View Full Version : War Elemental Deck
Kolky
18th April 2004, 13:03
Hey, Ik had Roel wat horen praten over een deck wat draaide om War Elemental als kill. Aangezien dit een type 2 deck is, en we mee gaan doen aan de NKQ, is het misschien mogelijk dat ik het deck ook kan zien :D Want opzich heb ik ook 4 war elementals :P Misschien heeft het deck wel potentie )
aekold
18th April 2004, 13:14
Ja, lol, tis nog altijd mijn idee.
Hier is mijn versie:
4 war elemental
4 skirk prospector
4 oxidia golem
4 slith firewalker
4 pyrite spellbomb
4 shock
4 vulcanic hammer
4 shrapnell blast
4 bone splitter
4 seething song
20 mountains
Ik zit er over te denken om er wat mountains uit te gooien voor wat meer creatures, omdat dit deck een zeer lage mana curve heeft.
We moeten maar zien wat 5th dawn ons brengt.
Kolky
18th April 2004, 13:18
Jup, maar thanx (Y) :D
Ga ik eens kijken of ik het ook kan maken, zit alleen te twijfelen over de seething song, is die echt nodig??
Ook bij deze, heeft iemand Oxidia Golem's oveR??
(dees: http://www.magiccards.info/?id=10201 )
Carnage
18th April 2004, 14:56
Ik denk dat ik er nog wel wat heb voor je, neem gewoon een stapel commons mee naar de draft.
aekold
18th April 2004, 16:46
Song is best handig
vooral met beurt 1 prospector, dan aanvallen, sac voor R samen met 2 mountains, song = warelemental + burn = grote elemental
Kolky
21st April 2004, 17:03
Ja, lol, tis nog altijd mijn idee.
Hier is mijn versie:
4 war elemental
4 skirk prospector
4 oxidia golem
4 slith firewalker
4 pyrite spellbomb
4 shock
4 vulcanic hammer
4 shrapnell blast
4 bone splitter
4 seething song
20 mountains
Ik zit er over te denken om er wat mountains uit te gooien voor wat meer creatures, omdat dit deck een zeer lage mana curve heeft.
We moeten maar zien wat 5th dawn ons brengt.
Ik neem zowiezo aan dat je 16 mountains speelt met 4x great furnace, zodat je meer voer hebt voor de sharpnel blast! Ik heb het deck in mekaar gezet, en denk dat je er nog 2 land uit kan halen eventueel. Deze zou je kunnen vervangen door 2 maindeck shatters, chain of plasma.
aekold
21st April 2004, 18:10
Ook aan gedacht ja om great furnace te spelen, maar die werkt niet lekker met oxidia golem die is zeer bruut indien je hem in beurt 3 met 3 mountains kunt casten en da is het vrij frustrerend om met 2 mountains en een furnace te zitten.
Kolky
21st April 2004, 19:30
Ook aan gedacht ja om great furnace te spelen, maar die werkt niet lekker met oxidia golem die is zeer bruut indien je hem in beurt 3 met 3 mountains kunt casten en da is het vrij frustrerend om met 2 mountains en een furnace te zitten.
Ja daar kwam ik dus ook na aantal test potjes achter, maar nuttig voer voor de Sharpnel Blast was het wel, dus wordt het kiezen.. :S
aekold
21st April 2004, 19:38
Lijkt mij niet zo moeilijk, aangezien je ook nog golems en bonesplitters en spellbombs als voer voor de blast hebt.
Kolky
21st April 2004, 19:47
Lijkt mij niet zo moeilijk, aangezien je ook nog golems en bonesplitters en spellbombs als voer voor de blast hebt.
Ja juist dat is het hem, je wil die dingen niet kwijt... ) Die landjes boeien je niet zo...
aekold
21st April 2004, 21:22
Das dan een nadeel idd, maar ik heb toch liever dat ik de golem in beurt 3 kan spelen dan dat ik wat meer voer heb voor de blast.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.