View Full Version : War Tax
EvilBunnyRabbit
16th December 2003, 17:37
Ik zat net een beetje door m'n kaarten te snuffelen en op een gegeven moment kwam ik War Tax tegen.
Nu zou ik daar graag een deck omheen willen bouwen (vast niet origineel maar daar gaat het niet om).
Misschien handig om er meer van dat soort kaarten in te gooien als Propaganda. Nou ja nog even verder uitwerken...help plz? :D
Carnage
16th December 2003, 17:57
War Tax (en ook Propaganda) is alleen nuttig als je tegenstander met beestjes speelt en als je z'n manasources kan beperken.
Helaas zijn het beiden een beetje 'single minded' kaarten (vind ik dan).
Iets waarmee je zou kunnen spelen is een Winter Orb / Icy Manipulator deck (of vergelijkbare dingen, zoals Static Orb). Ook zou je kunnen overwegen een Parallax Tide / Ahnk of Mishra deck te maken met dit erin :D.
Maar goed, dat kost je klauwen met geld.
Iets anders:
- Speel b.v. met de Mercadian Masques pirates (Rishidan Cutpurse enzo). Als de tegenstander dan aan wil vallen laat je 'm gewoon z'n hele mana dokken, en kan je daarna lekker met de pirates kwallen :D. Speel ook met Bounce, dan kan je alles hergebruiken.
- Speel met Manabarbs erbij en een speel zelf een boel artifact mana :P (hint: leuk in een multiplayer deck :D).
- Hij combo-ed ook leuk met de oude Siren's Call btw :P
EvilBunnyRabbit
16th December 2003, 18:11
hmm...ja
thnx! je hebt me goeie tips gegeven :D
even wat piraten verzamelen! hmm...dat wordt pittig
EvilBunnyRabbit
16th December 2003, 18:33
hmm...heb niet echt het gevoel dat het met pirates iets gaat worden :)
eens wat proberen met Manabarbs (en dergelijke) en Siren's Call
* edit: ik heb nog niet echt een feeling met dit deck...toch maar eens iets anders proberen? (ben er al een tijdje uit geweest, is weer ff wennen :D)
Kolky
16th December 2003, 22:31
Originally posted by EvilBunnyRabbit
hmm...heb niet echt het gevoel dat het met pirates iets gaat worden :)
eens wat proberen met Manabarbs (en dergelijke) en Siren's Call
* edit: ik heb nog niet echt een feeling met dit deck...toch maar eens iets anders proberen? (ben er al een tijdje uit geweest, is weer ff wennen :D)
Anders post je een deck-list kunnen we allemaal meegenieten!
Misschien wat wijzigingen bedenken ofzo :D
Waterfront Bouncer is dan wel niet een piraat van creature type, maar hij is het wel alstie eenmaal safe op tafel ligt. Hij helpt je echt bijna overal uit! T'is iig mijn makker ;) Naast de Bouncer, en de war tax is het ook leuk om creatures van je opponent te tappen. Misschien iets leuks voor dit deck? Ik noem een paar voorbeelden: Lead Astray *1**W*, Master Decoy *1**W*, Benalish Trapper *1**W*, Choking Tethers *3**U* en Puppeteer *2**U*. Tappen is lekker irritant. Je moet het altijd doen bij creatures net als degene klaar is met het declare'n van attackers. Dat is precies voor de fase dat je ze moet tappen om aan te vallen. En dus kunnen ze niet meer aanvallen :S Met permanents, direct na de untap fase. Zodat men het direct moet gebruiken, of lekker getapt laat liggen :P Of je tapt alles als jij iets wilt gaan doen.
Check de www.trefpuntmagic.nl/Magic/Decks om een deck te plaatsen!
Elminster
16th December 2003, 22:36
Wel zo leuk om alleen decks te posten die af zijn, niet die nog volop in de maak zijn?
EvilBunnyRabbit
17th December 2003, 19:14
bij m'n wants staat nou een lijstje met kaarten die erin komen...
Elminster
19th December 2003, 11:34
Dan zullen we daar eens gaan kijken... :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.