PDA

View Full Version : NKQ - Astral slide in type 2

Planetouched
5th May 2004, 21:37
Met de NKQ in aantocht zit ik momenteel met een twelvepost deck dat aardig ass kickt. Echter ik blijf met mijn gedachten steken bij een oude bekende. Astral slide was een jaar geleden nog een gigantisch vaak gespeeld deck. Nu echter lijkt iedereen gefixeerd op Skullclamp en zijn vriendjes. Ik zeg je dat Astral slide (nog steeds) de potentie heeft te winnen.

Het basic idee is nogsteeds hetzelfde. Astral slide en Lightning rift mogen allebei nog. Ook de normale witte back up is unchanged. Wrath of god maakte zijn return in 8th en onze lieve exalted angel vliegt ook nog in ons zichtveld. En dit alles terwijl er allerlei leuke dingetjes zoals Viridian Shamans, Karstoderms, solemn simulacrums etc zijn inteden hebben gemaakt.

Nu mijn vraag. Help mij om een sterk en werkend alternatief te bouwen voor de NKQ. Momenteel is het een struggle tussen of W/G/R, R/W of G/W. Waarbij R/W de beste variant lijkt te zijn.

Even een voorbeeld deck:
27 land:
4 Forgotten Cave
4 Secluded Steppe
9 Plains
8 Mountain
2 Temple of the False God

6 creatures:
3 Eternal Dragon
3 Exalted Angel

27 andere spells:
3 Astral Slide
4 Lightning Rift
4 Spark Spray
2 Starstorm
3 Wrath of God
2 Akroma's Vengeance
4 Damping Matrix
3 Renewed Faith
2 Slice and Dice

let vooral op de matrix, aka goodbye ravager, voor de rest zijn kaarten waar aandacht naar mag uitgaan:
-Karstoderm
-Krosan tusker
-Rule of law(woei, maar een spell en jij meer?-> controll all the way)
-Solemn Simulacrum(mana voordeel en card drawing in het geval dat je een keer niet kunt cyclen?->nice)
-Eternal Witness(in fifth dawn...eehm...dit roept gewoon het cartographer gevoel terug)

anyone wanna help?:)

aekold
5th May 2004, 21:39
Tja, mijn gedachten weet je al. Groen erbij is eigenlijk wel heel gaaf, door de shaman, maar dan is de kans dat je mana screwed raakt zoveel groter en duurt het langer voordat je opstart, dus wat het beste is weet ik echt niet.

Planetouched
5th May 2004, 21:42
ja inderdaad. Groen brengt veel leuks maar heeft ook veel nadelen. Wat zou beter zijn. Snelheid of diversiteit...testpotjes misschien? Ja misschien dat er nog meer in fifth dawn zit dat het helemaal omver trekt maar oke:)

Carnage
6th May 2004, 00:18
op www.magicthegathering.com is laatst new-style Astral Slide besproken :P - go check it out.

btw: Akroma's Vengeance lijkt me niet zo handig, aangezien je ook je eigen enchantments sloopt dan....

Planetouched
14th May 2004, 16:51
ja maar dat deck is te sloom, ik verloor 4-0 van koens ravager deck. Dus nu heb ik een groene variant gebouwd. Het kickt ravagers butt, maar wat nog veranderen/side-boarden om ook tegen bidding en eventuele andere decks te winnen?

26 land
4x Tranquil Thicket
4x Secluded Steppe
9x Plains
9x Forests

16 creatures
4x Viridian Shaman
3x Exalted Angel
4x Eternal Witness
3x Krosan Tusker

18 utility spells
4x Oxidize
4x Wrath of God
3x Astral Slide
4x Damping Matrix
2x Renewed Faith
3x Crubicle of worlds

aangepast:
-2 elders
-1 astral slide
+3 Crubicle's

Planetouched
14th May 2004, 16:52
btw, wat is jullie idee over de elder? Hijs zeer leuk vs ravager doordat ie veel tijd rekt met extra levens. Echter, ik ben er niet zeker over dat het de beste keus is. Liefst zou ik de diciple spelen, maar zwart is geen optie in dit deck.

Planetouched
14th May 2004, 16:54
ennem, der zitten nu 13 cycle kaarten in, eigenlijk zou ik dit hoger willen maken, maar wat te veranderen...

Planetouched
14th May 2004, 22:55
o, o, o,...waarom heb ik daar nog niet aangedacht...CRUBICLE OF WORLDS...doh...oneindig doorcyclen die landjes..wam, 3 erin, 2 elders erin, 1 astral slide eruit...en testen maar...

Galahad
15th May 2004, 00:02
Oneindig doordyclen niet met crubicle hoor, je mag ze wel eerst cyclen en daarna spellen, en het geeft je wat bescherming tegen land destruction, maar lijkt me te weinig voordeel om hem te spelen.

Planetouched
15th May 2004, 00:04
je mag ze spelen alsof je ze in je hand hebt-> alternatief voor het casten/spelen -> cyclen

Carnage
15th May 2004, 03:26
Eeeh Planetouched, je mag ze spelen alsof ze in je hand zitten, niet cyclen/discarden/etc....hiervoor moeten ze echt fysiek in je hand zitten. Dus, helaas....

Als dit niet zo zou zijn, kan ik nog wel wat groffere decks verzinnen met b.v. Yawgmoth's Agenda.

Galahad
15th May 2004, 08:09
Een leuke cyclekaart is gilded light, dan heb je ook een oplossing tegen disciple of the Vault

aekold
15th May 2004, 12:14
Als je die lands met crucible kon cyclen dan zou het toch te makkelijk zon om het te combineren met seismic assault.
Gilded light is idd een erg goed idee.

Planetouched
15th May 2004, 14:07
jammers:), ja ik zat er zelf ook al aan te denken(gilded light)

Planetouched
17th May 2004, 02:07
wat denkt de mob trouwens van replacement van de elders door:
-vine trellis
-stoic Champion
-extra renewed faith(s)

allen hebben positieve dingen, vooral de trellis kan weleens een goede vs ravager en gobbies zijn..please people, i need help here)

Carnage
17th May 2004, 16:32
Zie front page :-)

Planetouched
17th May 2004, 17:15
i saw:)

ff wat aanpassingen:
4x Tranquil Thicket
4x Secluded Steppe
2x Blinkmoth Nexus
8x Plains
8x Forests

4x Viridian Shaman
3x Exalted Angel
4x Eternal Witness
3x Krosan Tusker
2x Eternal dragon
4x Oxidize
4x Wrath of God
4x Astral Slide
2x Damping Matrix
4x Renewed Faith

ik zit momenteel nog te kijken wat beter is, 2 solemns of de extra shaman/faith

Planetouched
18th May 2004, 23:30
3x Engineered Explosives in sb
3x Chalice of the void in sb
2x Dampning matrix in sb
4x Naturalize(vs mirror match) in sb
3x Sacred ground in sb

and that makes 15...iemand nog goede kaartjes ervoor? Please meld ze.

Planetouched
24th May 2004, 23:59
na de hulp van de almachtige Pieter die me erop wees dat Ravenous Baloth toch wel heel lekker combineerde met de eternal witness(Hulde, ik heb er eindelijk 2!:)) ben ik weer aan het tweaken gegaan:

land: 22
3x Tranquil Thicket
3x Secluded Steppe
8x Plains
8x Forests

18 creatures:
2x Viridian Shaman(-2)
3x Exalted Angel
4x Eternal Witness
2x Eternal dragon
4x Birds of Paradise(+4)
3x Ravenous Baloth(+3)

20 utility
4x Purge
3x Wrath of God(-1)
4x Astral Slide
4x Damping Matrix(+2)
2x Renewed Faith(-2)
3x Gilded Light(+3)

3x Krosan Tusker: momenteel ligt hij eruit voor gilded light, nog geen idee of dit wel de beste keus is...wordt uittesten denk

purge -> Waar eerst Oxidize leuk leed, is purge toch een betere keus denk ik zo, vooral vs. de disciples en eventuele cleric decks met hun evil scions maar vooral de voor mijn deck dodelijke Withered Wretch.

-1 wrath, ja het is zo dat ik denk dat ik al aardig veel removal heb en ook via de witness alles nog eens kan gebruiken...misschien verander ik et nog...wie weet.

Birds: Ja, mana accel. vs. bidding vrees ik dat ik a.s.a.p. de matrix uit moet krijgen om nog wat nut te hebben van deze dingetjes, maar vs andere matchups zijn ze denk ik wel erg handig.

Baloth, ja 4 lijkt mij gewoon geen goed getal, ze kosten toch 4 mana en ik moet al zoveel andere juicy dingen erin stoppen. Misschien dat dit nog veranderd namate ik ze test.

matrix: van 3 naar 4, ze zijn gewoon zo handig vs ravager en bidding, ik wil gewoon geen risico lopen.

Galahad
25th May 2004, 00:26
met maar 22 land wordt je deck wel een stuk kwetsbaarder voor ponza, een deck dat in opkomst lijkt te zijn.

aekold
25th May 2004, 00:46
Purge naait zeg maar geen normale artifacts, alleen artifact creatures.

Planetouched
25th May 2004, 00:47
landdestruction you mean...may i remind you of the 4 birds? enne de 3 gilded lights, en de 3 sacred grounds in mijn sideboard? enne de 2 eternal dragons die land fetchen? Says 'nuff

Planetouched
25th May 2004, 00:50
ik weet maar welke artifact wil ik momenteel het vaakst dood hebben? die miezerige oblivion stone danwel artifact land of weet ik wat(remind you of the 4x matrix) of zijn welding jar? nee...ravager en vooral de disciple is mijn most feared artifact(oke de disciple is geen artifact:)). Daarnaast ben ik met het idee aan het spelen om de oxidizes toch nearby aka in sb te houden...ruil er wel iets voor uit...

Carnage
25th May 2004, 15:29
Ik zou 2 extra Viridian Shamans in m'n sideboard stoppen en die oxidize lekker laten zitten.