PDA

View Full Version : D10 system

Carnage
8th August 2002, 13:50
In hoeverre is iemand van jullie op de hoogte van het d10 systeem van White Wolf?

Ik wil b.v. wel eens Mage:The Ascension of Werewolf gaan spelen nl.

Mr G. Bears
8th August 2002, 22:28
maar ik ben nieuwsgierig en ik wil het graag weten

Planetouched
10th August 2002, 02:31
Om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord maar als je een beetje info geeft? Het lijkt me wel vet...

Planetouched

Carnage
10th August 2002, 13:34
Check dit uit:

http://www.white-wolf.com

En kijk dan bij 'RPG'

En kijk vooral naar
Vampire, The Masquerade
Werewolf, The Apocalypse
Mage, The Ascension

Enneh, verzuip niet in de informatie, verhalen, fantasie en dergelijke.....want het is errrrug gaaf.

Mr G. Bears
10th August 2002, 15:16
oke, bedankt dan maar he, ik zal es rond gaan neuzen

waarschijnlijk snap ik er toch niks van maar ja

Planetouched
11th August 2002, 16:04
Vampire is errug ruig, die wil ik zeker nog een keer via internet spelen(al gedaan alleen dan heb je allemaal van die Dm's die alleen maar monsters creeren)
Voor de rest, just ask me, give me a cd, and name a time:)

Planetouched

Carnage
11th August 2002, 21:32
Dit zijn dus de 'unplugged' real-life RPG games he. Met potlood, papier en dobbelstenen, je weet wel ;J

Ik heb Mage: the ascension een paar keer gespeeld, echt wel ruig. Vooral de Technocrates.

BTW: als we toch met niet-D&D RPGs bezig zijn, kijk dan ook gelijk ff naar Call of Chutulu.

Elminster
20th August 2002, 13:54
die zijn niet van WotC? ik heb t niet gevonden, maar heeft d10 ruwweg hetzelfde systeem als d20? (Dus je rolt om boven een getal uit te komen en krijgt enkele bonussen of penalties, als je erboven zit heb je het gehaald anders niet..?)

Carnage
20th August 2002, 14:01
Nee het werkt anders geloof ik....afhankelijk van je vaardigheid mag je met meer of minder d10's rollen.

In de attack moet je b.v. een soort DC halen, waarbij het aantal successen wordt weggestreept tegen die van de tegenstander.

Volgens mij staat het wel ergens op die site van White Wolf toch? (zie posts hierboven)

Elminster
20th August 2002, 14:03
ik zal nog eens wat beter gaan zoeken... klinkt erg ingewikkeld, dan is DnD overzichtelijker (3e, 2e was niet zo logisch met thaco etc)

the demon
27th August 2002, 01:01
het d 10 systeem is eigenlijk erg eenvoudig.

Voor een bepaalde taak stelt de G(ame) M(aster) een bepaalde difficulty level (soort difficulty class) van tussen de 2 en de 10. Jouw vaardigheid (ze doen niet aan levels, je hebt alleen een soort skills die je moet upgraden met XP) bepaald het aantal d10's dat je mag rollen (meer is beter). Het gaat hierbij om de hoogst gegooide dobbelsteen. Verder haalt elke 1 die je gooit je hoogste succes weg... dus als je tegen een DC van 7 rolt een 1,5,7 en een 8, dan haalt de 1 de 8 weg en is je resultaat een 7. Net genoeg voor een succes dus.

Het aantal successen dat je haalt (in het voorbeeld het aantal rolls van 7 of hoger minus het aantal enen) bepaald het effect. Zoals het aantal damage...

De DC wordt door de DM bepaald aan de hand van logica, geloofaardigheid en gezond verstand.
Lukt iets in het dagelijkse leven zionder moeite: geen roll
Lukt het meestal wel: ongeveer 3 a 5
Lukt het meestal alleen door mensen die het echt kunnen (hacken bv):6 a 7
Is het fucking moeilijk: 8 a 9
Is het onmogelijk: 10

Verder kan jouw gebruik van een skill (bv AIM met een M16) tegen een skill van de tegenstander gesteld worden (bv DODGE, ontwijken). Het aantal successen dat jij haalt verminderd met het aantal successen van de tegenstander bepaald de damage (eventueel te vertalen als het aantal kogels raak)

Dat was het systeem in het kort...

Demon

Bremmer
27th August 2002, 01:29
lijkt me wel leuk dat white wolf en het D10 systeem. Heeft iemand daar een boek van thuis liggen?

Carnage
27th August 2002, 09:28
Dat bedoelde ik dus, Elminster :) - Gelukkig dat The Demon het ook speelde toen ik het deed.

Ik heb er zelf geen boeken van, maar ik denk dat er op kazaa wel genoeg te vinden is ervan?? (de namen van de producten die gebruik maken van het D10 systeem staan hier boven ergens)

Elminster
27th August 2002, 12:06
Originally posted by the demon
Lukt het meestal alleen door mensen die het echt kunnen (hacken bv):6 a 7
Is het fucking moeilijk: 8 a 9
Is het onmogelijk: 10
ben je een hacker demon? :)
Als 8 en 9 fucking moeilijk is (zeg DC 30 bij D&D), en 10 onmogelijk (zeg DC 40 bij D&D) dan kan je totaal ongetraind (ik bedoel met slechts 1 dobbelsteen) toch nog in 30% van de gevallen een fucking moeilijke taak oplossen en in 10% van de gevallen een onmogelijke... dus als je tien keer probeert kan je zelfs onmogelijke dingen! Leg even uit aub, want dat lijkt me niet logisch! Verder is het me wel duidelijk, eigenlijk

the demon
30th August 2002, 01:01
nee,

Als je iets echt moeilijks voor elkaar wilt krijgen dan kunnen meer successen dan 1 nodig zijn. En het effect wordt vaak ook bepaald door het aantal successen.

Dus ihgv hacken, dc 10 is bv voor het binnen breken bij het pentagon... Als je 1 succes hebt met 1 dobbelsteen bv, dan lukt het je matig. Als je echt geheimen wilt hebben moet je al gaan denken aan meer successen dan 1. Dus ongetraind lukt het meestal niet.

En by the way ik ben GEEN hacker, ik heb er alleen mee samengewerkt.

Demon

Elminster
3rd October 2002, 22:24
het blijft dus mogelijk om het pentagon ongetraind lam te leggen?
binnenkomen 10%
geheimen ontdekken 1%
raket op bush gooien 0,1%
maar er worden ook instant kills gerold bij D&D en dat is 0,006%....

maar toch bedankt voor de uitleg, ik vat het nu wel

en mijn conclusie is eigenlijk dat d20 logischer is
toch -> misschien kunnen we eens d10 spelen, zomaar een one-shot sessie?