View Full Version : NKQs Magic 2004
Sebastien
4th May 2004, 18:46
Hallo iedereen,
Ik vertoon mij ook maar weer eens op dit forum met een leuk nieuwtje.
Enkele threads hieronder staat een discussie over de NKQ in Eindhoven op 20 juni. Ik weet niet of jullie al weten dat er een hele serie NKQs is.
Dit zijn ze (gekopieerd van www.ps-games.nl):
12-6-2004: Standard, NKQ, Tiel te Gelderland
19-6-2004: Standard, NKQ, Amsterdam te Noord-Holland
20-6-2004: Standard, NKQ, Eindhoven te Noord-Brabant
10-7-2004: Standard, NKQ, Zwolle te Overijssel
11-7-2004: Standard, NKQ, Den Haag te Zuid-Holland
De eerste twee zijn Type II zonder Fifth Dawn, de rest is Type II met Fifth Dawn. De top 8 op ieder toernooi plaatst zich voor het NK. De deelnamekosten zijn 10 euro per toernooi, en het begint om 11 uur (10 uur zaal open).
En dan zijn er (na het succes van vorig jaar) ook nog de Grinders:
17-7-2004: Standard & Sealed, Grinders NK, Amsterdam te Noord-Holland
18-7-2004: Standard & Sealed, Grinders NK, Amsterdam te Noord-Holland
Op deze dagen (en nacht, want ze gaan non-stop door) worden aan de lopende band toernooien van 32 man opgestart. Als je een ronde verliest, lig je eruit. (En dan kan je je meteen opgeven voor het volgende toernooi.) Als je als laatste overblijft, mag je naar het NK. De toernooien zijn Type II (met Fifth Dawn) en misschien Sealed Deck. Kijk voor meer informatie op www.ps-games.nl
Als jullie nog vragen hebben, kan ik jullie de volgende links geven:
Over NKQs: http://www.kvdeckmasters.nl/cgi-bin/YaBB/YaBB.cgi?board=5&action=display&num=1079970365
Over Grinders: http://www.kvdeckmasters.nl/cgi-bin/YaBB/YaBB.cgi?board=5&action=display&num=1079970767
Kijk maar of jullie hier iets mee willen doen.
Sébastien
Carnage
4th May 2004, 19:12
Hee Sebastién, lang niet gezien ) (Y).
De TrefpuntMagic crew gaat in ieder geval richting Eindhoven NKQ, voor de rest weet ik niet hoe en wat. Ik moet zeggen dat Standard *met* Fifth Dawn aantrekklijker is dan zonder (Ravager Affinity sucks big time).
Sebastien
4th May 2004, 19:17
Den Haag is ook heel goed te doen vanuit Roosendaal (met de trein dan). En je speelt daar ook met Fifth Dawn.
Wel moet ik zeggen dat er in die set iets moet zitten van het kaliber Meltdown of Shatterstorm, wil Ravager Affinity er last van hebben.
Het grote probleem aan Ravager Affinity is het volgende:
1. Ravager Affinity wint van Goblin Bidding.
2. Er zijn wel degelijk decks die veel winnen van Ravager Affinity (Elves met heel veel artifact-haat bijvoorbeeld).
3. Zulke decks die winnen van Ravager Affinity verliezen heel hard van Goblin Bidding of ieder ander deck zonder artifacts.
SungShik
4th May 2004, 19:31
Kan Burn niet van Ravager Affinity en Goblin Bidding winnen?
aekold
4th May 2004, 19:47
Ik moet nog steeds een keer spelen tegen ravager affinity, wil nou eens zien hoe snel het deck precies is.
Planetouched
4th May 2004, 19:56
ik heb tegen koen getest...ik een modified twelvepost en hij RB ravager affinity.
na 8 potjes is de eindstand:
4- loss
4- winn
0- draws
aka, zeer gewaagd aan elkaar. Vooral beginnen is van uiterste belang bij deze match-up
Sebastien
4th May 2004, 20:04
Even een advies voor het spelen van/tegen Ravager Affinity:
Het deck is gemaakt om in beurt 1/2 liefste meerdere Frogmites en een Myr Enforcer neer te leggen. Dat is verschrikkelijk snel. Als je dit deck speelt, moet je zelfs regelmatig speelbare (maar langzame) openingshanden mulligannen om toch zo'n snelle opening te krijgen.
Voor degenen die naar een of meerdere NKQs gaan, let erop dat als je Ravager Affinity geen leuk deck vindt om te spelen, dat je in ieder geval erop voorbereid moet zijn dat je het deck wel tegen gaat komen. ("Ik vind Ravager Affinity niet leuk, dus ik doe alsof het niet bestaat" is niet een strategie waar je het toernooi mee wint.)
Planetouched
4th May 2004, 20:11
hehe, koen speelde ook meestal zijn hand na 3 beurten compleet leeg en begon lekker te clampen...wees gerust, het was een kopie van een of ander pro tour deck dat had gewonnen. Maar gelukkig combineert twelvepost
a)Artifact hate(viridian shaman, oblivion stone, mindslaver->auch)
b)Veel en snelle mana waardoor je je tegenstander na een aantal klappen van zijn zijde lam kunt leggen
c)Combinaties zoals Abunas/angel waardoor je ravager stopt en al de snelheid weghaalt
ik vind ravager inderdaad niet het leukste deck. Vaak ook zelfs zeer saai. Maar het zal zeker een van de meest gespeelde zijn en dus is het goed een strategie ertegen te bedenken. zelf ben ik erover eens dat bijv. trinisphere nog een ondergewaardeerde kaart is die ravager lam kan leggen. Zoiezo omdat bijna niets zelf speelt dat minder dan 3 mana kost.
Carnage
4th May 2004, 20:40
Aekold en ik zijn op het moment een Type 2 deck (mono black) aan het maken dat tegen Ravager/Affinity een goede matchup heeft, en ook tegen Twelvepost en Goblins.
Alleen het BrainFreeze deck is irritant.
Hoeveel decks spelen er op het moment serieus artifact destruction?
Planetouched
4th May 2004, 21:17
ik denk niet echt veel. Al zou het best wel een kans maken. Een groot deel van de decks bevat tegenwoordig veel artifacts. Als je een deck kan maken dat een vuist maakt tegen Ravager affinity kom je denk ik ook wel ver. Alleen is inderdaad het grootste probleem dat je ook andere decks kan verwachten. Is trouwens slide niet een decktype dat nog gespeeld kan worden? Zoiezo als fifth dawn uit is, volgens mij zou het nog ver kunnen komen mits goed gebouwd.
Kan Burn niet van Ravager Affinity en Goblin Bidding winnen?
Ik moet zeggen jouw deckje met Blood Moon werkte echt vet, tegen Artifact Land. In ieder geval is het een upgrade voor mijn Land Destruction deck, met Oxidize's. Het deck wordt steeds beter :)
SungShik
4th May 2004, 21:35
Blood Moon, met dank aan Jonathan Pechon, Carnage, Summoner (en Yuri omdat hij meeliep naar de pin-automaat ) )
SungShik
4th May 2004, 22:01
Lees ik net tot mijn grote schrik:
From Saturday School #51 by Rune Horvik, Saturday, November 8, 2003:
Q: What is the interaction between Artifact Lands such as Seat of the Synod and Blood Moon? The lands obviously only produce red mana, but do their types become: "Basic Land - Mountain" or "Artifact Land - Mountain" (which would, logistically, maintain their usage for Shrapnel Blast, Affinity, etc)? -- Mitchell Okun
A:Blood Moon only changes the land type of the land, but it doesn't affect the land's name, its status as an artifact, or the fact that its nonbasic. The land would be an "Artifact Land - Mountain" named Seat of the Synod, and can only tap for red mana. It still counts for affinity, and can be sacrificed to Shrapnel Blast. You can also destroy it with Wasteland.
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/satschoolarchive&term=blood_moon
Blood Moon gaat dus niet werken tegen Affinity :(
Too bad...
Galahad
4th May 2004, 22:35
een soort van slight/burn werkt inderdaad tegen ravager en goblins, zie http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/decks/regionals2004&page=5 het deck dat tweede is geworden met wat land destruction werkt het ook nog tegen twelevepost.
Carnage
5th May 2004, 15:06
Damn klote van die Blood Moon. Weer een optie minder :(
Wat wel heel goed werkt tegen Ravager Affinity --> March o/t Machines.
Aekold, maybe iets voor sideboard?
aekold
5th May 2004, 15:43
Dat wel ja, het nadeel is echter dat met een march ook mijn artifacts levend worden, denk aan welding jar die gelijk dood is en extraplanar lens die kwetsbaarder is.
Een andere optie is chalice of the void of damping matrix.
Als je een chalice op 1 weet te krijgen krijgen ze geen clamp, disciple uit. Met een chalice op 2 = geen ravager en shrapnel blast.
De matrix houdt ravagers en clamps ook zeer goed tegen.
squirle
5th May 2004, 22:04
maak je om matrixen niet druk daar hebben ze wel een annul of override voor of echoing truth.
maak je om matrixen niet druk daar hebben ze wel een annul of override voor of echoing truth.
Een Arcbound Ravager deck speelt maindeck geen counters, hoogstens sideboard een Mana Leak.
Carnage
6th May 2004, 00:11
Ik denk dat Ravager-Affinity sneller is dan dat je die Matrix in het spel legt en daarna ergens nog geactiveerd krijgt. Die Chalice is wel cool idee
aekold
6th May 2004, 00:28
Weet er iemand in welke beurt een ravager deck gemiddeld afgaat??
Weet er iemand in welke beurt een ravager deck gemiddeld afgaat??
Vrij simpel, indien beurt 1 een Disciple gedropt wordt, en beurt 2 een ravager is het beurt 2. Anders beurt 3 ofzow... Zeg maar.. SNEL :|
Yavanna
6th May 2004, 00:40
hmmm toch vind ik het echt saai klinken... das toch niet meer leuk dan :S
aekold
6th May 2004, 01:02
Dat vind ik dus ook, maar er zijn mensen die dit blijkbaar opwindt. Dit is dus ook de reden waarom wij allemaal zo opzoek zijn naar een deck wat hier gewoon van kan winnen en liefst ook nog van de andere decks die er zijn.
Als je nou een smother gooit op de disciple, moet toch wat schelen, of desnoods op de ravager ofzo. Zoveel kunnen ze in beurt 2 nog niet doen.
Planetouched
6th May 2004, 02:52
ik moet zeggen. Koens deck(R/B Ravager Affinity) gaat af in beurt 2 a 3, het is snel, moeilijk tegen te houden en eigenlijk ook alleen maar te stoppen met oblivion stones of iets dergelijks. Twelvepost houd het uit en staat nu 5-4 in potjes voor. Ik ga morgen mijn Astral slide deck testen. Als het niet goed gaat moet ik weer gaan tweaken...
zoeizo wil ik geen ravager gaan spelen, het is saai en niet origineel. En ik zal dus daarom alle potjes die ik op de nkq win van dat deck als grote overwinningen beschouwen:)
Elminster
6th May 2004, 13:03
Ach Ravager an sich is leuk, maar gewoon doodgespeeld. Tis niet dat het nooit leuk is geweest ofzo!
Ik ga denk ik trouwens voor BG...
Planetouched
6th May 2004, 13:21
mag niet eens meer taco:)
Elminster
6th May 2004, 13:23
Black Green Cemetary Control? Hoezo niet?
Carnage
6th May 2004, 15:56
Beurt 2 a 3 lijkt me wat overdreven voor een Standard Ravager deck....ik vermoed dat het met een normale hand in beurt 4 pas lukt.
Beurt 2 a 3 lijkt me wat overdreven voor een Standard Ravager deck....ik vermoed dat het met een normale hand in beurt 4 pas lukt.
Dan moet je toch echt een potje tegen Koen gaan spelen, die kan vaak op beurt 3 een kill halen hoor, als de ravager en disicple er liggen, en andere max beurt 5 met beetje schoppen.
aekold
6th May 2004, 16:14
Das zeker tegen jous words of wind deck??
Daar zit ook geen disruption is, dus dan maak je het hem wel makkelijk.
Das zeker tegen jous words of wind deck??
Daar zit ook geen disruption is, dus dan maak je het hem wel makkelijk.
Jawel hoor, 4x Smother, en wat dacht je van blocken met evt. Frogmite's en Myr Enforcers die ook in mijn deck zitten!
aekold
6th May 2004, 18:52
Das waar ja, maar ik weet nog steeds zeker dat mbc een goede kans tegen ravager maakt.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.