PDA

View Full Version : Boardgames

Goblin Warlord
24th February 2004, 03:26
He ik wil binnenkort eens wat leuke boardgames kopen (budget is niet al te hoog, dus het blijft beperkt). Op dit moment lijken mij
- Warcraft: the Boardgame
- Ra
- Munckin
wel erg leuk. Hebben jullie hier nog wat ervaring mee? Of nog andere leuke spel-tips?

Carnage
24th February 2004, 16:00
Leuke suggesties kan je altijd vinden op onze main pagina (Y).

Munchkin is een kaartspel, maar is wel errug leuk.

Warcraft the boardgame scheen tegen te vallen (heb ik gehoord van Outcast, een member van hierzo, mail 'm anders ff).

Bremmer
24th February 2004, 17:07
ik weet niet of je een bepaald genre wil? fantasie? strategie?

zelf vind ik Union Pacific een heeeeele aardige....Dit is een treinenspel, maar waar je dus geen sporen bouwt (die ligger er al) maar aandelen kunt kopen van alle verschillende spoorbedrijven. Erg strategisch, blijft lang leuk en niet te duur. Ik heb het voor 14.95 gekocht maar dat was een aanbieding. Nu is het geloof ik voor 19,95 te koop.

Carnage
24th February 2004, 18:29
Eeej Bremmer, Union Pacific, is dat niet een goed item om bij de voorpagina erbij te zetten? After all, you ARE the addict )

Goblin Warlord
24th February 2004, 18:36
Mijn voorkeur gaat uit bij Fantasy. Van Munckin weet ik dat het leuk is, althans, dat begrijp ik uit jullie reacties op het forum.
Binnenkort bestel ik namelijk het een en ander bij Sumonner. Maar ik wacht nog wat reacties hiero af :P

Carnage
25th February 2004, 00:48
Dan denk ik dat Munchkin geen slecht keus is, het is een best wel chaotisch en lachwekkend kaartspel :)

Nitro
25th February 2004, 03:12
ik vind het niet echt een super spel, het is opzich lachen maar erg oneerlijk

Goblin Warlord
25th February 2004, 11:01
Volgens mij gaat dit nog best lastig worden, als jullie elkaar tegenspreken :D
Warcraft wordt toch op Nederlandse spellensites toch positief beoordeeld (tussen de 7 en zelfs 9) en Ra staat daar zelfs nog boven (vandaar dat die in mijn lijstje staat).
Ik denk dat Munckin toch wel de beste koop is als ik jullie mag geloven.

Bremmer
25th February 2004, 11:30
Originally posted by Carnage
Eeej Bremmer, Union Pacific, is dat niet een goed item om bij de voorpagina erbij te zetten? After all, you ARE the addict )

goed ideem ga je gang! haha, nee ok ik snap, maar ik zal kijken of ik er tijd voor heb binnenkort. Ben vrijdag terug van Antwerpen en de komende 2 weken staan alweer vol. Dus daarna zou het misschien wel kunnen.

squirle
25th February 2004, 12:47
warcraft valt tegen, ra ken ik niet en munchkin is :G

Nitro
25th February 2004, 18:40
munchkin moet je gewoon niet te serieus nemen en spelen wanneer je gedronken hebt, dan is het wel lachen.

Goblin Warlord
25th February 2004, 19:05
Hehe, geld dat niet voor heel veel spelletjes?
Maar goed, Munckin gaat er wel bij :)

aekold
26th February 2004, 00:20
Sternenfahrer von Catan is een aanrader.

Bremmer
28th February 2004, 14:48
Gister Catan Steden en Ridders gespeeld en dat is een echte aanrader! Het wordt gelijk veel interessanter....maar goed voor dat je alle uitbreidingen gekocht hebt zit je waarschijnlijk al lang boven je budget :S

Goblin Warlord
28th February 2004, 18:22
Mmmm, misschien moet ik het voorlopg maar bij Magic houden :)

Carnage
29th February 2004, 12:20
Originally posted by Bremmer
Gister Catan Steden en Ridders gespeeld en dat is een echte aanrader! Het wordt gelijk veel interessanter....maar goed voor dat je alle uitbreidingen gekocht hebt zit je waarschijnlijk al lang boven je budget :S

Dat was echt gaaf, in de eerste 3 rondjes zijn die barbaren al 2 keer geland op catan en demolishden gelijk 2 cities per keer *nasty*.

We kunnen ook een keer Groot Catan spelen, dat is dus alles met alles he (dus 5/6 spelers versie MET zeevaarders EN volgens mij ook nog Steden en ridders). Reserveer maar alvast een etmaal (L)

Elminster
1st March 2004, 16:21
Klinkt kewl maar heb helaas geen etmalen-overschot :)

Goblin Warlord
1st March 2004, 16:56
Ik heb inmiddels gewoon de hele Carcassonne reeks besteld bij Summoner, die stuurt het deze week op naar Carnage (scheelt weer porto) en hopelijk kan David het meenemen naar hiero.
Nu ga ik even doorsparen voor Catan.

summoner
21st March 2004, 03:01
:D

als er wensen zijn voor bordspellen die (nog) niet op onze site staan hoor ik die graag

:|