PDA

View Full Version : Death cloud

aekold
20th April 2004, 01:00
Ik ben bezig aan een deck dat draait om death cloud. Bijna iedereen kent die wel, tis de nieuwe pox.

Nu wil ik graag jullie menigen/commentaar/opmerkingen/aanvullingen horen op wat ik tot zo ver heb kunnen bedenken. Het ziet er nu ongeveer zo uit:

4 death cloud
2 diabolic tutor

4 talisman of indulgence
2 talisman of dominance
4 pyrite spellbomb
4 skull clamp

4 rotlung reanimator
4 withered wretch
4 disciple of malice
4 twisted abomination

24 swamps

Het idee is vrij simpel, je krijgt wat clerics, waaronder een rotlung uit, kweekt de nodige mana en equiped een clamp aan een beestje. Vervolgens gooi je een death cloud, groot genoeg om zo'n beetje het hele bord leeg te vegen. Je krijgt beestjes van de rotlung en kaartjes van de clamp, vervolgens beuk je de tegenstander neer met je tokens en herstel je sneller, omdat je kaarten van de clamp en ook nog eens van je spellbomb kunt pakken.
Plz geef feedback.

Carnage
20th April 2004, 14:30
Cool deck!!

Het is een suggestie, maar wat dacht je van Nim Devourer (ipv de Disciple of Malice b.v.).

Je speelt veel artifacts, wiped het bord leeg, je speelt veel mana, kan dat ding discarden uit je hand via een Death Cloud, en je speelt met tokens om te sacrificen.....seems like a natural fit (L). En hij recurred ook nog.

Blinkmoth Nexus is ook niet slecht denk ik.

Planetouched
20th April 2004, 14:35
jups leuk..:)

death cloud..meesterlijke kaart...vooral als je de tegenstanders beurt overneemt met een mindslaver en erachter komt dattie em in zijn hand heeft(-> gerard, herinner je je nog dat je oppeens 3 creatures, 3 land van de 5, 3 levens en je hand kwijt was?:))
dikke fun...

aekold
20th April 2004, 15:49
Die disciple of malice zit erin omdat:
tis een cleric, dus triggered op rotlung
heeft cycling
en pro white, tegen al die white weenie decks (he Jeroen?)

Nim devourer is natuurlijk ook een goed idee.

Carnage
20th April 2004, 23:30
Okay okay :P Damn je had me door (L)

Elminster
21st April 2004, 00:56
Ik heb nog wel een devourer geloof ik...
Verder lijkt het me een vet deck (Y):)!
Oh ook nog een Cloud maar dat wist je...

aekold
22nd April 2004, 01:06
4 death cloud
2 diabolic tutor

4 extraplanar lense
4 talisman of indulgence
2 talisman of dominance
4 pyrite spellbomb
4 skull clamp

4 rotlung reanimator
4 withered wretch
2 disciple of malice
4 twisted abomination
2 nim devourer

20 swamp

Heb even zitten vogelen en nu is er dit uitgekomen.

Carnage
22nd April 2004, 14:22
Ziet er echt cool uit! Werkt het een beetje?

Hee nog een leuk trucje als je geen creatures in play hebt. Volgens mij kan je die Nim Devourer terughalen, sacrifice a creature trigger op de stack gooien en in response hem Skull Clampen --> 2 kaarten voor jou omdat je 'm moet sacrificen (of direct al dood gaat) :P. Klopt dat? (Y)
*niet* doen als je wel meerdere creatures hebt ofcourse.

Hee Aekold.... al Sideboard plannen?

Misschien trouwens dat we meer kaarten kunnen verzinnen die baat hebben bij veel zwarte mana....(Die drain life uit Mirrodin bijvoorbeeld?).

aekold
22nd April 2004, 14:26
Aan sideboard heb ik een beetje gedacht. Persecute, march of the machine en aether snap, infest, dat soort dingen.

Dat trucje van je werkt niet carnage, omdat je devourer alleen in je upkeep terug kunt halen en je niet in je upkeep kunt equippen.

Of het werkt weet ik nog niet, omdat ik nog lenses en death clouds moet, de clouds komen als het goed is vandaag of morgen binnen.
Lenses ben ik nog naar op zoek.

Carnage
22nd April 2004, 14:30
Damn das jammer....en je gaat zeker geen Leonin Shikari spelen (T).

Maar ff serieus dit deck kan best wel potentie hebben eigenlijk.

- Zwarte Drain
- Promise of Power :P

aekold
22nd April 2004, 14:54
Tja, de nieuwe drain life heeft natuurlijk ook potentie, zeker als je een extra planar lens in hebt. Ik neem trouwens aan dat jouw lenses niet weg gaan Jeroen??

Carnage
22nd April 2004, 21:12
Ehe nee sorry. Als dit deck echt potentie heeft ga ik het ook spelen op NKQ namelijk (L).

Maar we moeten een keer gaan brainstormen, Aekold (Y). Any time left somewhere?

aekold
22nd April 2004, 21:49
HHmmmmm....maybe zaterdag overdag???

Als je dan de NKQ wint krijg ik wel de credits neem ik aan ).

Galahad
22nd April 2004, 23:06
Het deck waar ik mee speel had darksteel brute en nexus als creatures, werkte ook wel lekker, vergeet niet dat je land moet sacrificcen dus als je na een death cloud een consume spirit pakt heb je er niet veel meer aan. Verder kan smother denk ik geen kwaad, kilt ravager en vervelende goblins.

Elminster
23rd April 2004, 08:31
én war elemental én rotlung reanimator én disciple of the vault én spawning of rotlung tokens én arcbound stingers...

Heeft er iemand nog smothers voor mij :D?

Carnage
23rd April 2004, 12:13
Het vervelende van Smother tegen Ravager is dat het in de helft van de gevallen het ravager/affinity deck niet stopt....de counters worden gewoon op een ander creature gelegd.

Blinkmoth Nexus --> 2 in het deck kan geen kwaad denk ik.

Kolky
23rd April 2004, 13:17
Zodra ik zwart speel, speel ik ook 4 smothers maindeck. In mijn Words of WInd, Affinity deck werken ze al perfect. Ravager stop je er niet mee, maar het houdt je wel een paar beurten safe. Daarnaast is er altijd nog de irritante goblins en zoals taco al vernoemd, veel en veel meer :)
Ik heb een aantal potjes tegen Gerard z'n deck gespeeld, en ik denk echt dat het potentie heeft. Hij speelde tegen roel z'n twelvepost. Als roel geen Mindslaver had gespeeld en geactiveerd, waardoor gerard, en z'n hand, en 3 landen, en al zijn creatures kwijt was.. dan had ie best goed kans gehad. :)

aekold
23rd April 2004, 13:19
Tja, darksteel brute is ook een optie, maar ik denk dat ik liever nim devourer en rotlung speel.

Elminster
23rd April 2004, 19:52
Dé manier om van ravager én zijn counters af te komen is te zorgen dat je twee kills hebt, en dan de target van de counters in response afknalt... En daarnaast hij groeit nog altijd snel dus dood moet-ie toch...

aekold
24th April 2004, 12:02
Aether snap al the way. Lost alles in een keer op.

aekold
3rd May 2004, 18:38
4 diabolic tutor
4 infest
2 decree of annihilation
4 consume spirit
4 smother
3 barter in blood
3 talisman of dominance
4 twisted abomination
4 extraplanar lense
1 visara the dreadfull
1 reiver demon
3 welding jar

23 swamp

De nieuwe versie. Zoals te zien is zonder death cloud, maar met consume spirit en infest en nog meer stuff.
Het idee is vrij simpel, zorg dat je een lens en een welding jar ter bescherming hebt. Vervolgens ga je wat grote spells gooien, zoals decree of pain en reiver demons en niet te vergeten consume spirit.
Eerst zat er ook nog een damping matrix in, maar die stop ik in mijn sideboard, omdat deze het gebruik van welding jar onmogelijk maakt.
Dingen die er nog in zouden kunnen zijn onder andere promise of power en maybe een extra reiver demon, ookal is visara ook goed, maar die overleefd geen shrapnel blast.

Kolky
3rd May 2004, 20:05
Je bent de Damping Matrix vergeten :)

Elminster
3rd May 2004, 20:12
...Eerst zat er ook nog een damping matrix in, maar die stop ik in mijn sideboard, omdat deze het gebruik van welding jar onmogelijk maakt....
Jammer dat de Death Cloud eruit ligt... Werkt dit beter?

aekold
4th May 2004, 19:44
Tegen Kolky zijn word of wind deck iig wel, moet het nog testen tegen wat decks van Bekka.

Carnage
5th May 2004, 15:36
Ik heb zo het idee dat het mijn Equipped White Weenies (zie http://www.trefpuntmagic.nl/Magic/Decks/deck.php?id=62#deck) deck het niet gaat overleven :|

aekold
5th May 2004, 16:00
We zullen het binnenkort eens uit moeten proberen.

aekold
17th May 2004, 00:35
Jammer dat ik van Carnage heb verloren, maar even voor Kolky, dit deck heeft dus wel even het ravager van Koen met 2-1 verslagen.
Thank you very much.

Yavanna
17th May 2004, 00:39
vet :D

Planetouched
17th May 2004, 01:50
eehm, ik hoorde ook dat koen zowat alles uitspeelde van 2/2 of lager, en toen jij die met infest kilde en toen barter in blood speelde? Ja kijk ik heb de testpotjes gezien en ben niet echt een voorstander om dat deck te gaan spelen, het werd most of the time compleet gekickt...maja, ik weet niet of dat exact dezelfde versie was..

Carnage
17th May 2004, 16:29
Tja kijk, het nieuwe deck van Aekold is essentieel een heel erg goed deck vind ik persoonlijk.

Enige nadeel is dat het verschijnt in een artifact-hate environment.....de Extraplanar Lens is eigenlijk essentieel voor het slagen van het deck.

Ravager heeft te weinig ruimte voor serieus veel artifact destruction en moet er al tegen sideboarden.

Planetouched
17th May 2004, 17:27
ja maar na sideboarden is het dus in feite game over? zeker als ze een B/R variant spelen..

aekold
17th May 2004, 19:51
Het is dus zeg maar dat ik na het sideboarden wel won en daarvoor niet.

Planetouched
17th May 2004, 19:59
wat speelde je dan zoal in je sb?:)

aekold
17th May 2004, 23:45
Damping matrix en chalice of the void, maar de laatste heb ik nooit uit gekregen.