View Full Version : Mana Echoes
Sengir Vampire
28th December 2003, 01:52
Heyhey mensen ,
ik kom er ff niet meer uit . Ik ben een deck aan het bouwen om Mana Echoes (weddenschapje op de club dat ik er geen goed werkend deck omheen kan bouwen (het deck heeft geen limieten en dus ook geen banned kaarten enzo die het niet mag gebruiken )). Nu kwam ik al snel op gobbo's te vermenigvuldigen d.m.w. gobbo-tokens . Nu heb ik aan jullie de volgende vraag :
Ik heb deze 2 kaarten :
Mana Echoes :
*2**R**R* : Whenever a creature comes into play, you may add *1* to your mana pool for each creature you control that shares a creature type with it.
En een gemorphde Warbreak Trumpeter :
Morph XR (You may play this face down as a 2/2 creature for 3 . Turn it face up any time for its morph cost.) When Warbreak Trumpeter is turned face up, put X 1/1 red Goblin creature tokens into play.
En een bunch rode mana (zeg stuk of 9 ) .
Nu draai ik de kaart om en betaal *4**4**R* voor 4 tokens . Hoeveel mana produceer ik nu via mijn echoes ? Aangezien de tokens als het goed is tegelijk in het spel komen , produceren ze dan ook tegelijk de mana ? Of triggeren ze 1 voor 1 ? En wanneer is de trumpeter zelf aan de beurt (als deze in aanmerking komt) ?
Wie kan mij de goeie volgorde vertellen MET uitleg svp want ik kan zelf ook wel wat verzinnen :P
Alvast bedankt
Galahad
28th December 2003, 14:22
trumpeteer is duidelijk, hij komt niet in het spel, maar morpht, dus daar krijg je geen mana voor. Tokens mag je dacht ik net achter elkkar laten komen, dus als x het aantal andere goblins is dat je hebt liggen zou je 10+ 4x mana kunnen krijgen. Met goblin warens+goblin prospector+mana echoes heb je trouwens oneindig rode mana en oneindig goblins.
Elminster
28th December 2003, 15:26
Leuke weddenschap :D(Y)!
Verder sluit ik me volledig bij Galahad aan -> he's right!
Sengir Vampire
28th December 2003, 15:52
Originally posted by Galahad
trumpeteer is duidelijk, hij komt niet in het spel, maar morpht, dus daar krijg je geen mana voor. Tokens mag je dacht ik net achter elkkar laten komen, dus als x het aantal andere goblins is dat je hebt liggen zou je 10+ 4x mana kunnen krijgen. Met goblin warens+goblin prospector+mana echoes heb je trouwens oneindig rode mana en oneindig goblins.
Dus met een trumpeteer in het spel die ik unmorph voor 4 tokens ... hoeveeel mana heb ik dan ?
Mijn redenering :
1. De trumpeteer ligt er.
2. token 1 komt , ik krijg 1 mana
3. token 2 komt , ik krijg 2 mana
4. token 3 komt , ik krijg 3 mana
5. token 4 komt , ik krijg 4 mana
6. ik heb 10 mana in me mana pool
7. ik unmorph een andere trumpeteer voor 9 mana
8. ik kies ervoor geen mana te gebruiken.
9. ik val aan met me clickslither en sac. me bende gobbo's
10. opponent dood :D :P
Maar deze redenering (op z'n minst tot stap 6 dan ) )) klopt toch wel ?
Carnage
29th December 2003, 00:13
- De tokens komen allemaal tegelijkertijd in het spel
- Mana Echoes triggert voor elke token, trigger gaat op de stack
- Dan wordt elke trigger afgehandeld.
M.a.w. als je 4 gobo's maakt met de unmorf en je hebt voor de rest niets anders dan de Warbreak Trumpeter in het spel, kan je dus totaal 4 x (5-1) colorless mana kweken.
Na elke trigger mag je ook reageren natuurlijk :)
Sengir Vampire
29th December 2003, 01:19
Originally posted by Carnage
- De tokens komen allemaal tegelijkertijd in het spel
- Mana Echoes triggert voor elke token, trigger gaat op de stack
- Dan wordt elke trigger afgehandeld.
M.a.w. als je 4 gobo's maakt met de unmorf en je hebt voor de rest niets anders dan de Warbreak Trumpeter in het spel, kan je dus totaal 4 x (5-1) colorless mana kweken.
Na elke trigger mag je ook reageren natuurlijk :)
Rune Horvik vond het weer anders .
Ik ga het nog eens op de bodem uitzoeken want ik hoor allemaal verschillende redenaties :S
En ook ... als de tokens allemaal tegelijk in het spel komen dan maakt het eerste token al een buttload mana toch ?? Er liggen dan immers al wel 3 (weliswaar onafgehandelde) tokens in het spel .
Zucht ... het blijft een lastig spel qua regels :)
*** EDIT ***
Wizards.com rules database zeg teht volgende over Mana Echoes om het nog maar even moeilijker te maken :S
" The ability of Mana Echoes either gives you no mana or one colorless mana for each creature you control that shares a type with the creature (including itself). "
Check de laatste 2 woorden :S
dit is Rune Horvik's redenatie die enigsinds vergelijkbaar is met de mijne
"Q: I have Mana Echoes and Goblin Lackey in play. I attack with the Lackey and put combat damage on the stack. I use the Lackey to put a Siege-Gang Commander in play. When does the mana get added to my mana pool? And how much mana would I get if the Lackey was the only other Goblin in play?
A: You get the mana when the triggered ability from Mana Echoes resolves. Mana Echoes triggers every time a creature enters play, so it would trigger when the Commander comes into play and for each of the tokens.
Mana Echoes and the ability from the Commander trigger at the same time, so you choose the order they go on the stack. If you put Mana Echoes’ ability on the stack first, then the Commander’s ability, the tokens will be put into play first, and Mana Echoes will trigger for each of them. The three Echoes-triggers from the tokens would let you get 0 or 5 mana (5 Goblins in play), and so would the first Echoes-trigger from the Commander. The maximum amount of mana you can get is 20 mana. You would get all this mana in your combat phase, so you are not able to play any sorceries or permanents with it, though.
If you put the “put tokens into play” ability on the stack first, the first Echoes-trigger would only give you 2 mana, while the triggers from the tokens would give you 0 or 5 for each, for up to 17 mana maximum.
"
Carnage
30th December 2003, 20:26
Volgens mij zeg ik hetzelfde als Rune Horvik :) - check de laatste alinea van je citaat...
Sengir Vampire
30th December 2003, 22:25
Volgens mij zeg ik hetzelfde als Rune Horvik :) - check de laatste alinea van je citaat...
Ongeveer dan , want volgens de database maakt het creature ook al voor zichzelf mana aan . Dus met 1 creature in play maakt de 2e die komt al 2 mana :)
deze redenering :
"Mijn redenering :
2. token 1 komt , ik krijg 1 mana
3. token 2 komt , ik krijg 2 mana
4. token 3 komt , ik krijg 3 mana
5. token 4 komt , ik krijg 4 mana
"
wordt dan dus :
"Mijn redenering :
2. token 1 komt , ik krijg 2 mana
3. token 2 komt , ik krijg 3 mana
4. token 3 komt , ik krijg 4 mana
5. token 4 komt , ik krijg 5 mana
"
.... .maar iig bedankt voor het reageren allemaal ! :)
The invoker
30th December 2003, 22:25
Nee, je telde het beessie zelf niet mee. Vage wording btw: each creature that shares a creature type with it, daar concludeer ik uit dattie er zelf niet bij hoort, maja.
Carnage
31st December 2003, 18:52
If you put the “put tokens into play” ability on the stack first, the first Echoes-trigger would only give you 2 mana, while the triggers from the tokens would give you 0 or 5 for each, for up to 17 mana maximum.
Je krijgt voor elke token het aantal goblins in het spel minus 1, itsa simple :)
The invoker
14th January 2004, 23:56
Je krijgt voor elke token het aantal goblins in het spel minus 1, itsa simple :)
@ Carnage - Behalve dat het niet minus 1 is.
Originally posted by Rune Horvik
The ability of Mana Echoes either gives you no mana or one colorless mana for each creature you control that shares a type with the creature (including itself).
@ Sengir Vampire - Als je trumpeter unmorped triggered z'n ability en komt op de stack. Hij resolved en alle tokens komen tegelijk in het spel. (niet helemaal, de active player mag de timestamp bepalen, maar het maakt zelden wat uit). De ability van mana echoes triggered vier keer.
Pas zodra je weer priority krijgt (en de goblins dus in het spel zijn) komen de abilities van mana echoes op de stack.
Pas zodra de ability daadwerkelijk resolved wordt gekeken hoeveel creatures er in het spel zijn die een creature type ermee sharen (en hij telt zelf blijkbaar ook).
Je zou dus voor elke goblin 5 mana kunnen krijgen -> 20 mana
Is het zo duidelijk? (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen)
p.s. antwoord op een volgende mogelijke vraag:
stel - twee van de gloednieuwe goblin tokens en de trumpeter worden afgepaft (Arc Lightning) voordat mana echoes resolved.
Dan gaan de mana echoes abilities nog steeds door met het laatst bekende creature type van je gobbo's (goblin dus). Je krijgt dan dus 4 keer het aantal gobbo's (er zijn er nog twee over) = 8 mana
Sengir Vampire
15th January 2004, 00:28
Originally posted by The invoker
@ Carnage - Behalve dat het niet minus 1 is.
@ Sengir Vampire - Als je trumpeter unmorped triggered z'n ability en komt op de stack. Hij resolved en alle tokens komen tegelijk in het spel. (niet helemaal, de active player mag de timestamp bepalen, maar het maakt zelden wat uit). De ability van mana echoes triggered vier keer.
Pas zodra je weer priority krijgt (en de goblins dus in het spel zijn) komen de abilities van mana echoes op de stack.
Pas zodra de ability daadwerkelijk resolved wordt gekeken hoeveel creatures er in het spel zijn die een creature type ermee sharen (en hij telt zelf blijkbaar ook).
Je zou dus voor elke goblin 5 mana kunnen krijgen -> 20 mana
Is het zo duidelijk? (ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen)
p.s. antwoord op een volgende mogelijke vraag:
stel - twee van de gloednieuwe goblin tokens en de trumpeter worden afgepaft (Arc Lightning) voordat mana echoes resolved.
Dan gaan de mana echoes abilities nog steeds door met het laatst bekende creature type van je gobbo's (goblin dus). Je krijgt dan dus 4 keer het aantal gobbo's (er zijn er nog twee over) = 8 mana
Tis nu helemaal duidelijk :D
Dankjewel invokertje !
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.