PDA

View Full Version : Internetverbinding

squirle
5th March 2004, 09:45
Voor de newsletter en anders voor de lol.
Welke verbinding heb je?

Planetouched
5th March 2004, 09:54
adsl

Bremmer
5th March 2004, 10:07
Kabel van @Home

Elminster
5th March 2004, 11:08
In Roosendaal kabel van @home, nu zit ik op de TU eindhoven want thuis heb ik nog niets, binnenkort adsl.

Nitro
5th March 2004, 12:25
kabel @home

Kolky
5th March 2004, 12:34
Kabel van @home.. maar ik ga binnenkort overstappen naar demon. die 8 Mbit Down en 2 Mbit Up is wel geil :D

Goblin Warlord
5th March 2004, 14:15
Kabel van kabelfoon :P

Owow lekker snel .......... *knife*

squirle
5th March 2004, 14:35
kabelfoon is toch nog slechter als 56k?

Goblin Warlord
5th March 2004, 16:51
Nou moet je ook weer niet overdrijven. Meestal download ik iets van 30-40 kb/sec. Wil nog wel eens 50 kb zijn op rare dagen.

Planetouched
5th March 2004, 17:29
nou, die nieuwsbrief is als het zo doorgaat een vaak gelezen item:), iedereen hiero heeft snelle verbinding tot nu toe:)

squirle
5th March 2004, 17:37
1tje niet, ging er meer om of er veel plaatje in konden :P niet zo aardig om een 500+ kb bestand in een 56k modem te stoppen :p

Planetouched
5th March 2004, 17:42
hehe, gewoon allemaal jpg's van maken, scheelt tonnen van grootte

Elminster
5th March 2004, 19:04
56k is 56 kilobit ej, niet byte, volgens mij. Da's dus 8 keer zo klein in bytes -> 7 kb/s

squirle
5th March 2004, 21:37
een vriend kon niet internetten als het vrieste. Dan kwam het signaal niet door. Zen internet was dan bevroren :p bij kabelfoon

Goblin Warlord
6th March 2004, 11:20
Wil ik best wel geloven :P
Kabelfoon verbindingen zijn op zich niet echt verkeerd, maar de service is bout.

FirstBlood
6th March 2004, 11:30
Demon 8192 kbit Download en 1024 kbit Upload hiero :)

squirle
6th March 2004, 11:42
1 prijs?(T)
2 u bastard(T) (E)

Geobear
6th March 2004, 16:53
Originally posted by FirstBlood
Demon 8192 kbit Download en 1024 kbit Upload hiero :)
Jij hebt de skills voor zo'n hoge snelheid...ik haalde vanochtend voor het eerst 250 kb download...daar was ik al heel blij mee *jump*

Laevid
6th March 2004, 19:13
ik nog lekker "old-scool" 56k via de zonnet.....gaat altijd goed, alleen binnenkort lekker snel met adsl waarschijnlijk van xs4all

Yavanna
6th March 2004, 19:26
Ik heb adsl hier in roosendaal,
in Nijmegen heb ik kabel van Chello *knife*

Geobear
11th March 2004, 12:27
Originally posted by Laevid
ik nog lekker "old-scool" 56k via de zonnet.....gaat altijd goed, alleen binnenkort lekker snel met adsl waarschijnlijk van xs4all
Zozo!

FirstBlood
12th March 2004, 10:38
Originally posted by squirle
1 prijs?(T)
2 u bastard(T) (E)

1. 65 EUR
2. hihi

\o/

Laevid
12th March 2004, 22:17
't is maar goed dat ik nog 56k heb want anders was die poll-uitslag wel heeeel saai :P

Geobear
16th March 2004, 17:43
't is maar goed dat ik nog 56k heb want anders was die poll-uitslag wel heeeel saai :P
da is :P

Galahad
18th March 2004, 12:30
Ik heb ook maar gestemd omdat ik nog steeds geen internet heb, voor April zou ik een brief krijgen voor instellingen e.d., nu maar hopen dat het geen 1 Apirl grap is...

Kolky
23rd June 2004, 17:35
Ben sinds het weekend over gestapt naar Demon ADSL 8mbit down / 1 mbit up

Carnage
31st August 2006, 22:04
Dit is echt sick:

Surfen met een snelheid van 40 Mbps via @Home

Uitgegeven: 31 augustus 2006 18:15
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2006 18:17

AMSTERDAM - Een breedbandabonnement met een gegarandeerde snelheid van maar liefst 40 Mbps. Consumenten betalen voor dit 'snelste pakket van Nederland' 69,95 euro per maand.

@Home bood inwoners van Boxmeer al een verbinding van maximaal 10 Mbps via de zogenoemde EttH-techniek (Ethernet to the Home). Vanaf september wordt het dienstenpakket uitgebreid met een nog veel snellere variant: 40 Mbps. Ook de uploadsnelheid is met 8 Mbps aanzienlijk. Deze kan zelfs worden verhoogd naar 32Mbps. Hiervoor betaalt de klant vijf euro extra.

Het pakket - Intensief 40.000 genaamd - gaat 69,95 euro per maand kosten en is beschikbaar voor alle inwoners in Boxmeer met een EttH-aansluiting. De snelheid is onafhankelijk van de afstand tot de centrale, zo benadrukt @Home. Dit in tegenstelling tot adsl.

Volgens @Home zijn in de toekomst snelheden van 100 Mbps mogelijk zonder dat hiervoor aanpassingen aan de aansluiting bij mensen thuis nodig zijn.

Soms vraag ik mezelf wel eens af hoe je zulke abonnementen nog kan aanbieden zonder direct een link met illegaal downloaden te leggen...

Nitro
1st September 2006, 01:40
nee ik gebruik het echt alleen voor msn :P

Planetouched
1st September 2006, 11:35
als ik het goed heb is het downloaden zelf niet zozeer illegaal, het verspreiden van auteursrechtelijk beschermd materiaal(zowel via het maken van dvds/cds voor andermans gebruik als het uploaden) is waar ze mensen op pakken momenteel als ik het goed heb :).

Officieel zijn dingen zoals muziek en videos wel beschermd door de Auteurswet maar Brein etc weten dondersgoed dat ze veel beter de grootaanbieders kunnen pakken om enige impact te maken in het hele download gebeuren.

Trouwens UPC had toch laatst een rechtzaak verloren om die gegevens van een 2-tal grootaanbieders dan ook te verstrekken? Als ik het me goed herinner moet er echter wel een verdomd goede bewijslast zijn dat ze daadwerkelijk grootaanbieders zijn dus wees gerust al jullie kleinaanbieders :).

Kolky
1st September 2006, 17:10
Brein is echt een grote bullshit, eerste dag dat ze bestaan wordt de website al gehackt ;) Het enigste wat hun echt doen is reclame maken voor jongeren om minder te downloaden. Maarja je kunt downloaden nooit helemaal stoppen.. Ik heb geen idee hoe men het zou moeten oplossen, maar men zou in ieder geval een goeie stap doen als ze niet zo erom zeuren. Ik snap dat het van een auteur gemaakt is en die wil daar geld mee verdienen. Maar de bedrijven die achter deze illegale software verspreiders achteraan zitten is reine geld verspilling.... (Bijv; brein, riaa etc...)

Nitro
2nd September 2006, 00:07
Zonder internet had de muziekindustrie nooit zoveel aan me kunnen verdienen. Dus mij moeten ze sowieso niet hebben.

Planetouched
3rd September 2006, 17:45
Brein is echt een grote bullshit, eerste dag dat ze bestaan wordt de website al gehackt ;) Het enigste wat hun echt doen is reclame maken voor jongeren om minder te downloaden. Maarja je kunt downloaden nooit helemaal stoppen.. Ik heb geen idee hoe men het zou moeten oplossen, maar men zou in ieder geval een goeie stap doen als ze niet zo erom zeuren. Ik snap dat het van een auteur gemaakt is en die wil daar geld mee verdienen. Maar de bedrijven die achter deze illegale software verspreiders achteraan zitten is reine geld verspilling.... (Bijv; brein, riaa etc...)

mja, ik durf te wedden dat zo'n nieuwsbericht zoals UPC die de rechtzaak van Brein verliest ongetwijfeld een preventieve werking heeft dus heeft het denk ik wel nut. Het klopt echter dat ze nooit en te nimmer iedereen die zich eraan schuldig maakt kunnen pakken, puur omdat het proces lang duurt, lastig is en er zo verschrikkelijk veel mensen illegaal downloaden. Mja over nitro's punt, ik denk zelf dat veel van die artiesten echt niet omkomen van de honger(de meeste gedownloade muziek is van artiesten die het al 'gemaakt' hebben niet?) dus ik ga lekker door met downloaden en koop cd's alleen als ik ze zelf goed genoeg vind om ze als origineel in de kast te hebben(vaak na beluisteren van een mp3 versie:)).