PDA

View Full Version : Wat is een Boosterdraft?

Carnage
24th March 2004, 23:12
Een booster draft toernooi gaat als volgt [dit is de officiële beschrijving, niet schrikken]:

De spelers worden verdeeld over drafttafels van ongeveer gelijke grootte naar inzicht van de head judge of toernooiorganisator. Een toernooiofficial geeft dan een gelijk aantal boosters (3) aan elke speler aan een drafttafel.

Op aangeven van een toernooiofficial opent elke speler de aangewezen booster en telt de kaarten zonder naar de voorkant van de kaarten te kijken. Als een speler niet het juiste aantal kaarten in zijn of haar booster heeft, moet hij of zij onmiddellijk de judge op de hoogte stellen die dan de booster zal vervangen. De speler kiest één kaart uit de inhoud van de booster, legt deze voor zich neer en geeft de resterende booster, met de voorkant van de kaarten naar de tafel gericht (‘dicht’) door aan de speler aan zijn of haar linkerzijde. De geopende boosters worden aan de tafel doorgegeven terwijl elke speler een kaart uit elke passerende booster kiest en voor zich neerlegt, totdat alle kaarten gedraft zijn.

Zodra een speler een kaart uit de booster verwijderd heeft en deze op de stapel heeft gelegd wordt deze als gedraft beschouwd en mag deze niet omgewisseld worden met een andere kaart in de booster. Spelers mogen de door hen gekozen kaart of de inhoud van hun huidige booster niet aan de deelnemers van de draft laten zien. Spelers mogen ook geen signalen aan deelnemers van de draft sturen met betrekking tot hun keuze of wat ze zouden willen dat anderen kiezen.

Nadat de eerste booster voor alle spelers is gedraft zal een toernooiofficial de spelers vertellen welke volgende booster te openen en te draften op dezelfde wijze, behalve dat de richting van de draft andersom is. Dit proces wordt herhaald totdat alle boosters gedraft zijn.
Na het draften hebben spelers 30 minuten om een deck te bouwen (construeren) van de kaarten die ze gedraft hebben. Deze decks moeten minimaal uit 40 kaarten bestaan, waarbij het (door de spelers zelf mee te nemen) basic land toegevoegd moet worden. Alle niet-gebruikte kaarten zijn het Sideboard.

In het kort komt het erop neer dat je je eigen deck bij elkaar raapt door telkens kaarten uit een booster te pakken. Deze kaarten mag je uiteraard zowieso zelf houden omdat je ze zelf ook betaald!

Booster draft is een zeer populaire toernooi vorm van Magic.

Elminster
24th March 2004, 23:16
Waar hebben we deze vrolijke definitie aan te danken? :P

Carnage
24th March 2004, 23:19
Kijk maar in de Agenda op de frontpage bij 2 mei 2004 :P

Yavanna
24th March 2004, 23:51
Jep, dit stond ook in de meel

(Y) die ik deze keer wel heb gehad jeuj :D *balloon*

Planetouched
25th March 2004, 00:42
ik weer niet....volgens mij ben ik van de mailinglist afgekickt...

squirle
25th March 2004, 07:41
ik geloof dat er eentijd geleden een fout was en er iets weggegooid was ja

Elminster
25th March 2004, 11:44
Kun je ergens ff een optie maken waarbij je kan checken of je op de mailinglist staat? Of gaat het automatisch goed als je jezelf er weer voor inschrijft (that is, dubbel is geen probleem?)

Kolky
25th March 2004, 16:40
De mailinglist wordt vandaag opnieuw gestart. Ik zal deze keer via onze SQL database ervoor zorgen, dat er geen email adressen verloren gaan! Is zo gefixed namelijk :)

*EDIT: alle users van het forum staan er al in! Dus je hoeft je niet opnieuw aan te melden als je hier al bij staat!

Galahad
25th March 2004, 18:11
2 mei is wel laat, maar gelukkig kan ik dan waarscheinlijk wel, want het is om een weekend tussen twee wedstrijden in. Het is misschien wel een idee om voorintekunnnen schijven om problemen op het toernooi te voorkomen. Je weet immers maar nooit hoeveel mensen er op of komen.

squirle
28th March 2004, 12:48
de boosterdoos staat al klaar :)

Elminster
28th March 2004, 22:39
Originally posted by Kolky
Alle users van het forum staan er al in! Dus je hoeft je niet opnieuw aan te melden als je hier al bij staat!
In dat geval en eigenlijk sowieso al moet er een unsubscribe onderaan de e-mail. En dus een paginaatje om te unsubscriben. Is snel gedaan en wel zo professioneel!

squirle
27th April 2004, 20:57
Ik geef me (misschien 2de keer) ff op met een vriend (nee!)

Galahad
1st May 2004, 16:03
Ik hoop dat we inderdaad om 11:30 beginnen, dan heeft het voor mij ook nog zin om mee te doen, moet namelijk om 5 uur weer in Leiden zijn.

Carnage
1st May 2004, 16:23
Even terugkijkend op hoe het altijd gaat --> meestal is de helft te laat (waaronder ik ook soms). Maar uiterlijk hoop ik toch echt om 12.00 uur te beginnen.

Elminster
1st May 2004, 16:36
(Geef t op :D)

Ja hoop ik ook )

Misschien snackbreak kort houden? Niet inkorten op rondes iig, 5 uur is toch erg vroeg, lijtk me logischer als je dan gewoon dropt Galahad...

Galahad
2nd May 2004, 00:35
droppen was ik idd al van plan, maar het is wel zo leuk om meer dan een potje te spelen :).

Elminster
2nd May 2004, 18:54
Nou Chrono heeft verder gespeeld maar tóch heb ik je gekickt (T) :D

Yavanna
3rd May 2004, 00:01
Twas VET :D

Carnage
3rd May 2004, 15:19
Vond ik ook (Y) (L).

Galahad, ik heb jouw deck + dobbelstenen meegenomen. Die krijg je de volgende keer terug, okay?

Galahad
3rd May 2004, 15:28
Ik hoop dat ik volgende keer er weer bij kan zijn, en dan niet eerder weg hoef.

Galahad
10th May 2004, 22:46
Ik kom de volgende keer wel, maar speel niet mee aangezien ik geen goed deck heb, en weer niet tot het eind kan blijven.