PDA

View Full Version : Tarot

Planetouched
8th August 2002, 13:20
Ok, dit is misschien iets geheel anders maar ik heb enkele dagen geleden 2 Tarot decks besteld samen met iemand anders, en heb ze nu binnen...Het een is een Rider Waite en de ander een Cor-nogwatte...Het kaartspel is van Tarot afgeleid, Tarot bestaat uit 78 kaarten, hier werden een paar kaarten bijeen gevoegd en zo ontstond het 56 delige normale "moderne" kaartspel(jawel je kunt bijv. de Joker en de 4 delen(Harten/ruiten/schoppen/klaveren) ook in Tarot terugvinden al heten ze daar anders.

Nu mijn vraag, heeft iemand er ervaring mee want ik ben op dit moment nog maar een beginner en dat boekie dat erbij zit(+/- 300 blz) is nogal pittig. Ik kan al een beetje een Celtic Cross enzo leggen en heb al een beetje door wat de gehele bedoeling is alleen ik zou graag een beetje advies willen over hoe je zo'n reading precies aanpakt en hoe je op bepaalde kaarten in bepaalde situaties reageert. Ow en als ik et eenmaal een beetje onder de knie heb->vraag maar eens of ik et meeneem dan krijgen jullie allemaal een "reading":)

Planetouched

Carnage
8th August 2002, 13:43
Sorry, weet ik niks van :(

Is er op het internet niks te vinden ofzo?

Die reading vind ik wel interessant BTW

Planetouched
8th August 2002, 20:21
Ik heb vandaag voor het eerst samen met een vriendin een paar readings gedaan...echt freaky hoeveel er klopt, man we schrokken er echt van...en het engste was nog wel dat het bij beide decks het geval was, en elke manier die we ook uitvonden om dingen te veranderen de uitslag bleef nagenoeg hetzelfde....AAAAAAAAAAAAAH!! achja dat betekend in ieder geval dat ik het goed deed. Ik begrijp nu ook meer van de kaarten en hoe je ze moet uitspelen en ze als spiegel moet gebruiken etc...echt leuk als je eens dieper op bepaalde dingen in wilt gaan, die kaarten leggen je hele leven in 11 kaarten zo'n beetje bloot.

Tarot, niets voor mensen die er niet in willen geloven, alles en zeer aan te raden(but don't do it alone)voor mensen die graag meer over hunzelf willen weten.

Planetouched

Planetouched
8th August 2002, 20:22
Je kunt trouwens ook een gratis korte reading laten doen op www.tarot.com

Planetouched

LoUNgeR
18th August 2002, 01:20
dit klinkt nu wel eens interessant

Elminster
20th August 2002, 23:38
neem zo'n deck is mee... ik geef toe ik geloof het niet helemaal, maar ik wil me best eens laten readen -> ik ben benieuwd!
Jammer genoeg kan ik het zelf niet, dus kan ik je verder niet helpen, eerder omgekeerd

Planetouched
25th August 2002, 15:56
Ok, en hoe vond je mijn reading Taco? Kwam toch redelijk uit vond ik zelf. Misschien dat we binnenkort de rest ook laten uitkomen als we verder in de cave komen.

Planetouched

Nitro
3rd September 2002, 14:26
uitleg -->tis allemaal bijgeloof en onzin

Mr G. Bears
3rd September 2002, 18:29
daar ben ik het niet mety je eens nitro
het is GROTE ONZIN EN STOM BIJGELOOF!!!!!

Nitro
3rd September 2002, 20:53
zoals zoveel dingen in het leven

Mr G. Bears
4th September 2002, 08:28
ow noem es dan es wat, ik zou het graag van onze expert horen(T) (T) (T)

Nitro
4th September 2002, 18:04
Ben ik expert daarin??

Mr G. Bears
4th September 2002, 19:00
dat ias aan jezelf om dat te beslissen, ik ben er alleen om het uit te lichten

Planetouched
19th August 2003, 00:33
ik denk dat het niet echt onzin is...maar meer een verhaal dat je zelf wilt horen en daarom erin gelooft en het grootste deel ook verwaarheid wordt...maarja das slechts mijn visie. Ik heb nogsteeds een deckje, mijn allereerste reading(op mij uitgevoerd dus) is uitgekomen, maarja dat was ook niet zo raar we hadden toen al een dag liggen te flirten...uh..:)nevermind

summoner
19th August 2003, 02:44
ik kan een beetje tarot leggen... heb de thread niet allemaal gelezen... maar wat wil je weten?

Insane Alien
19th August 2003, 02:45
Euhh jah....ikke heb zelf een tarotset...de uitgebreide versie dus. Enne je ken het best wel alleen proberen hoor, maar tis wel freaky scary wat er allemaal van uitkomt enzo en zeker persoonsgebonden enzo. Ben zelf ook wel eens in het vrij dikke boek begonnen, nooit ver gekomen volgens mij. Maar je moet gewoon eerst beetje je kaarten leren kennen en dan idd een paar leggingen enzo. Had ze laatst ook weer eens boven water gehaald jah.

En dus jah geloof er wel in, maar je moet er niet naar gaan leven ofzo, zoals je wel eens ziet. Maarja denk dat je het ook moet ervaren voordat je het toch deels wel moet gaan geloven.

Enne wil best wel eens een reading hoor ;)

(A)