View Full Version : MMORPG's
Dark Mage
4th May 2004, 17:04
Speelt er iemand hier wel eens een MMORPG? Of misschien van plan om een MMORPG te spelen?
MMORPG = Massive Multiplayer Online Role-playing Game
Yavanna
4th May 2004, 17:22
nope, nooit gedaan...
Nou ik heb veel van die Internet Based spelletjes gespeeld, met van die ruimteschepen, en dungeons & dragons achtige spellen. Daarnaast heb ik een tijdje Everquest en Ultima Online gespeeld. Sinds dat de World of Warcraft Alpha uit is, speel ik die ook een tijdje, en ben van plan het origineel of te kopen, of in ieder geval een paar maandjes mee te spelen! Super vet :D (Y)
Carnage
4th May 2004, 19:09
IK heb vroeger ooit eens effe ermee gespeeld, maar koste me te veel social life zeg maar... )
Mr G. Bears
4th May 2004, 19:15
Ultima Online een tijd gespeeld.........maar dat was nog met ISDN en met een bepaald bedrag per maand wat ik maar had om te internetten. Leuk, maar het had weinig toekomst :)
Sengir Vampire
4th May 2004, 19:44
Jah ik ben wel van plan om een keertje serieus een MMORPG te doen . Ik speelde al wel eens Diablo 1 toen de demo net uit was zegmaar . Dat was schitterend totdat mensen gingen cheaten massaal .
Diablo 2 was saai .
En toen kregen we die nieuwere ultima's enzo .... Dat had voor mij toekomst vond ik .... totdat je je scheel ghing betalen aan het MOGEN gebruiken van een server :S.
Nee dus ... ik wil graag free servers OF het spel gratis en dan betaalde servers die niet achterlijk veel kosten .
The invoker
4th May 2004, 23:34
Diablo II wel gedaan (totdat het verveelde (en later nog een keertje)).
Een of andere open beta van een spel dat nooit uitgekomen is ook weleens gedaan (wederom totdat het verveelde, wat niet zo lang duurde in dat geval)
Ik had geen plannen om weer een MMORPG te spelen, maar wie weet Diablo weer es (m'n character bestaat als het goed is nog (elke 90 dagen weer ff 5 seconden ofzo spelen is genoeg), of m'schien iets anders. iig niet in de zeer nabije toekomst.
Dark Mage
5th May 2004, 09:39
Jah ik ben wel van plan om een keertje serieus een MMORPG te doen . Ik speelde al wel eens Diablo 1 toen de demo net uit was zegmaar . Dat was schitterend totdat mensen gingen cheaten massaal .
Diablo 2 was saai .
Ehm.... Diablo is niet echt een MMORPG natuurlijk... Trouwens wel mee eens dat toen mensen enorm gingen cheaten, heel de gameplay verneukt werkt *brrr*
En toen kregen we die nieuwere ultima's enzo .... Dat had voor mij toekomst vond ik .... totdat je je scheel ghing betalen aan het MOGEN gebruiken van een server :S.
Nee dus ... ik wil graag free servers OF het spel gratis en dan betaalde servers die niet achterlijk veel kosten .
Het betalen voor een server voor een MMORPG is noodzakelijk (wat maakt die 10-15 euro per maand nou uit !? koop je een keer een pilsje minder in de kroeg en je hebt het zo verdiend!) om ondersteuning voor het spel te geven. Je moet beseffen dat het spel voortdurend wordt uitgebreid door de ontwikkelaars (land-updates, tweaken van monsters/wapens/etc, bugs verwijderen, etcetera). Dit is uniek voor dit spel-genre, aangezien je bij "normale" games vaak lang kan wachten op een patch of een update/uitbreiding.
Tevens zijn servers DUUR! serverruimte is DUUR! serverbandbreedte is DUUR! (vraag het aan de heren webmasters hier maar eens na ) )
Het is dus onmogelijk om voor een MMORPG gratis servers te verstrekken, omdat dat financieel gezien gewoon niet haalbaar is.
Leuke bijkomstigheid is ook dat die cheaters waar jij het over hebt, door dat periodiek te betalen geldbedrag nauwelijks op een MMORPG server voorkomen!
Het betalen voor een server voor een MMORPG is noodzakelijk (wat maakt die 10-15 euro per maand nou uit !? koop je een keer een pilsje minder in de kroeg en je hebt het zo verdiend!) om ondersteuning voor het spel te geven. Je moet beseffen dat het spel voortdurend wordt uitgebreid door de ontwikkelaars (land-updates, tweaken van monsters/wapens/etc, bugs verwijderen, etcetera). Dit is uniek voor dit spel-genre, aangezien je bij "normale" games vaak lang kan wachten op een patch of een update/uitbreiding.
Tevens zijn servers DUUR! serverruimte is DUUR! serverbandbreedte is DUUR! (vraag het aan de heren webmasters hier maar eens na ) )
Het is dus onmogelijk om voor een MMORPG gratis servers te verstrekken, omdat dat financieel gezien gewoon niet haalbaar is.
Leuke bijkomstigheid is ook dat die cheaters waar jij het over hebt, door dat periodiek te betalen geldbedrag nauwelijks op een MMORPG server voorkomen!
Ben ik het niet met je eens, kijk maar eens naar de honderden free servers van Ultima Online. En daar zitten ook hele goeie bij, die ook al die updates doen, en met 1000en members. In ieder geval heb ik het zelf zo meegemaakt, ik speelde mee op http://www.theabyss.ru/ (russisch :D) En kijk ook maar bij World of Warcraft Alpha, men is nu al bezig complete quests te opzetten, en alle items te activeren, de monsters werken ook al. Sommige commoners zijn al op de map gezet. Alles is gratis. Het geeft sommige mensen gewoon een kick om een eigen wereld te maken, waarop andere mensen zich uitleven, ik zelf hoor daar ook bij :P Ikke heb ooit 1 quest geschreven voor Ultima Online (een mega flop, maargoed daar praten we nie over )). Denk echt niet dat je Free Servers mag onderschatten!
Servers hoeven niet duur te zijn, een grote hd, en wat geheugen is genoeg. De bandbreedte wordt sommige mensen gewoon geschonken. (hoe oneerlijk in deze wereld) kijk maar naar al die studenten hier in NL naast de Universiteiten, allemaal dikke 100 MBit lijnen. In Amerika zijn er meer van zulke cheapass hoge verbindingen te verkrijgen.
Meestal staan er wel 'donations' links bij, waarmee je via Paypal ze toch wat kunt steunen. Maarja moet je wel een credit card hebben *nasty* (ik dus niet)
Dark Mage
5th May 2004, 12:17
Toch ben ik van mening dat bij gratis servers het onderhoud en de updates schaarser zijn dan voor servers waar wel voor betaald wordt. Gratis is leuk natuurlijk, maar gaat wel vaak ten koste van de kwaliteit van het spel. Door (een relatief klein) periodiek bedrag te betalen voor een spel, kan de kwaliteit worden gewaarborgd.
En kijk ook maar bij World of Warcraft Alpha, men is nu al bezig complete quests te opzetten, en alle items te activeren, de monsters werken ook al. Sommige commoners zijn al op de map gezet. Alles is gratis. Het geeft sommige mensen gewoon een kick om een eigen wereld te maken, waarop andere mensen zich uitleven
Wat betreft World of Warcraft - Alpha, dit is een testversie van het uiteindelijke spel; maw, het spel is nog volop in ontwikkeling, het zit nog vol met bugs en andere narigheden en de wereld is nog erg kaal aangekleed. Dat jij beweert dat invulling van de wereld en het maken van quests e.d. gratis is, is absoluut niet waar; de ontwikkelaars van Blizzard Entertainment worden hiervoor betaald!
Om nog maar eens een oud gezegde te citeren: "Voor niks gaat de zon op!"
Wat betreft World of Warcraft - Alpha, dit is een testversie van het uiteindelijke spel; maw, het spel is nog volop in ontwikkeling, het zit nog vol met bugs en andere narigheden en de wereld is nog erg kaal aangekleed. Dat jij beweert dat invulling van de wereld en het maken van quests e.d. gratis is, is absoluut niet waar; de ontwikkelaars van Blizzard Entertainment worden hiervoor betaald!
Om nog maar eens een oud gezegde te citeren: "Voor niks gaat de zon op!"
Ik had het hier over de 'gehackte versie' ikke speel helaas niet mee aan de officiele beta tests :P D'r is een tijdje terug een Alpha versie uitgelekt van WoW. Deze is door een aantal programmeurs beetje verbouwt, en is nu speelbaar voor iedereen. Daar zijn ze bezig een eigen wereld te bouwen, de landschappen zaten al bij de uitgelekte versie, en de items/monsters etc ook al. Alleen de posities niet, deze staan namelijk op de server. Dit zijn ze dus aant maken, hier bijvoorbeeld een site van die 'hackers': http://www.gotwow.net
Dark Mage
5th May 2004, 12:37
Ja ik heb er van gehoord. Maar is het spel een beetje stabiel enzo? Eigenlijk is het schandalig dat de broncode van een spel/programma zomaar uitgelekt is pfff
Ja ik heb er van gehoord. Maar is het spel een beetje stabiel enzo? Eigenlijk is het schandalig dat de broncode van een spel/programma zomaar uitgelekt is pfff
Het is niet de broncode die uitgelekt is, het is alleen de alpha, maar er was een soort van 'handleiding' bij hoe je servers ervoor moest maken :)
Speelbaar is het zeker, wel een 2 gig grote rar die ik moest downloaden, vrij irritant. Maar uiteindelijk heb ik hem, na weken alleen monsters kunnen slachten zijn ze nu een beetje gevorderd en zijn er al hier en daar monsters, en inn's etc etc. Level advancing gaat nu ook goed.. vetjes allemaal :D
Dark Mage
5th May 2004, 13:02
Ik heb die alpha ooit wel eens gedownload, maar ik kon nergens een account aanmaken :S
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.