PDA

View Full Version : Balanced party

Planetouched
6th August 2002, 16:00
"Hoe veel bepaald de samenstelling van je party de kracht van de gehele party?"

Ikzelf stem voor veel, je party moet zo opgebouwd zijn dat je zowel echte vechters als healers hebt. Ook is het handig als er iemand is die aan dingen kan komen waar je anders nooit aan kan komen. De vraag is echter dan welk soort speler jij bent. Speel jij graag met het kaboem-look-at-me-I-killed-it-character of meer met het healer-type. Mijzelf lijkt het 2de erg saai maar wel heel belangrijk.(Probeer maar eens een party zonder healer een quest te laten ondernemen)

Planetouched

Carnage
6th August 2002, 16:26
mee eens, je moet wat van die 'swiss-army-knife' eigenschappen hebben.

Als iedereen rondhuppeld in een full plate en zwaaid met een bastard sword heb je toch een probleem tegen spells zoals Web en ranged, fast moving targets.

Enneh, wizards die invisible worden zijn ook niet lief (T)

Mr G. Bears
6th August 2002, 16:33
ik zit nu in een party met een fighter, rogue, ranger, en sorcerer , maar dus niemand die kan healen, heel leuk is dat,
gaat echt geweldig

Planetouched
6th August 2002, 17:08
Met magic toernooi, na Grand Melee hebben we het eens geprobeerd, enige oplossing is veel heal potions kopen en hopen dat je niet al te veel damage krijgt in een keer. Laten we zeggen dat bij ons 4de gevecht iedereen knock ging en de quest eehm nouja in een total-death geeindigd was:)

Planetouched

Carnage
6th August 2002, 17:18
Het was inderdaad meer een gemiddelde 'faces of death' uitzending dan een echte D&D quest.

En de coup-de-grasses vlogen ook om de oren :D

Outcast
7th August 2002, 20:54
Op hoog level kun je echt niet zonder healer, vergeet het maar.
Als golems, elementals of zware undead de party tegenkomen, dan maken ze deze geheid af zonder healer.

En zo zijn er talloze situaties, geen healer brings death

Outcast

Mr G. Bears
8th August 2002, 22:31
aan het begin is zelfs al eentje van onze party dood gegaan, maar we moesten allemaal voor ons zelf beslissen, wat we werden, en toen kwam er uiteindelijk geen healer uitgerold, so be it

the demon
21st August 2002, 15:58
Ik heb altijd het idee dat als je geen healer hebt, je ervoor moet zorgen dat iemand met voldoende magic items de problemen op kan lossen.

goedkope healing komt uit een wand of cure light wounds (bruikbaar door elke cleric, druid, paladin vanaf level 3 en BARD!!! en natuurlijk de rogue met zijn use magic device). Dus als je een party hebt zonder healer, koop dan een paar van die wands (50x 1d8+1 healing voor 750 gp) en zorg voor een karakter die het kan gebruiken.

Verder zijn de grotere healing potions dan natuurlijk allemaal voor diegene die de klappen opvangt, zoals de fighter.

The Demon

Bremmer
5th November 2002, 16:35
Originally posted by Planetouched
"Hoe veel bepaald de samenstelling van je party de kracht van de gehele party?"

Veel denk ik ja.........we hebben nu een redelijk gebalanceerde party met een Barbarian en een Paladin als asskickers, een monk voor de 2e linie waarvoor je heel erg op moet passen, een cleric voor de broodnodige healing en voor het buffen en summonnen en een sorcerer voor de ondersteunende en massive dmg spells. Het enige wat we nog missen is een goeie rogue, maar ja je kan niet alles hebben he

Planetouched
6th November 2002, 15:44
De party uit mijn quest heeft hetzelfde probleem, wel magic-users en melee en ranged attacks maar geen rogue, ach ik denk dat ze er wel doorheen zullen komen, al heb ik nu veel meer lol omdat alles zowat af zal gaan.:DNouja ik hoef nu ook niet meer search en disable DC op te stellen, alles heeft zijn voordeel.

Bremmer
6th November 2002, 17:35
idd het heeft zijn voordelen ja en je kunt denk ik beter een rogue missen dan een cleric, fighter of mage

Neddam
8th June 2004, 23:35
mijn ideale party,
1 tank (defensive mellee) taak niet dood gaan en klapen vangen
1 meat grinder (offensive non magical) taak vijanden opruimen
1 suport caster taak de tanks door het dak heen buffen
1 offensive caster taak casters uitschakelen (KSF)
1 X-factor taak datgene doen waar de vijand geen rekening mee (kan) houden
feitelijk moet elk char 2 van deze taken tot zich kunnen nemen.

note: wij doen niet echt aan dungeon crawling

-Warlord-
9th June 2004, 23:43
Hehe,

En Neddam gebruikt een van zijn wish-scrolls om een langvergeten thread weer tot leven te brengen? :D

Elminster
10th June 2004, 03:23
Is mooi toch? Lees alles eens door en breng hier maar weer wat leven in de brouwerij (Y)!

Die X-factor doet me net iets te veel aan idols denken btw )... Bard soms :D?

Engarn
10th June 2004, 07:44
In het geval van ons team is de x-factor de mind flayer die ook nog eens cast als een 17 level wizard maar dan met wat minder spells.