View Full Version : Kamigawa
SungShik
8th April 2004, 22:03
Volgende Block heet Kamigawa en gaat over een wereld die oorlog tegen een God voert...
Is dat nog eens bomba...
Voor fraaie plaatjes:
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/arcana/541
Kolky
8th April 2004, 22:26
Jup kzag ut.. jammer :( Ik vondt het idee van Mirrodin wel erg vet, en had gehoopt er gewoon een vervolg in dezelfde wereld zou komen of iets dergelijks. Dit doet me denken aan zulke oosterse vechtsporten enzow. Misschien ook wel leuk? Doet me denken aan portal three kingdoms :P
Planetouched
8th April 2004, 22:30
kamigawa = goddelijke rivier int japans....
maja, japanse stijl set...de comments duiden op een legends achtige set? nouja we zien wel weer, oktober pas uitgebracht:)
Elminster
8th April 2004, 22:49
Vind het wel leuk dat ze niet teveel blijven hangen bij oude sferen, maar te snelle en grote stappen hoeft nou ook weer niet... Nog ??n extra block mirrodin-like was niets op tegen lijkt me :S.
The invoker
8th April 2004, 23:07
Kamigawa, ach ja? Waarom niet?
Toen ik het eerst zag controleerde ik nog even of het wel over Magic ging (het ging idd over Magic).
Ik kan niet zeggen dat ik enthousiast wordt van de naam of de plaatjes, maar het zal uiteindelijk wel meevallen. (tis alleen ff wennen)
Carnage
8th April 2004, 23:57
Ach, mensen zijn van nature tegen verandering.
Tot nu toe heeft Wizards o/t Coast ons nog niet teleurgesteld, toch? (Y)
aekold
9th April 2004, 00:32
Lijkt me wel vet, magic oriental
Nitro
9th April 2004, 02:01
Originally posted by aekold
Lijkt me wel vet, magic oriental
that, I share with you!
squirle
9th April 2004, 11:35
dit zal best wel eens een vervolg kunnen zijn op miirrodin block, voor de mensen die bv het darksteel boeken hebben gelezen , weten dat er een guardian/god/planewalker was in mirrodin. Zou wel eens dezelfde kunnen zijn, want in mirrodin is hij al een hele tijd niet meer, is nu memnarch the protector van mirrodin
Carnage
9th April 2004, 16:34
Die planeswalker die je net noemt, is Karn geloof ik :P
Yavanna
9th April 2004, 18:30
Man, het gaat echt supersnel met die nieuwe blocks... Maar iid een vet idee, oriental :D alleen dan krijg je wel van die chinese draken enzo... getver )
Sengir Vampire
9th April 2004, 18:49
Originally posted by Carnage
Ach, mensen zijn van nature tegen verandering.
Tot nu toe heeft Wizards o/t Coast ons nog niet teleurgesteld, toch? (Y)
Sorry hoor maar ik vind dat wizards wel een stukje teleursteld !
1. 8th edition layout (oftewel POKEMON)
2. Reprints van kaarten en dan rarety veranderen
3. 1 Block per 3 weken ipv 3 jaar (overdreven , maar je snapt me punt)
4. KAarten die nergens op slaan of te grof zijn ( ik neem je beurt over ... :S wie verzint het ?? )
5. Artifacts bijna witte kaarten maken (lay-out) .
Nee ik vind dat ze een geweldige partij aan het aankloten zijn . Had het nou gewoon zo voortgeborduurd . Vanaf mirrodin is echt alles totaal anders . Het lijkt niet eens meer op magic !!!
Bah ... ik heb heimwee naar magic the gathering :(
Carnage
9th April 2004, 19:13
Okay ff reactie van mijn kant, Vamp:)
--> Valt wel mee vind ik, maar 't is wel anders inderdaad.
--> Snap ik, maar meestal is er qua Kaartmix wel een reden voor.
--> Mee eens, gaat te hard.
4. KAarten die nergens op slaan of te grof zijn ( ik neem je beurt over ... wie verzint het ?? )
--> Ze moeten wel nieuwe dingen verzinnen. Die Mindslaver is op zicht gewoon een Word of Command, en kost 10 mana voordat ie iets doet....
--> Is gefixed vanaf 5th Dawn )
Elminster
10th April 2004, 12:55
Ik vraag me alleen af, als ze zo snel door de sets heengaan en elke drie sets een nieuwe stijl willen gaan doen, hoelang ze dat volhouden :?
Nitro
10th April 2004, 15:12
dat ze te snel gaan vond ik jaren geleden al, maar het lijkt nu alleen maar sneller te gaan. Ik snap niet waarom ze het doen...
Kolky
10th April 2004, 19:08
Hoppah mijn reactie er nog bij :P
--> Valt wel mee vind ik, maar 't is wel anders inderdaad.
--> Ik vindt het zelfs mooier geworden, sommige dingen zoals power/toughness zijn overzichtelijker, landjes zijn mooi :)
--> Snap ik, maar meestal is er qua Kaartmix wel een reden voor.
--> Dat is idd een heus nadeel, maar het is wel leuk om Atog in een modern jasje te zien, en Fireball vindt ik stom, een nieuwe versie ervan was ook wel leuk geweest
--> Mee eens, gaat te hard.
--> Zo hard gaat het anders al 3 jaar :D D'r zit een vast termijn in hoor. Sinds Invasion en misschien al daarvoor dus...
4. KAarten die nergens op slaan of te grof zijn ( ik neem je beurt over ... wie verzint het ?? )
--> Ze moeten wel nieuwe dingen verzinnen. Die Mindslaver is op zicht gewoon een Word of Command, en kost 10 mana voordat ie iets doet....
--> Tja je pakt wel een mooi voorbeeld, dit is echt een uitzondering. De rest past allemaal nog netjes hoor..
--> Is gefixed vanaf 5th Dawn )
--> Jup Jeroentje (Y)
:D
Elminster
12th April 2004, 16:36
Ben het eens met het tempo waarin de series uitkomen, is moeilijk bij te houden. Maar het houdt je scherp ej, houdt alles in beweging. En verder vind ik ze zeker niet tegenvallen, mirrodin block is heerlijk _O_ (Y)!
Nitro
12th April 2004, 23:24
het gaat natuurlijk ook snel omdat magic duur is. Als het goedkoper zou zijn, hebben mensen de sets sneller compleet en willen eerder een nieuwe editie
Yavanna
13th April 2004, 15:51
Ik kan het iig niet bijhouden )
Carnage
14th April 2004, 15:56
Er schijnen ook Ninja's in te gaan zitten (T)
Goblin Warlord
14th April 2004, 16:52
Ik wil weer niet beginnen over het gezeur met de nieuwe look maar ik vind het dus wel zwaar zuigen! Ik vind het er echt PHAT uitzien, maar ik vind het niet tof omdat het niet past bij de oudere kaarten....had dan alles zo gedaan (en iets duidelijke kleurenonderscheiding).
De leuke edities als Invasion en Apocalypse zijn al weer ediites met nostalgische waarde :(
Toch maar afwachten naar de kaarten in de nieuwe serie...die artifact shit hoeft van mij niet zo heel erg...
Planetouched
14th April 2004, 17:36
Roel likes the artifact-style, laatste blok belooft nu al mega vet te worden, over de nieuwe look niets dan goeds te melden, vind veel dingen ook wel mooier. Over de snelheid, ach don't mind, ik heb niet alles compleet maar het gaat al langer zo snel hoor. Daarbij heb je zo vaak veel afwisseling en nieuwe keuzes.
Kolky
14th April 2004, 21:51
Jup ik ga mee met Roel... Artifacts Roelen... en de nieuwe look is perfecto (Y) :D
nieuwe look zuigt en ook verhaal lijn van mirrodin vind ik wat minder met al die artifacts enzo, maar goed dat kan. Als ze gewoon weer oude look aannemen vind ik het al lang best.
Yavanna
7th May 2004, 13:32
hahahahahahaha das al ongeveer de 4e thread waar je dat zegt...
volgens mij vind je de nieuwe look niet echt mooi he? )
aekold
7th May 2004, 14:25
Zou je denken??
Yavanna
7th May 2004, 14:29
lucky guess... :D
ik vind hem niet lelijk maar zonde dat hij bij magic zit.
aekold
7th May 2004, 19:27
Hij is niet lelijk, maar hij zuigt wel??
Vaag.
past niet bij magic kan toch? dat vind ik.
Endran
18th May 2004, 12:07
past ie wel..zeker nu met al die artifacts.. en als je er eenmaal aan gewend ben, dan kan je hem ook zien met een 'normale' serie ....(eentje niet met 95% artifacts :P)
Planetouched
18th May 2004, 12:44
from mtgnews forums
The playtest cards I showed in my article on proxies went over so well that I think I'll make them a regular feature, showing a new one every couple weeks. What better way to maliciously tease and taunt you?
This week's card is provided courtesy of Mons Johnson, crazed developer and namesake of vanilla 1/1's the world over.
What's going on? Didn't I say earlier that Incinerate was too good? All we be revealed later… Look for that beauty to appear in Champions of Kamigawa this fall!
Best guess...
{Unknown Name} *R*
Instant/Sorcery
{Unknown Name} deals 3 damage to target creature/player.
...They probably just removed the *1* because it can't target creatures/players or stop them from regening. If they make it an instant then we come back to the issue of Lightning Bolt power, but then it can't target creatures/players so it's ok. I know it's not a lot, but atleast it's something for now. Although when I thought about it further it became a Lightning Bolt that was a sorcery. (But then that'd make Volcanic Hammer obsolete.) And anything that's *2**R* and Incinerate would be a weak Carbonize. (Not much to get excited over.)
http://forums.mtgnews.com/attachment.php?attachmentid=23858
aja, tis niet veel maar altijd wel een leuke discussie, wat is de juiste cc voor een bepaalde ability
Planetouched
21st June 2004, 15:47
deze werd gepost door rancored elf, de mod van mtgnews.
zou het kunnen dat het een echte is?
http://forums.mtgnews.com/attachment.php?attachmentid=26065
ik vind hem zelf wel errruuugg veeehuut:)
een creature land, woei manlands in een andere vorm
Planetouched
21st June 2004, 15:50
let wel op, er is wel een spelfout gemaakt
Reawoken Terrain en
Reatroken Terrain
, dus het kan best ook zijn dat het een grote fake is, maar dan wel echt een zeer goeie. Momenteel zijn ze er op mtgnews nog niet echt over uit.
ze zeggen momenteel ook dat het aan de jpg kan liggen:
http://forums.mtgnews.com/attachment.php?attachmentid=26066
aekold
21st June 2004, 17:06
Ik denk dat deze nep is.
lars
21st June 2004, 17:20
denk het ook anders zou ie wel erg sterk zijn)
Elminster
21st June 2004, 18:16
Vooral de tweede toevoeging tussen haakjes lijkt me niet erbij horen...
Al klopt de spelling zover ik zie wel vind ik...
Galahad
21st June 2004, 18:49
Zo sterk is hij anders niet, je moet niet vergeten dat hij voor een land wel erg kwetsbaar is, alleen maar kleurloos geeft, en je hem niet gelijk kan tappen voor mana. die tweede toevoeging maakt alleen iets duidelijk wat al in de regels vatsgelegt is, daarom staat het ook tussen haakjes, en het hoort er zeker bij. Als een land namelijk een creature wordt in de beurt dat je hem hebt gespeelt mag je hem niet meer tappen voor mana.
lars
21st June 2004, 18:51
een 2/2 gratis niet sterk?
Galahad
21st June 2004, 19:53
hij is niet gratis, het kost je de mogelijkheid een land in te leggen, en dat 'kost' ongeveer 2 mana, als je het vergelijkt met de talismans, die hetzelfde kunnen als pijnland maar 2 mana kosten.
Carnage
21st June 2004, 19:57
en uncounterable....en meesterlijk grof in een Armageddon deck.
Hij moet wel fake zijn, zo'n fout komt er nooit door.
Planetouched
21st June 2004, 20:22
let wel dat het je:
1 landdrop mis geeft, je mist beurt 1 de mana, en dit is dus de beurten erna ook weer het geval als je aanvalt. Daarnaast is hij weer kwetsbaar voor alle removal van land/creature etc.
Sterk, naja, we zien wel, ik vind hem zeker erg leuk, enigzins powerfull, maar geen grove fout ofso. Daarbij issie ook nog unc momenteel.
Carnage
21st June 2004, 20:23
Ik bedoelde fout, qua spelfout )
Planetouched
21st June 2004, 20:23
hehe, aight)
momenteel zijn ze hierover uit:
So for now we have the following points about it's legality.
Pro:
The card looks real. The art is clean, the colors are crisp and close to the real. We should see some color shifting. But we don't.
It has complete rules text that also makes sense.
The art is done by a professional and looks original.
It also has flavor text, copyright etc. and therefore seems very throughout.
Con
The text seems a bit too bold.
The symbol seems a bit ugly (imho)
The card may be overpowered compared to other cards.
ze zeggen nu ook een site gevonden te hebben met daarop de originele art, en kennelijk is dat een bewijs dat hij nep is:
http://elfwood.lysator.liu.se/art/h/o/howe/earth.jpg.html
http://forums.mtgnews.com/attachment.php?attachmentid=26082
Galahad
21st June 2004, 21:27
Het is best een sterk bewijs dat de kaart nep is, aangezien Albert Howenog nooit voor een magiccard aangeleverd heeft, en de art volgens mij altijd in opdracht wordt gemaakt, er wordt volgens mij nooit bestaande art gebruikt.
Elminster
21st June 2004, 21:36
Galahad, vergelijk m gewoon eens met Rock Jockey, die kost je ook een land drop... Dit is echt wel té cheap om te spelen, en nog kunnen tappen voor mana ook! Ik vind dit geen bewijs dat-ie niet echt is (er zijn wel meer aso kaarten recent uitgekomen) maar hij is iig te grof.
Carnage
22nd June 2004, 15:09
Vandaag is op het forum van mtgnews ook bewezen dat ie fake is.
Planetouched
22nd June 2004, 15:12
aight, naja jammer, was wel een leuke geweest:D
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.