View Full Version : D&D-sessie
Outcast
12th August 2002, 13:46
Ik vraag me af wanneer we eens bij elkaar komen om een leuke sessie te spelen. Zelf ben ik al een paar jaar DM en speler en velen kennen me wel. Speel nu bijv een high level drow-campaign.
Een situatie die zich afspeelde was een demon (glabrezu) die als defense een prismatic wall en power word stun gebruikte om een speler van de groep af te scheiden en dan de speler op te pakken en hem in de wall vast te houden, ouch!!
Wat ik ook knap vond is dat in een kamer met acht bodaks, de fighters het wisten te presteren om allemaal als saving throw een 1 te gooien. (heh Carnage) Terwijl de wizard dit wel overleefde (wel minder saving throws of course ,stond er verder vanaf ,maar toch.)
Binnenkort als ze de quest voltooid hebben mogen ze een stronghold gaan bouwen (in de underdark of course.) en mogen ze een oorlog gaan voeren tegen andere drow (die van Lloth)
Zelf zitten ze in house Jaelre met wat kleinere houses.
PS altijd weer een leuke vraag: Wat vind je de beste offensive spell en de beste defensive spell. (lvl boeit niet)
Mzl, Outcast
Carnage
12th August 2002, 14:11
Ja dat was erg vervelend inderdaad....daar ging weer 10% XP :(.
Leuk, die oorlog tegen Lloth, daar heb ik al echt zin in. Zal ik alvast mezelf omtoveren in een Swiss-Army-Knife :)
Wat betreft mijn ietwat beperkte kennis over de spells....:
Defensief:
Mirror Image: dit werkt tegen de meeste aanvallers gewoon het beste, omdat de kans dat je geraakt wordt in melee evenredig met je lvl afneemt. En het lvl van je tegenstanders doet er niet echt toe...
Offensief:
Uhm, Creeping Doom :D
EDIT:
Wanneer we gaan spelen? Uhm ja, sprekend voor mezelf zou ik zeggen een keer in het weekend. Planetouched zal ook wel iets laten horen denk ik, maar Elminster is op vakantie. Misschien een keer op een vrijdagavond met z'n allen? (R)
Misschien een keer bij 't Trefpunt, dan doen we een keer een games-dag ipv een magic-tournooi. Kunnen we gelijk gaan robo-rallyen (max 8 spelers)
Mr G. Bears
13th August 2002, 10:10
ik vind het best, lijkt me lachen
kun je misschien ook Kolonisten van Catan ( goed gespeld?)
meenemen enzo
en wij hebben nog 4 highlander decks:)
Carnage
13th August 2002, 11:56
kheb ff een thread aangemaakt in 'Other games' voor de spellendag....check daar verder.
Elminster
20th August 2002, 13:48
best offensive / defensive spell: time stop! nooit in werking gezien, maar als je m wilt peren cast je een teleport, als je wilt doden cast je meteor swarm, power word kill etc, die dan vervolgens tegelijk op je tegenstander knallen... zeker combinatie van 1 of 2 damage spells (om m onder de 100 hp te krijgen) en dan een pw kill is pijnlijk..., of een imprisonement; geen saving throw, enige lastigheid is de touch attack, maar als jij als enige beweegt en je gemiddeld 20 seconden de tijd hebt, is dat niet erg moeilijk, toch?
Elminster
11th June 2003, 20:20
Eh Kolky hoe komt het dat dit plaatje bovenaan niet klopt? Ik neem tenminste aan dat in deze oude post dat plaatje nog niet bestond, dat Outcast het later niet heeft ge-edit en daarnaast slaat het nergens op, je zou eerder een drow verwachten ofzo...?
Bremmer
11th June 2003, 20:59
heb het idee dat er nu plaatjes opstaan die iedereen toevallig als laatst hebben gekeken. Dit is in meerdere threads zo ook in de thread van D&D arwork, waar nu opeens allemaal magic kaarten staan en een smilie.........
Planetouched
11th June 2003, 22:15
just freakin weird*no*
Elminster
12th June 2003, 13:41
Originally posted by Bremmer
heb het idee dat er nu plaatjes opstaan die iedereen toevallig als laatst hebben gekeken. Dit is in meerdere threads zo ook in de thread van D&D arwork, waar nu opeens allemaal magic kaarten staan en een smilie.........
Ik denk meer dat het zoiets is: al die plaatjes zijn gebonden aan een nummer, en de nummers zijn gewoon een beetje gedubbeld, zodat soms ??n plaatje op 2 plaatsen gezien kan worden. Het boeit nl niet waar je vandaan kwam, hierboven staat iedere keer weer een Aura Shards.
Bremmer
12th June 2003, 18:10
ah jij had die graancirkel post gemaakt en een tijdje later stond in deze thread die foto ook, dus zal wel iets met nummer te maken hebben dan ja
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.