PDA

View Full Version : Galgje [2]

Kolky
12th January 2004, 16:37
Ik weet dat jullie errug leuk bezig waren, maar zouden jullie a.u.b. hier verder willen gaan. Ik zal ff de laatste 10 posts erin edit'n

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
The invoker:
Ik heb nog wel een sommetje

. . . . 5 Soldaten
. . . . 4 Geweren
. 4 Communisten
. . . . 1 Tandarts
. . . . .3 Konijnen +
-------------------

p.s. hij is flauw
Yavanna
Haha okee... Maar een hint is mesgien wel handig
The invoker:
Hij's idd wat onmogelijk zo

ok:

Soldaten geven ...
Geweren gaan ...
Communisten ... alles
Tandartsen trekken ...
En konijnen (dat is dan wel duidelijk) Edit: duidelijk als je weet wat de tandarts doet
Yavanna
over-af-rood-tanden-neuken... vast nie goed haha.... ga denk ik maar eens ff serieus nadenken
Elminster
Soldaten geven acht
Geweren gaan af
Communisten delen alles
Tandartsen trekken kiezen tanden ???
Konijnen eten wortels

. . . . 5 Soldaten
. . . . 4 Geweren
. 4 Communisten
. . . . 1 Tandarts
. . . . .3 Konijnen +

5 8 + 4 - 4 / tanden en daar de wortel van... Nouja we worden warm
Yavanna
5x8= 40, 4 eraf = 36, delen door 4 =9, en daarvan de wortel is 3

en dan weet ik nie wat die tandarts doet en ook niet die 3 voor de konijnen

The invoker
Wow, not bad.

Dat is het inderdaad ongeveer.

Alleen trekt de tandarts wortels (ok, klopt niet helemaal, maja), dat wordt dus drie.
En de konijnen eten de wortels op.
Het antwoord is dus nul.

Ik geef toe (en heb van te voren aangekondigd) dat hij flauw is.

p.s. Ik heb nog wel een echt puzzeltje (zoiets als de kaboutertjes en de touwtjes). Als er morgen niemand anders iets gepost heeft (of bezwaar gemaakt heeft) kan ik die wel posten.
Yavanna
Kom maar op hoor
The invoker
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Yavanna
Kom maar op hoor
--------------------------------------------------------------------------------

ok

Een of andere (zeer ouderwetse) melkboer komt in een of ander klein dorpje. Hij heeft twee bussen van 40 liter bij zich die nog ongeveer 3/4 vol zitten (hij heeft dus meer dan genoeg melk).
Er komen twee oude dametjes op hem af die beide twee liter melk willen. De ene heeft een pan van vijf liter en de ander een van vier liter.
Hoe moet de melkboer zonder andere hulpmiddelen beide dames precies twee liter melk meegeven.
Planetouched
probeersel 1: schenk de pan van 4 liter vol, kiep de helft over naar de 5 liter pan?

The invoker
12th January 2004, 16:50
Originally posted by Planetouched
probeersel 1: schenk de pan van 4 liter vol, kiep de helft over naar de 5 liter pan?

Dat zou wel heel makkelijk zijn he. :D

Originally posted by me
Hoe moet de melkboer zonder andere hulpmiddelen beide dames precies twee liter melk meegeven.

Dat van jou zou een schatting zijn.

Planetouched
12th January 2004, 17:05
mwa, volgens jou redenering zou je toch wel met iets heel leuks moeten aankomen. 2 liter PRECIES is namelijk nogal lastig te meten, tot hoeveel atomen achter de komma moet ik gaan?:D

Carnage
12th January 2004, 17:17
Mag de boer melk weggooien (in de sloot ofzo) of niet?

The invoker
12th January 2004, 18:18
mwa, volgens jou redenering zou je toch wel met iets heel leuks moeten aankomen. 2 liter PRECIES is namelijk nogal lastig te meten, tot hoeveel atomen achter de komma moet ik gaan?:D

... ... ...
Ervan uitgaande dat de pannen e.d. precies een lijntje hebben bij "vol" (en vol voor de pannen op PRECIES 4 en 5 liter is en je het PRECIES kan afmeten), je zonder verlies kan overgieten en er uiteraard niks verdampt of opgedronken wordt.
Verder bederft de melk niet , vindt er geen uitwisseling van stoffen plaats tussen de melk, de lucht, de personen en de pannen en bussen (en wat dan ook), vinden er in de melk geen chemische of kernreacties plaats en ... ga zo maar door.
Kortom: Je snapt wel wat ik bedoel met precies... :D

Originally posted by Carnage
Mag de boer melk weggooien (in de sloot ofzo) of niet?

Van mij mag ie, maar hij kan het net zo goed terug in de bussen gooien. (toch?)

Yavanna
12th January 2004, 19:11
okee... 5 literpan vol... vul daarmee de 4 literpan... nog 1 liter in de 5literpan

4literpan leeggooien, 1liter uit de 5 literpan in de 4 literpan

Dan de 5 literpan helemaal vullen en leeggieten in de 4 literpan waar al 1 liter inzat... Nu heb je dus 2 liter in de 5 literpan...

Gooi nu maar een 1 bus melk leeg, doe de 2 liter er zolang in en herhaal dit gedoe... dan heb je 2 keer 2 liter :D

The invoker
12th January 2004, 20:04
Originally posted by Yavanna
okee... 5 literpan vol... vul daarmee de 4 literpan... nog 1 liter in de 5literpan

4literpan leeggooien, 1liter uit de 5 literpan in de 4 literpan

Dan de 5 literpan helemaal vullen en leeggieten in de 4 literpan waar al 1 liter inzat... Nu heb je dus 2 liter in de 5 literpan...

Gooi nu maar een 1 bus melk leeg, doe de 2 liter er zolang in en herhaal dit gedoe... dan heb je 2 keer 2 liter :D

Damn it, het klopt.

Ok, en nu wil (mag) hij geen melk weggooien, dan kan het ook. (ik neem wat ik net zei terug)

Yavanna
12th January 2004, 20:12
tadaaaaa okee... dus nu zonder bus leeggooien ) de bussen zitten ONGEVEER 3/4 vol of PRECIES?

Carnage
12th January 2004, 20:41
Hehe damn Yavanna, ik wilde ook dat antwoord gaan maken maar moest eerst zeker weten dat die bussen leeg mochten.

Yavanna
12th January 2004, 20:53
Haha too bad (T)

The invoker
13th January 2004, 09:09
Ik geef toe dat het stom van me was daar ja op te antwoorden.

Ze zitten trouwens ongeveer 3/4 vol, niet precies (tussen 2/3 en 5/6 zeg maar)

Planetouched
13th January 2004, 15:53
aja...je raadsel valt wel beetje in duigen zo niet?

nouja je kunt dus ook dan van de 26.66666667 liter er nog 1/3 deel overkiepen naar de andere bus, hou je nog 13 1/3 liter over, dan ist nog ff met die 2 pannetjes kloten en dan kom je er wel uit denk.

The invoker
13th January 2004, 16:19
aja...je raadsel valt wel beetje in duigen zo niet?

nouja je kunt dus ook dan van de 26.66666667 liter er nog 1/3 deel overkiepen naar de andere bus, hou je nog 13 1/3 liter over, dan ist nog ff met die 2 pannetjes kloten en dan kom je er wel uit denk.

Het raadsel valt niet in duigen (ik heb alleen een fout gemaakt door te zeggen dat de melkboer van mij melk weg mocht gooien (wat stom van mij was (dat was wat ik net toegaf)))

p.s. Hoe kom je erbij dat er 26 2/3 liter in de bus zit (tussen 2/3 vol en 5/6 vol (gemiddeld 3/4 vol dus))?

Carnage
13th January 2004, 17:21
Okay, je mag dus geen melkbussen leeggooien :).

Mag je wel melk 'verspillen' tijdens het afmeten?

Enneh nog een vraag: Is dit een klassiek - afmeet probleem of zit er iets sneaky's tussen (b.v. een pan overgieten boven een melkbus :).

The invoker
13th January 2004, 17:50
Okay, je mag dus geen melkbussen leeggooien :).

Mag je wel melk 'verspillen' tijdens het afmeten?

Enneh nog een vraag: Is dit een klassiek - afmeet probleem of zit er iets sneaky's tussen (b.v. een pan overgieten boven een melkbus :).

Er hoeft geen melk verspild te worden (dus bij dezen mag het ook niet (meer))

Er is niks sneaky aan, gewoon klassiek: alles wat je kan doen is overgieten en de enige bepaalbare hoeveelheid is vol (en daarvan weet je hoeveel het is (afhankelijk van waar het in zit))

Kom op zo'n 'klassiek' puzzeltje moet toch een eitje zijn voor jullie :D.

Elminster
14th January 2004, 11:38
Ik had hem gisteren al maar toen was er geen internet :S

Komt-ie: Je giet eerst één bus zover mogelijk leeg in de andere. Dan haal je uit die andere 2 liter in de 5-liter-pan zoals Yavanna dat deed (5 vullen, legen in de 4, 4 terugkiepen, 5 in 4 kiepen, 5 weer vullen, legen in 4, 4 terugkiepen). Dan vul je met de eerste bus de 4-liter-pan, die kiep je zover mogelijk leeg in de bus, maar daar paste nog maar 2 liter in dus je hebt wederom 2 liter.

Carnage
14th January 2004, 13:51
Ehe, jep that's right :-). Het is altijd leuk om alternatieve oplossingen te bedenken die binnen de gestelde voorwaarden mogelijk zijn (Y). Is een goede training...zijn zelfs cursussen voor (thinking out-of-the-box )).

The invoker
14th January 2004, 15:57
Originally posted by Elminster
Ik had hem gisteren al maar toen was er geen internet :S

Komt-ie: Je giet eerst één bus zover mogelijk leeg in de andere. Dan haal je uit die andere 2 liter in de 5-liter-pan zoals Yavanna dat deed (5 vullen, legen in de 4, 4 terugkiepen, 5 in 4 kiepen, 5 weer vullen, legen in 4, 4 terugkiepen). Dan vul je met de eerste bus de 4-liter-pan, die kiep je zover mogelijk leeg in de bus, maar daar paste nog maar 2 liter in dus je hebt wederom 2 liter.

Ok, dat was em. Simpel toch.

Elminster
14th January 2004, 20:01
Ehe, jep that's right :-). Het is altijd leuk om alternatieve oplossingen te bedenken die binnen de gestelde voorwaarden mogelijk zijn (Y). Is een goede training...zijn zelfs cursussen voor (thinking out-of-the-box )).
Er zn rebalancing cursussen waarbij managers op een skippybal gaan springen :S

Maar goed volgende raadsel graag :)

The invoker
14th January 2004, 22:22
Dat was waarschijnlijk wat te makkelijk :)

Ik denk/hoop dat deze lastiger is:

Een man/vrouw zwemt tegen de stroming in. Hij/zij begint bij een brug. Na een kilometer gezwommen te hebben komt hij/zij een fles tegen die in het water drijft en meegevoerd wordt door de stroming.
Na nog een half uur gezwommen te hebben besluit de man/vrouw om weer terug te gaan.
Hij/zij blijkt precies tegelijk met de fles bij de brug aan te komen.

Vraag: hoe snel stroomt het water?
En nog belangrijker: Waarom? (je kan het simulateren of gewoon proberen, maar dat is niet de bedoeling)

Omdat ik weet dat jullie gaan zeuren over PRECISIE e.d. probeer ik jullie bij dezen voor te zijn. :D
De zwemmer zwemt met constante snelheid. Als hij tegen de stroming in gaat wordt de stroomsnelheid ervan afgetrokken en anders erbij opgeteld. De fles beweegt even snel als het water.
De zwemmer rust niet uit, alle maten zijn PRECIES, elk genoemd punt is een punt en neemt geen plek in (evenals de zwemmer, de brug en de fles). Van brug tot eindpunt is een rechte lijn. Er is geen afwijking doordat snelheid massa beinvloedt, de aarde en maan draaien niet en ... meer weet ik even niet.
Kortom: zo abstract als het maar kan.

Elminster
14th January 2004, 23:11
Ken hem al, zat bij de natuurkunde olympiade. Zeer gewiekst raadseltje, ik zal me er ff buiten houden....

The invoker
15th January 2004, 00:01
Ken hem al, zat bij de natuurkunde olympiade. Zeer gewiekst raadseltje, ik zal me er ff buiten houden....

Als je em toen niet wist mag je meedoen hoor :)

Carnage
15th January 2004, 01:11
De watersnelheid = 5/18 m/s.

Wil je een motivatie? :)

Okay, ik doe een hard-op-denk sessie.

Ik ga werken met de constante tijd die verstrijkt voor de afstanden

Watersnelheid = W m/s
Zwemsnelheid zwemmer = V m/s

Het moment vanaf wanneer de zwemmer de fles ontmoet is pas belangrijk. De fles bevindt zich dan 1000 meter van de brug vandaan.

De fles legt deze afstand af in --> 1000 / W seconden

Okay nu de zwemmer. Eerst de afgelegde weg bepalen:

1. Hij/Zij zwemt eerst tegen de stroom in, in een halfuur een afstand van:

==> 30 * 60 * ( V - W ) = 1800 * ( V - W) meter

Hier doet hij/zij een half uur over - duh. (je kan het ook heel stoer uitdelen, maar goed).

2. Daarna moet hij/zij datzelfde stuk weer terug, alleen nu met de stroom mee.

Dit kost de volgende hoeveelheid tijd:
==> 1800 * (V - W) / (V + W) seconden

3. De 1 km moet ook nog afgelegd worden, dat duurt:

==> 1000 / (V + W) seconden

Totale vergelijking is dus:

1000 / W = 1800 + 1800 * ( V - W) / (V + W) + 1000/(V+W)

vereenvoudigen

1000 / W = 1800 + (1800 V - 1800 W + 1000 ) / (V+W) [breuk optellen + haakjes uitwerken]
1000 / W = (1800 V + 1800 W) / (V+W) + (1800 V - 1800 W + 1000 ) / (V+W) [1800 --> omzetten in breuk met (V+W) in de noemer]
1000 / W = (3600 V + 1000) / (V+W) [uitrekenen]

kruislinks vermenigvuldigen

3600 V W + 1000 W = 1000 V + 1000 W

oftewel

3600 V W = 1000 V

oftewel

36 W = 10

dus

W = 10 / 36 == 5 / 18

:D :D :D

Planetouched
15th January 2004, 01:16
zucht...dacht ik eindelijk dat we weer eens de goede kant op gingen...:(

The invoker
15th January 2004, 17:40
De watersnelheid = [b]5/18 m/s.

Wil je een motivatie? :)

Okay, ik doe een hard-op-denk sessie.

Ik ga werken met de constante tijd die verstrijkt voor de afstanden

Watersnelheid = W m/s
Zwemsnelheid zwemmer = V m/s

Het moment vanaf wanneer de zwemmer de fles ontmoet is pas belangrijk. De fles bevindt zich dan 1000 meter van de brug vandaan.

De fles legt deze afstand af in --> 1000 / W seconden

Okay nu de zwemmer. Eerst de afgelegde weg bepalen:

1. Hij/Zij zwemt eerst tegen de stroom in, in een halfuur een afstand van:

==> 30 * 60 * ( V - W ) = 1800 * ( V - W) meter

Hier doet hij/zij een half uur over - duh. (je kan het ook heel stoer uitdelen, maar goed).

2. Daarna moet hij/zij datzelfde stuk weer terug, alleen nu met de stroom mee.

Dit kost de volgende hoeveelheid tijd:
==> 1800 * (V - W) / (V + W) seconden

3. De 1 km moet ook nog afgelegd worden, dat duurt:

==> 1000 / (V + W) seconden

Totale vergelijking is dus:

1000 / W = 1800 + 1800 * ( V - W) / (V + W) + 1000/(V+W)

vereenvoudigen

1000 / W = 1800 + (1800 V - 1800 W + 1000 ) / (V+W)
1000 / W = (1800 V + 1800 W) / (V+W) + (1800 V - 1800 W + 1000 ) / (V+W) [1800 --> omzetten in breuk met (V+W) in de noemer]
1000 / W = (3600 V + 1000) / (V+W) [uitrekenen]

kruislinks vermenigvuldigen

3600 V W + 1000 W = 1000 V + 1000 W

oftewel

3600 V W = 1000 V

oftewel

36 W = 10

dus

W = 10 / 36 == 5 / 18

:D :D :D

Klopt (Y)
Dacht eerst dat het fout was omdat het antwoord gewoon 1 was, maar je hebt het in m/s gedaan ipv km/h.

(ongeveer 't zelfde in km/h)
s = 1+ 0.5(V-W) (van het uiterste punt naar de brug)
hoe lang de zwemmer er over doet (vanaf dat hij/zij de fles tegenkomt):
t = s / (V+W) + 0.5= (1 +0.5(V-W))/((V+W) + 0.5
t = (1 + 0.5(V-W)+0.5(V+W))/(V+W) = (1+V)/(V+W)
hoe lang de fles er over doet:
t = 1 / W
uiteraard zijn ze gelijk:
(1+V)/(V+W) = 1/W
W+WV = V + W
WV = V
W = 1 km/h (= 5/18 m/s)

Iemand anders nog een puzzeltje ofzo?

Carnage
16th January 2004, 00:29
Hee, ik gebruik tenminste het SI stelsel :)

The invoker
16th January 2004, 00:34
Hee, ik gebruik tenminste het SI stelsel :)

lol :D

Ik weet er nog een.

Ik denk/hoop dat Carnage deze niet zomaar in vijf minuten oplost. (en anders weet ik nog wel een manier om em lastiger te maken)

Een of andere boer maakt z'n testament op.
Hij verdeelt zijn koeien over z'n zonen en hun vrouwen. (hij heeft alleen zonen en ze zijn allemaal getrouwd)

De eerste zoon krijgt een bepaald aantal koeien en z'n vrouw krijgt 1/9e van wat er dan overblijft.
De tweede zoon krijgt 1 koe meer dan de eerste zoon en z'n vrouw krijgt 1/9e van wat er overblijft.
De derde zoon krijgt weer 1 koe meer dan de tweede zoon en z'n vrouw krijgt 1/9e van wat er overblijft.
.. etc ...
Totdat alle koeien op zijn.

Uiteindelijk blijken alle koeien eerlijk verdeeld te zijn over de gezinnen (zoon+diens vrouw hebben altijd evenveel koeien).

Vraag: Hoeveel koeien kan de boer maximaal hebben. (en waarom)

Edit: ff wat gedaan aan een mogelijkheid om Carnage's "thinking out-of-the-box" strategie toe te passen: de boer heeft meer dan 1 zonen.

The invoker
19th January 2004, 22:19
Ok, ik verklaar deze bij dezen te lastig (Tenzij er een simpelere methode is om de oplossing te vinden dan degene waar ik op uitkwam uiteraard).

Terug naar galgje dan maar?

Carnage
20th January 2004, 17:25
Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor gehad, maat het is een raadsel in de term van:

(K - N) * 1/9 = N

en dat iteratief...maar goed. bring it on :)

Planetouched
20th January 2004, 17:54
zucht...jongens, waar zijn de simpele woordjes gebleven ) (R) *bier*

The invoker
20th January 2004, 19:10
Ik heb er eerlijk gezegd geen tijd voor gehad, maat het is een raadsel in de term van:

(K - N) * 1/9 = N

en dat iteratief...maar goed. bring it on :)

Wiskunde gestudeerd ofzo?

Ik zou wel een woordje kunnen verzinnen, maar niet met cryptische omschrijving.

Shandril
20th January 2004, 20:59
Dit gaat ver boven mijn pet...:(

Shandril

Carnage
20th January 2004, 21:45
Bij mij ook *nasty*

Originally posted by The invoker

Wiskunde gestudeerd ofzo?

Ik zou wel een woordje kunnen verzinnen, maar niet met cryptische omschrijving.

Nee hoor, boerenverstand en logisch nadenken :).

Die uitkomst zal wel een limiet zijn naar een getal toe ofzo, net zoals :

1 + 1/2 + 1/4 + 1/8 + 1/16 + etc..... ====> naar 2 gaat (maar het nooit wordt!).

Shandril
21st January 2004, 16:10
sorry maar ik vind het antwoord niet logisch....

moet je me toch maar een keertje uitleggen.

Shandril

Planetouched
21st January 2004, 17:03
Asymptoten noemen we dat

Elminster
21st January 2004, 20:16
Nee niet echt emmertje, maar t lijkt er wel op

Yavanna
22nd January 2004, 11:44
limieten....? :)

Elminster
22nd January 2004, 14:59
Ik had alles opgeschreven en toen was ik te lang bezig en was de post weg weheheheheee *brrr* :+ :+ :+

Nouja het antwoord was 336... Met 8 zoons. Kan het kloppen?

The invoker
23rd January 2004, 17:18
Eh, volgens mij klopt dat niet.

Bekijk het eens zo:

Volgens jou zou elk gezin 336 / 8 = 42 koeien krijgen.
Aangezien de laatste vrouw 1/9 krijgt van wat er over is en er uiteraard dan niks meer over is (omdat de overige 8/9 nul is (omdat ze de laatste is die wat krijgt)).
Dus krijgt de laatste zoon er 42.

Dit is 8/9 van wat er over was voordat de één na laatste vrouw haar koeien had genomen (zij kreeg het overige 1/9). Ze zou dus (1/9) / (8/9) = 1/8 krijgen van wat er al genomen was. Dat is dus 1/8 van 42 = 5 ¼ koe.

Zelfs al zouden kwart koeien bestaan, dan klopt het niet omdat de één na laatste zoon een koe minder krijgt dan de laatste (omdat de laatste één meer kreeg dan hij), dat wordt dus 41.
41 + 5.25 = 46.25 en dat is niet gelijk aan 42.

Dus, het is niet de goede oplossing. srry :)

Nu moet het makkelijk genoeg zijn. (het was de uitbreiding die lastig was)

The invoker
23rd January 2004, 17:58
Verlastiging: (ik weet het, dat woord bestaat niet)
Daarnaast heeft de boer een onbekend aantal paarden die elk twee keer zoveel waard zijn als een koe.
Hij verdeelt zijn vee net zo als bij de vorige opgave, maar nu gebruikt hij de paarden om er voor te zorgen dat de waarden van het vee dat elk gezin krijgt gelijk is.
Vraag: Wat voor mogelijkheden zijn er voor het totaal aantal koeien afhankelijk van het aantal zonen?
(in de vorm van sin(x)=1 als x=0.5*pi + 2k*pi)

Laat maar:)
(het is trouwens: K(n) = 8n+2k*((8^n)-1)/7 (k=0,1,2,...) (K is het aantal koeien) (n is het aantal zonen))

Shandril
23rd January 2004, 18:01
was galgje niet altijd iets met lettertjes raden?

Shandril

Elminster
23rd January 2004, 18:07
Ooit... Nou dan lossen we deze ff op (niet nu) en dan gaan we dan weer echt galgje doen, oké :)? Plane ook weer blij....

The invoker
23rd January 2004, 18:11
Ok, ik weet zelfs een omschrijving.

Woord:
omschrijving: Al eerder gezien.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ (9 letters)

Shandril
23rd January 2004, 18:12
een E

Shandril

Planetouched
23rd January 2004, 18:22
een a

The invoker
23rd January 2004, 19:46
De A zit er in, maar de E niet

A _ _ _ _ _ _ _ _

Geraden foute letters: E

De galg: (na 10 keer issie compleet)

___________|________|
___________|_________\

pff, best lastig om zoiets goed te krijgen.

Shandril
23rd January 2004, 20:35
:&

een I?

Shandril

The invoker
23rd January 2004, 21:55
Originally posted by Shandril
:&

een I?

Shandril

Srry, zit er niet in.

A _ _ _ _ _ _ _ _ (9)

Geraden foute letters: E, I

De galg:

___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Shandril
24th January 2004, 11:53
al eerder gezien??? :S

een N dan

Shandril

The invoker
24th January 2004, 13:36
Srry, zit er niet in.

A _ _ _ _ _ _ _ _

Geraden foute letters: E, I, N

De galg:

___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Shandril
24th January 2004, 18:28
ja zo wordt het eng, maar aangezien er maar weinigen mee doen...bouw ik min of meer mijn eigen galg. Dus geef me maar een K

Shandril

Nitro
24th January 2004, 19:00
Originally posted by Shandril
bouw ik min of meer mijn eigen galg.

zelfmoord )

The invoker
24th January 2004, 19:39
Srry, de K zit er ook niet in.

A _ _ _ _ _ _ _ _

Geraden foute letters: E, I, N, K

De galg:
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Shandril
24th January 2004, 20:30
Originally posted by Nitro

zelfmoord )

das iets nieuws...."Online zelfmoord! Nu met gratis webcam!"

(overdreven)

Heeft dat ding een R dan? (E) )

Shandril

The invoker
24th January 2004, 23:36
Nope, geen R

A _ _ _ _ _ _ _ _

Geraden foute letters: E, I, N, K, R

Schiet nog niet echt op :D

De galg:
/__________|__\\__\___\
___________|___\\_/___/
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Edit: balen, de lijntjes zijn beter te zien met die kleur als achtergrond

Shandril
25th January 2004, 23:52
een O?????

(ik word een beetje angstig hier...)

Shandril

Elminster
26th January 2004, 21:14
En terecht :D

Nou vooruit beetje hulp: de C

The invoker
27th January 2004, 16:06
Het wordt beter

A _ _ _ _ _ O O _

Geraden foute letters: E, I, N, K, R, C

De galg:
//_________|_\\__\___\
/__________|__\\__\___\
___________|___\\_/___/
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

p.s. ik geloof niet dat het hielp Elminster :)

Carnage
27th January 2004, 17:43
De 'L'

Shandril
27th January 2004, 18:35
een G?

Shandril

tnx Elminster (T)

Yavanna
27th January 2004, 18:51
Hmmm ik wil die galg toch wel eens in zn geheel zien, want ik kan er nu nog nie veel van maken :&

Okee... een U?

The invoker
28th January 2004, 09:39
Srry, alledrie zitten ze er niet in

A _ _ _ _ _ O O _

Geraden foute letters: E, I, N, K, R, C, L, G, U

De galg:

_____////\\|_____||
___////___\\____//\
__///______\\______\
_///_______|\\______|
//_________|_\\__\___\
/__________|__\\__\___\
___________|___\\_/___/
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

denk dattie nu wel te herkennen valt (nog 1 keer en hij's compleet)

Zo moeilijk issie niet. (dacht ik)

Bremmer
28th January 2004, 15:54
S

The invoker
28th January 2004, 16:24
Dat lijkt er meer op

A S _ _ _ _ O O _

De galg:

_____////\\|_____||
___////___\\____//\
__///______\\______\
_///_______|\\______|
//_________|_\\__\___\
/__________|__\\__\___\
___________|___\\_/___/
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Nitro
28th January 2004, 17:38
de 't'

Bremmer
28th January 2004, 17:40
hehe en de y

Bremmer
28th January 2004, 17:44
en de m........asymptoot? of hangen we nu......

The invoker
28th January 2004, 18:49
Yep, dat was em (op het nippertje).

A S Y M P T O O T

Tja, dan zullen jullie de galg niet volledig zien :D

Nou vooruit, het is Hein (aka Grim Reaper)

___////___\\____//\
__///______\\______\
_///_______|\\______|
//_________|_\\__\___\
/__________|__\\__\___\
___________|___\\_/___/
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Shandril
29th January 2004, 11:12
en de hint was al eerder gezien? :S kan iemand die ff uitleggen aan een niet zo wiskundig iemand?

Shandril

Bremmer
29th January 2004, 11:17
ehe beetje sneaky, maar hij bedoelde denk ik: het woord is al eerder gezien.........in deze thread in de post van planetouched :|

Shandril
29th January 2004, 11:46
ow...ok :)

Shandril

Carnage
29th January 2004, 15:17
Okay nu ik weer dan:

Cryptische omschrijving:

Iets meer dan een eeuw

. . . . . . (6 letters)

(Y)

The invoker
29th January 2004, 16:08
De 'A'

Yavanna
29th January 2004, 16:29
haha, das vast Leeuw :D

Okee... of geeuw of meeuw )

Carnage
29th January 2004, 16:46
Uuuh 6 letter eej Yavannah :P

en de A is fout, Invoker *nasty*

Omschrijving: iets meer dan een eeuw.

---------------

Fout: 'A'.

Shandril
29th January 2004, 17:10
een E (?) )

Shandril

Yavanna
29th January 2004, 18:21
sorry carnage.... sneeuw dan :D

Carnage
29th January 2004, 18:35
Shandril, 'E' is goed, maar.....

Yavannah heeft het in 1 keer goed (veels te makkelijke omschrijving, okay thanks (Y)).

Nieuwe:

Klaar in een vettige gevangenis [Cryptisch]

. . . . . . . . (8 letters)

Brand maar los (L)

Planetouched
29th January 2004, 19:38
hehe, frituurpan achtig antwoord?:)

Carnage
29th January 2004, 20:05
ehe nee :P doe nou maar een letter :D

The invoker
29th January 2004, 20:05
8) Dat was snel 8)

De A maar weer dan

Yavanna
29th January 2004, 20:09
Begin nou eens creatief met de 'X' :P

Haha neej doe maar nie.... de 'E' :D

Elminster
29th January 2004, 20:26
afvalbak

Carnage
29th January 2004, 21:08
'A' is goed, 'E' is fout en Elminster was FOUT :)

Klaar in een vettige gevangenis [Cryptisch] :

A . . A . . A .

-------------------

Fout: 'E'

Nitro
29th January 2004, 21:39
K

Carnage
29th January 2004, 23:02
Yeps, goed

A . . A . . A K

-------------------

Fout: 'E'

Shandril
29th January 2004, 23:54
b? :&

Shandril

summoner
30th January 2004, 02:01
afvalbak?

Elminster
30th January 2004, 09:48
afvalbak
En dat was fout...

Nitro
30th January 2004, 13:41

En dat was fout...

nee Elminster was fout )

en Elminster was FOUT

doe maar een N

Carnage
30th January 2004, 14:52
'B' is goed, 'N' niet

A . . A . B A K

-------------------

Fout: 'E', 'N'

Nou, bak is inderdaad synoniem met gevangenis :D

Nitro
30th January 2004, 15:24
Yavanna gaat voor de afwasbak

Carnage
30th January 2004, 16:15
Jaaaaaaah die is goed (Y) *bier*

Weer eentje, een makkelijke denk ik.

Vlug verdwenen

. . . . . . . ( 7 letters)

Planetouched
30th January 2004, 16:25
ik gok op: Snelweg

Yavanna
30th January 2004, 18:38
Haha jah idd...

carnage je hebt wel makkelukke hoor ) :D

Carnage
31st January 2004, 03:52
Bingo :D.
Mochten jullie niet klagen eej :). Nu iemand anders weer *jump*

The invoker
31st January 2004, 12:11
Wow, nu al weer twee woorden verder.
Ik zou iig geen woord (met omschrijving) weten

___////___\\____//\
__///______\\______\
_///_______|\\______|
//_________|_\\__\___\
/__________|__\\__\___\
___________|___\\_/___/
___________|____\/___/
___________|_____\\/|
___________|______\\|
___________|_______\\
___________|________|
___________|_________\

Yavanna
31st January 2004, 14:23
haha really vrolijke grim reaper :D:D
hijs wel vet ):D

Elminster
31st January 2004, 21:49
- Hi, I'm Greg. The Grim Reaper. And don't laugh.
- Aren't you a little short, to be a grim reaper?
- Well, how many grim reapers did you meet anyway, mate?
- Yeah, good point, and well made...

:D:D:D_O__O__O_

Bremmer
10th February 2004, 15:40
aangezien galgje veranderd is in wiskundige onzinraadsel (R).....hier komen jullie wiskundenerds ook zeker van klaar:

Problem: To Catch a Lion in the Sahara Desert.
(followed by How to Hunt for Elephants)

(Hunting lions in Africa was originally published as "A
contribution to the mathematical theory of big game hunting" in
the American Mathematical Monthly in 1938 by "H. Petard, of
Princeton NJ" . It has been
reprinted several times.

1. Mathematical Methods

1.1 The Hilbert (axiomatic) method

We place a locked cage onto a given point in the desert. After
that we introduce the following logical system:

Axiom 1: The set of lions in the Sahara is not empty.

Axiom 2: If there exists a lion in the Sahara, then there
exists a lion in the cage.

Procedure: If P is a theorem, and if the following is
holds:
"P implies Q", then Q is a theorem.

Theorem 1: There exists a lion in the cage.

1.2 The geometrical inversion method

We place a spherical cage in the desert, enter it and lock it
from inside.

Case 1: The lion is inside the cage. This case is trivial.

Case 2: The lion is outside the cage. We then perform an
inversion with respect to the cage. Then the lion is inside the
cage, and we are outside. Warning: With this method, it is
important not to stand in the middle of the cage, as one will
disappear in the infinite.

1.3 The projective geometry method

Without loss of generality, we can view the desert as a plane
surface. We project the surface onto a line and afterwards the
line onto an interior point of the cage. Thereby the lion is
mapped onto that same point.

1.4 The Bolzano-Weierstrass method

Divide the desert by a line running from north to south. The
lion is then either in the eastern or in the western part. Let's
assume it is in the eastern part. Divide this part by a line
running from east to west. The lion is either in the northern
or in the southern part. Let's assume it is in the northern
part. We can continue this process arbitrarily and thereby
constructing with each step an increasingly narrow fence around
the selected area. The diameter of the chosen partitions
converges to zero so that the lion is caged into a fence of
arbitrarily small diameter. Warning: With this method take care
that the beautifull skin of the lion is not damaged.

5 The set theoretical method

We observe that the desert is a separable space. It therefore
contains an enumerable dense set of points which constitutes a
sequence with the lion as its limit. With a cage on our backs,
we jump from point to point of this sequence an so approach the
lion as near as we like.

1.6 The Peano method

In the usual way construct a curve containing every point in the
desert. It has been proven that such a curve can be
traversed in arbitrarily short time. Now we traverse the curve,
carrying a spear, in a time less than what it takes the lion to
move a distance equal to its own length.

1.7 A topological method

We observe that the lion possesses the topological gender of a
torus. We embed the desert in a four dimensional space. Then it
is possible to apply a deformation of such a kind that the
lion when returning to the three dimensional space is all tied up
in itself. It is then completely helpless.

1.8 The Cauchy method

We examine a lion-valued function f(z). Be \zeta the cage.
Consider the integral
1 f(z)
------- I --------- dz
2 \pi i z - \zeta
C

where C represents the boundary of the desert. Its value is
f(zeta), i.e. there is a lion in the cage .

1.9 The Wiener-Tauber method

We obtain a tame lion, L_0, from the class
L(-\infinity,\infinity),
whose fourier transform vanishes now

Nitro
10th February 2004, 16:04
hmm ik heb liever een normaal huisdier zoals een kat

Carnage
10th February 2004, 17:30
Hehe DAMN *ROAR* - Bremmah dit is plain overload *nasty*

Yavanna
10th February 2004, 17:50
Haha ik vind ze wel koel :D

Alleen 1.7 kan ik nie helemaal bevatten ) was een torus??

Elminster
10th February 2004, 20:59
Een donut-vorm

Hij's vet :D!

Yavanna
10th February 2004, 21:11
Ah keej thnx :D

Bremmer
11th February 2004, 00:35
vet he! ik deed er ook best lang om hem te verzinnen, maar ja....... :D :D

Bremmer
11th February 2004, 00:44
Nou weet je wat, dan nog maar ff de 'best off serie' net verzonnen tussen gtst reclame in.....(C)

1.10 The Mathematical Induction method
Consider, for each n, the following statement:

P(n) : 'It is possible to catch n lions in the desert.'

Of course, P(n) is true for large enough n, because the lions are
then so tightly packed together that it is easy to catch them.
But now, P(n) implies P(n-1) ('cause if you catch some lions,
you can always release one of them). Hence, P(1) is true.

2 Theoretical Physics Methods

2.1 The Dirac method

We assert that wild lions can ipso facto not be observed in the
Sahara desert. Therefore, if there are any lions at all in the
desert, they are tame. We leave catching a tame lion as an
exercise to the reader.

2.2 The Schroedinger method

At every instant there is a non-zero probability of the lion
being in the cage. Sit and wait.

2.6 The Special relativistic method

One moves over the desert with light velocity. The relativistic
length contraction makes the lion flat as paper. One takes it,
rolls it up and puts a rubber band around the lion.

2.9 The Heisenberg method

Position and Velocity from a moving lion can not be measure at
the same time. As moving lions have no physical meaningful
position in the desert, one can not catch them. The lion hunt
can therefore be limited to resting lions. The catching of a
resting, not moving lion is left as an exercise for the reader.

3 Experimental Physics Methods

3.1 The thermodynamics method

We construct a semi-permeable membrane which lets everything but
lions pass through. This we drag across the desert.

4 Contributions from Computer Science.

4.3 The Monte-Carlo method.

We pick a random number indexing the space we search. By
excluding neighboring points in the search, we can drastically
reduce the number of points we need to consider. The lion will
according to probability appear sooner or later.

4.4 The practical approach.

We see a rabbit very close to us. Since it is already dead,
it is particularly easy to catch. We therefore catch it and call
it a lion.

4.5 The common language approach.

If only everyone used ADA/Common Lisp/Prolog, this problem
would be trivial to solve.

4.7 Linear search.

Stand in the top left hand corner of the Sahara Desert. Take one
step east. Repeat until you have found the lion, or you reach
the right hand edge. If you reach the right hand edge, take one
step southwards, and proceed towards the left hand edge. When
you finally reach the lion, put it the cage. If the lion should
happen to eat you before you manage to get it in the cage, press
the reset button, and try again.

Yavanna
11th February 2004, 01:10
heheh ze zijn echt wel cool :D

Maar nu mierenneuken... 4.4... ooit een konijn in de sahara gezien :P:D okee ik hou mn mond alweer )

Nitro
11th February 2004, 01:13
nee die dingen gaan niet voor niets meteen dood en worden dan 'leeuw' genoemd )

Yavanna
11th February 2004, 01:36
Oja dode konijnen omdat ze niet kunnen leven daar ) dat ist haha slim van je ):D

The invoker
11th February 2004, 09:30
Hehe, ze zijn echt goed.:D

p.s. (http://www.gksoft.com/a/fun/catch-lion.html)

Bremmer
11th February 2004, 20:25
O yoo!! die site heeft mijn idee tot op de letter gekopieerd.....ff mijn advocaat inschakelen *war*

The invoker
13th February 2004, 14:50
lol :D