PDA

View Full Version : PC als spelcomputer

Carnage
6th January 2004, 18:06
Eerste spelcomputer voor pc-games op tv

Het bedrijf Disc komt donderdag met een spelcomputer waarmee gewone pc-spellen op de televisie kunnen worden gespeeld.

De Discover <http://www.discoverconsole.com/ces2004.htm>, zoals het apparaat heet, wordt donderdag tijdens de tweede dag van de Consumer Electronics Show getoond. Het is een product van Disc (Digital Interactive System Corporation), een alliantie van dvd-spelerfabrikant Apex Digital en gamesfabrikant Alienware. "Het succes van een spelcomputer is afhankelijk van hoeveel spellen erop te spelen zijn", aldus Avi DorEl, president van Disc. "Nu heeft zelfs de marktleider een gelimiteerd aantal titels vergeleken met de duizenden spelletjes die op de Discover gespeeld kunnen worden." De Discover draait op Windows XP Embedded die zo goed als direct kan opstarten. De machine gaat draaien op VIA's S3 DeltaChrome videochip, terwijl de VIA 5.1 Vinyl-chip het geluid moet gaan verzorgen. Een netwerkkaart en modem zijn ingebouwd evenals een harde schijf van 40 GB. Het apparaat zal vanaf januari of februari in de winkels te koop zijn voor prijzen tussen de 299 en 399 dollar. Wat het apparaat in Europa gaat kosten, is niet bekend.

Op zich best cool!

Yavanna
6th January 2004, 19:02
Tsjah mesgien een cool idee, maar ik vind et redelijk nutteloos eerlijk gezegd... Al die verschillende speldinges... Gamecube, GBA, blaaaat... heel leuk allemaal, maar ik houd het wel gewoon bij mn pc. Bovendien kost het alleen maar veel geld )

Nitro
6th January 2004, 20:01
hmm wel grappig, maar ik denk niet dat het erg veel succes zal hebben

Planetouched
6th January 2004, 21:25
oft een succes wordt is idd ter discussie te stellen, ik koop er in ieder geval geen, heb al een zeer goede pc. Maar wie weet, misschien wordt et wel wat, dat opstarten in paar sec doet de mijne trouwens ook dus zo speciaal is dat nou ook niet.

wel gaaf van die 40 GB schijf trouwens:)

Elminster
6th January 2004, 22:27
Had het liever omgekeerd gezien :S... scheelt een hoop emulator gedoe :D

Maar wel grappig idee, moetst er eens van komen

Sengir Vampire
7th January 2004, 23:23
Ik ga zoiets zelf maken . Momenteel ben ik aan het casemodden en ik heb de interne shit uit mijn nintendo 8-bit gehaald en ik ga daarvoor in de plaats een PC inbouwen erin .

Plz aan iedereen die dit leest ... laat me dit id voor mij houden en ga niet clonen :O ... dankje :)

Nitro
7th January 2004, 23:52
Originally posted by Sengir Vampire
Plz aan iedereen die dit leest ... laat me dit id voor mij houden en ga niet clonen :O ... dankje :)

te laat

Sengir Vampire
8th January 2004, 00:35
Originally posted by Nitro

te laat

K .. :D

Ik weet dat het al wel eerder gedaan is hoor :D

Kolky
12th January 2004, 17:06
Hij heeft ondertussen al een prijs gekregen tijdens een beurs:

Bron: www.tweakers.net
Een paar dagen geleden konden jullie lezen over de ApeXtreme, een gameconsole die door VIA en Apex op de CES 2004 wordt gepresenteerd en de CES 2004 Innovation Award heeft gewonnen. Hoewel deze prijs niet heel veel waarde heeft, geeft hij wel aan welke richting de consumentenelektronica op gaat. Genoeg redenen dus voor AnandTech om een praatje te gaan maken met de ontwerpers van VIA en Apex om wat meer te weten te komen over deze nieuwe spelletjescomputer....
Hier meer...+ images (http://www.tweakers.net/nieuws/30512)