren die je het beste kan spelen :S daar kan je toch niets van zeggen bedoel ik

Carnage
7th May 2004, 21:58
Dat klopt, dat hangt helemaal af van wat je krijgt.

Ik sorteer meestal per kleur alles direct uit op Creatures en niet-Creatures. Daarna ditch ik alle onspeelbare rommel. Hierna selecteer ik de kleuren waarmee ik speel. Houd rekening met 'bombs', dat zijn kaarten die een zeer grote impact op een spelletje hebben (in jouw voordeel dan), daarvoor is het soms waard wat moeilijkere keuzes te maken.

Planetouched
19th May 2004, 18:18
ik zou altijd zo rond de 16 land spelen, 15 a 16 beestjes en daarnaast 9 a 8 spells, maar het is allemaal afhankelijk van wat je krijgt zoals carny zegt:)

Yavanna
19th May 2004, 18:22
hm taco zegt 18 land?

naja, ik zie het zondag allemaal wel, denk dat et wel moet lukken alleen... denk dat ik erg weinig tijd heb, of iig tijdtekort... mgoed )

Galahad
19th May 2004, 19:00
wizards zegt 17, maar het licht eraan wat voor deck je hebt, voor fith dawn kan ik me zelfs voorstellen dat een goed deck 20 land gebruikt.

Planetouched
19th May 2004, 19:10
true, ik zou voor 5th dawn miss 17 spelen, maar dat ligt er maar net aan hoezeer je sunburst wilt gaan gebruiken. Kijk neem anders 18 en haal er 1 af voor elke 2 mana-myrs/talismans.

Elminster
19th May 2004, 19:25
Blaat dat poste ik net toen mn kabeltje eruit viel :S

Anyway die laatste opmerking mee eens, maar als basis is 16 echt wel absoluut het minimum... Ik probeer meestal 18, en kan dan toch niet genoeg kaarten eruit laten en kom uit op 17 :)

Elminster
19th May 2004, 19:27
Heeft iemand een voorbeeld cardlist? Ff zodat we er daar niet veel over hoeven uit te leggen (Niet dat-ie zo ingewikkeld is, hij spreekt voor zich, maar toch)

Carnage
20th May 2004, 15:28
Yavanna, lees dit ff goed door en alles komt goed: http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/feature/212

Yavanna
21st May 2004, 18:35
hm, die had ik al gelezen, volgens mij heb je die ergens anders ook gepost... )