PDA

View Full Version : RG - Land Destruction - Type 2

Kolky
26th April 2004, 11:49
Vanwege de NKQ ben ik druk opzoek naar leuke decks. Kzat een beetje door me kaarten te kijken, en zag toevallig wat land-destruction kaarten bij mekaar liggen. Na nog wat zoeken, kwam ik er achter dat er toch genoeg land destruction kaarten in type 2 zitten om er een deck mee te bouwen. Dit is het geworden:
--
land destruction spells:
4x Stone Rain (8th)
3x Molten Rain
3x Lay Waste (Ons)
3x Demolish (8th)
4x Reap and Sow
3x Creeping Mold
2x Dwarven Blastminer

mana spells:
4x Birds of Paradise (8th)
4x Talisman of Impulse
2x Chrome Mox

other spells:
2x Oblivion Stone
1x Viridian Shaman

kill cards:
2x Hystrodon
2x Troll Ascetic
1x Platinum Angel

lands:
2x City of Brass (8th)
9x Mountain
9x Forest
---
Spells die ik nog over heb voor een sideboard:
3x Viridian Shaman
1x Oblivion Stone
2x Hum of the Radix
4x Deconstruct
4x Turn to Dust (anti-skullclamp :D)
3x Flashfires (anti-white-weenie)
Wat vinden jullie van het deck, ik heb er een aantal test potjes meegedaan tegen words of wind met affinity, dat won ik telkens maar krap, door de vele talismans en carddrawing die het deck had. Tegen war elemental deck, dat ging vrij simpel, zolang je maar beurt 2 of 3 een landje molt, en daarna elke beurt. Het deck bevat weinig land, en is dus simpel uit te wissen :D (Y).

aekold
26th April 2004, 13:43
Tja, op zich wel een gaaf idee.
Ik zou alleen die angel vervangen door iets anders.

Elminster
26th April 2004, 15:07
Ja vrij inefficiente kill vanwege de artifact-hate van type 2 :)

squirle
26th April 2004, 16:06
Deck werkt best goed denk, maar het blijft land destruction

Carnage
26th April 2004, 17:02
Als je met Oblivian Stone speelt, zou ik zowieso creatures spelen die 'm overleven (Y)

aekold
26th April 2004, 19:46
En ik zou creature removal spelen. Vooral tegen goblin bidding decks.

Yavanna
26th April 2004, 20:10
Deck werkt best goed denk, maar het blijft land destructionGewoon niet mee naar Dordt gaan dan ;)

aekold
26th April 2004, 23:34
Lijkt me duidelijk ja.

Elminster
27th April 2004, 10:01
Heeft er iemand een werkend goblin bidding deck? Ik heb er namelijk nog nooit tegen gespeeld maar het schijnt heeeel snel te zijn...

Kolky
27th April 2004, 17:50
LD Spells:
4x Stone Rain
3x Molten Rain
3x Demolish
3x Lay Waste
4x Reap and Sow
4x Creeping Mold

Other Spells:
3x Deconstruct
Worden veel artifacts gespeeld, vervangt je mana direct. Om nog een LD spell tegelijk te spelen.
3x Darksteel Brute
Kan niet gesloopt worden door zowat alles, en tevens stopt het alles. Tevens kill.
1x Granite Shard
Stopt een hoop goblins, wat elfjes enneh is gewoon leuk, extra kill.
2x Talisman of Impulse

Creatures:
4x Birds of Paradise
2x Viridian Shaman
2x Tel-Jihad Chosen
Stopt alle artifact beesten, en dat zijn er veel, en een 2/1 is leuk 1om1 bij goblins voor maar 2 mana.
1x Dwarven Blastminer

Lands:
2x City of Brass
2x Blinkmoth Well
Stopt artifact land, talismans of whatever van iets doen.
1x Stalking Stones
Een extra kill, en leuke blokker. Voor late-game.
8x Forest
8x Mountain

Wat vinden jullie van mijn 'upgrades' ). De test potjes die ik ermee gespeeld heb tegen Ravager-Affinity, Affinity-Words of Wind verliepen goed. Gisteren met de eerste versie tegen Roel's Twelvepost ging ook goed. War-Elemental is ook geen probleem. Koen's type 1 goblin deck, ging wat moeilijker, aangezien goblin lackey niet te stoppen is. Daar heb ik nog niet van gewonnen, vandaar heb ik alvast een 2 kaarten voor mijn sideboard bedacht: Slice and Dice en Moment's Peace. Werken leuk tegen de gobbo's! :D(Y)

Carnage
28th April 2004, 15:21
Ik denk dat je wat meer Burn moet spelen om early creatures te slopen.

aekold
29th April 2004, 01:06
Moment's peace mag volgens mij niet meer omdat die uit het oddesy block komt ).
Tja, verder moet ik er eigenlijk een keer tegen spelen om het goed te kunnen beoordelen.
Ben je er zondag bij de boosterdraft???

Galahad
29th April 2004, 14:52
Ik vraag me af of het zo verstandig is er drie destroyable artifacts in te doen, de kans dat ze allemmaal gesloopt worden is vrij groot. En zoals Carnage als zegt, burn heb je echt nodig tegen affinity, goblins en white control (weathered wayfehrer).

Planetouched
29th April 2004, 19:25
hmm,..zoals je zelf al zag, leuk tegen sloomere decks zoals twelvepost...maar opzich niet raar dat je dan wint...kill de post en je nekt me...maar tegen modular legde je het keer op keer af..evenals op affinity als je weet dat die ook snel en goedkoop losgaan. Daarbij spelen zij allemaal met de citadel..en dies nie kapot te krijgen.

aekold
30th April 2004, 12:47
Idd, en tegen gobbo's krijg je het helemaal zwaar, omdat je geen removal hebt. Tegen dat deck helpt alleen mass-removal zoals starstorm en slice and dice.

Kolky
30th April 2004, 20:03
Idd, en tegen gobbo's krijg je het helemaal zwaar, omdat je geen removal hebt. Tegen dat deck helpt alleen mass-removal zoals starstorm en slice and dice.
Tja ik heb ook besloten, om met 'deck-construction' te wachten nadat 5th dawn uit is, en de Amerikaanse Regionals voorbij zijn. Misschien dat er dan een ander deck ruleerd, of ik opeens 4 ravagers tevoorschijn getoverd krijg ofzow :D

Elminster
30th April 2004, 21:01
Uit fifth dawn boosters, keep on dreaming )

Ik baal nog steeds een beetje ervan dat ik mijn ravager weg deed precies vóór hij in drie dagen van 9 naar 22 euro ging :S. Al vind ik m dat nog steeds niet waard....

aekold
1st May 2004, 00:56
In mijn ogen is hij dat nog steeds niet waard.

Carnage
1st May 2004, 16:26
Arcbound Ravager is een engine kaart MET de juiste kaarten eromheen. Op zichzelf stelt dat ding inderdaad niets voor.

Elminster
1st May 2004, 16:26
Just like I said... Ik heb er o.a. een Tolarian Academy voor gekregen en ik denk nog steeds dat dat een goede deal was! Maar momenteel (internetprijzen) past de academy wel twee keer in ene ravager :S