PDA

View Full Version : Yavanna's deck (hopelijk ;))

Yavanna
19th April 2004, 16:36
Ehm... jah, op aanraden van Taco maak ik maar es ff een thread aan.

Ik wil eigenlijk een nieuw deck maken, maar ik kan op zich wel een beetje hulp gebruiken qua ideeën etc.

Ik zat te denken aan een groen/blauw deck en ehm... dacht dat ik mesgien wel wat met slivers kon doen? kweenie :& naja ) ik hoor het wel als iemand een goed idee voor me heeft. Thnx alvast!

Planetouched
19th April 2004, 16:38
het is sale out bij mij, dus als je cheap aan kaarten wilt komen:)

Yavanna
19th April 2004, 16:42
haha ik zag het maja, moet ik wel eerst weten wat ik nodig heb )

Njah, als je blauwe of groene slivers hebt voor me, reserveer ik die bij deze :)

Planetouched
19th April 2004, 16:48
kheb wel die witte...essence..

Yavanna
19th April 2004, 16:55
Hm, hou je m ff vast voor me plies? misschien dat ik hem wel ga gebruiken...
Ik kom 2 mei ook wel langs iig dus dan maken we dan ff een deal )

Kolky
19th April 2004, 19:55
Slivers groen / blauw:
Muscle Sliver,
Winged Sliver,
Shifting Sliver

P.s. heb je thread gemoved, dit forum is voor decks!

Yavanna
19th April 2004, 20:06
tjah, ik vond dit meer op zn plek bij 'vragen', aangezien ik nog helemaal geen deck in elkaar heb staan... en ik hulp vraag. Maar okee... ) dan maar beroep doen op de helpdesk

Elminster
19th April 2004, 22:05
begrip :)? beroep I presume...
Opties die er sowieso zijn:
Tradewind Rider - duur
U/G Madness - door mij doodgespeeld :)
Sliver - niet mijn favoriet, wel redelijk werkend maar meer U/G niet enige optie
Dat dryad deck - Geloof er niet in, wel vrij cheap en blijkt snel te gaan volgens Chrono en MrG.

Als je gekozen hebt (waarom eigenlijk die kleuren?) kunnen we wel wat kaarten op gaan sommen...

Yavanna
19th April 2004, 22:10
Beroep jah ) sorry :P

Maar ehm, ja kweet eiluk niet, vind dat wel lacheh keuren, maar als jij een goed idee hebt voor een rood/wit deck ofzo heb ik er ook geen probleem mee hoor :D

Maar slivers zijn dus nie zo boeiend? hm naja, ik wil iig iets wat een beetje een uitdaging voor me is, zal ik dat dan als criterium nemen, want een groen/rood beast deck kan iedere noob wel spelen :&

Elminster
19th April 2004, 22:23
Nouja blauw met wat control is al iets pittiger...
Kom nog een keertje langs anders!

Yavanna
19th April 2004, 22:25
(Y) isgoed :)

ik was eiluk gewoon op zoek naar een vette kaart om een deck omheen te kunnen bouwen maar dat lukt niet echt...

Elminster
19th April 2004, 22:33
We gaan hier ff overleggen (ron niels & ik....)
Je hoort nog wel wat...
Intruder alarm?
Ron heeft dr een deck mee ontworpen met wat oneindige combo's, veel tapdingen, maar werkt waarschijnlijk niet flitsend...

Yavanna
19th April 2004, 22:40
ja dan hoef ik het niet )

haha ja intruder alarm is wel een leuke kaart opzich :)

Vind propaganda nog steeds ook wel een leuke kaart, maar kweenie of daar wat mee te doen is?

Elminster
19th April 2004, 22:41
Ik heb er ook wel eens mee gespeeld en het kan hard gaan, maar niet vroeg genoeg vaak. Misschien lukt dat inmiddels wel, dus denk er eens over!

Yavanna
19th April 2004, 22:45
o njah kweenie, wat voor combo's zitten er zoal in dan?

aekold
19th April 2004, 23:04
HHHMmmmm....anders kijk je gewoon bij iemand een keer of je een gave kaart ziet om een deck omheen te bouwen

Yavanna
20th April 2004, 01:00
ja weetje, het probleem is denk ik dat ik te weinig kaarten ken enzo... ik bedoel, als ik dan een kaart zie weet ik niet of er een deck omheen te bouwen is bv... combo's kan ik herkennen en ik begrijp ze, maar je moet kaarten kennen om een combo zelf samen te stellen... snap je een beetje mijn probleem?

Carnage
20th April 2004, 14:23
Geen probleem Yavanna, als je een leuke kaart ziet die wat mogelijkheden biedt, gewoon posten hierzo en iedereen helpt wel mee met suggesties enzo.

PS: Propaganda is een echt reactieve kaart - je kan er niet echt veel omheen bouwen.

Yavanna
20th April 2004, 14:38
ok thnx (Y) :D

Elminster
1st May 2004, 16:43
Nou hier is een optie:

Wirewood Channeler (http://www.magiccards.info/?id=9154)
Pemmin's Aura (http://www.magiccards.info/?id=9407)

Groen - Blauw, low-budget, type 2 toegestaan... Moet iets mee te doen zijn toch? Fireball (http://www.magiccards.info/?id=10160) is ook type 2 dus... ). Elfjes kickten wel een beetje (niet voorbij NKQ ofzo maar ze werkten) en groen heeft véél anti-artifact. Oxidize (http://www.magiccards.info/?id=10202), Deconstruct (http://www.magiccards.info/?id=9864), Naturalize (http://www.magiccards.info/?id=8879) en Viridian Shaman (http://www.magiccards.info/?id=10090) tegen artifacts, eventueel Domineer (http://www.magiccards.info/?id=9868) voor een Darksteel Colossus (http://www.magiccards.info/?id=10136) in Twelvepost... T is maar een ideetje, maar als Yavanna het niet gaat spelen doe ik het wel )!

Yavanna
1st May 2004, 18:53
Ik vind het wel een leuk idee, maar heb natuurlijk niet veel kaarten van de nieuwe sets...
Magoed, Taco anders kom ik wel een keertje bij jou shoppen )

p.s. Fireball kan ik wel aankomen via een zekere Nitro denk ik (R) ) haha

aekold
2nd May 2004, 22:43
Klinkt leuk ja, pas alleen op dat je niet oneindig mana hebt en dan er nix mee kan doen om vervolgens oneindig mana burn te krijgen.
Deed Kolky een keer tegen mij en Roel in het 2-headed.

Elminster
3rd May 2004, 20:29
Deck in construction hiero... Ga het zelf denk ik ook spelen (T) :D

Intruder Alarm is type 2, totaal vergeten, wist het wel :S :&. En Faces from the Past erin, skullclampje erbij (helaas), komt wel goed!

Yavanna
4th May 2004, 19:21
4 intruder alarm, 2 viridian zealot en nog wa oxidize besteld :D komt helemaal in orde met dat deck... heb van sommige elfjes nog wel een paar nodig, maar dat post ik nog wel :)

Elminster
8th May 2004, 16:55
How about this..? Iedereen commentaar geven natuurlijk :). Maar het zal vanaf hier meer op playtesten aankomen lijkt me...

==============
Pennim's Channeler
==============

== 30 creatures ==
2 Birchlore Rangers
1 Caller of the Claw
2 Elvish Aberration
4 Fierce Empath
1 Glissa Sunseeker
1 Kamahl, Fist of Krosa
3 Viridian Shaman
2 Viridian Zealot
2 Wirewood Channeler
3 Wirewood Elf
4 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
== 12 non-creature spells ==
2 Faces of the Past
2 Intruder Alarm
4 Pemmin's Aura
4 Skullclamp
1 Fireball
== 18 land ==
11 Forest
5 Island
2 Mirrodin's Core

Het idee is dus veel mana te kweken en dat te gebruiken in een fireball of met kamahl. Het winnendste (err..) is met de combo Pennim's Aura + Wirewood Channeler, maar waarschijnlijk is flink los te gaan dmv Skullclamp + Faces of the Past of Intruder Alarm + Skullclamp. (Het liefst had ik skullclamploos gespeeld omdat dan alle anti-artifact kaarten bij de tegenstander gelijk dood zijn en het zo afgezaagd is en yavanna waarschijnlijk er niet aan kan komen, maar tja, ze werken zo grof :(). Clamp vrolijk de Herald, de tokens van de Hivemaster (die extra de Intruder Alarm triggeren) en zoek de juiste elf erbij: Abberation voor meer mana of forestcycling, Wirewood Channeler voor de combo, Fierce Empath (voor het opzoeken van Kamahl of wederom de Aberration) en Glissa / Zealot / Shaman voor artifact/enchantment destruction. Heb je veel geclampt of wordt het bord leeggeveegd met wrath of god dan komt ongetwijfeld de Caller of the Claw handig van pas...

Kolky
8th May 2004, 19:13
Prima deck als je het mijvraagt. Alleen zou'k er nog een extra Fireball ingooien, voor de zekerheid :) En de Elvish Abberation eruit, veel mana heb je niet nodig, die krijg je toch wel, gooi er 2 extra Birchlore Rangers in Makkelijk te skullclampen, en geven opzich ook mana :)

Elminster
9th May 2004, 15:31
Nog meer mensen commentaar? Kom op mensen we willen Yavanna toch wel ff helpen :)?
@ kolky: Ik denk dat een abberation nodig is in het geval dat je Wirewood Channeler het niet haalt -> Hoe wou je dan veel mana kweken? Kan wel maar is véél lastiger volgens mij. Birchlore Rangers zijn inderdaad wel de moeite 4 keer erin te stoppen, en 2 fireballs ook wel, maar wat moet er dan uit? (Buiten de Abberation moet er nog 1 iets weg namelijk)
Of misschien wordt dat gewoon de kaart waar Yavanna niet aan kan komen, Glissa ofzo :)

Carnage
9th May 2004, 17:47
Ik denk dat Glissa een 'win-more' kaart is....je speelt al 2 Zealots en 3 Shamans, die bovendien nog sneller zijn ook. Ik zou er 2 als sideboard kaart spelen ofzo.

Elminster
9th May 2004, 21:18
Good... Mee eens, en zoals ik al opmerkte, ze is natuurlijk lastiger te krijgen

==============
Pennim's Channeler
==============

== 30 creatures ==
4 Birchlore Rangers
1 Caller of the Claw
4 Fierce Empath
1 Kamahl, Fist of Krosa
3 Viridian Shaman
2 Viridian Zealot
2 Wirewood Channeler
3 Wirewood Elf
4 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
== 12 non-creature spells ==
2 Faces of the Past
2 Intruder Alarm
4 Pemmin's Aura
4 Skullclamp
2 Fireball
== 18 land ==
11 Forest
5 Island
2 Mirrodin's Core

Wat denk je ervan Yavanna?

Yavanna
9th May 2004, 23:03
Ziet er goed uit :D

thnx iedereen.... maar het grootste probleem blijven die skullclamps :(

Carnage
9th May 2004, 23:49
De skullclamps zijn in principe niet essentieel. Aangezien je toch blauw speelt zou je er iets van card drawing in kunnen stoppen, iets van simpele counter of meer groen geweld.

Kolky
10th May 2004, 01:26
4x Fierce Empath om 1x Kamahl te gaan zoeken... hmmm forget it, dat is een waste van kaarten en mana in je deck. Ding is 3 mana voor een 1/1 beest, die eigenlijk maar 1x nuttig is in je deck. Ik zou eerder vertrouwen op de skullclamps, die geven genoeg kaarten hoor.

Voor de rest, prima gedaan ) (Y) Leuke combo ook met die Faces of the Past had ik nog niet gezien eerst :D

Yavanna
10th May 2004, 01:33
Ik zal zodra ik weer in roosendaal ben ff een lijstje maken met wat ik al eb en wat ik nog moet, (Y)

Elminster
10th May 2004, 12:26
4x Fierce Empath om 1x Kamahl te gaan zoeken... hmmm forget it, dat is een waste van kaarten en mana in je deck. Ding is 3 mana voor een 1/1 beest, die eigenlijk maar 1x nuttig is in je deck. Ik zou eerder vertrouwen op de skullclamps, die geven genoeg kaarten hoor.

Voor de rest, prima gedaan ) (Y) Leuke combo ook met die Faces of the Past had ik nog niet gezien eerst :D
Aan de ene kant een punt, 4 is wat te veel. Maar nee, niet vertrouwen op de skullclamp want:
- Ze komen er vast niet eens in
- Het is het enige artifact in het deck, dus elke zealot en shaman en shatter gaat erop af.
- Iedereen weet hoe grof ze zijn dus ze overleven waarschijnlijk niet, en dan moet je nog meer hebben
Daarnaast zijn de empaths zelf weer goed clampbaar. Maar na aanpassing:

==============
Pennim's Channeler
==============

== 28 creatures ==
4 Birchlore Rangers
2 Caller of the Claw
1 Fierce Empath
1 Kamahl, Fist of Krosa
3 Viridian Shaman
3 Viridian Zealot
3 Wirewood Channeler
3 Wirewood Elf
4 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
== 14 non-creature spells ==
2 Faces of the Past
2 Intruder Alarm
4 Pemmin's Aura
4 Skullclamp
2 Fireball
== 18 land ==
11 Forest
5 Island
2 Mirrodin's Core

Wat denken jullie trouwens van Nantuko Elder (http://www.magiccards.info/?id=5012) gezien zijn creature class en de creature class van de tokens van de Hivemaster? En wie heeft er nog ideeën voor de manabas, Birds of Paradise maybe )?

Kolky
10th May 2004, 12:37
Aan de ene kant een punt, 4 is wat te veel. Maar nee, niet vertrouwen op de skullclamp want:
- Ze komen er vast niet eens in
- Het is het enige artifact in het deck, dus elke zealot en shaman en shatter gaat erop af.
- Iedereen weet hoe grof ze zijn dus ze overleven waarschijnlijk niet, en dan moet je nog meer hebben
Daarnaast zijn de empaths zelf weer goed clampbaar. Maar na aanpassing:

Das waar, maar om 1 kaart te zoeken voor 3 mana een 1/1 beestje.. Maar je hebt het veranderd )

Wat denken jullie trouwens van Nantuko Elder (http://www.magiccards.info/?id=5012) gezien zijn creature class en de creature class van de tokens van de Hivemaster? En wie heeft er nog ideeën voor de manabas, Birds of Paradise maybe )?
Nantuko Elder, kan kan, maar is geen type 2. Het combo idee erachter is leuk dat wel! Alleen manabase, denk dat dat prima zit zo hoor. Hallo je speelt ELFJES :D daar heb je weinig mana voor nodig. Wat je er nog wel in zou kunnen doen: Wellwisher, vrij simpel en effectief en wint echt games! _O_

Elminster
10th May 2004, 12:41
Elfjes zijn duidelijk minder grove mana-accalerators geworden in type 2, beetje burn naait je behoorlijk. En idd, Elder geen type 2, dom dom dom :&...

Yavanna
12th May 2004, 20:55
==============
Pennim's Channeler
==============

== 28 creatures ==
4 Birchlore Rangers
2 Caller of the Claw
1 Fierce Empath
1 Kamahl, Fist of Krosa
3 Viridian Shaman
3 Viridian Zealot
3 Wirewood Channeler
3 Wirewood Elf
4 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
== 14 non-creature spells ==
2 Faces of the Past
2 Intruder Alarm
4 Pemmin's Aura
4 Skullclamp
2 Fireball
== 18 land ==
11 Forest
5 Island
2 Mirrodin's Core
Nou, als dit het is dan ehmmm zou ik deze kaarten graag nog willen )

2 Caller of the Claw
1 Kamahl, Fist of Krosa
3 Viridian Shaman
1 Viridian Zealot
3 Wirewood Channeler
1 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
-
2 Faces of the Past
4 Skullclamp (right...)
2 Fireball
-
2 Mirrodin's Core

zelfs nog een aantal commontjes dus...

Elminster
16th May 2004, 21:34
Pas besloten: skullclamps komen er niet in. Daarmee kunnen ook de Faces of the Past vertrekken, en is de Caller of the Claw minder interessant (één keer om te zoeken met Herald in geval van mass destruction volstaat). Mana gaat snel dus misschien kan Treasure Trove er nog bij. En dan als ze eraan kan komen City's? Plus er moet nog een sideboard bij, dit is echt maar een wilde gok, mensen met beter ideeën?

== 30 creatures ==
4 Birchlore Rangers
1 Caller of the Claw
2 Kamahl, Fist of Krosa
4 Viridian Shaman
3 Viridian Zealot
4 Wirewood Channeler
4 Wirewood Elf
4 Wirewood Herald
4 Wirewood Hivemaster
== 10 non-creature spells ==
4 Intruder Alarm
4 Pemmin's Aura
2 Fireball
== 18 land ==
2 City of Brass
9 Forest
3 Island
2 Mirrodin's Core

== 15 Sideboard ==
4 Domineer
3 Oxidize
4 Damping Matrix
4 Hum of the Radix

Carnage
17th May 2004, 00:15
Verstandige keus denk ik. Scheelt ook nogal wat in de kosten (Y).

Yavanna
17th May 2004, 00:29
Dat zeker, en hoewel skullclamp gewoon echt geweldig werkt, kan dit ook best ) bovendien.... type 2 deck zonder artifacts is toch redelijk uniek )

Planetouched
17th May 2004, 02:00
hehe, ik speel er een...nouja op 4 dampning matrixen na:)

Elminster
17th May 2004, 22:28
Check dr sideboard (opzet thingy) maar eens :D

Ej en Yavanna, dit lijkt me een mooi moment om de rest aan je eigen inzicht en playtesting over te laten! Maak er een tof deck van ) (Y)!

Yavanna
17th May 2004, 23:36
thnx man, voor alles :D zal vast lukken (Y)

oja het geld krijg je zsm :)